Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:24

Misschien kan je haar een mail sturen in plaats van via Bokt een berichtje?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:33

Je krijgt toch een bericht via de e-mail als je een PBtje stuurt?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:34

Dat hoeft ze niet zo ingesteld te hebben. Bij haar profiel staat ook een email adres, je kan het in ieder geval proberen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:34

Yinnar schreef:

Hoeft niet, is maar net hoe je dat ingesteld heb staan. En TS heeft ook een leven naast Bokt denk ik. ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:38

MamboBeach schreef:
Yinnar schreef:

Hoeft niet, is maar net hoe je dat ingesteld heb staan. En TS heeft ook een leven naast Bokt denk ik. ;)

Dat begrijp ik uiteraard want dat heb ik ook maar ik dacht dat dit haast had?
Ik heb inmiddels een e-mail verzonden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:40

Mijn vorige (gecastreerde) bok heb ik 13 jaar gehad, geweldig beestje! Superslim en heel erfvast, hij liep nooit weg. Hij mocht als een hondje los op het erf en heeft nooit iets fouts gedaan of opgegeten. Nu hebben we er weer eentje en die is hier nu een jaar of 4. Wij hebben nog nooit problemen gehad met onze bokjes. Zorgen dat je een goede omheining hebt met stroom dan breekt ie niet uit en vreet ie je tuin ook niet leeg......
Overdag zit ie buiten op een afgezet stukje met schuilhok bij de paardjes op de wei en savonds gaat ie mee naar de stal en daar heeft hij een eigen stalletje ook bij de paarden. Het is heel goed te doen, ze zijn ontzettend lief en als je gewoon zorgt voor goede onderkomens dan is er niks loos.
Helaas wil ons bokje geen gezelschap van een andere soortgenoot anders was hij hier van harte welkom. Ik hoop dat je snel een goed plekje voor hem vind!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:41

Ja, maar je kunt dan toch niet verwachten dat TS hier constant aanwezig is? Misschien ligt ze op bed... Het is ook al 'laat'... ;)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:54

En? En? Ik ben benieuwd!

Vind het ook erg top van je en hoop het beste.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 00:58

ik weet nu al dat ik morgen wakker wordt en gelijk hier ga checken of het bokje door Yinnar opgehaald is,
ik hoop het zo!
het is zo'n akelig als hij met transport weg zou gaan, nu we hem 'kennen' van foto en verhaal..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 01:12

Marigold schreef:
ik weet nu al dat ik morgen wakker wordt en gelijk hier ga checken of het bokje door Yinnar opgehaald is,
ik hoop het zo!
het is zo'n akelig als hij met transport weg zou gaan, nu we hem 'kennen' van foto en verhaal..

Vooral om het feit dat iemand hem zeker weten hebben wilt. :j
Ben benieuwd, en anders is het zonde, maar het is geprobeerd & tenminste een uitzonderingdierje wat wél een fijn leven gehad heeft :D

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 03:18

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen voor het bokje

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 04:05

Als je het nog een paar dagen kan rekken kan je Landschap Noord Holland eens benaderen. Die hebben op stukjes natuurgebied/ braakliggend gebied dat te klein is voor grote grazers kudde's met alleen maar bokken rondlopen om het terrein te begrazen en de begroeiing binnen de perken te houden. Hebben wij vorige week nog 4 jonge, niet gecastreerde bokjes afgeleverd, die beesten krijgen een superleven. En ik vermoed dat er meer landschapbeheerders zijn die op kleinere terreinen bokken inzetten in plaats van koeien of paarden.

Wij hebben ze trouwens gewoon in de kofferbak van een stationwagen gestopt, stuk plastic op de bodem en gaan. Ze waren hardstikke braaf, ietwat overdonderd dat wel. Wij hebben een klein uur zo rondgereden met 4 bokjes achterin. Alleen toen ze met een bootje naar het graasgebied werden gebracht vonden ze het overvaren niet zo'n goed plan. In de boot hebben ze een aardig drama gemaakt. Voordat wij het papierwerk dat erbij hoort hadden geregeld waren de heren al vrolijk op ontdekkingsreis in hun nieuwe kroondomein.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:32

Ik heb gisteravond voor het laatst gePBt dat ik het dier morgen (vandaag dus) op kan halen, dat was het vroegst wat ik kon. Dus of ze hem niet met transport mee wil laten gaan maar nog een paar uurtjes wil laten lopen tot ik kwam.
Ik heb nog gewacht op reactie maar niks meer gekregen.
Vanmorgen had ik berich dat hij om acht uur mee zou gaan op transport. Ik heb teruggestuurd (nu 8.30) of hij er nog is, ik wacht op reactie. Ik hoop het! Ik reken nu op een extra eter :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:36

Helaas mensen, ik ben tot over twaalven wakker gebleven. Ik heb mijn telefoonnummer gemaild maar geen reactie meer. Ik begreep dat het transport om 8 uur was dus zal hij inmiddels wel weg zijn. Mocht het toch nog gelukt zijn om hem achter te houden bijft hij welkom.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 21-05-11 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:37

Meganyr schreef:
Ik heb gisteravond voor het laatst gePBt dat ik het dier morgen (vandaag dus) op kan halen, dat was het vroegst wat ik kon. Dus of ze hem niet met transport mee wil laten gaan maar nog een paar uurtjes wil laten lopen tot ik kwam.
Ik heb nog gewacht op reactie maar niks meer gekregen.
Vanmorgen had ik berich dat hij om acht uur mee zou gaan op transport. Ik heb teruggestuurd (nu 8.30) of hij er nog is, ik wacht op reactie. Ik hoop het! Ik reken nu op een extra eter :)

Goh jij ook al? Heb ik ook gemaild maar radiostilte na mijn laatste bericht rond half 11.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:43

Onbegrijpelijk dit! Eerst zet je een noodoproep...en ook niet al te slim veels te laat, vervolgens heb je een adres zodat hij niet geslacht word en laat niets meer van je horen!
Ik hoop dat TS het beestje achter heeft gehouden en hij nog niet aan de haak hangt!
Vrees het ergste!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:43

Ja en vanmorgen was het eerste wat ik deed de laptop opstarten om te kijken of ze hem heeft gehouden van transport... Zou erg jammer zijn, ze heeft twee plaatsen gescoord in een paar uurtjes!

@ Mick75: Naar zoiets heb ik ook ooit eens twee flesbokken heengebracht inderdaad! Ik heb toen ook een hele nacht achter de pc gezeten om een plek te vinden voor die twee. Was ook een race tegen de klok, maar uiteindelijk is het gelukt dankzij Waterschap NB.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:10

Ik heb de hele tijd meegelezen en wil graag weten hoe het afloopt. Zou toch erg zijn alstie nu alsnog met dat transport is meegegaan....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:12

Ik ben er bang voor...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:21

Ik zou het ook een beetje 'flauw' vinden als ie nu toch mee is met de slacht. Volgens mij zijn er hier inmiddels 3 mensen die hem zeker weten willen hebben, dan kun je hem toch best die paar uurtjes laten staan als er beloofd wordt hem te komen halen..?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:25

Ik snap ook niet dat 'ie voor 8uur opgehaald moet.
Als je zeker bent van een tehuis had ie toch vanmorgen ff wat langer kunnen blijven?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:28

Hopelijk staat ie er nog... Anders krijgt dit toch wel een vervelende wending aangezien er zeker 2 staan te springen om het bokje op te halen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:33

Ik vraag me echt af in wat voor perfecte wereld sommige mensen hier leven? Dieren worden nou eenmaal geslacht, daar zijn veel dieren ook gewoon voor op deze wereld.

Waar ik geiten gemolken heb werden ook per jaar zo'n +/- 300 bokken geboren over 1250 melkgeiten, dat zijn er genoeg. Raad eens waar die terecht kwamen met 2 maanden? Juist bij de slacht, en 't levert genoeg op dus de boer zal er niet om huilen, en ik eerlijk gezegd ook niet...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:35

nee hoor! in farmville blijven ze allemaal leven :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:39

Jilletje schreef:
nee hoor! in farmville blijven ze allemaal leven :))

Hahaha, Jill wat ben jij ook een droogkloot hè :') Klopt inderdaad, in Farmville heb ik gewoon 15 bokken naast elkaar staan. Kan best!