Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:45

brennie85 schreef:
Albert schreef:
Een opsporingsambtenaar kan niet zomaar klakkeloos een proces-verbaal opmaken, daar moeten redenen van wetenschap in zitten, zoals ik zag, ik hoorde...enz. en het wordt ambsteed/belofte opgemaakt.
Daarnaast geldt dat één aangifte geen aangifte is als het niet gestaafd wordt door bewijs/getuigen, juist om te voorkomen dat iemand zomaar met een verhaal naar de politie stapt om bijv. op deze manier zijn buren een oor aan te naaien.
Daarnaast zul je zelf altijd gehoord moeten worden waarbij je niet verplicht bent om te antwoorden (dit moet je ook verteld worden) en waarbij je je eigen verklaring door mag lezen voor je hem ondertekend.
Dus zomaar een bon op de mat krijgen door het verhaal van een willekeurig persoon is eigenlijk onmogelijk.

Het is nog altijd 1 getuige is geen getuige. Natuurlijk geldt 1 aangifte wel, hoe zou je anders aangifte kunnen doen als je mishandeld bent door iemand. Daarna wordt er op zoek gegaan naar getuigen maar die zijn altijd wel te vinden.

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Er wordt een voorstel gedaan door de officier, betaal je niet dan komt de zaak voor de rechter, hoef je zelf niks voor te doen. Dit kan wel enige tijd duren omdat er sprake is van betalingstermijnen.
De DB hoeft zelf niet het feit gezien te hebben, door meerdere getuigen en een aangifte kan het strafbare feit door hun geconstateerd worden.
Ik vind het vreemd dat er geen wetsartikel bij staat, dit moet echt wel zo zijn anders weet je niet eens wat je fout hebt gedaan (in principe) en er moet een wettelijke grondslag (dus een wetsartikel) zijn omdat er anders geen boete opgelegd kan worden.

Je schrijft dat je de jury iets wil laten zien? In het nederlandse rechtsysteem hebben we geen Jury. Er zal alleen een rechter aanwezig zijn. Daartegen over staat de officier van Justitie die dus beweert dat je iets fout hebt gedaan. Aan de hand van hetgeen wat jij en de officier zeggen (al dan niet in een dossier dan wel op de zitting) zal de rechter zijn uitspraak doen.

oyh dan kijk ik waarschijnlijk teveel naar amerikaanse misdaat serrie's :')

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:52

Belachelijk !!! En misschien reageer ik nu ff anders dan jou vraag !!

Maar als jij je hond mishandeld waarom geven ze jou dan een boete!!! ze moeten dan de hond weghalen !!!!

Ze willen waarschijnlijk gewoon geld vangen (de lusten niet de lasten )

Ik geloof niet dat jij je hond mishandeld vind dit ook vreselijk banketstaaf voor jou !!

Neem je hond mee naar de rechtbank vraag hun om wat voor bewijs ze hebben !!

En als ze zeggen ja getuige dan moet je zeggen dus oh als ik zeg dat u iemand vermoord heeft heb ik gelijk !! en moeten ze u gelijk opsluiten !!!

Ze moeten bewijzen kunnen voor legge willen ze dit doen ga naar hoe heet dat pro deo advocaat of de rechtsbijstand dicht bij jou in de buurt die helpen je wel !!

Snadrem

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:02

Albert schreef:
Politie erbij halen heeft geen enkele zin, zij zijn er niet bij geweest toen het incident zelf plaatsvond en hebben de boete ook niet uitgeschreven.

Daar ging het ook niet om, het ging om na te vragen wat de condequenties zijn van niet betalen. Niet dat je over bepaalde tijd steeds politie aan de deur krijgt omdat er nog 500 euro open staat (betalen of zitten). Het lijkt mij wel handig om dat soort dingen even zeker te weten.

Maar wat betreft de inhoud van de zaak: lekker laten voorkomen. Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:08

hanny_jelke schreef:
[naam] schreef:
Maar die hebben dat toch niet met eigen ogen gezien?? Of wel..

:n die zijn 2 weken na datum dat het voorval gebeurt is pas langs geweest
Hoe kan hij dan iets constateren? :=
Als je iets constateert, stel je iets vast aan de hand van dingen die je hebt waargenomen.
Niet van iets dat een ander heeft gezegd of wat hij van een ander heeft gehoord..
Er moet dus iets zijn geweest waarvan hij (misschien onterecht) de conclusie heeft getrokken dat de 'mishandeling' wel eens waar kon zijn.
Ben benieuwd..

Het is hoe dan ook vervelend.. :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:21

enige nadeel is dat een rechtzaak nog duurder kan uitvallen.

volgens mij sta je wel sterk. met wat ik zo las. maar goed ik weet niet wat hun hebben als bewijs.:s

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 00:38

Excuses, dubbele post, kon hem niet meer verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 14-05-11 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 00:38

suuzepuus schreef:
Citaat:
Enne, TS; heb ik nog een vraagje; je geeft aan geen €500,- te kunnen betalen... hoe los je dat op dan als je wat overkomt, er wat stuk gaat of je hond ziek wordt?

Wat is dit nou weer voor een loze opmerking??

TS, ik zou het aanvechten. Wie heeft gezien dat jij je hond heeft mishandeld? Als dit maar 1 keer is gebeurd kunnen ze weinig doen lijkt mij. Mochten meer mensen het vaker gezien hebben zouden ze toch echt eerst als getuige gehoord moeten worden. Het lijkt me niet logisch als ze van 1 persoon uit gaan dat jij je doer mishandeld. belachelijk!!

Loze opmerking? Schijnbaar is lezen moeilijk voor je, want ik vraag de TS netjes iets, omdat ik me dat oprecht afvraag. Ik merk niets op, verwijt niet, vraag alleen en als TS niet had willen antwoorden had ze dat vast niet gedaan.

Maar goed, weet je inmiddels al meer TS? Van politie/justitie/rechtswinkel/oid?
Vind het n.l. maar een heel vreemd verhaal. :j

Zou idd ook sowieso bezwaar aantekenen, is wellicht niet verstandig om helemaal niet te reageren (denk ik).

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 01:08

Citaat:
bezwaar maken kan niet dan moet ik weigeren betalen tot ze me voor de rechter slepen.

Zoek ajb even na OF dit een mogelijkheid is, in sommige gevallen blijven ze gewoon acceptgiro's sturen tot er een incassoburo op de stoep staat, of word je pas na de zoveelste aanmaling "voor het gerecht gesleept" en moet je na je gelijk nog wel die administratiekosten betalen :s

Ik weet dat het krom is, en misschien in jouw geval helemaal niet van toepassing maar ik heb daar eerder ervaring mee gehad toen ik ook dacht "laat ze maar komen".
Helaas kan je dus soms voor de rechter jezelf verdedigen na betaling, meestal is dit bij zwaardere misdrijven. (denk ook aan dronken rijden etc, daar kan je ook alleen bezwaar maken na betalen)

Bel even naar het landelijk info punt van justitie en vraag goed na wat de consequenties zijn bij het niet betalen!!!

Verder, mocht bovenstaande niet van toepassing zijn en het toch uitdraait op een rechtzaak, houd het bij je eigen verhaal (meestal is het een zitting met meerdere strafzaken achter elkaar en ze zitten echt niet te wachten op verhalen over andermans dierenopvoeding).
De beste tip die ik in dat geval kan geven is nu het nog recent is naar een onpartijdige dierenarts (dus niet die van jezelf) te gaan en hem algemeen te laten onderzoeken en hem te laten zoeken naar mishandelings symptomen. Verslag meenemen naar rechtbank en in geval van gelijk verhalen op degene die aangifte heeft gedaan of beter de DB vanwege het verkeerd inschatten.

Dit alles met het idee dat jouw verhaal klopt, je vraagt immers om tips niet om een oordeel. Succes en PB maar mocht je vragen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:31

Lees even je mogelijkheden om in beroep te gaan. Zo maar roepen om niet te betalen is het domste wat je kan doen....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:37

Vind het ook wel een aparte opmerking bij een topic over een boete. Hoeveel mensen hebben niet geen 500 euro over en hebben wel een hond. Dat jij je hierom drukt maakt terwijl het gaat over een boete. Misschien heeft ze wel een goede verzekering lopen maar dat heeft hier toch helemaal niks mee te maken. Daar hoeft ts zich toch niet over te verantwoorden tegenover jou..

TS niet reageren is niet de beste optie iig. Ik zou in bezwaar/beroep gaan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:41

Vind het een zeer raar verhaal,maar geloof het zeker wel,hier in nederland kan alles.
Je kan zomaar iemand aangeven voor iets wat ze niet gedaan hebben,bewijs is blijkbaar niet meer nodig.
Zo kan je iemand die je niet mag wel een hak zetten.Ik weet er alles van,heb het zelfde mee gemaakt.
TS het zal nog heel moeilijk voor je worden,je wint dit echt niet makkelijk.
Wens je heel veel sterkte!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:21

Il
AaronYve schreef:
Vind het ook wel een aparte opmerking bij een topic over een boete. Hoeveel mensen hebben niet geen 500 euro over en hebben wel een hond. Dat jij je hierom drukt maakt terwijl het gaat over een boete. Misschien heeft ze wel een goede verzekering lopen maar dat heeft hier toch helemaal niks mee te maken. Daar hoeft ts zich toch niet over te verantwoorden tegenover jou..

TS niet reageren is niet de beste optie iig. Ik zou in bezwaar/beroep gaan

Het was een vraag, géén opmerking! En ik vroeg me dat oprecht af, vroeg het toch ook netjes? Misschien had TS wel dé tip voor zoiets .Wordt trouwens volgens mij wel vaker gevraagd op bokt... En als TS niet had willen antwoorden, ook prima, vraag nergens om verantwoording en zo was mijn vraag ook niet bedoeld.
Bovendien heb ik éérst gereageerd op TS haar verhaal.

Maar ontopic maar weer. TS; weet je inmiddels al meer? Als je zou willen zou ik mijn broer kunnen vragen voor meer info, hij studeert rechten namelijk.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:44

Ja zoiets wordt idd wel vaker gevraagd op bokt. Zoals zoveel dingen... die soms helemaal niet van toepassing zijn. Volgens mij maak je het nu netter dan bedoeld was maargoed, ik ga daar verder ook niet over. Wilde even mijn mening hierover laten horen omdat het niet van toepassing is bij dit topic imo.

Ts: sterkte en wat ga je doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:57

gohya schreef:
Vind het een zeer raar verhaal,maar geloof het zeker wel,hier in nederland kan alles.
Je kan zomaar iemand aangeven voor iets wat ze niet gedaan hebben,bewijs is blijkbaar niet meer nodig.
Zo kan je iemand die je niet mag wel een hak zetten.Ik weet er alles van,heb het zelfde mee gemaakt.
TS het zal nog heel moeilijk voor je worden,je wint dit echt niet makkelijk.
Wens je heel veel sterkte!
Zo denk ik er ook over.. :j
In Nederland zijn de meeste dingen krom.. iemand die fout geparkeerd staat, krijgt een enorme boete en iemand die een ander vermoord heeft loopt vrij rond.
Ik geloof het ook zeker wel. :j Kan me niet voorstellen dat iemand hierover liegt.

Een paar dingetjes vind ik wel apart.
- dat ze het adres van TS wisten.
- dat die man de DB langs kwam, die normaal alleen in noodgevallen komen of zelfs dan nog niet.
- dat in de brief van de rechtbank staat dat hij ook degene was die constateerde dat het daadwerkelijk gebeurd is.
- een boete van 500 euro, terwijl niemand bewijs heeft.
- het bedrag van de boete..

Is verwarrend..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:08

Als jij niet betaalt, gaat de zaak naar een deurwaarder toe. Die komt dan langs met het dwangbevel, en geeft die aan jou af, als je niet thuis bent doet hij het in de brievenbus. Je hebt dan twee weken om in verzet te gaan bij het CJIB. Gewoon doen, als jij zeker weet dat je gelijk hebt. Het risico is wel dat als de rechter jouw verzet afwijst, en je gewoon moet betalen, je dan ook de kosten van de deurwaarder enz. moet betalen. Je kan bij de deurwaarder een betalingsregeling treffen, het is echt heel belangrijk dat je die dan stipt nakomt, anders gaan ze vervelende dingen doen.

Ik hoop voor je dat het niet zover komt, en dat jij je gelijk krijgt! Succes!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:20

De tip van onderzoek door onpartijdige dierenarts en de uitslag op papier lijkt me een hele goeie! En mogelijk het enige èchte bewijs dat je geen dierenbeul bent. Verder vind ik het een eng idee dat onschuldige mensen zómaar €500,- uit de zak kan worden geklopt.

Maar ik weet dat sommigen mensen, vanuit een tunnelvisie, soms dingen zien die er niet zijn: mijn man joeg eens een kat uit de tuin, waarbij hij "ksst" zei, en de kat absoluut niet aanraakte. Prompt iemand woest naar hem toe, dat hij die kat geschopt zou hebben. Hij had het beest geeneens aangeraakt, stel je voor als zo'n gek gaat rondtoeteren wat hij "gezien" heeft...

Zelf heb ik eens met aangespannen rijden de zweep naast een pony gehouden, die naar binnen viel. De pony liep daardoor letterlijk (zachtjes) tegen de zweep aan, en corrigeerde de bocht, maar je had de gezichten van de leken-omstanders eens moeten zien: "goh, sláát ze die pony nou?" zo veelzeggend keken ze naar me. Lekker als zulke tunnelvisie-mensen de DB erbij gaan halen. Maar... zo gemakkelijk krijg je dus valse aangiftes tegen je.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:26

ik snap je situatie zo goed! mijn hond kan ook af en toe best een tikje krijgen, niet pijnlijk gewoon even van 'he, dit accepteer ik niet'. en de blikken van mensen dan altijd :\ ik ga zo wel even in de rechtboeken bladeren van mijn moeder, kijken of ik wat kan vinden

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:29

gohya schreef:
Zo kan je iemand die je niet mag wel een hak zetten.

In Duitsland kan dat ook. Mijn vader (hij woont bij ons, in Noord-Duitsland) was op vakantie in Zuid-Duitsland en toen zou hij een mevouw met de auto afgesneden hebben, was op de snelweg, beiden reden dus in de auto.
Eenmaal weer thuis kreeg hij een brief, dat de vrouw aangifte tegen hem had gedaan en mijn vader kon zich mooi komen verantwoorden....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:51

De wet in nederland is zo krom als een hoepel.Zo hoor je ook vaak dat een meisje iemand aangeeft vanwege verkrachting of misbruik.Later blijkt dat het verhaal verzonnen is,maar ondertussen heeft die persoon wél vast gezeten,is verhoord en hij heeft een "naam".Want natuurlijk zijn er altijd mensen die denken van [miss. zou er toch wel iets van waar zijn?].
Zo kan je iedereen die je niet mag of een hak wil zetten zomaar aanklagen.Belachelijk vind ik dat.
Dieren die écht worden mishandeld doen ze vrijwel niets tegen,want zeggen ze: we hebben geen bewijs!
En tegen TS hebben ze wel bewijs? bulls..t. Ik krijg het vermoeden TS dat die vrouw iets tegen jou heeft of tegen jou hond? Je moet echt hulp inschakelen,desnoods de media.Want geloof me,jij bent echt niet de enige die dit mee maakt.Ook al komt het uiteindelijk miss. toch nog wel goed,jij blijft bij veel mensen wél de naam Dierenbeul houden.Nou stoor je daar nooit aan hoor,je weet zelf wel beter!
Sterkte.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:22

Die boete klopt van geen kant.
In Nederland ben je onschuldig mits het tegendeel bewezen word.
Dus ik zou zeggen kom maar op! Jij heb genoeg mensen achter je staan die kunnen beamen hoe jij je hond behandelt. En zij heeft geen poot om op te staan.
Als dit klopt zou ik ook aangifte doen tegen haar :o
Succes en sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:26

@MiniBoots [In Nederland ben je onschuldig mits het tegendeel bewezen word].
Dit is niet helemaal waar,hun hebben bewijs [die vrouw met zoontje] en nu moet TS het tegendeel bewijzen.
Zo gaat dat in Nederland.Als TS kan bewijzen dat ze haar hond niet mishandeld heeft,pas dan ga je vrij uit.Zo werkt het kromme rechtsysteem hier.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 18:49

russel schreef:
Lees even je mogelijkheden om in beroep te gaan. Zo maar roepen om niet te betalen is het domste wat je kan doen....

er staat duidelijk in de brief je kunt geenn bezwaar maken waneer u niet betaald gaat u in bezwaar.
ik heb hier over ook nog gebeld.
maar daar zeiden ze ook bezwaar maken is niet mogelijk.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 18:53

tip van een onpartijdige dierenarts is een goede.
nadeel is de hond is niet meer in mijn bezit.
dit zijn om andere redeens.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:15

KoudbloedKim schreef:
Een paar dingetjes vind ik wel apart.
- dat ze het adres van TS wisten.
- dat die man de DB langs kwam, die normaal alleen in noodgevallen komen of zelfs dan nog niet.
- dat in de brief van de rechtbank staat dat hij ook degene was die constateerde dat het daadwerkelijk gebeurd is.
- een boete van 500 euro, terwijl niemand bewijs heeft.
- het bedrag van de boete..

Is verwarrend..

Even een reactie op het dikgedrukte.
Mijn oude paardje was kreupel door toen nog onbekende oorzaak.
Na ongeveer een half uurtje lopen liep ze weer goed.
Toen ik op het punt stond de knoop door te hakken om haar weg te brengen kreeg ik op mijn werk een telefoontje van een stalgenoot dat haar vriend wel even mijn paard kwam halen voor de slacht want het had nu lang genoeg geduurd.
Als een speer naar stal en paard uiteraard niet meegegeven _-:( .
2 dagen later DB op de stoep die mij netjes melde wie de melding had gemaakt en (ze hadden gelukkig even tijd) mijn paardje kreupel uit stal maar daarna rennend in de bak hebben gezien.
Dus ja ze komen wel zeker op een vage melding van mishandeling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:21

hanny_jelke schreef:
russel schreef:

er staat duidelijk in de brief je kunt geenn bezwaar maken waneer u niet betaald gaat u in bezwaar.
ik heb hier over ook nog gebeld.
maar daar zeiden ze ook bezwaar maken is niet mogelijk.

En toch ben ik benieuwd wie de instantie is die de boete heeft uitgedeeld en het artikel van welk wetboek er een telastenlegging is.

Ik dacht dat men altijd in beroep kon gaan. Maar daarvoor moet je wel betalen en invullen dat je in beroep gaat.

Ik heb even gegoogled, maar je kunt gewoon tegen een beschikking in beroep gaan, daar heb je 5 of 6 weken de tijd voor, maar als je dat al hebt laten verstrijken, dan kan je idd niet meer in beroep en kun je door niet te betalen verhogingen verwachten...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-11 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt