brennie85 schreef:Albert schreef:Een opsporingsambtenaar kan niet zomaar klakkeloos een proces-verbaal opmaken, daar moeten redenen van wetenschap in zitten, zoals ik zag, ik hoorde...enz. en het wordt ambsteed/belofte opgemaakt.
Daarnaast geldt dat één aangifte geen aangifte is als het niet gestaafd wordt door bewijs/getuigen, juist om te voorkomen dat iemand zomaar met een verhaal naar de politie stapt om bijv. op deze manier zijn buren een oor aan te naaien.
Daarnaast zul je zelf altijd gehoord moeten worden waarbij je niet verplicht bent om te antwoorden (dit moet je ook verteld worden) en waarbij je je eigen verklaring door mag lezen voor je hem ondertekend.
Dus zomaar een bon op de mat krijgen door het verhaal van een willekeurig persoon is eigenlijk onmogelijk.
Het is nog altijd 1 getuige is geen getuige. Natuurlijk geldt 1 aangifte wel, hoe zou je anders aangifte kunnen doen als je mishandeld bent door iemand. Daarna wordt er op zoek gegaan naar getuigen maar die zijn altijd wel te vinden.
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Er wordt een voorstel gedaan door de officier, betaal je niet dan komt de zaak voor de rechter, hoef je zelf niks voor te doen. Dit kan wel enige tijd duren omdat er sprake is van betalingstermijnen.
De DB hoeft zelf niet het feit gezien te hebben, door meerdere getuigen en een aangifte kan het strafbare feit door hun geconstateerd worden.
Ik vind het vreemd dat er geen wetsartikel bij staat, dit moet echt wel zo zijn anders weet je niet eens wat je fout hebt gedaan (in principe) en er moet een wettelijke grondslag (dus een wetsartikel) zijn omdat er anders geen boete opgelegd kan worden.
Je schrijft dat je de jury iets wil laten zien? In het nederlandse rechtsysteem hebben we geen Jury. Er zal alleen een rechter aanwezig zijn. Daartegen over staat de officier van Justitie die dus beweert dat je iets fout hebt gedaan. Aan de hand van hetgeen wat jij en de officier zeggen (al dan niet in een dossier dan wel op de zitting) zal de rechter zijn uitspraak doen.
oyh dan kijk ik waarschijnlijk teveel naar amerikaanse misdaat serrie's