Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:20

Man, wat reageren sommige vreselijk kinderachtig zeg :=
TS vraagt naar rassen die "makkelijker" buiten kunnen, niet om een oorlog over je hond wel of niet op je slaapkamer :')
TS: honden met meer vacht zijn meestal die die uit koudere temperaturen komen. Denk aan Huskeys, ierse wolfshonden, collies, herders, (stabij kan ook behoorlijk wat hebben).
Een aantal vrienden van mij hebben ook buitenhonden, allemaal herders, die hebben een afdak met een hele berg dekens en ze zien er goed uit, leven nogsteeds.
Ben het er wel mee eens dat twee honden beter is dan één, dan hebben ze eentje die dezelfde taal spreekt en kunnen ze zich lekker spelend uitleven ;)
Collies, herders en huskeys etc. zijn wel honden die genoeg "mentale training" nodig hebben, ze moeten niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk genoeg bezig kunnen zijn, dus als je een hond alleen voor het "hebben" wilt, en er niet veel mee van plan bent, zijn dat ook weer niet de goede rassen...
Succes! (trouwens; er zitten ook veel niet-mishandelde, wèl leuke honden in het asiel hoor, begin eens met kijken op sites als dierenasiels.com!)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:20

Colway schreef:
xmarlies96 schreef:
En dan is een hond alleen in een buitenhok wel zielig kom op zeg!

Een hond alleen vind ik eigenlijk per definitie zielig, functioneren zal hij wel, maar ja...wat versta je onder functioneren? Eten, ademen, drinken, poepen en plassen?

Ken genoeg mensen die 1 hond hebben dus dan is iedereen een dierenbeul die 1 hond heeft?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:21

Ja dat is wel zielig.

het woord: Hond ipv Honden in combi met buiten maakt het zielig ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:21

Kosta schreef:
Sorry, ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat een hond prima in een flat kan. Dat gaat er bij mij dus niet in, maar zo zie je dat iedereen er op zijn eigen manier tegenaan kijkt. Jullie vinden het buiten houden van honden niet kunnen, ik vind het opsluiten van een hond in een ruimte waar geen bewegingsvrijheid is niet kunnen. Maar jullie vragen wel hoe groot de tuin van TS is, dat snap ik dan weer totaal niet.

Waarom niet? De meeste flats zijn helemaal niet klein hoor. Of laat jij je hond uit door hem in de tuin te laten?
De meeste verantwoordelijke hondeneigenaren maken naast de snelle poep en plasrondjes, minimaal een lange wandeling per dag van een uur of langer.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:22

sinds wanneer is kinderachtig inherent aan kritisch

Citaat:
Ken genoeg mensen die 1 hond hebben dus dan is iedereen een dierenbeul die 1 hond heeft?

je zou eens moeten stoppen met het verdraaien van andermans woorden. Dat zeg ik namelijk helemaal niet. 1 hond? prima maar geef hem dan ook wat hij nodig heeft

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:22

xmarlies96 schreef:

Een hond die binnen met zijn roedel leeft niet. Een hond die alleen buiten gelaten wordt dag en nacht met drie keer per dag een aai in het langsgaan, verdient beter ja.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:23

Sancha schreef:
liedje89 schreef:
Het enige waar de Ts mee moet uitkijken is het temperatuursverschil. Maar zolang je met extreem weer een kacheltje hebt en de hond tochtvrij op een kussen kan liggen valt dat echt wel binnen de perken te houden.

Leer jij eens lezen wat dat roep ik al de hele tijd. Neemt TS twee honden, en een keuze maakt of ze of binnen of buiten verblijven, hoor je mij niet klagen.

@ Frances: de mens is wel degelijk de roedel van de hond. Waar haal jij vandaan dat dat niet zo zou zijn? Net zoals de katten in huis onderdeel zijn van de roedel. Een roedel is de hond zijn 'familie' en zijn baas waar hij naar luisterd.

Nee jij roept dat het niet kan dat een hond zowel een apart hok heeft en dat de hond ook nog binnen kan. als je een beetje aan isolatie en verwarming doet kan je het temperatuursverschil best zo verminderen dat het wel kan.

Een mens is geen deel van de roedel, je kan nooit alle gedragingen van een andere hond zo naboosten dat je daadwerkelijk een roedel lid bent. Onze hond weet ook dondersgoed het verschil tussen mens en hond. Je kan net zo goed een koe zijn, de sociale gedragingen van een koe liggen nog dichterbij die van een hond dan de sociale gedragingen van een mens :Y).

Elin_

_l_amanda_l_ schreef:
TS vraagt naar rassen die "makkelijker" buiten kunnen, niet om een oorlog over je hond wel of niet op je slaapkamer :')
TS: honden met meer vacht zijn meestal die die uit koudere temperaturen komen. Denk aan Huskeys, ierse wolfshonden, collies, herders, (stabij kan ook behoorlijk wat hebben).
Een aantal vrienden van mij hebben ook buitenhonden, allemaal herders, die hebben een afdak met een hele berg dekens en ze zien er goed uit, leven nogsteeds.
Ben het er wel mee eens dat twee honden beter is dan één, dan hebben ze eentje die dezelfde taal spreekt en kunnen ze zich lekker spelend uitleven ;)
Collies, herders en huskeys etc. zijn wel honden die genoeg "mentale training" nodig hebben, ze moeten niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk genoeg bezig kunnen zijn, dus als je een hond alleen voor het "hebben" wilt, en er niet veel mee van plan bent, zijn dat ook weer niet de goede rassen...
Succes! (trouwens; er zitten ook veel niet-mishandelde, wèl leuke honden in het asiel hoor, begin eens met kijken op sites als dierenasiels.com!)

GEEN husky .. Ierse wolfshonden en collies.. als er geen ervaring is en zowieso al allergie aanwezig is.

Deze honden hebben zoveel aandacht en verzorging nodig ,maar ook veel ervaring!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:23

Krijgt ie toch ook alle aandacht wat hij wil! Dit mag nu gesloten worden, heb geen zin om mijn tijd hier te verknoeien gelukkig zijn er nog fijne reacties gekomen en jammer genoeg hebben mensen er geen begrip voor wat mijn mening is.

Frances

nou ik mag een mens niet met een koe vergelijke maar jullie wel een mens met een hond :Y)
Een mens is ook geen vervanging voor een hond..

Kosta

Sancha schreef:
Kosta schreef:
Sorry, ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat een hond prima in een flat kan. Dat gaat er bij mij dus niet in, maar zo zie je dat iedereen er op zijn eigen manier tegenaan kijkt. Jullie vinden het buiten houden van honden niet kunnen, ik vind het opsluiten van een hond in een ruimte waar geen bewegingsvrijheid is niet kunnen. Maar jullie vragen wel hoe groot de tuin van TS is, dat snap ik dan weer totaal niet.

Waarom niet? De meeste flats zijn helemaal niet klein hoor. Of laat jij je hond uit door hem in de tuin te laten?
De meeste verantwoordelijke hondeneigenaren maken naast de snelle poep en plasrondjes, minimaal een lange wandeling per dag van een uur of langer.

Tja, alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)

Collie2008

Citaat:

Of je nou 60m3 hebt of 150m3 dat maakt niets uit, wel WAT je met je hond doet.

Omdat wij zo actief zijn met onze hond heeft hij niet eens zin in dollen in de tuin

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:24

Mijn tante haar flat is net zo groot als onze begane grond en ons huis is echt niet klein hoor.. :+

Punz

Weet je TS: ga je nu eerst eens verdiepen in wat een hond nodig heeft om zich gelukkig te voelen ( en dat is wat anders dan de minimale voorwaarden om hem lang in leven te houden.) Verdiep je eens in wat een hond IS en nodig heeft om hond te kunnen zijn, Ga dan na of je hem dat kunt bieden. En beslis dan of je een hond neemt.
En dan kun je hier wel allerlei voorbeelden aanhalen van wat mensen ook doen ( paard alleen houden) maar het feit dat anderen stomme dingen doen, zou geen reden moeten zijn om je eigen ( mogelijk stomme) dingen de rechtvaardigen.

Ga nu eerst gewoon eens lezen. Het eerste wat je dan zult lezen, leren: een hond is een ROEDEL dier.... Dus buiten/binnen houden is niet het belangrijkste topic: hoe ga je je hond een ROEDEL bieden als hij steeds in zijn eentje buiten is ( ik neem aan dat jij noch je ouders de hele dagen buiten zijn, of zelfs maar 3 uur per dag buiten zijn..........). En hoe ga je het doen met de beweging, het hem bezig houden? Alleen in een tuin ( ik neem aan een gemiddeld rijtjes huis tuin) wordt hij gék van verveling, eenzaamheid, bewegingsdrang. Hond gaat dan idd probleem gedrag vertonen ( graven, blaffen, dingen kapot bijten.....)
Overdag binnen, savonds buiten gaat om al door anderen genoemde redenen niet verstandig zijn ( gezondheid, temperatuurverschillen enz0..

En wat als de hond wel heel waaks blijkt en snachts op elk geluidje gaat blaffen??? Al bedacht wat je dan gaat doen? Sta je dan nog steeds achter je hond, ga je investeren , of wordt hij/ zij dan als "niet geschikt" herplaatst. Want dat is natuurlijk ook heel goed mogelijk, dat hij gaat blaffen, zeker als je in een gewone straat woont, waar altijd wel wat aan geluid is.

Nou ja. Buiten of binnen vind ik dus eerlijk gezegd niet het grootste probleem. Wel het feit dat het lijkt alsof je vind dat een hond zich maar te voegen heeft naar jouw eisen, in plaats van er bij stil te staan wat JIJ / jullie gezin een hond te bieden heeft om te rechtvaardigen dat je een hond mag nemen. Want dát zou wat mij betreft de centrale vraag moeten zijn.

EDIT: GÉÉN collie's, dat ras ik gefokt op mensgerichtheid, samenwerken, bij de baas willen zijn......staar je aub niet blind op VACHT, MAAR OP AARD, KARAKTER EN BEHOEFTE VAN DE HOND. Het gaat niet om niet doodvriezen, het gaat om een hond een hondwaardig bestaan te geven!
Laatst bijgewerkt door Punz op 06-05-11 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:24

Elin_ schreef:
_l_amanda_l_ schreef:

GEEN husky .. Ierse wolfshonden en collies.. als er geen ervaring is en zowieso al allergie aanwezig is.

Deze honden hebben zoveel aandacht en verzorging nodig ,maar ook veel ervaring!

Ik neem geen collie, husky of ierse wolfshond. Want bordercollie's zijn meer voor op een boerderij.

Frances

Precies wat ik bedoel liedje89 :P

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:25

Bovendien, een hond die zich verveelt buiten kan heeeel vervelend gaan doen. Je tuin naar de filistijnen helpen, planten slopen, kraters graven, en nog veel vervelender: de buurt dag en nacht gek maken met het geblaf.

Want honden die niet lekker in hun vel zitten gaan irritant gedrag vertonen.

Connie

Sancha schreef:
xmarlies96 schreef:

Een hond die binnen met zijn roedel leeft niet. Een hond die alleen buiten gelaten wordt dag en nacht met drie keer per dag een aai in het langsgaan, verdient beter ja.

Waar heb je dat dan gelezen?

Collie2008

[quote]Tja, alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)
Meld dit bericht [/qoute]

niet? Wij wandelen, joggen, fietsen dagelijks uren met de hond op nieuwe plaatsen, met nieuwe honden, vaak in bijzijn van honden...

Ik laat liever mijn hond joggend uit in een nieuw bos waar hij speelt met tig honden dan dat ik hem 100 rondjes over 1,5 ha land laat rennen

Wiwabalia

Kosta schreef:
Alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)

Wat vind ik dit een onzin..

Frances

Re: Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:26

Een hond die zich binnen verveeld kan net zo veel klaarmaken hoor :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:27

liedje89 schreef:
Een mens is geen deel van de roedel, je kan nooit alle gedragingen van een andere hond zo naboosten dat je daadwerkelijk een roedel lid bent. Onze hond weet ook dondersgoed het verschil tussen mens en hond. Je kan net zo goed een koe zijn, de sociale gedragingen van een koe liggen nog dichterbij die van een hond dan de sociale gedragingen van een mens :Y).

Een hond kan dominant zijn tegenover de mens. Als je niet in een roedel zou samenleven met je hond, zou de hond er ook niets in zien om hoperop te willen komen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:28

Citaat:

meen je dit serieus? :') Ik heb een koe nooit leiderschap zien tonen t.o.v een hond. leiderschap = duidelijkheid en duidelijkheid schept rust. Natuurlijk weet jouw hond het verschil of jij een koe bent of niet, gelukkig wel zeg.....Onderdeel zijn van 'de roedel' betekend niet dat je al kwispelend met je natte neus tegen je frolic begint te janken

Kosta

xx_Kelly_xx schreef:
Kosta schreef:
Alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)

Wat vind ik dit een onzin..

Goh wat een mishandeling, maar die flat is geweldig, droom lekker verder :+

Frances

Een hond kan ook dominant zijn tegenover een koe...