[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:44

steffie,

ik heb je een pb gestuurd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:28

Ahhh wat een super schattig filmpje, zo heb ik er ook nog één :+ :D
Donja in de sneeuw!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 11:01

@ xSCWx wat een gaaf ding is het.

hoe oud is ie? :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:52

Afbeelding

beer, zijn kop begint al echt op een herder te lijken. Verder is het niet zon frotje meer.
Hij doet wat slungelig aan op het moment :+ . ( op de foto lijkt hij wel ouder dan hij
is)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:39

@Ketaki, net 1 jaar geworden, dit is een filmpje van vorig jaar hihi :D

@randie, ik ben gisteren weer bij de fokker van Donja geweest, ze had 2 nestjes; 1 half stok en 1 langstok. Jouw Beertje lijkt heel erg op de half stok! Dit zit tussen kort en langstof in.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:30

xSCWx dat vermoeden hadden we ook al :D. Hij begint nu wat te verharen, hier en daar verschijnt er een stug plekje haar dat idd half lang is! Ik denk dat ik dat persoonlijk wel heel mooi vind. Hij is net naar de DA geweest voor laatste enting en mn zusje heeft hem in geschreven voor de huisdierverkiezing van het jaar hahaha. Hij heeft wel wat last van driftbuien, maar tot nu toe komen we met negeren een heel eind. Hij geeft het uiteindelijk op en gaat dan netjes rustig naast je liggen. Verder gaan we naar puppybegeleiding iedere maand en gaat hij vanaf vorige week officieel naar de cursus :).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:12

wat misschien wel leuk is om een keer te doen is een witte herder meeting?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:40

Haha ja leuk, witjesforum.nl organiseert ook vaak wandelingen overal in't land :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:09

Oh daar moet ik dan eens kijken..! Beer is de top van de puppy class haha. Niks dan lof. Volgens mij gaat hij binnenkort ook wisselen, hij ligt heel de dag op zijn spullen te kauwen. En zo af, nu en dan nog wel eens vingers en tenen. Zijn vacht komt ook al delen tevoorschijn. En het lijkt inderdaad een middenslag stokhaar te worden :). Hier een fotó van hem, hij lijk hier wat ouder dan hij is. Maar hij is wel al echt ineens puppy-af en wordt met de dag knapper

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:48

Zo hey die oren, hihihi. Die groeien altijd snel lijkt wel, als ze puppy zijn. Gelukkig trekt dat later wel weer recht :D Schattig hoor, hij lijkt idd half stok. Gaaf dat hij het zo goed doet in puppy class!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:28

hahaha ja die oren er was al een kindje die hem konijn noemde :D. En zijn neus is ook vrij groot!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:18

Tsja, eerst groeien de oren en de neus en dan groeit het lichaam daar naartoe, daarom zien die pups er ook altijd zo schattig uit :D Enige wat niet groeit zijn de ogen.. (daarom hebben pups en baby's altijd van die grote ogen :D)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:05

randie schreef:
hahaha ja die oren er was al een kindje die hem konijn noemde :D. En zijn neus is ook vrij groot!

ik vond de hond van me ouders altijd net een vosje lijken *\o/* *\o/* :z :z :') :') :')

zag er ook zo schattig uit <3 <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:12

Mijn vader wilt heel graag een witte herder en dan langharig , maar waar kan je nou zo'n goeie hond vandaan halen , vind marktplaats wel erg link...

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:15

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:27

die van ons komt wel van mp, particulier iemand die een keer een nestje fokt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 19:58

de hond van me ouders komt weg bij of the heart of the lothian.

hebben vele prijzen gewonnen op de keuringen/wedstrijden.

en fokken oa op hd vrij enzz en ook op karakter.

die zitten in Hensbroek.

sit van of the heart of the lothian:
http://members.multiweb.nl/lothian/
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 12-09-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:09

Beer is vandaag niet lekker, gaat ergens liggen, dan piepen dan rond rennen and so on. Later kalmeerde hij en ging hij slapen. Viel wel op dat zijn oogjes wat dik waren, aangezien hij toch naar puppy begeleiding moest meteen gevraagd. heeft een zalfje voor zijn oogjes gekregen, net toch maar naar de cursus geweest maar hij is echt "tam" en zijn oogjes zijn nog dikker :S. Morgen vroeg maar even DA bellen..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:11

Ruby1995 schreef:
Mijn vader wilt heel graag een witte herder en dan langharig , maar waar kan je nou zo'n goeie hond vandaan halen , vind marktplaats wel erg link...

Mijn hond komt bij Home of the White Wolves vandaan, Beerta(Groningen). http://www.infowitteherder.com :) Erg goede fokster, kijkt goed naar innerlijk, uiterlijk en ziektes, en fokt alleen met de beste :)

@randie, kan zijn dat hij groeipijn heeft. Hoe oud is hij nu en welk voer krijgt hij?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:13

Hij krijgt royal canine herder puppy brok en hij is nu 13 weken en weegt 13.95 kilo :). Groeipijn dacht ik zelf ook al aan, zelf vroeger ook gehad en wist ik van gekkigheid ook niet wat ik moest doen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:27

Hij is inderdaad ietwat zwaar voor die leeftijd.. Ik geloof dat Donja op die leeftijd rond 9 kilo was, maar dit is ook een teefje. Ligt ook aan de ouders hoe de bouw is natuurlijk. Als je echt denkt dat het groeipijn is, zou ik hem geen puppy brok meer geven! Hier zitten veel eiwitten in, waardoor de botten sneller groeien dan de spieren.
Zeker *als ik even mijn ongezouten mening mag geven sorry* ben ik niet zo van royal canin, eukanuba en dergelijke... De kwaliteit- prijs verhouding is niet goed bij deze merken. En vaak zijn sommige goedkopere merken nog beter ook.. Zelf ben ik erg tevreden over Biofood (32 euro voor 15 of 20 kg, weet ik even niet meer zeker) en ik gaf Donja ook Smuldier. (Vries vlees). Ze heeft eigenlijk geen pijn gehad van groeipijnen. Ja een paar daagjes tussendoor, maar niet noemenswaardig..
Ik hoorde laatst van iemand, die had een hond tot 6 maanden op puppyvoer laten staan (weet even niet welk merk) en die had zodanige groeipijn, dat ze dachten dat hij reuma ofzo had. Die hond ging met moeite liggen, omdat het gewoon niet ging door zijn spieren.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:48

Hij heeft juniorvoer, weet niet of dat hetzelfde is als puppy voer? Ik geef het hier even door en gaan ons even verdiepen in biofood. Zijn oogjes waren gisteravond heel sneu, super dik en gezwollen. Elke keer na het druppelen leek het erger te worden! Dus gestopt en gaan spoelen met kamille thee en uitgekookt water nu zijn zijn oogjes weer bijna normaal.. Er komt nog een klein beetje soep uit dus gaan hier gewoon maar mee door :).

Even een vraag, ik ken iemand die bij de slager werkt en die wilde wel een mergpijp voor hem meenemen. Leek ons wel goed voor zijn tandjes, hij gaat waarschijnlijk aan zijn gedrag te merken wisselen. Mogen pups die mergpijpen al hebben?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:57

Even opgezocht, Donja was met 4 maanden pas 13 kilo. (Maar ze kreeg heel laat haar groeispurt pas haha).
Heb je druppels voor de ogen? Je moet aan de dierenarts cavasan oogzalf vragen. Dit is super spul.

Een mergpijp zou ik (nog niet) aan beginnen, vaak gaan pups met de onderkaak in de ring en dan zitten ze vast. Gewone kluifjes zijn prima (zeker de kluifjes van biofood en farmfood, zijn wel iets duurder maar daar zit geen chemische rommel in).

Junior voer en puppy voer is inderdaad hetzelfde. Volgens mij (maar ik zeg dit even uit mijn hoofd) zit er in puppyvoer 27% eiwit en volwassenenvoer rond de 20%.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 13-09-11 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:59

Ok, bedankt voor de info :). net even op de verpakking gekeken maar die zalf hadden we dus, en zijn oogjes werden er nog 3 x zo dik van..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:08

Ja zou ook kunnen dat hij natuurlijk allergisch is voor een ingrediënt.. Heeft de dierenarts een groen goedje in zijn oog gedaan om te kijken of zijn netvlies beschadigd was? Hmm.. Even opgezocht, kán dit zijn maar hoeft natuurlijk niet. Maar omdat je zegt dat het alleen erger wordt door de zalf denk ik hier aan..
Bij veel stoffen
zijn snel delende cellen het meest gevoelig
voor vreemde stoffen. Voorbeelden hiervan
zijn chlooramfenicol en adelaarsvaren. Het
beenmerg en de hieruit gemaakte bloedcellen
worden door deze stoffen in hun functie
aangetast. De aanmaak en het functioneren
van rode en witte bloedcellen kan verstoord
raken. Indien daardoor ook de weerstand
wordt aangetast (doordat bijvoorbeeld de witte
bloedcellen niet meer goed functioneren)
spreekt men van immuuntoxiciteit
---------------------------------
Indien de verstoring
wordt veroorzaakt door een giftige stof,
wordt vaak gesproken over immuuntoxiciteit
of immuunsuppresie. Immuuntoxiciteit is
een aantasting van de weerstand door giftige
stoffen van buitenaf, immuunsuppressie omvat
ook de onderdrukking van de weerstand
door het eigen lichaam.

Het kan dus zijn dat de zalf juist de weerstand van het oog verminderd. Maar in principe is de hoeveelheid chlooramfenicol zo klein dat het niet zo moeten kunnen. Maar je hebt natuurlijk altijd overgevoelige hondjes ertussen zitten :)
(In het zalfje zit dus chlooramfenicol)
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 13-09-11 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt