De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:56

Mijn 5 maanden oude hond slaapt ook in de bench
Simpelweg omdat hij geen trappen mag lopen nog
Maar als ik hem alleen beneden laat vliegt hij in paniek naar boven
(naar mij)
Maar we willen hem niet boven (op de slaapkamer) hebben :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:18

tempus,de allergrootste maat bench ( de xxxl versie) is 1,25m lang X 75cm breed en 84cm hoog,formaat konijnenhok is 1,25m zo ongeveer wel het minimum als je het goed wil doen...

en in diezelfde maat wordt aangeraden een grote hond te stoppen...letterlijk nog geen m2 waar uren een hond in opgesloten wordt..

en ja het spijt me,maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat mensen hier een bewegings en roedeldier in opsluiten... i'm sorry....

overigens wordt plastic ook gewoon warm hoor,als je er een tijdje op ligt neemt plastic gewoon warmte op...mijn vloer is van zeil (plastic dus) en die honden hebben het er echt warm op en verliggen continu om een koel nieuw plekje op te zoeken als het warm weer is...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:19

Sancha schreef:
En hoe doe je dat dan? Als je een pup hebt van 8 weken en dan lekker gaat werken?

Speciaal een weekje (of langer) thuisblijven :j
Daarna zorgen dat er altijd iemand thuis is en in noodgevallen de hond meenemen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:25

kimmie261 schreef:
honden hebben het er echt warm op en verliggen continu om een koel nieuw plekje op te zoeken als het warm weer is...

Daar heb je wel een punt vind ik
Ik zie de honden hier ook regelmatig op de stenen vloer liggen
Maar is ook wel wat rasgebonden
een grote zware buldog zal het eerder warm krijgen dan een klein gladharige hondje
Kromme poten hoeft ook niet persee door een bench te komen (zou wel heel triest zijn)
Grote rassen zijn nl over het algemeen niet zo gezond..

Ben je trouwens ook zo kritisch over het karbonaatje dat op de bord ligt?
Die zitten nl levenslang in een bench..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:47

Lola slaapt ook regelmatig bij mij in bed hoor.
En goor? Ik verschoon minimaal 1 keer per week mijn bed. Verder heb ik een sprei waar zij op ligt en ligt ze dus niet op mijn dekbed.
En inderdaad, elke dag even de stofuiger er doorhalen, furminator doet wonderen voor een verharende hond.
Ik weet waar ze uithangt dus als ze vies is haal ik even de tuinslang erover.

Ik vind haar ook niet erg sterk naar hond ruiken. Dat zal ook mede komen omdat ze een schone slaapplaats heeft. Lola ruikt naar wasverwachter :D

secricible

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:01

mijn hond heeft in de bench echt alle ruimte om linksom of rechtsom te gaan verliggen, dat doet ze dan ook constant als ze er in ligt. Dat argument is in mijn ogen dan ook niet geldig:)
Ik ken genoeg mensen met een bench die groter is dan de afmetingen die jij noemt
Hond in bed moet echt iedereen zelf weten, maar ik vind het de discussie er niet beter op maken om daar iedere keer op terug te komen. Niet iedereen wil een hond in bed en ik vind dat iedereen die keuze zelf moet maken :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:24

Ik ben het volledig eens met kimmie. Ik kan het me ook niet voorstellen dat mensen hun honden opsluiten :n. De honden liggen overdag én 's nachts gewoon in de woonkamer. 's Morgens kruipen ze vaak wel even in bed, maar 's nachts is dat niet zo'n succes, dan heb ik zelf geen plek meer :D.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:40

Wendy1978 schreef:
Mijn 5 maanden oude hond slaapt ook in de bench
Simpelweg omdat hij geen trappen mag lopen nog
Maar als ik hem alleen beneden laat vliegt hij in paniek naar boven
(naar mij)
Maar we willen hem niet boven (op de slaapkamer) hebben :o

je hebt al heel lang van die geweldige traphekjes voor kinderen...........
deze zijn ook perfect voor honden die niet naar boven mogen :j

Dan hoeft hij niet achter de tralies :+

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:45

Wij hebben ook een bench voor onze hond maar deze staat altijd open.
Dit is haar veilige plekje, ze kan hier zelf in gaan liggen als ze even rust wil en dat doet ze ook regelmatig. Ze hoeft het niet maar kiest er duidelijk zelf voor.

Ik vind een bench absoluut niet erg zolang de hond er niet uren lang in wordt opgesloten.
Als de hond de boel sloopt als je weg bent, kun je hem beter een eigen kamer geven of buiten zetten in de tuin (met beschutting).

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:52

MightyMike schreef:
@ Nikki: Een grote hond laat zich door een traphekje niet tegen houden bijvoorbeeld, we hebben er een gehad die bankstellen wel als ontbijt lustte, en dan?

Haha echt wel! Mijn X Bouvier liet zich tegen houden en de Duitse Dog van de buren bleef ook braaf achter het hekje wachten toen ik pens aan het snijden was. Groter dan dat (op de wolfshond na) vind je ze niet hoor :D

Even voor alle bench gebruikers die roepen; mijn hond sloopt en na de bench doet ze dat nu niet meer.
Denken jullie echt dat de bench daar aan heeft meegeholpen? Of is het gewoon dat de hond ouder is geworden en er geen interesse meer in heeft? Ik denk namelijk het 2e ;) Mijn hond sloopt nu namelijk niet meer (op jaszakken met koekjes na dan), en is eigenlijk zo rond haar 2e jaar daar mee gestopt. Ik denk dat ze trouwens normaal al veel eerder zou zijn gestopt, als ze niet haar 1e ander half jaar alleen maar in de tuin leefde met een bench (waar ze niet in durfde ;) ) als enigste schuilplaats.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:54

unamie ,ik vind een hond die je meestal houdt als huisdier waarvan je houdt toch wel wat anders als een dier wat in grote getalen gehouden wordt voor het vlees,de meeste honden worden dan ook niet gedood als ze 6 maanden oud zijn om opgegeten te worden..

maar om je vraag te beantwoorden we kopen hier vlees bij de plaatselijke slager die zelf slacht,en die zijn dieren van diervriendelijk gehouden bedrijven haalt...

en een grotere maat bench??waar dan? dit is echt de grootste formaat die je kan vinden om te kopen op internet...

de xxxl bench....mss lijken die dingen groter als je ze in huis hebt staan,maar helaas dit zijn de officiele maten van de kooien die je koopt voor een hond..

en inderdaad een hond in een kooi kan niets anders doen als naar links of naar rechts gaan liggen,rondje lopen en een paar meter verderop gaan liggen is onmogelijk,en dát is iets wat ik míjn honden niet zou willen aandoen,krijg het spaans benauwd als ik eraan denk...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:03

Ach we stoppen paarden toch ook al heel lang in stallen waar ze net hun kont kunnen keren..... een bench voor af en toe een uurtje lijkt me geen probleem. Het is voor mij een no go om een hond er uren/dagen in te stoppen, maar dat is het voor mij met paarden ook die horen ook wat mij betreft geen hele dagen in een stal te staan.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:14

tja ,bleef het nu bij af en toe een uurtje,maar meeste honden zitten alleen al uren langs snachts in een kooi...dan heb je het al snel over een uur of 8 tot 10...en dan overdags nog wel een paar uurtjes erbij... ;)

en dan zijn er mensen die alleen honden eruit halen om ze uit te laten en verder 'wonen'honden in die kooi,en dan zal je zeggen,ach dat zijn extremen..

mwa binnen een klein jaar nu 4 honden aangeboden gekregen die zo'n leven hadden en op een forum zitten waar een pupje is aangeschaft welke en snachts en overdags in die kooi zit als die mensen werken..

maw komt toch wel vaker voor als gehoopt dat honden voor de gemakkelijkheid in een kooi komen te leven,en dát is het gevolg van de promotie en verheerlijking van die kooien...

als ik lees dat iemand met een druk pupje op een hondencursus te horen krijgt dat pupje te weinig in de kooi zit en dat mevr het pupje vooral vaker op een dag moet 'kooien' vraag ik me werkelijk af waar we nu mee bezig zijn...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:35

Nikki__ schreef:
MightyMike schreef:
@ Nikki: Een grote hond laat zich door een traphekje niet tegen houden bijvoorbeeld, we hebben er een gehad die bankstellen wel als ontbijt lustte, en dan?

Haha echt wel! Mijn X Bouvier liet zich tegen houden en de Duitse Dog van de buren bleef ook braaf achter het hekje wachten toen ik pens aan het snijden was. Groter dan dat (op de wolfshond na) vind je ze niet hoor :D

Even voor alle bench gebruikers die roepen; mijn hond sloopt en na de bench doet ze dat nu niet meer.
Denken jullie echt dat de bench daar aan heeft meegeholpen? Of is het gewoon dat de hond ouder is geworden en er geen interesse meer in heeft? Ik denk namelijk het 2e ;) Mijn hond sloopt nu namelijk niet meer (op jaszakken met koekjes na dan), en is eigenlijk zo rond haar 2e jaar daar mee gestopt. Ik denk dat ze trouwens normaal al veel eerder zou zijn gestopt, als ze niet haar 1e ander half jaar alleen maar in de tuin leefde met een bench (waar ze niet in durfde ;) ) als enigste schuilplaats.

Groter misschien in hoogte niet, maar in massa zeker wel, onze old english mastiff moet nog zo´n 80/90 kilo worden. Maar snap dat er wel honden zijn die netjes kunnen wachten natuurlijk. Ik ken ook verhalen van fokkers van duitse doggen, waar ze bij loopsheid gehele deuren er uit lopen, compleet uit het kozijn, een hond van dat formaat die echt graag wil en net wat meer rauwdauwer is, laat zich niet tegenhouder door een traphekje. Onze boxer zou er ook zo door heen al dan niet over heen gaan wanneer er iets interessants aan de andere kant zou zijn en deze alleen in huis was. Die is nu eenmaal erg inventief... Voor een echte sloper die we in het verleden wel hadden, zouden we creatiever geweest moeten zijn.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:38

kimmie261 schreef:
unamie ,ik vind een hond die je meestal houdt als huisdier waarvan je houdt toch wel wat anders als een dier wat in grote getalen gehouden wordt voor het vlees,de meeste honden worden dan ook niet gedood als ze 6 maanden oud zijn om opgegeten te worden..

Voor jou maakt dat dan een verschil maar voor het dier zelf niet
Die is gewoon heel slecht af maar is helaas geen hond
Dus een varken mag van jou wel creperen in kleine hokjes al is het "maar" 6 maanden
Het is immers geen hond dus dan maakt het niet uit :\

kimmie261 schreef:
maar om je vraag te beantwoorden we kopen hier vlees bij de plaatselijke slager die zelf slacht,en die zijn dieren van diervriendelijk gehouden bedrijven haalt...

Als het geen scharrel of biologische slager is dan komt het vlees gewoon uit de bioindustrie :j

Dat vind ik erger dan een hond die af en toe in een bench zit
een hond die de héle dag in een bench zit vind ik ook niet kunnen
Waarom zulke mensen een hond nemen is mij ook een raadsel
Als het nieuwtje eraf is belanden ze ook nog in het asiel
Laatst bijgewerkt door unamie op 04-05-11 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:47

I denk niet dat een varken 'erger' is dan een hond. Het zou bij beide moeten worden verboden. Een slachtvarken zit in haar leven ongeveer 4320 uur in een kooi.

Een hond daar in tegen, zit gemiddeld zo'n 43200 uur in een bench. Reken maar uit. Een hond wordt ongeveer 12 jaar, dat zijn 12 maanden per jaar, dus 12x12. Even simpel genomen, een maand heeft 30 dagen (dan slaan we dus dagen over). 144x30 maakt 4320. Een hond die geluk heeft, vertoeft maar 10 uur per dag in een bench (helaas zitten ze er veel meer in).
De hond zit dus gemiddeld 43200 uur in de bench, vergeleken met dat varken, heeft het varken dus nog een 'fijner' leven.

10 uur per dag lijkt weinig, maar zo zie je maar hoe lang dat beessie eigenlijk in een bench zit....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:55

@Nikki
Als een hond tijdelijk in een bench zit dan kom ik niet op zoveel uur hoor
Hier gaat de bench de deur uit zodra de hond is "opgevoed" (zindelijk en niets meer sloopt)
Omdat ze hier heel veel beweging krijgen en ik veel tijd stop in de opvoeding is dat al heel snel :j

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:10

Wat een vergelijking zeg... Volgens mij ging dit topic over honden in een bench, niet over een varken voor de slacht.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:14

Hier geldt hetzelfde, zodra het kan, hoeft ie niet meer in de bench. Maar als pup zijnde slopen ze nu eenmaal, en zijn ze nog niet zindelijk. Bij de een gaat het vlugger dan bij de ander. Maar zoalang mijn pup nog pup is, past hij nog makkelijk in de bench, en kan hij zelfs nog verliggen. De bench heb ik ook niet verkleint, hoewel het zindelijk worden maar langzaam gaat... Dan liever dat hij nog een plasje kan doen aan de andere kant van de bench, als dat hij op zo een klein stukje gepropt zit, en het plasje moet ophouden omdat hij anders zichzelf onderpiest. Zijn tijd komt nog wel, geduld is een schone zaak. Nu zit hij ook niet lang in de bench, de nachten, maar ook die zijn kort omdat ik het laaste nacht gedeelte op de bank bij ze slaap, en overdag een paar uurtjes als ik moet werken. En dan zorg ik dat ze moe zijn.
Maar ook ik kijk uit naar de tijd dat het niet meer hoeft, en ze beide gewoon samen in de keuken en gang kunnen vertoeven...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:25

Ik heb wel een bench in huis, maar mijn honden worden er niet (meer) in opgesloten. Toen onze vorige hond nog leefde (die is kortgeleden overleden helaas), moest hij wel eens in de bench, toen hij op de leeftijd van het slopen kwam. Als we hem dan écht niet mee konden nemen als we weg moesten, deden we dat. Voor zijn eigen veiligheid, want hij sloopte echt álles en liet zich niet tegenhouden door deuren, kasten of wat dan ook. Maar dan voelde ik me echt verschrikkelijk schuldig dat hij opgesloten zat. Hij zat er ook nooit lang in, dat vind ik echt zó zielig.

Nu, met onze nieuwe pup, doen we het weer zonder bench. Hij slaapt bij ons in bed, zodat ik wakker werd als hij er uit moest, hij heeft 's nachts nog nooit een ongelukkje gehad. Inmiddels is hij 15 weken en volledig zindelijk. Hij kan al goed even alleen (zonder bench) zijn, zonder te slopen en ik hoop echt dat hij nooit die kooi in hoeft. Zolang het kan, gaat hij mee als wij weg moeten. Dat kan wel eens lastig zijn, als je langer weg moet voor boodschappen, er moet altijd iemand buiten bij de hond blijven, maar he, je moet er wat voor over hebben.

Onze andere 4 honden lopen trouwens ook altijd los in huis.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:34

Hier ook een enorme tegenstander van de bench hoor!

Als je hond een bench nodig heeft om zich veilig te voelen dan klopt er echt iets niet binnen je gezin. Ook een mand kan op een veilig plekje staan waar hij zich lekker kan terugtrekken.
Als je een hond in een bench moet stoppen om hem rustig te houden klopt er iets niet in je opvoeding.
Als je een hond in een bench moet stoppen om te voorkomen dat hij de trap opgaat, volstaat een traphekje ook wel.

Maar dat is volgens mij het grootste probleem van tegenwoordig. Er wordt gewoon niet meer opgevoed. Men denkt dat als je met je hond een gehoorzaamheidscursusje volgt, je dan vanzelf een gehoorzame hond krijgt. Helaas werkt dat niet zo. Denk eens vanuit de hond in plaats van vanuit de mens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:39

Laika schreef:
Als je hond een bench nodig heeft om zich veilig te voelen dan klopt er echt iets niet binnen je gezin. Ook een mand kan op een veilig plekje staan waar hij zich lekker kan terugtrekken.
Als je een hond in een bench moet stoppen om hem rustig te houden klopt er iets niet in je opvoeding.

Dat snap ik ook niet helemaal. Onze honden liggen overal, door het hele huis heen verspreid, die voelen zich overal veilig.

En als de hond rustig moet zijn, wordt hij dat vanzelf wel, ze voelen prima aan wanneer het tijd is om te slapen.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:45

Mijn hond heeft ook een bench, waar ze overigens met plezier ingaat. Het is echt een lekkere rustige plek voor haar, ze kan heerlijk diep slapen zonder door de katten gestoord te worden. Bench is ook groot zodat ze lekker languit kan liggen. Er ligt een kleed over de bench heen, zodat het een soort van hol is. In de bench ligt een bench kussen en een dekentje.
De bench staat in de gang. Als pup hebben we haar gelijk laten wennen aan de bench. Tegenwoordig gaat hij alleen 's nachts nog dicht. Als we overdag even weg zijn dan blijft hij meestal open en kan ze kiezen uit haar bench of mand in de woonkamer. Meestal als we thuis komen is ze dan zelf in de bench gaan slapen. Als we thuis zijn is ze altijd bij ons in de woonkamer, maar is ze echt moe gaat ze ook in haar bench slapen.
Het is zelfs zo erg dat als we haar een nachtje ergens mee naartoe nemen de bench ook mee moet, anders kan mevrouw niet slapen.

Dus ja dit is toch wel een duidelijk gevalletje van niet zielig denk ik zo...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:49

Laika schreef:
Hier ook een enorme tegenstander van de bench hoor!

Als je een hond in een bench moet stoppen om te voorkomen dat hij de trap opgaat, volstaat een traphekje ook wel.

Maar dat is volgens mij het grootste probleem van tegenwoordig. Er wordt gewoon niet meer opgevoed. Men denkt dat als je met je hond een gehoorzaamheidscursusje volgt, je dan vanzelf een gehoorzame hond krijgt. Helaas werkt dat niet zo. Denk eens vanuit de hond in plaats van vanuit de mens.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt ook honden met een verleden. Een verleden waar jij als nieuwe eigenaar helemaal geen schuld aan hebt. Sommige honden hebben zulke gedragsproblemen of angsten dat je wel iets moet voor de veiligheid van de rest van de bewoners.
Dan kan benchGE!bruik en niet benchMIS!bruik enorm veel rust geven.
Omdat het een kleine ruimte is kan het bij honden met angstagressie heel veel stress weghalen. Zij hebben op die manier maar een kleine oppervlakte dat ze naar hun gevoel moeten verdedigen.
Omdat een klein oppervlak goed overzichtelijk is zullen ze veel rustiger zijn.
Een bench is een hulpmiddel, het mag nooit gebruikt worden om je hond uren achtereen op te sluiten. Ik wil alleen maar aantonen dat een bench voor sommige honden heel prettig is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:52

Ik heb het topic voor een deel doorgelezen. Ik heb zelf geen hond, maar er zitten wel een aantal honden in de famillie, 3 in totaal, waarvan 2 Duitse Staanders die ook voor de jacht worden gebruikt. Deze zitten regelmatig in de Bench en ze vinden het niet erg. Overdag mogen ze er gewoon uit, ze hebben regelmatig lekker lange wandelingen en dan natuurlijk ook nog de jacht, dus buitenlucht genoeg. Maar als er bezoek is gaan ze in de bench, dit omdat natuurlijk niet iedereen het fijn vind als een hond naar je toe komt, en als zij ergens heen gaan waar een hond niet welkom is blijft ze in de auto in de bench zodat ze haar gewoon om de zoveel tijd lekker kunnen uitlaten en dus niet de hele tijd in de bench zit :j , dit geld voor beide honden. Ze wonen in een flat overigens.

De andere hond heeft nog nooit een bench gezien en kan altijd in de tuin zitten als er bezoek is. Maar zij hebben dus ook de mogelijkheid daarvoor :j dat maakt al een enorm verschil.

Ik ben zelf wel van plan ooit een hond aan te schaffen, maar ik wil dan wel echt een omgeving hebben waar je lekker met je hond kan wandelen, niet in een stad :n Een bench zal waarschijnlijk ook komen, vooral tegen slopen en een lekker eigen plekje voor de hond zelf, maar het is dan absoluut niet de bedoeling dat de hond daar in blijft zitten de hele dag :n ik heb een hond gekocht, daar wil ik dan ook van kunnen genieten nietwaar :D