6000 knaagdieren in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: 6000 knaagdieren in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:00

Super zeg !!! Als er iemand nog gerbils wil, ik geef mijne over een maandje vrij hahah maar ik houd jullie op de hoogte van evt zwangerschappen.

Die kooi ziet er leuk uit!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:28

Ooooh, wat fijn dat ze allemaal herplaatst zijn! :):)
Gelukkig maar!

Ik zit heel erg te denken om ook een gerbil uit een opvang te halen! Eerst even goed met ouders overleggen, en informatie zoeken! Heb alleen een hamster gehad, verder qua knaagdieren niets! Maar goed, internet & boeken zijn handig!

Allereerste vraag voor hier, haha! Gerbils, moeten die alleen of in groepen worden geplaatst?
En wat zijn de minimale afmetingen voor een geschikte kooi?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:37

Niet alleen, maar ook niet met meer dan 2. Qua afmetingen dacht ik 60x30x40. Ze moeten trouwens een gerbilarium of een aquarium, niet iets met tralies of plastic. Verder mag er in de inrichting van de kooi absoluut geen plastic, omdat ze alles slopen en het dan gevaarlijk wordt.. :)
Voor meer informatie:
http://www.degerbil.nl/Forum/index.php
http://www.gerbil.nl/index.php?id=38

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:21

Ja geweldig he dat alle dieren uit Veldhoven weg zijn. Bij ons in de opvang zijn er gister ook tientallen gebracht dus mochten mensen uit Zeeland een hamster of gerbil zoeken (op cavia of konijn) dan kunnen ze contact met me opnemen (kleindierenopvang Zeeland)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:00

Nou, ik ga morgen van 2 tot 5 en donderdagavond van 6 tot 10 helpen bij 't knagertje en donderdag neem ik waarschijnlijk een tijdelijk opvangertje mee. Ik ben benieuwd, heb er zin in :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:00

Colorado schreef:
Niet alleen, maar ook niet met meer dan 2. Qua afmetingen dacht ik 60x30x40. Ze moeten trouwens een gerbilarium of een aquarium, niet iets met tralies of plastic. Verder mag er in de inrichting van de kooi absoluut geen plastic, omdat ze alles slopen en het dan gevaarlijk wordt.. :)
Voor meer informatie:
http://www.degerbil.nl/Forum/index.php
http://www.gerbil.nl/index.php?id=38

Dankjewel voor de links!
Ik ga NU meteen lezen, haha! Erg fijn!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:32

Ook een belangrijke bij gerbils, ze vooral niet in een té groot hok plaatsen. Ze hebben best wel territoriumdrift en gaan snel vechten als ze te groot zitten. Ik had altijd een koppel in een 60x40x50 hok met 2 plateau's en dat ging heel prima. Ik heb er ook wel eens 4 in een 70x35x62 gehad en dat ging heel erg fout. 2 is idd het beste aantal! Ook met koppelen van 2 vreemde dieren heb ik problemen gehad. Ik heb wel eens een hele lastige dame laten koppelen bij een hobbyfokker met veel ervaring en ze heeft toen 1 van de pups bijna vermoord :oo Best heftig. Maar verder zijn ze heel vriendelijk, bijten niet snel en super leuk om naar te kijken. Ze zijn altijd zo druk met hun hok onderhouden. Vanaf mijn bed zie ik alle 5 gerries wel iets doen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:35

Het lijken me ook echt geweldig leuke beestjes! :j
Zouden heel erg mooi op mijn kamer kunnen! Vind ze veel leuker dan m'n vorige hamster, die werd boos als je hem overdag lastig viel := (maar goed, toen was ik ook nog wat jonger, haha)

Heb met m'n ouders overlegd.. Mams zei; overleg maar met je vader. Paps zei; nee.

Dus..... Iemand SUPER argumenten?
Heb al gezegd dat ik het voor de beestjes doe, en niet voor mezelf! Wil ze graag een leuk, goed, veilig nieuw thuis bieden... Hebben ze wel verdiend! :(:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:42

- Ze stinken niet!
- Ze bijten niet!
- Anders voer ik ze aan mijn kat :=
- Goede manier om verantwoordelijkheidsgevoel op te bouwen
- Jij betaald alles zelf, maakt het zelf schoon en zorg dat je ouders er geen last van hebben :=

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 23:52

had hier al eerder ff een foto van 'mijn' hamstertje gezet. Heb nu nog een leuke gekregen van haar dat ze een jong aan het verplaatsen is! Maak zelf nog geen foto's, ze is hier net sinds vanmiddag en wil haar niet al te veel stress bezorgen. Tot nu toe is ze behoorlijk nieuwschierig alleen wel schikkerig!

Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:54

Aaah zie dat lelijke roze wormpje :+:

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 23:55

hihihi ja ze zijn lelijk maar toch ook weer zó schattig!!! :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:02

Mijn gerbil nestje op dag 1 (van 6 jaar geleden!! niet van nu := )

Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:07

Super dat ze allemaal geplaatst zijn, en iedereen veeel plezier met de hammies, maar wat ik me vooral afvraag... waar laat je 6000 hamsters? Ik zie me echt een huis voor me die van onder tot boven vol zit met hamsters :+

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 01:14

Ilse_123 schreef:
Super dat ze allemaal geplaatst zijn, en iedereen veeel plezier met de hammies, maar wat ik me vooral afvraag... waar laat je 6000 hamsters? Ik zie me echt een huis voor me die van onder tot boven vol zit met hamsters :+

Er zijn geen 6000 hamsters, 4500 knagers zijn afgemaakt vanwege ziekte/agressie. De overige 1500 zijn in verschillende opvangen in heel NL ondergebracht. Het waren niet alleen hammies, ook gerbils/ratten/muizen en 7 papegaaien. :)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:29

Ik heb goed nieuws! Ik zei gister tegen moeders dat ik had gekozen voor een Syrische hamster. Waarop ze zei: "huhhh waarom niet zo'n lief klein russisch hamstertje? :\ ". "Nou weet niet mam, ik vind goudhamsters ook leuk.." "Hebben ze nog wel rusjes over?" "Ja, zat" "Dan wil ik een rus!".

Dus er komen toch twee hamters hier. Heb gelijk een extra kooi aangeschaft via MP en wil allebei de kooien gaan uitbreiden met curverboxen. Gaat helemaal leuk worden voor de hammies.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:44

Super! Ben benieuwd naar hoe het eruit gaat zien :D
Ik ga vanavond ook aan de kooienmaak, heb alle spullen voor de deksel al, en als hij eruit gaat zien zoals ik wil wordt hij helemaal gaaf :+:
Heb plinten gekocht, een platte en een sierplint, de sierplint wijst dan naar beneden (ondersteboven dus) en komt aan de buitenkant van de kooi, dan komt de platte bovenop en daar tussen komt aluminium met een leuk patroontje gaatje. Aluminium is eigenlijk voor voor een verwarming, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarna de kiertjes dichtmaken met kit, drogen en verven maar! Zet er voorlopig, om het te verzwaren gewoon iets zwaars op, ik moet nog even een of ander kliksysteem bedenken waardoor de deksel goed vast zit. Maar dat komt wel goed. Heb er helemaal zin in in ieder geval!

Heb de gerries net trouwens gewogen. Odégos weegt 43 gram en Lukos 53 gram. Had ik al verwacht, Lukos heeft druk zitten kanen gister. Heb zelfs nog even een keer extra gecontroleerd of het wel echt een mannetje was, want die buik! :wow:

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:13

Mensen! Mama Kichi (de zwart witte dwerg op de foto) blijft!!!!!! mijn vriend zei gister: ik had al wel het idee dat die niet meer weg zou gaan :') ahahhaha

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:15

_O-

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:18

Haha nais, wat een standvastigheid weer! Beestje dat hier tijdelijk komt moet wel echt weg, anders moet er namelijk een nieuwe kooi komen, wat kan, maar er wel voor zorgt dat het beslissen 'we houden hem' toch meer tijd zal kosten dan wanneer er al een kooi is. Hebben we de tijd om weer realistisch te worden, meer dieren wordt namelijk toch wel wat veel :Y)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:37

Jaaa meer dieren bij mij wordt ook wel veel :') maar ach, hoeveel plek neemt een dwerghamster nou in? :') Ik kan hem zo onder of op mijn rattenkooi(en) zetten dus das geen probleem :D ben nu al gehecht aan haar, vind dr zooooo cute!

Ik hoorde gepiep in het huisje!!! allemaal piepjes :D zo lief hahahhaha voel me gewoon een trotse mama :')

gister helaas een rat moeten laten gaan, lag zomaar dood in dr kooi, ook gehoord gister dat een rat van mij een tumor in de mond heeft en die moet ik binnenkort ook laten gaan samen met een andere rat van mij die achterhandsverlamming heeft...... en op dit moment wordt een rat gecastreerd, zó zenuwachtig!!!!!!!! pffff soms is knaagdieren houden niet zo leuk, maarja het hoort er helaas wel bij.....

Door Kichi en dr jongen voel ik me wel ietsje beter, ze is zo lief <3

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:44

Colorado das toch weinig? Ik heb mijne ook gewogen en die zitten rond de 50 gram maar mijn oude vette is 90 gram en die ziet er normaal uit

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:52

Oke even een foto van 1 van mijn opvangertjes :D Beetje onduidelijk, maar ik wilde ze eigenlijk niet storen dus het is door de bovenkant van een miniduna gemaakt. Maar hij werd toch wakker :')

Afbeelding

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:15

Wat leuk om al deze verhalen te lezen! :+:

Ik ga vanmiddag nog even praten met m'n ouders... Als ze een écht goede reden kunnen bedenken waarom er geen 2 gerbils hier mogen, dan accepteer ik dat. Maar gister konden ze die nog niet bedenken, dus tot die tijd zeur ik door!
(met behulp van mijn broertje, hahaha)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:12

Ik heb even teruggezocht, maar weet iemand welke opvang (waar ze gerbils hebben) het dichtste bij Nieuwegein/Utrecht in de buurt is?