Arts doodde honden na wens in testament bazin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:50

Tjah ik heb daarvoor eerst een spaarrekening achter de hand waar ook elke maand nog 100 euro heen gaat. Mocht het zo zijn dat mijn paard niet meer bereden kan worden heb ik de mogelijkheid om haar voor 50 euro ergens neer te zetten.

Mocht mijn spaarrekening opraken, wat een flinke tijd zal duren zal ik naar andere oplossingen moeten kijken..

Ik respecteer jou mening hoor, maar ik denk dat ik dat niet zou kunnen..

HCRanch

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:53

en hoe zit het dan met al die GEZONDE!!!! koeien, varkens, geiten etc die geruimt worden en niet mogen geent!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:56

regels van de eu, voor de volksgezondheid....... :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:01

Lieveranders schreef:
Tjah ik heb daarvoor eerst een spaarrekening achter de hand waar ook elke maand nog 100 euro heen gaat. Mocht het zo zijn dat mijn paard niet meer bereden kan worden heb ik de mogelijkheid om haar voor 50 euro ergens neer te zetten.

Mocht mijn spaarrekening opraken, wat een flinke tijd zal duren zal ik naar andere oplossingen moeten kijken..

Ik respecteer jou mening hoor, maar ik denk dat ik dat niet zou kunnen..

Ik snap ook wel dat dat cru klinkt maar als je geen beslissingen kunt nemen op dit vlak dan kun je beter ook geen dieren nemen is mijn mening. Want vroeg of laat zul je hier vast weleens tegenaan lopen.

Andere oplossingen, de enige die ik zou kunnen bedenken is 'm weg doen als weidemaatje en punt 1, dan ben je alle controle over wat er met het dier gebeurt kwijt en punt 2, dat is de verantwoording dus afschuiven naar iemand anders. Er zijn maar weinig paarden die met een hartstilstand plots dood in de wei liggen. Mooi zou het zijn maar ik ken er in de 35 jaar dat ik besmet ben met het paardenvirus maar eentje waarbij dat zo is gegaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:06

Jet schreef:
maikeltje schreef:
Even geheel off-topic maar jeetje Jet, jij hebt het flink voor de kiezen gehad zeg... :(:)

Klopt, mijn zwager overleed in 2006, mijn echtgenoot in 2007 en dan mijn moeder en zus binnen drie maanden in 2009. Mijn vader is inmiddels 95, mijn broer dus 57, ik 50, ik heb drie neven en een nicht, kinderen van mijn zus, maar die hebben eigenlijk helemaal niets met dieren. Ik zou ook geen paardenliefhebbers weten die met mijn paard overweg zouden kunnen en willen en haar zouden kunnen stallen, dus dat is best een dilemma. Door dit alles denk je er toch wel regelmatig over na hoe je het nou echt goed kunt regelen, je wil hoe dan ook het beste voor je dieren. En dit alles maakt ook dat je ziet dat het leven maar betrekkelijk is en dat er zoiets kan gebeuren waardoor je er of niet meer bent, of niet meer zelf kunt beslissen. En het maakt ook dat je geniet van iedere dag die je hebt!

Ik snap jouw standpunt ten opzichte van jouw vervroegd pensioenpaard overigens helemaal!

Dat is inderdaad heel wat. Ik vind het knap dat je toch zo positief in het leven kunt staan na zoveel ellende in zo'n korte tijd.

Mijn paard heeft, onder andere, ook last van zijn SI-gewricht en is ook altijd met een paar streepjes sedasan bekapt en beslagen. Ik ben per toeval een andere hoefsmid tegen gekomen, omdat die van mij geen tijd had en mijn paarden toch echt hoognodig gedaan moesten worden. Die wilde het zonder verdoven doen en die zet hem tegen de bakrand aan zodat het dier het idee heeft dat ie ergens steun aan heeft en hij tilt de achterbenen maar een klein stukje van de grond en het gaat nu probleemloos. Daar ben ik wel heel blij mee.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:07

Ik zeg niet dat ik die beslissing niet kan nemen, ik kan die beslissing pas nemen als ik al het andere heb geprobeerd.

Ik heb mijn Fjord ook niet kunnen verkopen, ik wilde eerst alle andere opties kunnen bekijken. Na veel moeite heb ik iemand gevonden die haar verzorgd, rijd en meedeelt in de kosten. Zo kan ik haar toch houden. Mocht het zo zijn dat ik na al die moeite geen oplossing kon vinden zou ik haar zeker verkopen, maar dan wel met een gevoel dat ik tenminste alles heb geprobeerd wat in mijn macht ligt..

Waarom zet je haar dan niet bij een wat goedkopere stalling neer, zodat je nog lekker met haar kunt wandelen en lekker kunt verzorgen enzo? Gewoon interesse hoor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:11

Lieveranders schreef:
Ik zeg niet dat ik die beslissing niet kan nemen, ik kan die beslissing pas nemen als ik al het andere heb geprobeerd.

Ik heb mijn Fjord ook niet kunnen verkopen, ik wilde eerst alle andere opties kunnen bekijken. Na veel moeite heb ik iemand gevonden die haar verzorgd, rijd en meedeelt in de kosten. Zo kan ik haar toch houden. Mocht het zo zijn dat ik na al die moeite geen oplossing kon vinden zou ik haar zeker verkopen, maar dan wel met een gevoel dat ik tenminste alles heb geprobeerd wat in mijn macht ligt..

Waarom zet je haar dan niet bij een wat goedkopere stalling neer, zodat je nog lekker met haar kunt wandelen en lekker kunt verzorgen enzo? Gewoon interesse hoor.

Het is een hij ;) En ze staan gewoon thuis. En het is niet aan de orde dat het financieel niet lukt maar ik kan niet in de toekomst kijken. Ik schreef ook: stel dat... Mocht het financieel of qua gezondheid van mij niet meer gaan dan laat ik hem inslapen omdat dat voor hem de beste keuze zou zijn in mijn ogen. Maar voorlopig staat ie er gewoon nog hoor :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:15

...Als die mevrouw voordat ze die honden in huis nam, afgesproken had met familie/bekenden wie de honden in huis neemt als haar wat overkomt, dan waren er nu geen 3 kerngezonde honden doodgemaakt...

Mijn ouders pakten het slimmer aan: geen opvang voor de hond als hun wat overkomt? Dan geen hond nemen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:17

Zoolgangster schreef:
...Als die mevrouw voordat ze die honden in huis nam, afgesproken had met familie/bekenden wie de honden in huis neemt als haar wat overkomt, dan waren er nu geen 3 kerngezonde honden doodgemaakt...

Mijn ouders pakten het slimmer aan: geen opvang voor de hond als hun wat overkomt? Dan geen hond nemen!

wie zegt dat ze die had?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:18

maikeltje schreef:
Lieveranders schreef:

Het is een hij ;) En ze staan gewoon thuis. En het is niet aan de orde dat het financieel niet lukt maar ik kan niet in de toekomst kijken. Ik schreef ook: stel dat... Mocht het financieel of qua gezondheid van mij niet meer gaan dan laat ik hem inslapen omdat dat voor hem de beste keuze zou zijn in mijn ogen. Maar voorlopig staat ie er gewoon nog hoor :D

Nee ik kan inderdaad ook niet in de toekomst kijken jammer genoeg, wie weet zal ik ook ooit zo'n beslissing moeten maken. (vast wel) En ik kan dat ook wel, maar ja wel als laatste optie zeg maar..

Even offtopic maar wat een geweldige foto in je profiel van je shetje met Julian.. haha geweldig. Is hij gewoon blijven zitten?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:19

waar staat dat ze kerngezond waren???
gewone vraag, misschien heb ik er overheen gelezen :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:38

Lieveranders, ja hij is blijven zitten maar ook maar net. Hij dacht dat ie op een pony kon gaan zitten en hem meteen in galop kon zetten zonder even wat warm te stappen en te draven en de pony heeft 'm even geleerd dat dat zo niet werkt :D

Victor is degene die met vervroegd pensioen is trouwens.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:40

Hier minikatje, het stond in het artikel

Citaat:
ASSEN - Tweede Kamerlid Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren gaat minister Ivo Opstelten (Justitie) Kamervragen stellen over het doden van gezonde huisdieren. Ze is ontstemd over een bericht in het Dagblad van het Noorden van zaterdag waarin een dierenarts wordt geciteerd die drie oude, maar nog gezonde honden heeft laten inslapen. Dat was volgens de laatste wens van de overleden bazin. Ouwehand liet dat zaterdag weten.

De hoogbejaarde bazin, van wie de identiteit niet wordt gemeld, stierf een natuurlijke dood. Volgens haar testament moesten haar drie honden (twee van twaalf en één van vijftien jaar) door een dierenarts aan hun einde worden geholpen. De as van de dieren wordt samen met de as van de overleden vrouw verstrooid. In de krant vertelt de dierenarts - ook anoniem - het verzoek te hebben ingewilligd, omdat „deze oude dieren niet meer in aanmerking kwamen voor herplaatsing en ook niet moesten worden gescheiden”.

Volgens Ouwehand is de dierenarts buiten zijn boekje gegaan. „Instanties als de Dierenbescherming kunnen hiervan aangifte doen”, stelt de parlementariër. De Partij voor de Dieren wil dat de Wet op de dierenbescherming wordt herzien en wil weten hoe dergelijke acties in de toekomst kunnen worden voorkomen.

Een woordvoerder van de landelijke Dierenbescherming zei zaterdag in een reactie dat niet vaststaat dat deze dierenarts inderdaad buiten de regels om heeft gehandeld. „Helaas is het in Nederland zo dat mensen die hun dieren hebben gedood, hier gewoon mee wegkomen.” Hij vindt het opmerkelijk dat juist een dierenarts bereid is geweest gezonde dieren te doden en vraagt zich nadrukkelijk af of er voldoende naar alternatieven is gezocht. „Hoe moeilijk dit ook is, wij zijn er voor om zelfs dergelijke oude honden, ook nog eens samen, te herplaatsen.”

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:48

Ow geweldig! Haha ik vind dat zo heerlijk hoe kinderen daar tegenaan kijken.
Wat een prachtig paard trouwens.. Fijn dat je hem gewoon bij huis kunt hebben..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 02:28

lifaya schreef:
ik geef de DA ook gelijk :j de kans dat die oude honden niet worden geadopteerd is heel groot en die honden op die leeftijd uit elkaar halen vind ik wel heel erg....

Jep daarbij is er al genoeg moeite om de dieren die nu al in het asiel zitten te plaatsen.
Mensen denken te snel te makkelijk over de aanschaf waardoor zij daar belanden.

Deze honden waren al op leeftijd, en als jij geen eventueel huisje hebt bij kennisen/vrienden of weet ik veel, kun je dit beter doen denk ik.
De honden weet niet wat ze overkomt, dat baasje sterft zien dieren vaak eerder aankomen dan wij, daar zijn zij zich meestal bewuster van, maar wat er daarna volgt aan testen/onderzoeken/asiel kenneltje enzo zullen zij niet begrijpen...

Ik neem ook aan dat deze honden enige tijd van deze mevrouw geweest zijn, dus zij hebben ook verdriet en weten nogmaals niet wat ze overkomt.

Hoewel ik het ergens diep van binnen wel dubbel vind.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 07:34

_San87_ schreef:
XoNo schreef:
Wat te denken van de varkensgriep en de gekke koeienziekte, hoeveel kerngezonde dieren zijn er toen door (uitgerekend?) dierenartsen afgemaakt in opdracht van de overheid?

fuego: dan kun je net zo goed nooit dieren nemen. Elke dag kan je laatste zijn.

Alsof de dierenartsen daar graag aan mee werkten 8)7

Dit is geen vergelijking.

Dat zeg ik ook niet :? Maar kennelijk valt de PvdA er over dat juist een dierenarts gezonde dieren afmaakt, terwijl ze dat geregeld in opdracht van de overheid MOETEN doen. En inderdaad, daar wilden ze liever niet aan meewerken en dat begrijp ik volkomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 08:27

Waar moet je ook honden herplaatsen van 12 en 15 jaar die wss hun hele leven bij een bejaarde dame geleefd hebben. Honden zijn wss geen kinderen gewend, geen autorijden gewend en niet gewend om alleen te blijven. Met die eisen komt echt niemand ze halen uit een asiel hoor.....

Dan doe je zulke honden zelfs niet naar familie. Zeker als ze uit elkaar gehaald moeten worden.....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:31

Ik begrijp de PvdD echt niet hoor.. :n Laat ze de bio-industrie maar eens stevig aan gaan pakken en niet om deze dingen zeuren.
We slachten toch ook gezonde dieren? Is dat ook zielig? (Ik ben vega maar vind het zo hypocriet dat een gezonde hond dood maken sielugh is maar een koe slachten normaal blijkt te zijn.) Ik geef de DA ook groot gelijk, dieren konden niet meer herplaatst worden en waren al oud. Ze hebben een mooie vredige dood gehad. Top!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:35

Zoolgangster schreef:
...Als die mevrouw voordat ze die honden in huis nam, afgesproken had met familie/bekenden wie de honden in huis neemt als haar wat overkomt, dan waren er nu geen 3 kerngezonde honden dood!

En zelfs als je die afspraken maakt als je een pup neemt kunnen dingen veranderen, zeker over een periode van 12-15 jaar. Ik had ook de afspraken met mijn ouders en die waren ook ineens binnen een jaar op relatief jonge leefftijd overleden.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:37

Ik geef deze vrouw groot gelijk!!
Wat oneerbiedig om daar als staat tegen in te gaan zeg.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:41

upendo schreef:
Ik vind het puur egoïsme van die vrouw. Met alle respect.

egoisme? Volgens mij denkt ze juist aan de honden!!
Maar neemt niet weg dat het wel een lastige case is. Waar leg je de grens? Wat is oud?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:43

Benfan schreef:
ik vind met oudere dieren, die niet meer in aanmerking komen voor herplaatsing en niet gescheiden mogen worden omdat ze altijd al samen waren. Een spuitje helemaal geen slechte oplossing. Ik begrijp die man wel, jammer dat de party v/d dieren haar eigen belang (aandacht) dat voor het belang van de dieren stelde (waar hadden ze dan heen gemoeten)

HElemaal mee eens...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 08:44

Bob1976 schreef:
upendo schreef:
Ik vind het puur egoïsme van die vrouw. Met alle respect.

egoisme? Volgens mij denkt ze juist aan de honden!!
Maar neemt niet weg dat het wel een lastige case is. Waar leg je de grens? Wat is oud?

Ik vind de grens liggen bij herplaatsbaar of niet/moeilijk herplaatsbaar. Hoeft niet eens aan de leeftijd te liggen.
Ook mensen die b.v. een kind krijgen wat allergisch blijkt te zijn voor hun huisdier. En je probeert het dmv advertenties, in familie navragen etc. te regelen en het lukt niet..... spuitje erin dan vind ik.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:48

Ik vind het een goede beslissing. Hoeveel honden van 12/15 jaar zijn er gezond? Ik denk geen een.
Zelf hebben wij hier ook een erfenis lopen. Twee hondjes van nu 15 jaar. Maar wij hebben de ruimte en de mogelijkheid. In een gewoon huis hadden deze hondjes niet gekund dus waren ze heen en weer asiel gegaan. Ik vind het fijn dat we dit hebben kunnen doen maar ik begrijp het als het niet kan.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:04

Een dierenarts heeft de taak om dieren beter te maken, niet om gezonde dieren te doden... Aan de andere kant: wat als er echt geen familie/vrienden zijn geweest die de beesten wilden opvangen... Ik vind het een moeilijke kwestie. Ik neig ernaar dat ik het toch verkeerd vind van die dierenarts. Je moet dieren genezen en niet je kennis en middelen inzetten om ze te laten inslapen (als ze gezond zijn dan en geen gevaar voor de omgeving).