Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieveranders schreef:Tjah ik heb daarvoor eerst een spaarrekening achter de hand waar ook elke maand nog 100 euro heen gaat. Mocht het zo zijn dat mijn paard niet meer bereden kan worden heb ik de mogelijkheid om haar voor 50 euro ergens neer te zetten.
Mocht mijn spaarrekening opraken, wat een flinke tijd zal duren zal ik naar andere oplossingen moeten kijken..
Ik respecteer jou mening hoor, maar ik denk dat ik dat niet zou kunnen..
Jet schreef:maikeltje schreef:Even geheel off-topic maar jeetje Jet, jij hebt het flink voor de kiezen gehad zeg...
Klopt, mijn zwager overleed in 2006, mijn echtgenoot in 2007 en dan mijn moeder en zus binnen drie maanden in 2009. Mijn vader is inmiddels 95, mijn broer dus 57, ik 50, ik heb drie neven en een nicht, kinderen van mijn zus, maar die hebben eigenlijk helemaal niets met dieren. Ik zou ook geen paardenliefhebbers weten die met mijn paard overweg zouden kunnen en willen en haar zouden kunnen stallen, dus dat is best een dilemma. Door dit alles denk je er toch wel regelmatig over na hoe je het nou echt goed kunt regelen, je wil hoe dan ook het beste voor je dieren. En dit alles maakt ook dat je ziet dat het leven maar betrekkelijk is en dat er zoiets kan gebeuren waardoor je er of niet meer bent, of niet meer zelf kunt beslissen. En het maakt ook dat je geniet van iedere dag die je hebt!
Ik snap jouw standpunt ten opzichte van jouw vervroegd pensioenpaard overigens helemaal!
Lieveranders schreef:Ik zeg niet dat ik die beslissing niet kan nemen, ik kan die beslissing pas nemen als ik al het andere heb geprobeerd.
Ik heb mijn Fjord ook niet kunnen verkopen, ik wilde eerst alle andere opties kunnen bekijken. Na veel moeite heb ik iemand gevonden die haar verzorgd, rijd en meedeelt in de kosten. Zo kan ik haar toch houden. Mocht het zo zijn dat ik na al die moeite geen oplossing kon vinden zou ik haar zeker verkopen, maar dan wel met een gevoel dat ik tenminste alles heb geprobeerd wat in mijn macht ligt..
Waarom zet je haar dan niet bij een wat goedkopere stalling neer, zodat je nog lekker met haar kunt wandelen en lekker kunt verzorgen enzo? Gewoon interesse hoor.
En ze staan gewoon thuis. En het is niet aan de orde dat het financieel niet lukt maar ik kan niet in de toekomst kijken. Ik schreef ook: stel dat... Mocht het financieel of qua gezondheid van mij niet meer gaan dan laat ik hem inslapen omdat dat voor hem de beste keuze zou zijn in mijn ogen. Maar voorlopig staat ie er gewoon nog hoor
Zoolgangster schreef:...Als die mevrouw voordat ze die honden in huis nam, afgesproken had met familie/bekenden wie de honden in huis neemt als haar wat overkomt, dan waren er nu geen 3 kerngezonde honden doodgemaakt...
Mijn ouders pakten het slimmer aan: geen opvang voor de hond als hun wat overkomt? Dan geen hond nemen!
maikeltje schreef:Lieveranders schreef:Ik zeg niet dat ik die beslissing niet kan nemen, ik kan die beslissing pas nemen als ik al het andere heb geprobeerd.
Ik heb mijn Fjord ook niet kunnen verkopen, ik wilde eerst alle andere opties kunnen bekijken. Na veel moeite heb ik iemand gevonden die haar verzorgd, rijd en meedeelt in de kosten. Zo kan ik haar toch houden. Mocht het zo zijn dat ik na al die moeite geen oplossing kon vinden zou ik haar zeker verkopen, maar dan wel met een gevoel dat ik tenminste alles heb geprobeerd wat in mijn macht ligt..
Waarom zet je haar dan niet bij een wat goedkopere stalling neer, zodat je nog lekker met haar kunt wandelen en lekker kunt verzorgen enzo? Gewoon interesse hoor.
Het is een hijEn ze staan gewoon thuis. En het is niet aan de orde dat het financieel niet lukt maar ik kan niet in de toekomst kijken. Ik schreef ook: stel dat... Mocht het financieel of qua gezondheid van mij niet meer gaan dan laat ik hem inslapen omdat dat voor hem de beste keuze zou zijn in mijn ogen. Maar voorlopig staat ie er gewoon nog hoor
Citaat:ASSEN - Tweede Kamerlid Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren gaat minister Ivo Opstelten (Justitie) Kamervragen stellen over het doden van gezonde huisdieren. Ze is ontstemd over een bericht in het Dagblad van het Noorden van zaterdag waarin een dierenarts wordt geciteerd die drie oude, maar nog gezonde honden heeft laten inslapen. Dat was volgens de laatste wens van de overleden bazin. Ouwehand liet dat zaterdag weten.
De hoogbejaarde bazin, van wie de identiteit niet wordt gemeld, stierf een natuurlijke dood. Volgens haar testament moesten haar drie honden (twee van twaalf en één van vijftien jaar) door een dierenarts aan hun einde worden geholpen. De as van de dieren wordt samen met de as van de overleden vrouw verstrooid. In de krant vertelt de dierenarts - ook anoniem - het verzoek te hebben ingewilligd, omdat „deze oude dieren niet meer in aanmerking kwamen voor herplaatsing en ook niet moesten worden gescheiden”.
Volgens Ouwehand is de dierenarts buiten zijn boekje gegaan. „Instanties als de Dierenbescherming kunnen hiervan aangifte doen”, stelt de parlementariër. De Partij voor de Dieren wil dat de Wet op de dierenbescherming wordt herzien en wil weten hoe dergelijke acties in de toekomst kunnen worden voorkomen.
Een woordvoerder van de landelijke Dierenbescherming zei zaterdag in een reactie dat niet vaststaat dat deze dierenarts inderdaad buiten de regels om heeft gehandeld. „Helaas is het in Nederland zo dat mensen die hun dieren hebben gedood, hier gewoon mee wegkomen.” Hij vindt het opmerkelijk dat juist een dierenarts bereid is geweest gezonde dieren te doden en vraagt zich nadrukkelijk af of er voldoende naar alternatieven is gezocht. „Hoe moeilijk dit ook is, wij zijn er voor om zelfs dergelijke oude honden, ook nog eens samen, te herplaatsen.”

lifaya schreef:ik geef de DA ook gelijkde kans dat die oude honden niet worden geadopteerd is heel groot en die honden op die leeftijd uit elkaar halen vind ik wel heel erg....
_San87_ schreef:XoNo schreef:Wat te denken van de varkensgriep en de gekke koeienziekte, hoeveel kerngezonde dieren zijn er toen door (uitgerekend?) dierenartsen afgemaakt in opdracht van de overheid?
fuego: dan kun je net zo goed nooit dieren nemen. Elke dag kan je laatste zijn.
Alsof de dierenartsen daar graag aan mee werkten![]()
Dit is geen vergelijking.
Maar kennelijk valt de PvdA er over dat juist een dierenarts gezonde dieren afmaakt, terwijl ze dat geregeld in opdracht van de overheid MOETEN doen. En inderdaad, daar wilden ze liever niet aan meewerken en dat begrijp ik volkomen.
Laat ze de bio-industrie maar eens stevig aan gaan pakken en niet om deze dingen zeuren.Zoolgangster schreef:...Als die mevrouw voordat ze die honden in huis nam, afgesproken had met familie/bekenden wie de honden in huis neemt als haar wat overkomt, dan waren er nu geen 3 kerngezonde honden dood!
Benfan schreef:ik vind met oudere dieren, die niet meer in aanmerking komen voor herplaatsing en niet gescheiden mogen worden omdat ze altijd al samen waren. Een spuitje helemaal geen slechte oplossing. Ik begrijp die man wel, jammer dat de party v/d dieren haar eigen belang (aandacht) dat voor het belang van de dieren stelde (waar hadden ze dan heen gemoeten)
Bob1976 schreef:upendo schreef:Ik vind het puur egoïsme van die vrouw. Met alle respect.
egoisme? Volgens mij denkt ze juist aan de honden!!
Maar neemt niet weg dat het wel een lastige case is. Waar leg je de grens? Wat is oud?