Mijn lieve hondje vermist in Heesch (NB) *update: gevonden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:44

Inderdaad geen slecht idee om te antwoorden op de vraag of ze een chip heeft?

Wat verschrikkelijk lijkt het me als je je hond op die manier verliest!
Mijn hond is vorig jaar, toen ze 4 maanden was, bijna gestolen recht voor mijn deur terwijl ik even niet aan het opletten was. Mensen waren haar in de auto aan het lokken maar mijn pup ging er niet naartoe (is mishandeld geweest in de kennel en was dus nog erg schuw naar anderen). Onze buren zagen dit en zijn schreeuwend naar buiten gerend. Daar heb ik ontzettend veel geluk mee gehad!

Had je hond een halsband om? Misschien heeft iemand haar naar het asiel gebracht omdat ze dachten dat het een weggelopen hondje was? Ik probeer me altijd voor ogen te houden dat niet alle mensen zo slecht zijn om haar te stelen, hoewel ik weet dat het vaak heel moeilijk is om die gedachte te houden!

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:54

Wat vreselijk! ;( Ik woon niet in de buurt, maar toch zal ik mijn ogen open houden.. je weet maar nooit!

Ik zal ook het topic even in mijn onderschrift zetten. Ik duim voor je! :(:)

_R_G_

Re: Mijn lieve hondje vermist in Heesch (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:30

Wat verschrikkelijk zeg!
Ik zal goed opletten of ik haar zie, ik hoop echt dat ze snel terecht is.
Heel veel sterkte in de tussentijd!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:57

Heb het doorgemaild aan mijn zus, ze zal het ook doorgeven aan mensen in de buurt en zo meer mensen op de hoogte brengen, onder andere ook bij hondenschool Excarcio.

Hopelijk komt dit droppie snel terecht!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:28

Ik snap niet waarom er niet op de vraag of ze is gechipt geantwoord word?

Maar alsnog, heel vervelend, zal rondkijken, en hoop dat dit topic ook een goed einde krijgt net zo als het topic over beans!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:56

Sterkte ermee hoop dat ze snel terug is!!! Overigens is het idd belangrijk dat ze gechipt is dus hopelijk is ze dat ook. Neem dan contact op met de databank waar deze geregistreerd is en laat ze op vermist zetten. Zo weet een eventueel controlerende instelling dat betreffende hond gemist wordt en de chip kan niet op een andere naam over geschreven worden! Dus als iemand dan de chip over wil schrijven dan weet jij gelijk waar ze zit.

Daarnaast heb niet alle pagina's gelezen dus het kan al gezegd zijn. Zet ze niet als zijnde jack russell vermist. Want ze lijkt (sorry) 0,0 op een jack russell zo breng je mensen ongewild op een verkeerd spoor als er geen foto bij zit waar men op kan zien dat ze er dus geheel niet op lijkt. Ze kan zeker een geweldig leuk hondje zijn maar het is echt geen jack russell dus ook niet zo noemen. Als ik zou lezen dat er een JR kwijt is dan zou ik bij dit hondje niet denken dat het dit hondje kan zijn (deze kleuren zijn bijv. al onmogelijk).
dit zeg ik niet om een discussie op te (willen) wekken. Zeg het puur omdat ik de eigenaar wil helpen hier mee!!!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:58

Klopt dierenfan, vind het hondje ook een erg 'fluffy' vacht hebben voor een JR. Zou het ook niet omschrijven als JR.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:01

Toch kan ik zeggen dat de vader en moeder een jack russel is :j

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:04

Dierenfan,hele goede post!!! Het hondje betreft zeker geen JR. Die moeten meer dan 50% wit hebben. Dit is hoogstwaarschijnlijk een kruising met duitse jachtterrier. De benaming JR kan dus zeker verwarring brengen.Als mij ter oren zou komen dat er een JR vermist word zou ik, hoe banketstaaf ook, dit hondje voorbij lopen.

Overigens is het een meer dan schattig hondje.

Horsieslii,sorry,maar nogmaals dat kan niet en er zit zeker geen papier bij. Black en tan JR bestaan gewoon niet,wel kruisingen met duitse jachtterrier die helaas verkocht worden als zijnde JR.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:14

je hebt ook black&tan JR he !

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:16

xxnienke94 schreef:
je hebt ook black&tan JR he !

Nee hoor, die kleur is niet toegestaan bij JR.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:19

Moon: sorry maar ik heb niet het hele topic doorgekeken. Ik had wel ff op MP gekeken maar zag in de juiste rubriek haar niet staan :n .
Totdat ik zag, dat je haar wel op MP hebt staan (pag 1, dit topic) alleen niet bij de juiste link. Misschien is het alsnog iets om haar ook hier op te zetten??
http://kopen.marktplaats.nl/dieren-en-t ... /c423.html
Misschien dubbel maar hoe meer ruchtbaarheid, hoe beter ...
Heel veel sterkte en ik hoop echt dat ze gevonden wordt :+:

ff ontopic:
En ja, voor hierboven :ga lekker lopen steggelen over het ras, wat wel / niet kan / is :(
Als TS zegt dat het een JR is en Horsieslii beaamd dat want die kent TS in levende lijve, blijf daar dan niet over doorgaan :n . Daar gaat het hier toch helemaal niet om?
Ga dat ja / nee spelletje ergens anders doen maar niet in zo'n topic als dit :n
En ja, dit klinkt bot / lomp maar het is ook bot/lomp als jullie TS + kennis van haar in twijfel trekken over haar eigen hondje. Jullie oordelen over iets wat je niet kent en ik meld alleen op een eerlijk duidelijke manier dat wat jullie doen off topic is...Kijk, wat dierenfan oppert snap ik, is misschien goede tip voor TS maar de rest....
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 15-04-11 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:21

Moon is er al iets van nieuws over je schatje?? :(:) :(:)

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:25

ik zal mijn ogen zeker goed open houden, ik woon zelf in Oss.
heeel veel sterkte! hopelijk word hij snel gevonden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:33

kyrkelover schreef:
Ik hoop dat je je hondje snel terug vindt.
Maar wellicht kun je de vraag over de chip na 6 pagina's een keer beantwoorden want nu heeft nog niemand antwoord. En een chip kan verdomd handig zijn.

Waarom? Ik kan ze niet lezen hoor. ;) Ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet prijs geeft. Bij dierenartsen zal ze het vast wel gemeld hebben hoe en wat. God weet wie haar hondje heeft meegenomen. Als zij dan hier allerhande info gaat verspreiden, kan dat haar hondje mss in de problemen brengen. Vroeger schuwden paardendieven het ook niet om de tong van een gestolen Fries uit de mond te snijden om het merk te verwijderen. Je had toen al en tegenwoordig ook heel rare mensen op de wereld. Je moet al gestoord zijn om zo de hond van een ander mee te jatten toch? Dan ben je al niet betrouwbaar.

Kijk goed naar de foto. Volgens mij ziet ze er zo uit. :+ En wat voor ras. Maakt dat wat uit? Hier ook een Jack waarvan iedereen vraagt: Meen je dat? En echt hoor, ik heb haar moeder gedekt zíen worden en het hondje uitgepoept zíen worden. Ras zegt heel weinig.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:40

Moon wat erg ik ben altijd tussen Wijchen en Uden in dus als ik haar ergens zie jat ik haar persoonlijk weer voor je terug!!! Heel veel sterkte dacht sms je niet terug in de hoop dat je al zou slapen..

Wat erg dat ik je ook nog stoorde toen jij haar aan het zoeken was. Super veel sterkte en ik zou voor je duimen!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:43

Ik heb je oproep via Hyves doorgestuurd en heb het op het engelse bulldog forum geplaatst.
Ik hoop dat je je hondje gauw vind!

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:49

Ik hou het hier in son en sint oedenrode ook in de gaten.....
Misschien is het iets om omroep brabant in te schakelen... misschien niet zo''n grote zender.. maar wel meer plaatselijk....
(tis maar een tip)

Maar ik houd mijn ogen open en hoop dat ze snel weer bij je terug is!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:49

Oh wat vreselijk dit. :\ Echt een nachtmerrie voor iedere honden bezitter.
Ik hoop dat je je leuke hondje snel weer je in je armen kan sluiten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:52

Gedsie! Ik word er helemaal naar van! Super veel sterkte!
Vanaf hier zoweiso een (pixel) knuffel van mij'!
wat is je postcode? (gewoon die cijfers alleen van de woonplaats omgeving iig)
Dan kan ik via verkoopsiites zoeke n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:57

Jeetje dat is schrikken zeg! Alle asiels in de wijde omtrek al afgebeld?

Wamhorse

Heh bah al weer een hondje vermist. Heel veel succes en ik zal ook MP voor je in de gaten houden en voor jullie duimen. Heel veel succes en geef de moed niet op!

Miracle_

Hoe heet ze eigenlijk?? Misschien makkelijk ALS je haar ooit ziet lopen, dat ze reageert op haar naam.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:26

Oh Monique wat vreselijk zeg :oo he bah! ik hoop zo dat je je hondje weer vind :(:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:32

De hond Beans is na 4 maanden weer terug gekomen, dus houd hoop!
Ik houd natuurlijk mn ogen open, heeeeeeel veel sterkte!
Liefs