Wow wat gaaf! Bij ons in de buurt zie je ooievaars bijna nooit. Als er 1 is is het gelijk belangrijk nieuws voor de plaatselijke krant . Ik ga dit maar ff volgen, wil graag de gezinsuitbreiding zien!
Nest hebben ze zelf verder gemaakt, dus denk dat ze er genoegen meenamen . Had ook wel verwacht dat ze hem wat dieper zouden maken , maar goed.....ze zullen het zelf wel het beste weten
ik bedoel idd de diepte. Op de foto van een ander nest op de vorige foto zag ik dat het vrij hoog opgebouwd was. Ik neem aan dat ze dit zelf moeten doen, vandaar verbaast het mij dat ze waarschijnlijk al wel aan het broeden is.
He leuk weer een foto!Maar duidelijk aan de broed,ben benieuwd hoeveel jongen er geboren worden.
Tieme
Geplaatst: 23-05-11 10:04
Komen ze nu ook nog regelmatig van een vogel-instantie of zo langs?? Of moeten jullie bijv. nog iemand bellen dat ze zit te broeden of als er jongen zijn?? dat doen ze hier namelijk wel. als de jongen geboren zijn dan komt STORK langs om de volgens na te kijken, te meten en te wegen en om ze te ringen.
Kwam dit topic tegen, en heb je berichten gelezen, wat leuk dat jullie een nest voor ze gebouwd hebben en dat het goed bevonden is door ze, maar wel jammer dat er niet gelijk hulp is gekomen van de stichting.