Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:54

Waren die foto's nu echt nodig :')

Kleine spinnen en hooiwagens trap ik nog dood, maar die dikke zwarte? Brrr. Heb enkele maanden terug eens eentje gehad die over mijn plafond kroop. Nou, heb dus echt een hele week constant dat beest in de gaten gehouden. Tot ze een keertje laag bij de grond kwam en de poezen ze te pakken kregen. maar dooddoen? No way, veels te bang voor ;(

Hoe ik aan die angst kom? Ben als kind ooit een keer wakker geworden na een nachtmerrie over Jurassic Park met zo'n beest op mijn kussen, en van zo dichtbij ziet dat er dus gigantisch uit.

Als ze in bad zitten zet ik altijd de douchekop erop en op de warmste waterstand zodat de stoom welig rondvliegt.

Spinnen kunnen trouwens 24u onder water overleven, is wetenschappelijk getest.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 04:09

hahaha geweldig topic en geweldige reacties! :D
Wij hadden thuis een vogelspin, en die vond ik niet eng..
Maar die enge spinnen die gewoon lekker in je huis rondwandelen?? IEUWW..

Dat had ik pas nog,, ik sta met mijn moeder in de keuken en ik zie ineens zon grote dikke zwarte spin in het halletje zitten.
Het enige wat ik kon was keihard schreeuwen en wijzen. Gevolg was dat ik en mijn moeder toen samen stonden te schreeuwen, springen en te wijzen.
En we durfden alle 2 niks te doen. Me moeder riep haar vriend , en ik riep keihard PAAAAAAA!! hahaha ,, gewoon uit automatische reactie :+
Maar die waren er alle 2 niet...
En toen trok die spin nog even een sprintje... Alleen dees was niet zo heel snel,, misschien omdat hij zo groot en dik was.
Toen hebben we tijdens het springen en schreeuwen ook nog half staan janken.

Uiteindelijk heeft mamalief al schreeuwend de koekenpan erop laten vallen.
Ik zei nog tegen haar: ga erop staan voor de zekerheid, dan is hij zoiezo plat!!
Maar hij was al harstikke dood :+ toen maar gezellig in de prullenbak gegooid.

Vriend(innetjes) spin was 3 dagen ervoor al naar de andere wereld geholpen.

echt vreselijk die beesten :P

kraakte

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 07:01

haha leuk topic dit. weten jullie waarom mensen vaak bang zijn voor spinnen? omdat deze dieren van alle dieren het minst op de mens lijken, wbt aantal poten,vorm, en ik weet ff niet meer wat allemaal,maar stond een keertje in de Quest :D
ik was ook altijd super bang voor spinnen, maar ik woon sinds een jaar of drie in een huis wat best wel midden in het veld staat, veel spinnen dus...dus heb me wel een beetje over mn angst heen weten te zetten. leuk vind ik ze nog steeds niet maar vind ze minder eng dan voorheen.
die bruine huisspinnen (waar die foto van de openingspost van is) zijn die altijd met meerdere ja? ik zie er altijd maar eentje.. (of ik zie die andere over t hoofd,kan ook :))
mijn lieve kat vangt ze trouwens ook wel eens en eet ze dan op..alleen de pootjes laat ie liggen,haha!!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:43

GATVERDAMME!!! Die zwarte kunnen ook zoooo hard rennen.. getverdegetver.. Krijg er helemaal de bibbers van..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:18

Ik ben echt heel blij met mijn katten als ik dit allemaal lees. Die vangen en eten zo ongeveer alles op wat beweegt. Die hebben eerder door dat er een spin in huis is dan ik. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:24

Ik wist wel dat ik een nieuwe kat wilde ! :D
Nu nog een goede reden om er één te krijgen _/-\o_

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:25

Ik heb er ooit eentje op de muur gehad in de keuken bij het fornuis toen ik aan het koken was ( dr zat een gat in de muur voor een afzuigkap maar die was nog niet geinstalleerd, daar is ie dus door naar binnen gekomen denk ik)
eerst gilde ik heel hard, toen bedacht ik me dat ik op mezelf woonde ( nog niet zo lang) en als ie weg moest dat ik het toch echt zelf zou moeten oplossen.
Dus heb ik een heilig quest magazine gepakt en hem in 1 klap doodgemept ( hij rende niet eens weg) ... maar... hij viel dood midden in mn wok met pastasaus........ :=

ik heb die hele pan weggemikt en de honger was vergaan. Tis ook de eerste en enige keer geweest dat ik zo'n grote spin gezien heb. Ik ben hooiwagens en kruisspinnetjes gewend, maar niet deze grote joekels.

ergens vind ik het helemaal niet erg dat ik maandag de sleutel van mn huis in moet leveren :P

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:34

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:38

Oh, die krijg ik wel in de stofzuiger hoor :D Ben inmiddels heel geoefend :=
No way dat ik zou gaan slapen terwijl er zo'n monster in huis rondrent.
Straks word je wakker en zit ie vlak naast je :=

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:40

haha in de stofzuiger.
ik had vorig jaar eentje in mijn bed,
we hebben water bed en volgens mij vond hij dat wel lekker warm daar.
liefst ren ik je de deur en al eruit bah.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:40

OMG ik ben ook veel te nieuwsgierig om niet te kijken naar je foto.
Zag een klein stukje en gauw weg geklikt.
Brrr,ik ben panisch voor spinnen.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:41

iel die red roman spin zal ik nooit van mijn leven tegen willen komen. :O
heb meerdere keren savonds gegilt voor een spin. van die vieze zwarte zaten er bij ons.
mijn vriend gaat dan altijd met de stofzuigerpijp ze opzuigen.
en o wee als er 1 valt. dan weet je niet wat je meemaakt. xd
haat aan spinnen!!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:44

ik haat ze ook maar mijn vriend was bezig met iets ik denk hij zit toch stil ga er eens kort bij staan en maak foto s ervan na deze foto kreeg hij een mep arm dier haha.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:45

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:50

Ohh waarom open ik nou altijd zulke topics terwijl ik weet dat ik er bang van word :=
Ik heb snel de fotos naar beneden gescrollt, ik durf ze echt niet te bekijken en dan die verhalen ieeg :=
ik ben echt doods bang van spinnen, alleen het woord geeft me al rillingen, zelfs die 'kleintjes' zijn al te groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:55

Had ik op vakantie. Ik had geen schoenen aan (te lui :') ) En we gingen eten, ik zet mn voet neer, ik dacht nog, wat is de grond slijmerig. Stond ik op een naaktslak. _O- Ik ben opgesprongen, ben naar binnengerend, om vervolgend weer naar buiten te rennen, en daarna heel panisch op en neer te springen om vervolgens door de buren met een >;) blik aangekeken te worden.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:05

Bahbahbah.. Ja spinnentijd is weer aangebroken denk ik..

Ik gruwel ook ernstig van die beesten.. Ben er zoo doodsbang voor.. Laatst dacht ik even mijn angst te overwinnen, zat lekker achter de computer, komt er een spin over de muur gewandelt, bij lange na nog niet het formaat als TS heeft, maar nog gruwelijk eng.. Dus ik was t zo beu dat ik altijd zo bang ben voor die dingen, dus ik ren weg, pak de grootste schoen die ik kan vinden, met de mentaliteit: ik ga een spin doodmaken!
Actie faalde, ik keek om t hoekje om te kijken waar hij zat, paraat met de schoen in me hand, komt dat ding vol op me afgerend...
Nou een ding is zeker, ik kan harder rennen dan dat beest dat kan :D

Toen heeft uiteindelijk vaders hem mogen verwijderen toen ie thuis kwam :D
Echter wil ons pa mij nogsteeds een 'spinnenoverwincursus' geven, maar die wil ik niet, durf ik niet :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:29

Varekaj schreef:

IEUW IEUW IUEW IUEW IUWE IEUW

Dus als ik zo'n beest verzuip in bad kan ie nog omhoogklimmen?!?!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 12:33

Elin_ schreef:
Varekaj schreef:

IEUW IEUW IUEW IUEW IUWE IEUW

Dus als ik zo'n beest verzuip in bad kan ie nog omhoogklimmen?!?!

oow dat geloof ik wel, want ik moest laatst de katten van de buurvouw verzorgen en daar lag een best grote spin in de waterbak de spartelen en ik dacht ik verschoon het morgen wel de volgende dag lag ie er nog steeds in te spartelen :oo

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:34

Geweldige verhalen! Mijn ex was er ook altijd zo bang voor... Midden in de nacht kon je dan een spin opzoeken...Maar als er dan nergens een spin te vinden was kon je blijven zoeken!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 12:36

Die spin is trouwens weg... Ik kan hem ook nergens meer vinden, nouja vind het wel beter zo eigenlijk, hopelijk is ie naar buiten ofzo :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:37

Ik maak ze nóóit dood, durf ik niet. Erop staan al niet, ik ga als een gek bleren en schreeuwen. Maar laatst was ik zó boos, ik had mn humeur al niet loopt er zo'n heerlijke spin over je muur. Ik ga niet eerst nog naar beneden om te roepen dat er een spin zit, nadat ik met mijn humeur naar boven ging. Dus ik pakte de electrische vliegenmepper pakte hem net zolang tot hij ontplofte. Daarna toen die weg was, dacht ik; gatver een spin! 8D

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:37

Ik heb arachnofobie maar gelukkig heb ik een man :D

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:42

Ooh bah! Laatst toen ik mijn tanden aan het poetsen was zag ik iets heel verdachts op mijn elleboog zitten, dacht eerst nog dat mijn shirt wat raar zat maar toen ik eens goed keek en zat er dus zo'n enge spin op me elleboog. Ik heb geloof ik nog nooit zo hard de boel bij elkaar gegild :wow:

En toen ik een jaar of 9 was zat een eentje op mijn rug toen ik net onder de douche vandaag kwam Brrr

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:57

Lisa_H schreef:
Ik ren er altijd gillend met een schoen of tijdschrift op af en ga dan nog harder gillen als ie dan dood op de grond valt :Y)

En daarna eet de kat hem meestal op :')

onze kat doet dat ook, die eet ook andere insecten _O-

ik krijg nu al weer kriebels, alleen al van een foto...
*rilt*

Manegepaard schreef:
Had ik op vakantie. Ik had geen schoenen aan (te lui :') ) En we gingen eten, ik zet mn voet neer, ik dacht nog, wat is de grond slijmerig. Stond ik op een naaktslak. _O- Ik ben opgesprongen, ben naar binnengerend, om vervolgend weer naar buiten te rennen, en daarna heel panisch op en neer te springen om vervolgens door de buren met een >;) blik aangekeken te worden.

hahaaaa Nina, wat dom _O-