Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chocobroodje schreef:Orchid schreef:Volgens mij zijn er toch verschillende middelen tegen maden te krijgen. In NL wel iigEn hier is het een kwestie van op tijd scheren. Voor de warme dagen op, vrij logisch ook maar daar heb je een tikje ander klimaat.
Daar heb je natuurlijk ook wel te maken met een schapenras met erg dichte wol=broeierig-> maden willen dan wel.. Maar daarvoor kun je dus die andere rassen nemen die minder gevoelig zijn.
Tja de keus tussen of maden of je kont eraf is wel erg zwart wit dus aangezien er veel meer opties zijn.
We hebben het nu wel over Australië, er is (bijna) geen enkel land wat moeilijker doet over het importeren van dieren als dat land. Ik denk dat er qua ras niet heel veel keus zal zijn.
En nogmaals dit gaat niet over de UGG's anzich maar over de manier waarop ze in Australië hun schapen houden. Dus ook het zadelbontje waar je wellicht mee rijdt kan daar vandaan komen
Brainless schreef:Ulrika schreef:Ik geloof er niks van...vanwege de vliegen die dan geen eitjes leggen? en tegen de maden...sorry ma juist in de hete zon met een open wond komen er vliegen op af dus beetje rare reden.
Nee...
Vliegen leggen eitjes in de vieze vacht waar maden uitkomen en dan de vacht inclusief het schaap opeten.
(net zoals weleens bij konijnen in Nederland gebeurd).
Door het weghalen van de huid met vacht (er komt wel een nieuwe huid voor terug, maar dan zonder wol), kan de vacht daar niet meer vies worden door de mest en kunnen daar de vliegen geen eitjes meer in leggen.
laetitia schreef:Hoe wordt dat dan gedaan in andere landen? Bijvoorbeeld het Texelsche schaap die wol levert voor onze wollen dekbedden en wollen sokken? Ben daar nu namelijk wel heel erg benieuwd naar. Worden deze praktijken alleen in Australie toegepast (tot morgen, vanaf morgen is het VERBODEN) of ook elders in de wolindustrie?