Poesje in mestkelder, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:42

Fijn dat het goed is afgelopen en wat leuk dat ie zelfs even durfde te spelen. Ben benieuwd of ie nog langer binnen gaat blijven en meer bijdraait :P

pmarena

Re: Poesje in mestkelder, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:11

Haha , hellekater :D

Dat doet die rooie van mij ook , de veertjes overal afslopen....en dat is ook de beste jager :)
Die grijze laat de veertjes netjes zitten.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:22

Dat is goed nieuws :j Fijn ook dat ie wat ontdooit (leuke woordspeling :P) ten opzichte van mensen. Is altijd makkelijk als je hem een keer moet hebben voor medische of gewone verzorging, ondanks dat het een 'boerderijkat' is :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 12:49

Het is een brutale donder, als hij ergens zit je komt op hem af dan gaat hij er niet vandoor maar gaat tegen je zitten blazen, pas als je echt aanstalten maakt hem te gaan pakken ofzo dan loopt hij weg (of je moet rennen en gillen, hij is dus ook niet erg gecharmeerd van mijn zoontje :P)

Maar ik heb nog nooit een kat zó horen grommen tijdens het spelen, hij is echt aan het moorden, we dachten eerst dat hij gromde naar de andere kat maar hij gaat helemaal op in zijn spel. Ik heb er wel een filmpje van maar die heb ik nog nooit online gezet dus ik weet niet of dat zo gaat lukken :P

Ik zal straks nog eens een rondje lopen om te zien of ik Jaipo nog kan vinden maar ik begin de hoop een beetje te verliezen, iemand nog een gouden tip om te zien of hij hier nog ergens rondscharrelt?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:50

Heb je ergens brokjes staan, buiten of in de stal?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:29

Wat fijn dat het katje er uit is! *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:49

ik ben nu even het spoor bijster, poezel 1 was in de put gevallen terwijl poezel 2 nog rondliep en nou is poezel 2 uit de put gered en is poezel 1 nog steeds kwijt? Ligt poezel 1 niet (dood) in de gierput? Want poezel 1 zit er al een poosje in als ik het verhaal geod begrijp of zou hij er zelf uit zijn geklommen...?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 13:58

Elles schreef:
Heb je ergens brokjes staan, buiten of in de stal?

Ja, er staat voer en water + dozen met dekens en hooi. Is pas 5x gezegd...

Cissy; Muk en Jaipo waren beide ontsnapt, Muk is daarna nog 2x gesignaleerd, dinsdag hoorden we gemiauw vanachter het beschot en we dachten dat het Jaipo zou zijn maar bleek uiteindelijk Muk te zijn. Jaipo is dus niet weer gezien sinds hij ontsnapt is (zondag), ik maak me wel zorgen om hem maar ik weet echt niet wat ik eraan moet doen, hij kan overal wel zijn. ;(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:02

ok duidelijk, tja, tis te hopen dat hij een beschut plekje heeft gevonden, zet je wel gewoon eten neer op de plek waar ze zaten zodat hij wel kan eten mocht hij toch ergens rondlopen? die andere zit nu toch even binnen begrijp ik?
Er ligt nu sneeuw, zie je nergens kattenpootjes?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:05

Tja , dat beestje heeft natuurlijk geen enkele reden om terug naar die stal te gaan , heeft nog niet geleerd dat die stal zijn thuisbasis is , het is voor hem maar een hok waar die een paar uur heeft gezeten en uit ontsnapt is......hij kent het terrein niet.... waar moet dat beestje nu naar op zoek , de omgeving is totaal vreemd....

Dikke kans dat hij ergens beschutting zoekt waar het rustig is , hopelijk ergens op het terrein. Heb je niet nog ergens een oud schuurtje dat niet meer gebruikt wordt , of iets dergelijks ? :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:14

Ja schuren zat, dat is het hem net :P

En kattenpootjes ook wel maar er lopen hier ook geregeld vreemde katten over het erf dus dat zegt niet zoveel.
En hij is bang voor mensen dus roepen ed heeft geen zin, dan houd hij zich juist nog stiller.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:46

is hij niet toevallig naar de vorige eigenaar gelopen? Dat hoor je ook wel is vaker van katten dat ze de moeder weer op gaan zoeken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:50

en jong onervaren boerderijkatje dat ze uit het asiel hebben gehaald met deze temperaturen terug naar zn moeder lopen???? weinig kans van slagen, maar je weet maar nooit, katten zijn soms onvoorspelbaar....
Je zou juist denken dat hij bij zijn maatje in de buurt blijft maar goed, katten zijn soms onvoorspelbaar. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:13

Ik was ook verbaasd dat Muk er nog was, ik had verwacht dat ze wel bij elkaar zouden blijven.

Maar goed, hij zou zindelijk moeten zijn maar hier in huis heeft hij er blijkbaar geen zin in, hij heeft al een paar keer in de kamer geplast, ook op de pyama van mijn zoon toen ik hem aan het omkleden was :(
En hij reageert ook ondeugend, ik zie het hem doen, klap in mijn handen of geef een schreeuw en hij kijkt me echt aan van 'w8 ff, bijna klaar', dan loop ik op hem af en op het moment dat ik mijn arm naar hem toe beweeg rent hij blazend weg. Hij zoekt echt het randje op, het is een ondeugd.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:14

Ah, stiekem nog steeds in huis he :D ? Goed zo!
Ik neem aan dat hij in het gastgezin gewoon hartstikke zindelijk was?
Dan kan de bak op een verkeerde plek staan, of heb je toevallig een bak met klep (hebben de meeste katten een hekel aan), "verkeerde" vulling kan ook nog (weet niet of je bij gastgezin kunt checken welke vulling zij gebruikten?).
En de laatste optie is dat het gewoon een boef is, maar dat lijkt me sterk. Meestal heeft het wel een reden...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:46

wat een pech heb je zo!

Enne ik weet niet wie denkt dat boerderij katten in een asiel net zo warm gehuisvest worden als de huiskatten maar dat is vaak niet zo. Asiels hebben heel veel ervaring en deskundigheid in huis (als het een goed is) die weten echt wel dat ze katten die buiten gaan wonen in de wintertijd niet warm moeten huisvesten want die moeten een wintervacht opbouwen.

Vind het super dat asielen dit doen! Kwam pas op een site van een dierenasiel een stuk tegen waar ze uitleggen dat het wilde katten zijn en dat ze geholpen zijn (kenmerk wilde geholpen kat is ook stukje van het oor eraf las ik zodat ze bij grote populaties waar ze geholpen katten terug zetten deze gemakkelijk kunnen herkennen bij de vangacties en niet 3x dezelfde kat opereren en een kat die erop lijkt overslaan). Deze katten laten ze helpen en mogen dan gratis opgehaald worden door mensen die wilde katten zoeken voor hun bedrijf die in elk geval al geholpen zijn.
Daar las ik ook dat ze daar in onverwarmde ruimte zitten zodat ze wintervacht kweken. Ze proberen jonge kittens altijd tam te maken en dus ook proberen om ze jong te vangen. Tam maken lukt beter in een gezin dan op het asiel (i.v.m. tijd die je eraan moet en kan besteden). Soms lukt het niet en dan moet men alsnog kiezen voor uitzetten in het wild i.v.m. plaatsen in een gezin.
Helaas site kwijt voor mensen die meer informatie willen. Ik vond het een heel duidelijk stuk! Deze actie gaat uit van de dierenbescherming in elk geval (iedereen vast wel eens ergens posters zien hangen hierover).

Mocht een kitten niet zindelijk zijn dan kan het zijn dat hij/zij het nooit geleerd is of op grond doet bijv. Wat je dan kan doen is een hondenbech op zetten met genoeg leefruimte en een kattenbak. Dan heeft hij een kleinere en gecontroleerde leefruimte.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:38

anneliesdj schreef:
Ik was ook verbaasd dat Muk er nog was, ik had verwacht dat ze wel bij elkaar zouden blijven.

Maar goed, hij zou zindelijk moeten zijn maar hier in huis heeft hij er blijkbaar geen zin in, hij heeft al een paar keer in de kamer geplast, ook op de pyama van mijn zoon toen ik hem aan het omkleden was :(
En hij reageert ook ondeugend, ik zie het hem doen, klap in mijn handen of geef een schreeuw en hij kijkt me echt aan van 'w8 ff, bijna klaar', dan loop ik op hem af en op het moment dat ik mijn arm naar hem toe beweeg rent hij blazend weg. Hij zoekt echt het randje op, het is een ondeugd.

Geen kwestie van het randje opzoeken of brutaal zijn hoor. Gewoon niet weten, nooit geleerd. 't Beesie kan er niets aan doen, die wil enkel overleven. Weet hij veel dat er regels gelden in dat grote hok waar die boze, rare, gillende 2-beners wonen.
't Beestje zit onder de stress omdat hij in een volledig vreemde situatie zit.

Daarom ook de angstige reactie op je rondrennende, gillende zoontje. Hij weet gewoon niet wat hij moet en kan verwachten. Totaal onbekend met het fenomeen 'kind'.

Als je hem echt aan het huis wilt laten wennen zou ik hem in een grote bench zetten met een kattenbak, voer en water. Eerst even een paar dagen daarin laten zitten zodat hij goed weet waar de kattebak voor dient en dat het zijn veilige plekje is en als hij er ontspannen kan het deurtje openzetten zodat hij vanuit zijn veilige hokje de wereld kan verkennen.
Moet je wel je kinderen vertellen dat ze hem met rust moeten laten. Dat kan het katje er gewoon niet bij hebben. Die heeft al veel te veel te verwerken nu.

Hoop dat die andere ook nog terugkomt want met dit weer.... bah, geen leuk idee dat die nu in z'n uppie buiten rondzwalkt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 03:18

Mijn zoon weet dat hij hem met rust moet laten maar hij snapt nog niet zo goed dat Muk niet geaaid wil worden.
Maar brutaal is hij zowieso wel, vanavond met eten stond ie ineens naast ons, gaf bijna kopjes tegen mijn been, gaat tegen de tafel op staan enz. Als je een beweging maakt in zijn richting is hij weg maar komt wel direkt terug, vaak blijft hij ook zitten om tegen je te blazen.
Gister zat hij op het aanrecht een restje van een bord te likken en daar wilde hij niet bij weg, ik liep op hem af, hij had ruim de gelegenheid weg te komen maar bleef tegen me blazen dus maak ik nog een beweging om hem aan te moedigen, hielp ook niet dus wil ik hem in zijn nekvel pakken en toen hing hij met 3 pootjes aan mijn blote arm, auwie...

Volgens mij zou hij wel zindelijk moeten zijn, bij het asiel zeiden ze iig dat ze wel een bak gewend waren maar vandaag heeft hij ernaast gepoept en weer in de kamer geplast. Het lastige is dat ik het niet kan corrigeren omdat hij wegloopt, anders kan ik hem nog op de bak zetten als hij een foutje maakt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:18

anneliesdj schreef:
Mijn zoon weet dat hij hem met rust moet laten maar hij snapt nog niet zo goed dat Muk niet geaaid wil worden.
Maar brutaal is hij zowieso wel, vanavond met eten stond ie ineens naast ons, gaf bijna kopjes tegen mijn been, gaat tegen de tafel op staan enz. Als je een beweging maakt in zijn richting is hij weg maar komt wel direkt terug, vaak blijft hij ook zitten om tegen je te blazen.
Gister zat hij op het aanrecht een restje van een bord te likken en daar wilde hij niet bij weg, ik liep op hem af, hij had ruim de gelegenheid weg te komen maar bleef tegen me blazen dus maak ik nog een beweging om hem aan te moedigen, hielp ook niet dus wil ik hem in zijn nekvel pakken en toen hing hij met 3 pootjes aan mijn blote arm, auwie...

Volgens mij zou hij wel zindelijk moeten zijn, bij het asiel zeiden ze iig dat ze wel een bak gewend waren maar vandaag heeft hij ernaast gepoept en weer in de kamer geplast. Het lastige is dat ik het niet kan corrigeren omdat hij wegloopt, anders kan ik hem nog op de bak zetten als hij een foutje maakt.

Sja, is lastig dat je maar 1 kat hebt. Mijn kittens werden zindelijk omdat moeders op de bak ging. Als de kitten een drol of plas in de bak ruikt weet hij dat hij daarop moet, anders heeft hij ook geen idee wat hij met zo'n bak grind moet :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:25

Dat kleine beestje vind vast een warm plekje om te gaan slapen. je ziet 'm vast over een poaar dagen wel weer verschijnen!!
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:40

Elles schreef:
Grote zaklamp zoeken, kaplaarzen aan en gaan halen dat beestje. Als er werkelijk gevaarlijke gassen hadden gehangen, had het poesje nu niet meer geleefd. Waarom wacht je in hemelsnaam zo lang? :?

De enige zinvolle reaktie die ik lees op je eerste pagina.

Vraag mij af of het ook zinvol is om een poes van 5 maanden oud met deze kou in een paardenbox te zetten, beestje wat niet gewend is, en dan met-10 in een paardenbox waar het s'nachts ook vriest, al is het maar 1 graad, zojuist uit zijn lekkere warme omgeving het asiel. En dan bokt vragen wat te doen...heb er geen woorden voor.

Alle schotten wegbreken en poes halen en schotten weer op bouwen, kittens in huis een warm plekje geven, opvoeden, en eventueel zindelijk maken tot ze naar buiten kunnen en buiten kunnen blijven...ze hebben geen moederpoes waar ze tegen aan kunnen liggen en hun de weg wijst.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:49

Russel heeft niet het hele topic gelezen? ;)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:22

sjonge wat zijn sommige weer lekker bezig stelletje zeuren iedereen weet het weer beter :r
ik heb de laatste 2 pagina's niet meer gelezen want ik word misselijk van die neerhalende reakties
sommige zouden zich echt moeten schamen :o
jullie weten meteen vanachter je pc hoe de hele situatie in elkaar steekt terwijl jullie geen idee hebben hoe groot het gat was waar de kat naar binnen is gegaan en hoe de put er verder uit zag of je je daar ook bij zou kunnen komen ?
jullie oordelen op ieder lettertje wat hier is getypt ts moet in detail beschrijven hoe iets in elkaar steekt |o
en anders word ze er meteen op gepakt ~~}>
asiel kat gastgezin kat en dat soort gezeur ??
afzeiken zijn sommige hier zo goed in
ik snap ook wel dat je niet meteen de brandweer en weet ik wat aan laat rukken
jullie kunnen mij niet vertellen dat jullie het ook niet eerst zelf gingen bekijken en proberen
ze heeft toen het haar niet ging lukken de brandweer erbij gehaald en dus goed gehandeld +:)+

ontopic ik ben blij dat het poesje terecht is en weer lekker schoon en droog is
goed gehandeld anneliesdj

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:36

Tjee wat een hoop negatieve reacties hier op ts! Mheeen! Het is maar een kat hoor, en ze heeft er toch alles aan gedaan? Wat is er mis met een kat in de stal houden?
Ik krijg niet de indruk dat dit een onezonnen domme actie is hoor.

TS, veel plezier met je katjes hoor en laat je niet van de wijs brengen door de nega-brigade hier op bokt!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:28

vanitymay schreef:
Het is maar een kat hoor

Kijk, van dít soort reacties gaat mij alle haar stijl omhoog staan zonder dat het statisch is.
'Het is maar een kat'. Ik ga echt over m'n nek van dat soort opmerkingen zo walgelijk vind ik ze. _-:( :r

Ook 'maar een kat' is een levend dier met in mijn ogen niet minder rechten als ieder ander dier, inclusief mens ja. Het heeft exact dezelfde gevoelens als een mens. Het kan vrolijk zijn, spelen, zich ellendig voelen, pijn hebben en heeft er niet om gevraagd deze wereld ingepleurd te worden maar gebeurd massaal doordat wij, de almachtige mens, het verzuimen gepaste maatregelen te treffen.

Ze zijn van ons afhankelijk is ik vind het meer dan verachtelijk dat er over wordt gesproken als 'maar een dier'. Het is onze verantwoordelijkheid er goed voor te zijn aangezien wij degene zijn die overal een zootje van maken.
Als wij een dier aanschaffen, al is het 'maar een kat' heb je er goed voor te zorgen en anders moet je er niet aan beginnen! Zit echt te koken hier -:(-

TS: één en ander is niet aanvallend bedoelt voor jou hoor, je hebt actie ondernomen en goddank is het beestje er goed uitgekomen maar oeh, wat wordt ik pissig van dit soort holbewonersreacties.