Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

Wennii

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:48

Ik heb gestemd op ja als het nodig is. Mijn ouders hebben voor hun oudste hond sinds 2 jaar ook een warm dekentje. Die wilde niet meer mee met name als het regende of echt heel koud was. Sinds ze dat ding opmag met zulk weer staat ze zelf weer klaar bij de deur om te gaan zoals voorheen.

Mijn honden laten zich prima aankleden (mijn schoonmoeder heeft ze vorig jaar met kerst een coltrui en een jas gegeven omdat ze ook voor de honden cadeautjes onder de boom wilde leggen :'), dat moesten we natuurlijk wel even uitproberen) maar ik vind het zelf absoluut niet nodig. Ze hebben het dus nooit meer aangehad na 1e kerstdag vorig jaar.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:52

Meestal vind ik het absoluut niet nodig. Zeker die jurkjes enzo hebben geen enkel nut.
Maar mijn malthezertje van 10 jaar heeft tegenwoordig wel een dekentje op als het te nat/koud is.
Vooral als ze nat wordt heeft ze het echt ontzettend koud. Met het deken blijft ze droog en is ze veel gelukkiger.
Maar de andere 3 blijven mooi dekenloos ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:56

Of het nodig of nuttig is, nee ik denk het niet. Zelf houd ik van grote stevige honden en die zou ik dan ook nooit een jasje aan trekken.

Neemt niet weg dat ik het wel grappig vind en moet lachen als ik een franse bulldog of mopshondje met een FBI of security jasje zie lopen. En ook bij hondjes als een Chihuahua vind ik het wel grappig staan. Als het dier er maar geen last van heeft!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:59

Mijn moeder heb zwabbertjess die al tegen de 10 zijn, die krijgen met dit koude weer wel een jasje aan. Ben het er niet helemaal mee eens maar goed. Laast zag ik een bullmastift met een jas aan..Nou schiet mij maar lek.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:04

Neeeee! Hoewel..sommige kleine hondjes zie je wel eens zo'n jasje dragen en ze schijnen het wel lekker te vinden,de kleumpjes. Maar ik zag laatst een drakenpakje voor de hond,en hoewel ik van de foto onmiddelijk in de lach schoot(je zag het hondje echt zo kijken van moet dit nou??!!) gaat me dit echt te ver.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:08

Echte kleding is het niet, maar mijn hond krijgt ook een dekentje op bij sneeuw.
Voornamelijk omdat hij echt gek is op sneeuw, en er ook echt induikt, rolt enzovoorts. Gewoon om hem niet met een nat lijf te laten lopen als het echt vriest. Voor de rest is hij prima weerbestendig, en heeft hij verder geen kleding. :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:10

Ons russeltje wordt ook een dagje ouder en heeft het soms ook koud tijdens een lange wandeling,dus wie weet...

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:15

Sinds ik heb gezien dat de sneeuw op de vacht van mijn teckel niet smelt, snap ik nog beter dat haar vacht super z'n werk doet! Voor mijn hond dus geen dekentjes!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:18

Niet nodig, tenzij om medische redenen, ouderdom, ras met een dunne of geen vacht.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:04

Toevallig heb ik zo een winkel:

Ja ik verkoop hondenkleding denk aan jasjes, tassen ect. (in alkmaar)
ja de jasjes zijn voor het oog leuk maar niet hinderlijk voor de hond,
de meeste hondjes die hier binnen komen zijn chihuahuas, maar ook grotere voor de koude avonden of regen.

ik vindt waar maken jullie je druk om?
of een hond nou een "paarden"jasje aanhebben of een burberry look?? zit daar verschil in?
het ene paard loopt onder een deken van superduur merk, andere loopt onder een giraffeprint deken.
Verschil voor het dier is het toch niet??

ik heb zelf 2 chihuahua`s, deze hebben met echt koud weer een trui of jasje aan!
als ik dit niet doe willen ze niet een lopen, en dat ze trillen omdat ze zenuwachtig zijn is bullshit,
mijnes zijn ALLES gewend en trillen omdat ze het koud hebben en niet zenuwachtig zijn of iets anders..

ik vindt jongens waar maken we ons druk om?
laat iedereen in hun waarde zolang de hond en NIET onder leidt..
*denk aan schoentjes of dergelijk*

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:15

Ik vind het ook wel grappig om te zien dat iedereen hier roept dat een hond zelf een prima vacht aanmaakt en het dikke onzin is en onnatuurlijk etc. En dan zien dat wel minstens de helft van Bokt zijn/haar paard een deken om doet. Ben benieuwd hoe jullie hier dan over denken..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:39

Jildau schreef:
Ik vind het ook wel grappig om te zien dat iedereen hier roept dat een hond zelf een prima vacht aanmaakt en het dikke onzin is en onnatuurlijk etc. En dan zien dat wel minstens de helft van Bokt zijn/haar paard een deken om doet. Ben benieuwd hoe jullie hier dan over denken..

Nou, een hond maakt toch ook prima zelf een vacht aan? Waarom het dier een jas aan doen wanneer het zelf prima zijn temperatuur kan reguleren? Uitzonderingen heb je altijd, medische problemen, dunne of geen vacht, ouderdom. Maar waarom zou je een hond een jas aantrekken wanneer het dat niet nodig heeft?

Mijn paard staat onder een deken, omdat hij heel erg zweet na het rijden en hij al een keer verkouden is geweest en ik hem niet weer ziek wil hebben. Hij is verder niet geschoren of zo en staat onder een relatief dun dek, mocht het echt koud worden, dan komt er een deken bij. Voor mij is het puur voor het gemak van mij en mijn paard, hij kan na het rijden bijna meteen weer naar buiten en ik hoef geen uuuuuren te stappen tot die dikke wintervacht droog is. Hypocriet? Misschien, maar ik heb mijn paard om met hem te kunnen rijden en dan maak ik het voor mijzelf en voor hem zo makkelijk mogelijk en gooi hem een deken op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:43

Ik ben ook van mening dat een hond prima zelf een vacht aan kan maken en ik zou zelf een hond ook nooit jasjes aan trekken maar dat is ook mede omdat ik van grote honden houd en daar vind ik het ook helemaal niet bij passen. Vind het alleen vreemd dat mensen hier onderscheid maken tussen een hond en een paard terwijl ik van mening ben dat beide prima zelf hun vacht en warmte kunnen regelen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:45

Mijn teefjes krijgen een jas :j Het zijn spaanse windhonden en aangezien zij extreem weinig haar hebben krijgen zij een jas.

Mijn reu loopt continu in zijn naakie rond, hij is een schotse collie en ziet er momenteel klaar uit om temperaturen van -20° probleemloos te doorstaan!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:46

Jildau schreef:
Ik ben ook van mening dat een hond prima zelf een vacht aan kan maken en ik zou zelf een hond ook nooit jasjes aan trekken maar dat is ook mede omdat ik van grote honden houd en daar vind ik het ook helemaal niet bij passen. Maar ik zou mijn paard ook niet onder een deken zetten. ;) Vind het vreemd dat mensen hier onderscheid maken tussen een hond en een paard terwijl ik van mening ben dat beide prima zelf hun vacht en warmte kunnen regelen.

Je hebt in je vorige post ook een valide punt gemaakt hoor, volkomen gelijk :). Het verschil is dat een paard doorgaans een gebruiksdier is en een hond doorgaans een gezelschapsdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:46

Ik ken iemand die heeft een Juicy Couture jas voor d'r chi huahua :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:48

Ja dat is waar. Maar het kan geen kwaad voor de hond dus dan snap ik niet waarom mensen er zo'n probleem van maken. Als sommige eigenaren het leuk vinden om hun hond een jasje aan te trekken, laat ze lekker! Zo vinden andere mensen het weer nodig hun paard een jasje aan te trekken.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:49

Het hondje van mijn oom en tante heeft sinds kort met wandelen (of als hij buiten is) ook een jasje aan! dit omdat hij altijd stond te rillen buiten en ze dat zielig vonden, en het dekentje helpt wel goed heb ik gehoord :)
Alleen vind me nichtje het zielig zo'n dekentje xD die houd hem liever onder dr jas om hem warm te houden :p

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:49

Jildau schreef:
Ja dat is waar. Maar het kan geen kwaad voor de hond dus dan snap ik niet waarom mensen er zo'n probleem van maken. Als sommige eigenaren het leuk vinden om hun hond een jasje aan te trekken, laat ze lekker! Zo vinden andere mensen het weer nodig hun paard een jasje aan te trekken.

Volgens mij wordt er niet echt een probleem van gemaakt (ik heb niet alle pagina's doorgelezen, so correct me if I'm wrong) echter wordt er antwoord gegeven op de vraag in de OP, wel of geen kleding voor de hond. Veel mensen vinden het kennelijk nutteloos en dat mag gezegd worden :).

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:50

Ja dat is waar, heb je gelijk in. ;) Vraag mij dan alleen af hoe ze dan over paarden met een jasje denken.. Ben benieuwd!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:53

Ik heb een Chi en die krijgt wel een jasje aan als ik weg ga op de brommer ( tis een open rugzak zeg maar, met gaas waar ze in zit dan) en ook tijdens hondentraining savonds laat krijgt ze nu een jasje aan.

Ik denk niet dat je standaard kunt zeggen dat ( in dit geval een chi) een hond het nodig heeft of niet, dat zal ook wel verschillen per hond. Ik weet wel dat als ik mijn warme huisje verlaat om haar uit te laten ze het echt koud vindt. nja , als ze dan wel wil lopen met een jasje aan dan is die keuze snel gemaakt hoor.

daarnaast zijn kleine hondjes zoals Chihuahua's gevoelig voor kou en dat is door mijn DA ook nog bevestigd, dan trekik haar liever een jasje aan dan straks een doodzieke hond.

(maar jasjes van haute couture enzo doe ik dan weer niet aan, gewoon simpele jasjes voldoen prima.)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:55

Ik zeg nee, geen kleding voor een hond, want geen noodzaak.

Maar... ik heb op het moment wél een hondenjasje hier naast me liggen, vandaag bezorgd. We hebben een idiote jack Russell op stal rondlopen en die is altijd de klos met al die paardenmeiden. Arm beest :D , al krijgt ie altijd een overload aan aandacht en dat vind ie helemáál niet erg :D

Heb laatst een rendier-jasje-met-muts-met-gewei voor m meegenomen, aangetrokken en m naar de meiden gestuurd. Grote schik op stal natuurlijk! Hij is door de meiden op stal ook al als roze-konijn-met-wortel aangekleed. Z'n kerstmutsje ligt ook al klaar zag ik gisteren. En na het roze konijnenpak heb ik besloten dat ie even moet bewijzen dat ie best wel een stoere kerel is: ik heb een jeans jasje met (nep) bonte kraag besteld, met een schedel print op de rug. Het beest is gewoon echt steeds de klos. Maar zolang ie het allemaal wel best vind, de aandacht geniet, en het lollig is en bedoeld is, is dat ok.

Hij krijgt wel een "winterjasje" aan als het weer gaat vriezen dat het kraakt trouwens. Hij heeft een hele dunne vacht en hij heeft er echt wel last van. Hoewel we eigenlijk geen dekens bij de paarden op doen, onzin. Maar als een dier het nodig heeft, omdat ie anders ziek wordt... nou ja, dit jaar heeft ie buiten z'n mandje om ook een kenneltje staan met een deken erin, kijken of ie daarmee 's nachts wat beter tegen de kou kan.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:00

Een hond heeft net als een paard met een normale vacht geen jas nodig...

Ik snap wel heel goed dat mensen die fanatiek sporten met hun honden, een hond in de pauze (bijv. wachten bij behendigheid, of na een paar uur fanatiek jagen) een dek op doen op koude dagen om te snel afkoelen te voorkomen. Maar dit is dan ook de categorie sporthonden ;)

Als je hond geschoren is, de hond van mijn ouders wordt bijv. in oktober nog geschoren omdat hij last heeft van zijn dikke vacht, dan kan het bij extreme kou vroeg in de herfst nodig kan zijn, maar dat heb ik nog niet meegemaakt eigenlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:05

Volgens mij hefet het bij onze stalhond gewoon te maken met vreselijk doorfokken :(

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:06

Kleding voor de hond, ik vind het nutteloos eerlijk gezegd.
Tuurlijk moet iedereen het zelf weten maar of de hond er echt gelukkig van wordt, ik vraag het me af.
Als je hond getrimd wordt en dan iets van een hondendekentje wanneer het koud is, daar is opzich niks mis mee.
Maar dat getut met jurkjes, strikjes, sokjes... nee vind het overdreven en denk dat het voor de hond niet comfortabel is.
Maar de hond is geleerd dat ie te luisteren heeft naar de baas dus die zal niet snel laten merken dat ie het er niet mee eens is.
Ik vind daarom dat wij als baas wat verstandiger moeten nadenken of de hond het net zo leuk vind om een jurkje te dragen als jijzelf :')