Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:31

Yamcha schreef:
Raph kan prima spelen met de lange lijn eraan (die laat ik dan wel los, anders krijg je idd knopen :)

Dat vind ik wel wat anders dan aangelijnd. Op die manier heeft de hond nog steeds alle vrijheid om te rennen, maar dus ook (waar het topic over gestart is) om op anderen af te lopen, etc. Ik vind aan een lijn die los is eigenlijk hetzelfde als gewoon los. Kan me overigens wel voorstellen dat dit in een park of een grasveld oid wel goed werkt, maar in het bos een stuk minder, vanwege 'aanhakingsgevaar' bij bomen, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:01

Toad schreef:
Heb jij een wilde, grote hond wel eens zien spelen? Die kun je echt niet aangelijnd laten spelen, mijn dalmatiers die racen rondjes zo hard als ze kunnen en nee dat kan niet aan de riem

Precies, en als mijn hond hnaar het midden van een meer wil zwemmen, mag zij dat, als mijn hond met MAG3 bergen op en af wil rennen omdat ze teveel energie heeft, gun ik dat haar. Daar zie ik mij niet aan een lang lijntje achteraan bungelen :D

Nikki__ schreef:
k wil niet eens dat mijn honden aan de lijn spelen.
Als ze aan de lijn zitten, is het de bedoeling dat ze op mij letten, en niet gaan lopen poedersuiker.
Ik heb er 3, heb geen zin om met uitgerekte arme rond te lopen.

En waarom spelen aan de lijn vaak fout gaat, is omdat ze zich gesterkt voelen door hun baas en hun lijn hun territorium is. Veel honden dulde geen vreemde honden in hun territorium.

Precies, ook een reden dat mijn hond niet aan de lijn gaat in een losloopgebied, ze kan nog wel eens de baas willen spelen aan de lijn, gesteunt door mij, mij willen verdedigen, dan laat ik dr liever los (Als de situatie het toestaat) Ik pieker dr niet over haar dit af te nemen.

Mijn hond is geen gevaar voor een ander. Wel voor mensen die hun honden niet hebben opgevoed of niet weten hoe ze ze moeten opvoeden, of bangeschijterds. Met laatste de laatste vormt wel een probleem.
Maar gelukkig bepaal ik hoe dat afloopt :)

Nikki__

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:06

Mijn hond is trouwens ook meerdere malen gegrepen en flink getreiterd door een hond in de buurt, maar met goede begleiding is ze geen agressief gedrag gaan vertonen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:11

Mijn hond voelt zich niet sterker aan de riem, die speelt heel leuk en ja het is met de baasjes altijd even prutsen om de lijnen uit elkaar te houden. Maar dat geeft ook weer een beetje lol. Er zijn er ook een aantal die de riem los laten hangen, dan komen ze ook niet zo gauw in de knoop. Anders zou onze hond nooit kunnen spelen, dta zou pas sneu zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:18

Nikki__ schreef:
Mijn hond is trouwens ook meerdere malen gegrepen en flink getreiterd door een hond in de buurt, maar met goede begleiding is ze geen agressief gedrag gaan vertonen.

Precies, en daar short het nogal eens aan, dat zie ik ook maar weer in dit topic.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:21

Dan moeten er wel trainers zijn he. Als ik zie hoe de hondeclubs heir zijn sorry maar die heovne niet aan mijn hond te zitten met zo n instelling. Lekker makkelijk ook om het gelijk op training af te schuiven, hoe weet jij nu of er met zo n dier getraind is of niet?

Net weer zo n onverlaat in het bos. Dat ding stond grommend gefixeerd op mn paard af te lopen. En die vrouw maar roepen, kom maar, kom maar bij de vrouw. Pas toen ik zei dat ik hem zou slaan met mn zweep als hij bij mijn paard kwam kon ze hem ineens wel pakken.

Gelukkig ook nog andere baasjes die wel netjes hun hond pakte.

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:59

m_ss schreef:
ik erger me andersom vreselijk aan mensen die hun hond aangelijnd houden in een losloopgebied of daar gaan fietsen en verwachten dat ik mijn hond van het WANDELPAD af houd. of mensen die fijn in een losloopgebied gaan lopen met een hond die niet sociaal is naar andere honden en dan vragen of je je hond even bij je kunt houden..

dus: ik vind dat je gelijk hebt, en dat wij hondeneigenaren eens moeten gaan opletten waar we lopen. al moet ik wel zeggen: mijn kleine mormel is SUPER braaf en makkelijk onder appél. dan baal ik wel eens dat ie alsnog o-ver-al vast lijkt te moeten..

Een losloopgebied wil niet zeggen dat je hond los MOET maar MAG lopen en ik zie niet in waarom minder sociale honden daar niet mogen komen, die hebben tenslotte ook het recht om lekker los te kunnen lopen.
Het is toch maar een kleine moeite om in de weinige losloopgebieden die er zijn een beetje rekening met mekaar te houden en je hond terug te roepen als dit wordt gevraagd (mits de andere eigenaar zijn hond zelf ook bij zich houd natuurlijk).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:47

minder sociaal is niet zozeer een probleem, als een hond even snauwt druipt de ander vaak vanzelf af.
Een hond die echt gaat bijten ofzo; die moet je echt niet loslaten en een hond die aan de riem loopt omdat hij niet met andere honden kan; daarmee moet je losloopgebieden vermijden vind ik.

Ik vind juist omdat er weinig losloopgebieden zijn, moet je rekening houden met de grootste groep gebruikers en niet als uitzondering willen dat iedereen zich aan jou aanpast.