Toad schreef:Heb jij een wilde, grote hond wel eens zien spelen? Die kun je echt niet aangelijnd laten spelen, mijn dalmatiers die racen rondjes zo hard als ze kunnen en nee dat kan niet aan de riem
Precies, en als mijn hond hnaar het midden van een meer wil zwemmen, mag zij dat, als mijn hond met MAG3 bergen op en af wil rennen omdat ze teveel energie heeft, gun ik dat haar. Daar zie ik mij niet aan een lang lijntje achteraan bungelen
Nikki__ schreef:k wil niet eens dat mijn honden aan de lijn spelen.
Als ze aan de lijn zitten, is het de bedoeling dat ze op mij letten, en niet gaan lopen poedersuiker.
Ik heb er 3, heb geen zin om met uitgerekte arme rond te lopen.
En waarom spelen aan de lijn vaak fout gaat, is omdat ze zich gesterkt voelen door hun baas en hun lijn hun territorium is. Veel honden dulde geen vreemde honden in hun territorium.
Precies, ook een reden dat mijn hond niet aan de lijn gaat in een losloopgebied, ze kan nog wel eens de baas willen spelen aan de lijn, gesteunt door mij, mij willen verdedigen, dan laat ik dr liever los (Als de situatie het toestaat) Ik pieker dr niet over haar dit af te nemen.
Mijn hond is geen gevaar voor een ander. Wel voor mensen die hun honden niet hebben opgevoed of niet weten hoe ze ze moeten opvoeden, of bangeschijterds. Met laatste de laatste vormt wel een probleem.
Maar gelukkig bepaal ik hoe dat afloopt