Zo, zullen we ook weer ophouden over wie wat in welk vorig topic dan ook geschreven heeft? Wat een gedram zeg....... er liep een leuke discussie, moet dit nu weer zo? Jammer, jammer.Iris82 schreef:Klopt, als je sommige honden in hun slipketting/halsband ziet hangen.... Met name bij slipkettingen vind ik dat erg vervelend omdat ze zo ontzettend NIET bedoeld zijn om in te hangen.
Je moet een slip ook gebruiken waar hij voor bedoeld is, en niet anders. Net als een halti btw.
Ik heb eerder een slip bij Beau gebruikt, heb hem bij Raph ook gebruikt. Toen de slip constant los hing, ben ik overgegaan op een andere band. Af en toe gaat hij nog wel eens om, 't is net hoe je ze gebruikt
Femke schreef:En als je ziet hoe ontzettend veel mensen Cesar Millan al geholpen heeft, dan heb ik daar enorm veel respect voor.
De cultuur daar is natuurlijk ook totaal anders dan de hondencultuur in NL. En daar moet je ook doorheen kunnen kijken natuurlijk.
En als ik dan (om maar wat te noemen) 't boek Puppymanieren van martin gaus open sla, dan lees ik daar ook wel 'ns met open mond in hoor...
"Als de hond niet zinnelijk kan worden, zit er niets anders op dan euthanasie"
Daar heb ik persoonlijk méér problemen mee, met dat soort uitspraken.
Eens 
Wat het laatste betreft..... lijkt me toch een lastig iets, eigenlijk. Ik heb ook moeite met zulke uitspraken, maar ik snap ze wel...... elke dag poep en pies ruimen hou je wel een paar weken vol, en een paar maanden ook wel, maar een jaar? 12 jaar?
Wat zou jij doen in zo'n geval?
Nikki__ schreef:Nee dat snap ik, maar het zou het wel erg intressant maken.
Want ik denk dat er een hoop honden niet binnen 1 dag hersteld zijn van gedrag wat ze al lange tijd vertonen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat de laatste shows die ik heb gezien, hij meer de symptomen verhelpt, en niet het écht probleem onderzoekt.
Sowieso is een hond dat nooit in een dag. Gedrag wordt een gewoonte, en gewoontes zijn lastig om te veranderen. Over een structurele gedragsverandering gaan weken overheen, en dan heb je het over iets redelijk kleins. Laat staan bij de échte probleemhonden......
Tibeau was in een half jaar een stuk kalmer en stabieler, maar over zijn grote probleem oplossen, iedere hond aanvallen (en dan bedoel ik écht aanvallen) is 3 jaar gegaan om dat op te lossen. Toen was het overigens ook écht opgelost, en was hij een heel sociale hond. Maar nee, je kunt idd geen strucurele gedragsverandering binnen een dag realiseren. Is niet reëel om dat te willen.