Wederom gevonden kitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Re: Wederom gevonden kitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:40

Wat een droppie! Wat een walgelijke mensen heb je toch. Hoe kun je zo'n klein hummeltje nou langs de weg dumpen! Gelukkig heb je hem gevonden!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:50

Ik wil even melden dat het heel goed gaat met Murphy! :D Hij is afgelopen weekeind nog een keer bij de dierenarts geweest omdat helaas mijn oudste kat ziek werd. Dus die kleine spruit maar even meegenomen toen ik toch moest. :D

Hij is helemaal gezond verklaard! +:)+

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:01

Dat is goed nieuws Tallie! Oude kat ook weer beter inmiddels??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 18:03

Ja, oude spookie eet weer heel goed gelukkig!! :D :D

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:36

goed hoor dat je dat gedaan hebt!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:20

ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor

Ik was even echt geschokt toen je schreef dat de dierenambulance er niet voor komt! =O
Dit namenlijk omdat ik zelf bij de dierenambulance werk, en in Almere ze dat als een spoedgeval zien & dan zijn we er zo snel als we kunnen!!
Welke plaats was dit als ik vragen mag??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 15:38

Dit was in Brielle..

En helaas is het niet de eerste keer dat een dierenambulance niet komt, ik heb ze een aantal maanden terug ook gebeld voor 2 zwerfkatten bij mij op het terrein van het werk ( 1 liep mank ) en toen kreeg ik een hoogst onvriendelijke dame aan de lijn die mij afpoeierde en zei dat ze daar niet voor komen.

Heb dus slechte ervaring met Rotterdam en met Brielle, weet niet of dat dezelfde zijn overigens :P

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:43

Dat is echt heel slecht..
Wij halen ook niet alle zwerfkatten op, dat mag niet als ze gezond zijn, inverband met dat alle asiels zo vol zitten, en als de katten daar wel thuis horen hebben we daarna boze eigenaars..
Maar we kijken zowiezo altijd!

Ik zou zeker een klacht indienen bij de dierenbescherming & ik zal er ook zeker een melding over maken!
Dit kan echt niet

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:22

Die kat op het terrein was mank. Die mevrouw katte mij af dat ik naar de dierenbescherming moest en dat zij mij niet ging helpen. Uiteindelijk, na 3 verschillende dingen te hebben geprobeerd bij stichting zwerfkat terecht gekomen die mij alleen vertelden dat ze liever niet komen met een vangkooi als het niet écht nodig is, omdat de katten zich anders steeds minder makkelijk laten vangen. Als er dan echt wat is, krijgen ze ze niet te pakken.

Die meneer die ik sprak over mijn kitten zei gewoon: Breng maar naar het asiel, het is schering en inslag mevrouwtje, daar komen we niet voor! :(

Weet jij waar ik een klacht in kan dienen? :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:32

Ik zou een klacht indienen bij de Dierenambulance Rotterdam
http://www.dierenambulancerotterdam.nl/

& ook bij de dierenbescherming, ik de site opgezocht van de DB maar op een of andere manier is ie nu niet beschikbaar?

Ik zal vanavond even m'n mail doorzoeken of het mailadres & postadres ergens staat

Nu moet ik eventjes m'n paardjes gaan eten geven, ze hebben honger!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:33

Je kan ze niet laten verhongeren he!! :D :D

Thanx voor je info! :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:34

Haha precies, heb ik zometeen Dierenbescherming op m'n dak ;)

You're welcome!
ik hoop dat je succes ermee hebt, & ik zal er ook een melding van maken!

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:22

Ik wil als eerste even zeggen; super dat je dat kleintje zo goed opvangt ;)

En ik heb die foto's van eerder in het topic bekeken. Phoe, ik schrok me rot en ging meteen kijken of mijn kitten er nog wel was! Jou vondeling lijkt sprekend op mijn katje! Ook qua leeftijd, ongeveer de datum dat jij jou Murphy vond, was die van mij 7/8 weken en zijn we hem wezen ophalen. Ook een mannetje. (en dingen slopen) Qua uiterlijk zouden ze zo een tweeling kunnen zijn.. Dacht echt even, "Help, wat doet mijn kat op die foto?.." Mijne was ook al zindelijk, netjes op de bak.

Dit is mijn Tijger: (foto's misschien niet helemaal van superkwaliteit, maar dat komt omdat hij zo bewegelijk is als hij speelt.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel succes verder met de opvoeding he ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:36

Hahaha! Inderdaad zeg!! _O- Het hadden broertjes kunnen zijn! _O- Waar heb je de jouwe vandaan? :D

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:03

Ik woon toevallig dichtbij Dordt, maar heb hem bij kennissen gehaald een uur met de auto hiervandaan. Ergens richting leiden/Leiderdorp. Hij komt uit een nest van vier kittens, twee vrouwtjes en twee mannetjes. (zusjes helemaal rood, broertje en hij rood met wit) Toch weet ik zeker dat het niet zijn broertje is, want die was donkerder van kleur. Zal het maar even donkerrood noemen.

Als ik mijn Tijger naast jou foto's houd, is het ook net alsof ik twee identieke katten bekijk.. (Misschien van vaderskant verre familie? Vader is onbekend, de moeder en haar voorouders komen bij kennissen die ook ergens bij Leiderdorp wonen vandaan dus niet in Rotterdam)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 00:18

Murph is gevonden in Brielle, dus ook echt niet in de buurt bij Leiderdorp ( gelukkig )

Tijger loenst ook een beetje, net als Murphy :D Zo scheetig!! _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:11

Ik denk als je in Brielle was dat je dan dierenambulance Voorne Putten kreeg. Als de vrouw die je aan de telefoon had echt een enorm schorre stem had, dan was het zeker weten Spijkenisse.
Overigens liep er laatst bij ziekenhuis Maasstad (locatie Clara) een hele lieve schildpadpoes. Maar het regende keihard en ik had haar daar nog nooit eerder gezien.
Dus ik ook dierenambu rotterdam gebeld, moest ik eerst de dierenbescherming bellen, want die zouden besluiten of ze haar mochten komen halen.
Maar die waren nog dicht, dus kreeg niemand te pakken. Uiteindelijk moest ik echt naar mijn werk en ik had ook zelf geen reismandje bij me, maar ze zag er verder wel goed uit enzo.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:25

Heerlijk die foto's, super dat je het dier zo hebt opgevangen. Ik loop redelijk parallel met je....4 weken terug een verwilderde kitten in de kantine aangetroffen op onze stal. Waarschijnlijk vlakblij gewoon gedumpt en hier via de velden uiteindelijk doodsbang naar binnen gevlucht. Geen moederpoes of andere kittens gevonden na een zoektocht in de directe omgeving. Dus misschien wel over het hek gezet. Tja wat doe je dan.....die omarmen we met liefde en omringen we met de beste zorg....stikte van de oormijt en was ondervoed. Zie hier inmiddels onze aangesterkte, oormijt/wormen/vlooienvrije en zeeeeeer mensgerichte :D Gizmo nu.....

http://lh5.ggpht.com/_Lf1DOzSYsYU/TGJpvBimPRI/AAAAAAAAPVs/KjMO5QGcy8Q/s912/DSC_0008.JPG
Zeg nou zelf.... <3

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:43

Owww al die kitten foto s....
Te liefff!!

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:54

Moeie kater is het zeg! Ben zelf toch al fan van rood/wit.

Misty(mijn poezel) is 8-8 bevallen van 3 mooie beebs. 1 donker grijs gecyperde(Frummel) poes en een licht grijze gecyperde(angel) poes. En 1 zwart/wit katertje(max).

Nu zijn we frummel al kwijt aan mijn tante. En me moeder heeft gezegt dat als we max niet kwijt raken die hier mag blijven en dan gecastreerd word. Angel blijft zowieso.