Omdat zo'n topic kan dienen als voorbeeld, de discussie mee of na te lezen is door anderen en openlijk gebeurt zodat aanvullingen en andere zienswijzen gecommuniceerd kunnen worden. vandaar dat mijn voorkeur niet uitgaat naar een pb

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Chubby dus jij vind het belangrijk dat jou mening wordt opgedrongen en nageleefd, realiseer jij je wel dat anderen daar nog wel eens totaal niet op zitten te wachten?![]()
En dat dit de sfeer ernstig in diskrediet brengt?
Chubby schreef:Dus inderdaad, als ik me ergens iets van aantrek -en meestal betreft dat een mate van dierenleed- dan zal ik dat met graagte communiceren naar diegene die daar wat aan kan doen. En dan heb ik héél graag dat de hele wereld dat kan lezen, zodat wie weet íemand voor een dergelijke fout gewaarschuwd wordt!
Chubby schreef:En wat 'de mensen' dan van me denken, kan me eerlijk gezegd maar weinig schelen. Er wordt véél te vaak de andere kant op gekeken met als enige slachtoffer een dier zonder stem en eigen mogelijkheden!
Yamcha schreef:Ik weet bv dankzij Bokt dat konijnen niet alleen horen te zitten
Chiqa schreef:Mooi voorbeeld, de hele wereld kan zeggen dat een konijn niet alleen 'mag' zitten, ik wil dat eerst graag zelf onderzoeken op een neutrale niet opdringerige manier.
Dan kan ik zelf bepalen of ik ze alleen wil laten zitten, of met een maatje.
Hiervoor ga ik liever naar een boer, die verder geen verslingerde emoties of gedachtes heeft maar nuchter verstand.
Mijn konijn zit alleen, en ik heb de mening van bokt hierbij echt niet nodig
Mindim schreef:En als een ander kritiek nou eens aanhoort, ipv van gelijk in de aanval, dan zijn we ook al een heel eind.
Yamcha schreef:Eerst eens rustig nadenken of een ander misschien gelijk kan hebben, en dan ook je ongelijk toegeven, zal veel herhalingen schelen. Of je besluit dat de kritiek niet terecht is, en legt uit wat jouw motivatie is om het anders te doen. Respectvol reageren in ieder geval, de critici laten merken dat ze gehoord zijn, en dat je over de kritiek nadenkt.
Chiqa schreef:En niet of het wel of niet slim is, dat kan per PB dat is veel effectiever en hoeft niet iedereen mee te 'genieten' van dat offtopic ge-rel.
lifaya schreef:In elk geval hoop ik dat mensen ophouden met dat opdringerige gedoe van "houd je katten binnen" of "als je kat doodgereden word is het je eigen schuld" en ga zo maar door....
lifaya schreef:In elk geval hoop ik dat mensen ophouden met dat opdringerige gedoe van "houd je katten binnen" of "als je kat doodgereden word is het je eigen schuld" en ga zo maar door.... Ik doe dit toch ook niet bij andereAls iemand last ondervind van mijn katten zal ik proberen het probleem op te lossen, gelukkig zijn onze buren heel begripvol voor onze situatie
ben blij dat ik niet bepaalde bokkers als buur heb
dan had ik geen katten meer