Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolandaa_ schreef:mijn paard gaat echt niet zomaar naar de da.. alleen met hoge uitzondering.
waarom zou ik een kat dan niet dood mogen maken als hij op mijn erf loopt? tis toch mijn erf?
jij bent te laks je dier bij te houden...
Kiwipitje schreef:Prima! Maar dan ook niet zeiken als je beest kapot wordt gereden.
8nnemiek schreef:En wat doen jullie kattenhaters met zwerfkatten (en ook goed uitziende, tamme katten kunnen zwervers zijn, dat hoef je niet altijd te zien)? Die hebben geen baasje, niemand verantwoordelijk, dus geen verschil met een egel of marter.. Is het dan wel oké?
Kady1 schreef:Ik twijfel er aan of het mijn katten zijn, maar goed... als de buurman mij anders had aangesproken dan had ik ook wel meer willen doen, misschien zo'n sensor ding kopen, maar door de manier waarop alles ging heb ik echt geen zin om weer bij hem aan de deur te gaan om hem een antikattenaparaat cadeau te doen
8nnemiek schreef:Ohjawel er wordt wel gezeken! Over de asociale automobilist die veullsssss te hard reed etc etc etc!Kiwipitje schreef:Prima! Maar dan ook niet zeiken als je beest kapot wordt gereden.
Niemand 'zeikt' als zijn 'beest' kapot wordt gereden. Dan ben je verdrietig. Net zoals je ook verdrietig bent als je paard in de wei een been breekt door een gekke sprong. Of zeg jij dan ook 'had ik hem maar nooit op wei gezet, van nu af blijven al mijn paarden 24/7 op stal'??
HBVisser schreef:Mijn katten blijven over het algemeen in de tuin.
Voordat ik ze in de tuin liet ben ik eerst naar mijn buren en de mensen die daar weer naast wonen langs gegaan.
Ik heb gezegd dat ik katten heb en dat ze wel eens uit de tuin willen ontsnappen, als er overlast in welke vorm dan ook was, of ze dat even wilden komen melden.
Nou, ik heb nog nooit problemen of commentaar gehad.
Als ik mijn katten niet meer zie in de tuin dan roep ik ze (toverwoord "eten") en doe ik ze weer naar binnen.
Ik heb ze ook liever niet buiten als ik er niet ben. Een heel enkele keer wil het nog wel eens gebeuren dat er 1 niet op het toverwoord reageert, dan vraag ik een vriendin om even te gaan kijken als wij weg zijn en de desbetreffende kat naar binnen te doen.
Op deze manier heeft er niemand last van mijn dieren en kan ik ze met een gerust hart buiten laten want ik moet er niet aan denken dat iemand ze kwaad doet.
We hebben wel het geluk dat we redelijk buitenaf buiten en eigelijk iedereen hier katten heeft.
Kady1 schreef:je mag een dier niet doodmaken als het op jouw erf loopt omdat het bij wet verboden is, de enige die legaal een dier mogen doodmaken is de Dierenarts, jager in het seizoen, en de slager. Als jij met een luchtbucks een duif neer schiet ben je strafbaar netzogoed als je een kat of hond schiet / vergiftigt.
Sleeper schreef:Kady1 schreef:Ik twijfel er aan of het mijn katten zijn, maar goed... als de buurman mij anders had aangesproken dan had ik ook wel meer willen doen, misschien zo'n sensor ding kopen, maar door de manier waarop alles ging heb ik echt geen zin om weer bij hem aan de deur te gaan om hem een antikattenaparaat cadeau te doen
En wat als er dit gebeurt omdat jij vindt dat de buurman je niet netjes aangesproken heeft.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2290862/ma ... tbuks.html
Ayasha schreef:Kady1 schreef:je mag een dier niet doodmaken als het op jouw erf loopt omdat het bij wet verboden is, de enige die legaal een dier mogen doodmaken is de Dierenarts, jager in het seizoen, en de slager. Als jij met een luchtbucks een duif neer schiet ben je strafbaar netzogoed als je een kat of hond schiet / vergiftigt.
Da weten mijn honden nie.
Daarbij, als je dier niet meer terug komt, begin dan maar eens te bewijzen wie het gedaan heeft....Begin uberhaupt maar eens te bewijzen dat ie dood is. Katten wandelen graag naar het schijnt.
Sleeper schreef:Kady1 schreef:Ik twijfel er aan of het mijn katten zijn, maar goed... als de buurman mij anders had aangesproken dan had ik ook wel meer willen doen, misschien zo'n sensor ding kopen, maar door de manier waarop alles ging heb ik echt geen zin om weer bij hem aan de deur te gaan om hem een antikattenaparaat cadeau te doen
En wat als er dit gebeurt omdat jij vindt dat de buurman je niet netjes aangesproken heeft.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2290862/ma ... tbuks.html
Kady1 schreef:dat is dan weer een ander vehaal, maar meestal zijn die katten dan wel snel weg als je bloedlustig honden hebtMaar als jij als mens doelbewust een kat (of een ander dier) neerknalt dan ben je wel strafbaar
Kiwipitje schreef:Ohjawel er wordt wel gezeken! Over de asociale automobilist die veullsssss te hard reed etc etc etc!