Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:40

En wat doen jullie kattenhaters met zwerfkatten (en ook goed uitziende, tamme katten kunnen zwervers zijn, dat hoef je niet altijd te zien)? Die hebben geen baasje, niemand verantwoordelijk, dus geen verschil met een egel of marter.. Is het dan wel oké?

Kiwipitje

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:41

Daar hebben wij geen last van. Of het moeten zwerfkatten met een bandje om zijn :').

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:42

die jagen wij hier gewoon weg.. heeft hier niets te zoeken..

onze (eigenlijk ook wilde ) katten krijgen voer, wat alleen voor hen is. niet voor de andere.

En dat buurhondje Semmie wel eens mee komt snoepen zitten we niet mee.. die is al bang genoeg van de katten. die bijten van zich af..

overigs houd ik ook van katten. ik wil ze later ook, maar die blijven gewoon op mijn terrein..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:43

Voorheen woonden we in een woonwijk, omgeven door directe buren. We hadden onze tuin katten-proof, dat wil zeggen: de katten konden naar buiten maar niet de tuin uit. We hadden alles keurig met gaas afgemaakt zodat ze wel de vrijheid, maar niet de overlast veroorzaakten. Prima oplossing vind ik zelf.

Nu wonen we op een boerderij met ruim 2 hectare en dat zet iets moeilijker af. :P De katten lopen nu vrij rond en in het begin vond ik het zelf niet zo leuk, want dit betekende ook dat ze bij de buren konden komen en het idee dat ze daar overlast kónden veroorzaken, vond ik al niet fijn, immers.... het zijn míjn dieren, mijn verantwoording en dus ook mijn probleem. Vind ik zelf. De buren zijn echter blij dat de muizen en mollen gevangen worden en hebben helemaal geen hekel aan de katten. Aan de ene kant hebben ze zelfs ook katten en IK ben degene met overlast, want beide buurkatten komen regelmatig bij MIJ in de schuur het vreten opkanen _O- (vinden mijn poessies niet echt tof) :n

Als we gaan verhuizen en we zouden in een zelfde situatie komen als in situatie 1, dan komt er óf een ren, of weer de tuin katten-proof. Want ik houd écht niet van het idee dat mensen last hebben van mijn dieren. Ook al gun ik mijn dieren de vrijheid enorm.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:44

Jolandaa_ schreef:
mijn paard gaat echt niet zomaar naar de da.. alleen met hoge uitzondering.

waarom zou ik een kat dan niet dood mogen maken als hij op mijn erf loopt? tis toch mijn erf?

jij bent te laks je dier bij te houden...

Wie ben jij dan om een dier dood te maken?

Hier liep 3 jaar geleden een pony door de tuin (shet) die heb ik ook gelijk maar aan de strop gehangen. :Z

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:45

Kiwipitje schreef:
Prima! Maar dan ook niet zeiken als je beest kapot wordt gereden.

Niemand 'zeikt' als zijn 'beest' kapot wordt gereden. Dan ben je verdrietig. Net zoals je ook verdrietig bent als je paard in de wei een been breekt door een gekke sprong. Of zeg jij dan ook 'had ik hem maar nooit op wei gezet, van nu af blijven al mijn paarden 24/7 op stal'??

Ayasha
Blogger

8nnemiek schreef:
En wat doen jullie kattenhaters met zwerfkatten (en ook goed uitziende, tamme katten kunnen zwervers zijn, dat hoef je niet altijd te zien)? Die hebben geen baasje, niemand verantwoordelijk, dus geen verschil met een egel of marter.. Is het dan wel oké?

ben geen kattenhater, zolang ze niet op mijn terrein komen niets, komen ze wel op mn terrein dan doen ze de discussie maar met de honden. :+ Vroegah riep ik de honden terug maar ik lees regelmatig op bokt, en de mentaliteit van katteneigenaren heeft me alle zin om mijn honden op MIJN terrein nog terug te roepen ontnomen. Wil je een kat zonder afdrukken dan houd je'm maar van mijn terrein.

Ragebol1977

Mijn katten blijven over het algemeen in de tuin.
Voordat ik ze in de tuin liet ben ik eerst naar mijn buren en de mensen die daar weer naast wonen langs gegaan.

Ik heb gezegd dat ik katten heb en dat ze wel eens uit de tuin willen ontsnappen, als er overlast in welke vorm dan ook was, of ze dat even wilden komen melden.

Nou, ik heb nog nooit problemen of commentaar gehad.
Als ik mijn katten niet meer zie in de tuin dan roep ik ze (toverwoord "eten") en doe ik ze weer naar binnen.

Ik heb ze ook liever niet buiten als ik er niet ben. Een heel enkele keer wil het nog wel eens gebeuren dat er 1 niet op het toverwoord reageert, dan vraag ik een vriendin om even te gaan kijken als wij weg zijn en de desbetreffende kat naar binnen te doen.

Op deze manier heeft er niemand last van mijn dieren en kan ik ze met een gerust hart buiten laten want ik moet er niet aan denken dat iemand ze kwaad doet.

We hebben wel het geluk dat we redelijk buitenaf buiten en eigelijk iedereen hier katten heeft.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:46

Kady1 schreef:
Ik twijfel er aan of het mijn katten zijn, maar goed... als de buurman mij anders had aangesproken dan had ik ook wel meer willen doen, misschien zo'n sensor ding kopen, maar door de manier waarop alles ging heb ik echt geen zin om weer bij hem aan de deur te gaan om hem een antikattenaparaat cadeau te doen

En wat als er dit gebeurt omdat jij vindt dat de buurman je niet netjes aangesproken heeft.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2290862/ma ... tbuks.html

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:48

je mag een dier niet doodmaken als het op jouw erf loopt omdat het bij wet verboden is, de enige die legaal een dier mogen doodmaken is de Dierenarts, jager in het seizoen, en de slager. Als jij met een luchtbucks een duif neer schiet ben je strafbaar netzogoed als je een kat of hond schiet / vergiftigt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:48

8nnemiek schreef:
Kiwipitje schreef:
Prima! Maar dan ook niet zeiken als je beest kapot wordt gereden.

Niemand 'zeikt' als zijn 'beest' kapot wordt gereden. Dan ben je verdrietig. Net zoals je ook verdrietig bent als je paard in de wei een been breekt door een gekke sprong. Of zeg jij dan ook 'had ik hem maar nooit op wei gezet, van nu af blijven al mijn paarden 24/7 op stal'??
Ohjawel er wordt wel gezeken! Over de asociale automobilist die veullsssss te hard reed etc etc etc!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:48

Ik zie het woord kattenhater staan en wil daar even op reageren. Want om gelijk kattenhater te roepen omdat mensen voor andere oplossingen zijn is een beetje raar. Ik heb 2 katten, ze lopen buiten. Maar alles is afgezet, ik bezorg de buren geen overlast.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:49

HBVisser schreef:
Mijn katten blijven over het algemeen in de tuin.
Voordat ik ze in de tuin liet ben ik eerst naar mijn buren en de mensen die daar weer naast wonen langs gegaan.

Ik heb gezegd dat ik katten heb en dat ze wel eens uit de tuin willen ontsnappen, als er overlast in welke vorm dan ook was, of ze dat even wilden komen melden.

Nou, ik heb nog nooit problemen of commentaar gehad.
Als ik mijn katten niet meer zie in de tuin dan roep ik ze (toverwoord "eten") en doe ik ze weer naar binnen.

Ik heb ze ook liever niet buiten als ik er niet ben. Een heel enkele keer wil het nog wel eens gebeuren dat er 1 niet op het toverwoord reageert, dan vraag ik een vriendin om even te gaan kijken als wij weg zijn en de desbetreffende kat naar binnen te doen.

Op deze manier heeft er niemand last van mijn dieren en kan ik ze met een gerust hart buiten laten want ik moet er niet aan denken dat iemand ze kwaad doet.

We hebben wel het geluk dat we redelijk buitenaf buiten en eigelijk iedereen hier katten heeft.

Kijk en als je jezelf zo insteld zou ik ook geen problemen hebben als je kat dan een keertje in mijn tuin poept, omdat je er zelf ook wat aan doet, en zelf meedenkt en het vervelend zou vinden voor ons. Maaar wij hebben tegenwoordig een buurvrouw met minimaar 6 katten die er niet naar omkijkt en als we dat voorzichtig zeggen, uh je katten poepen altijd in onze tuin wat zouden we hier aan kunnen doen, dan gaat ze tekeer en kijkt ze ons een week niet aan. Nou sorry hoor maar dan ben ik er snel klaar mee en dat moet ze ook niet komen zeuren aan de deur als dr kat nat thuiskomt omdat ik er een emmer water overheen heb gegooit, of de tuinslang erop heb gezet.... is dat nou zo raar dan????!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:49

Kady1 schreef:
je mag een dier niet doodmaken als het op jouw erf loopt omdat het bij wet verboden is, de enige die legaal een dier mogen doodmaken is de Dierenarts, jager in het seizoen, en de slager. Als jij met een luchtbucks een duif neer schiet ben je strafbaar netzogoed als je een kat of hond schiet / vergiftigt.

Da weten mijn honden nie. :D
Daarbij, als je dier niet meer terug komt, begin dan maar eens te bewijzen wie het gedaan heeft.... :+ Begin uberhaupt maar eens te bewijzen dat ie dood is. Katten wandelen graag naar het schijnt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-07-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:49

Sleeper schreef:
Kady1 schreef:
Ik twijfel er aan of het mijn katten zijn, maar goed... als de buurman mij anders had aangesproken dan had ik ook wel meer willen doen, misschien zo'n sensor ding kopen, maar door de manier waarop alles ging heb ik echt geen zin om weer bij hem aan de deur te gaan om hem een antikattenaparaat cadeau te doen

En wat als er dit gebeurt omdat jij vindt dat de buurman je niet netjes aangesproken heeft.

Als dat gebeurt, dan ga ik een rechtzaak in.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:50

ik vind eigenlijk ook wel dat mijn buren geen last moeten hebben van mijn katten, daarom komen mijn katten ook niet buiten, nou ja niet buiten, ze lopen in de tuin en die is helemaal afgeschermd zodat ze de tuin niet uit kunnen en ik moet zeggen ze proberen het geeneens.
ze gaan gewoon lekker languit onder een boompje liggen en een beetje naar de vogeltjes loeren.
En ik zou me geen raad weten als mijn kat onder een auto zou komen, dat vergeef ik mezelf nooit

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:51

Ayasha schreef:
Kady1 schreef:

Da weten mijn honden nie. :D
Daarbij, als je dier niet meer terug komt, begin dan maar eens te bewijzen wie het gedaan heeft.... :+ Begin uberhaupt maar eens te bewijzen dat ie dood is. Katten wandelen graag naar het schijnt.

dat is dan weer een ander vehaal, maar meestal zijn die katten dan wel snel weg als je bloedlustig honden hebt :) Maar als jij als mens doelbewust een kat (of een ander dier) neerknalt dan ben je wel strafbaar

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:51

Sleeper schreef:
Kady1 schreef:

Heeft die man het recht om dat dan te doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:52

Kady1 schreef:
dat is dan weer een ander vehaal, maar meestal zijn die katten dan wel snel weg als je bloedlustig honden hebt :) Maar als jij als mens doelbewust een kat (of een ander dier) neerknalt dan ben je wel strafbaar

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar als je in België het materiaal hebt om dat dier neer te knallen zonder vergunning ben je al strafbaar, en dan gaat de plitie niet vallen over poessiemauw, dan heb je grotere problemen en dan zou het wel eens kunnen dat katlief ineens niet meer zo belangrijk is voor de plitie. :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:53

Ik hou van alle dieren, heb katten en honden.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn honden een ander dier laat verscheuren, erover heen rijdt, het pijn doet of zelfs vermoordt.

Overlast kan heel vervelend zijn, dat begrijp ik helemaal. Maar daarom het respect voor een levend wezen verliezen?

Nee......dat begrijp ik niet.

Kady1

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:54

helemaal mee eens

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:54

Kiwipitje schreef:
Ohjawel er wordt wel gezeken! Over de asociale automobilist die veullsssss te hard reed etc etc etc!

Sja als er auto's met 80km/u rijden waar je 50 mag dan heb je ook het recht om te zeiken..
Ik heb al vaak de neiging gehad om een flinke steen tegen de ruit van zo'n idioot te gooien. Niet vanwege de katten, maar vanwege de kinderen die een paar meter naast de weg met een bal spelen.. Je mag er 30, maar er zijn van die gekken die vol gas met 60 langscrossen..
Of mag je dan ook niet zeuren, als er een kind onder zo'n auto komt?

Oja, vergeten, dan moet je ze maar binnen houden he? :Y)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:55

Geef de buurman een waterkanon kado :D Kan ie ze natspuiten als ze in zijn tuin komen.

Ik begrijp heel goed dat mensen het niet fijn vinden dat andermans kat in hun tuin loopt en kakt. En daar hoef je geen kattenhater voor te zijn.
Aan de andere kant is het heel lastig te voorkomen omdat katten nu eenmaal meestal los rond lopen. En vergeet maar rustig dat iedere kattenbezitter netjes zijn kat aanlijnt of in huis houdt

Ik denk dat de buurman beter een stroomdraadje oid dergelijks kan spannen dan alle kattenbezitters in de buurt te bedreigen.
(of nog beter, zelf een kat nemen :P )
Zoals hij nu reageert lost hij het probleem in ieder geval niet op vrees ik....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:56

Even een andere optie dan in de poll: katten mogen best los buiten, als anderen er maar geen last van hebben. Is daar wel sprake van, dan zul jij die overlast moeten verhelpen door of je katten binnen te houden, of een manier te vinden om ze bij de buurman weg te houden. Je kan bijvoorbeeld zo'n onzichtbare omheining aanschaffen en installeren om je buurman's terrein. Ik vind iig dat in geen geval andere mensen de dupe mogen zijn van jouw katten.

Wat nou als de hond van de buren steeds jouw tuin in komt en die onder schijt? Zou je denk ik ook niet zo leuk vinden...

Neemt niet weg dat buurman best wat vriendelijker had mogen reageren..

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:56

En dan is men verbaasd dat er zoveel haat, ruzie en oorlog is. Als men nog niet kan verdragen als er iemand zijn kat in zijn tuin loopt...
Moesten mijn buren nu echt last hebben omdat mijn katten er een boeltje van maken, dan probeer ik daar zeker samen een oplossing voor te vinden. Hij ging bv bij de buren de garage in en kwam kletsnat terug buiten door de emmer van de buurvrouw, dan ga ik daar echt niet over klagen (en hij heeft het niet meer gedaan).
Ik moet trouwens zeggen dat als mijn katten zoveel muizen niet zouden vangen, het helemaal een mooi boeltje zou worden! En, ondanks de vele katten in de wijk, zie ik zo goed als nooit vreemde katten bij ons in de tuin. En dat was al vooraleer de hond er was :D .