Welzijn konijnen in Nederland!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leeftijd konijn beïnvloed door omgang/verzorging?

Ja
132 (86%)
Nee
8 (5%)
Misschien (Leg uit)
10 (6%)
Ik weet het niet (Leg uit)
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 152

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:39

Joscaa schreef:
Dan mogen ze heel veel hokken uit de handel halen :+
Minihokjes zijn al 160.-

Idd......kopen ze een konijn bij de dierenwinkel en een hok bij de Blokker. is geen controle op helaas.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:49

Ik spring ook met mijn konijnen, imo niks mis mee, beter dan de hele dag in een klein hokje zitten. Er is zelfs een forum over gemaakt (konijnensport) beesten kunnen van deze manier beweging zeker wel genieten, die van mij zijn echt niet te houden als ze een sprong zien. ;) er is er nog nóóit 1 aan doodgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:53

NicoleHorses schreef:
er is er nog nóóit 1 aan doodgegaan.

gewaagde uitspraak denk niet dat je daar over kan oordelen, niemand heeft beschikking over die cijfers lijkt mij ;)
Maar vertel eens, je zegt dat het een serieuze sport is, dat wist ik niet.
is niet mijn ding maar zal mss best wel leuk zijn voor een konijn.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:46

ik bedoel bij mij is er nog nooit een die er aan dood is gegaan of van iemand die ik ken (en geloof me ken er genoeg)
en ja ik reageer misschien een beetje aangebrand, maar ik word er echt scheit en scheitziek van dat ik continu dingen lees op bokt hoe slecht het wel niet is.
en ik zal proberen er me niks van aan te trekken, want konijnen kunnen goed springen, ze huppelen en maken gekken sprongen uit zichzelf, je moet maar eens op youtube kijken op iets van 'bunny jumping' er worden wedstrijden in het buitenland gehouden met deze beestjes, als je ziet hoe onvoorstelbaar hoog en breed ze kunnen valt je mond van open ;)
hier de link trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=cNPOdffkkLo
Chiqa schreef:
NicoleHorses schreef:
er is er nog nóóit 1 aan doodgegaan.

gewaagde uitspraak denk niet dat je daar over kan oordelen, niemand heeft beschikking over die cijfers lijkt mij ;)
Maar vertel eens, je zegt dat het een serieuze sport is, dat wist ik niet.
is niet mijn ding maar zal mss best wel leuk zijn voor een konijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:04

Leuk die link! Je ziet wel dat ze dr plezier in hebben.
Je hoeft je wat mij betreft niet te verdedigen hoor ik deel op dat gebied volkomen je mening,
straks gaan ze nog vertellen dat stro vergif is.
Zoek tegenwoordig maar de middenweg en als ik wat leuks zie staan pik ik een graantje mee maar iets wat goed gaat al jaren lang ga ik mij niet voor zitten verdedigen, althans niet meer :)

Veel plezier met je konijn.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:24

Tymbalia schreef:
Tymbalaia; ; heb je wel iets van gaas of tegens dr onder zodat hij zich niet uit kan graven?

Nee zit niks onder maar hij graaft nooit (goed opgevoed := ) heb wel tegels onder zijn hok zodat het daar geen smeerboel word.
Zit te denken om in het stuk er naast ook konijnen te doen alleen weet dus niet of die gaan graven dus daar zal wel wat onder moeten denk ik.
Gaas is aan de zijkanten wel een beetje ingegraven zo'n 10 a 15 cm[/quote]

Zal nooit meer zeggen dat ie nooit graaft _O- zit nu een holletje in de ren, hij is er gelukkig nog niet onder door dus holletje weer dicht gegooid. (hij kan ook niet weg, zit aan alle kanten bestrating dus dan moet ie wel een heel eind graven) Meneer heeft sinds een uurtje er een nieuw vriendinnetje bij, zitten nog wel apart, het meisje alleen het hok (heb het hok in de ren gezet) en meneer heeft de hele ren tot zijn beschikking dus kan wel bij het hok komen. Ik laat meneer (flip) binnenkort castreren en kunnen ze samen in zijn grote hok. Voor nu moet het vrouwtje (muis) het even doen met alleen haar hok en af en toe even in de ren dan zou flip dus even alleen zijn hok tot z'n beschikking hebben, t is even niet anders :o (wil geen jonkies, zijn al zo veel op deze wereld)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:40

x_Marr schreef:
Pikeur: Ze weten niet beter gaat niet op, het zit in hun instinct.

Waarom zitten ze dan heerlijk op hun gemakkie alleen.
Een konijn eerst 7 jaar samen houden en dan daarna alleen is heel anders dan een konijn dat nooit samen heeft gezeten.