Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:superwoman schreef:Klopt dat ze hard zijn voor ziochzelf, maar vergeet niet dat jouw hond het waard vond om niets te laten merken.
Als jij het eerder wist, had jij eerder de beslissing gemaakt, terwijl de hond op deze manier heeft aangegeven dat hij door wou gaan ....
Maar een hond laten leven die wil, maar lichamelijk niet meer kan vind ik persoonlijk mishandeling.
Als ze willen én kunnen, dan is het anders.
En vergeet niet dat honden onwijs hard voor zichzelf zijn en pijn niet graag laten zien.
De hond van een kennis kreeg al zo'n tijd zware pijnstillers, na 1 maal vergeten werd de hond incontinent, jankte constant, had epiletische aanvallen en tijdelijke verlammingen.
Zij hebben hem toen direct laten inslapen en verwijten zichzeld ook dat t veel te laat is gebeurt.
gohya schreef:Afspraak maken zou wel kunnen,maar ook is het is s'morgens voreg al behoorlijk warm.Vanmorgen om half 10 was het al 25 graden in de schaduw op het Noorden!Zondag krijgen we sowieso afkoeling,dan is het maandag niet zo heel erg warm meer.
Die wond op haar achterbeen is een vetbult,die is al na gekeken vorig jaar door D.A..Hebben ze een naald ingestoken om te kijken wat erin zat.Er zit altijd een korstje op en als dat open gaat komt er altijd een heel klein beetje bloed uit.Op de foto lijkt het een wond maar dat is het niet hoor,ziet er erger uit dan het is.
Uiteraard was ik haar met lauw water.Zal haar toch liggend moeten wassen,staan vind ze niet leuk nu met die gewicht onder haar buik.
KiWiKo schreef:nou ja..... sorrie
Maar ik dacht dat TS misschien ondertussen begreep dat het voor een oude hond met al die problemen, die wel wil, maar niet kan....... misschien wel een betere optie is dan nog door te moeten leven met een geest die wel wil, maar een lijf die dat niet kan.......
maargoed, ik heb ook niet alles bij gelezen.
gohya schreef:@Samm.
Als ze meer tegen komen wat nietgoed is,zal ik haar idd. in laten slapen.
Voor zover ik haar mee maak heeft ze alleen last van dat gezwel/bult.Ze kan wél staan,maar ligt veel liever,wat ook logisch is met dat gewicht onder haar buik.
Ik zal eens kijken of we voor heel vroeg een afspraak kunnen maken.Helaas kan de auto daar nergens in de schaduw staan,das wel een nadeel.
Ik denk zelf dat die bult/gezwel vet of vocht is,omdat je het heen en weer kan "schudden",het zit niet echt vast.
gohya schreef:@Samm.
Voor zover ik haar mee maak heeft ze alleen last van dat gezwel/bult.Ze kan wél staan,maar ligt veel liever,wat ook logisch is met dat gewicht onder haar buik.
Ik zal eens kijken of we voor heel vroeg een afspraak kunnen maken.Helaas kan de auto daar nergens in de schaduw staan,das wel een nadeel.
Ik denk zelf dat die bult/gezwel vet of vocht is,omdat je het heen en weer kan "schudden",het zit niet echt vast.
superwoman schreef:gohya schreef:@Samm.
Die van ons had ook een groot gezwel (en ook wat kleintjes etders), maar de D.A gaf ons een bevestiging dat dat ding (en de rest) geen pijn gaf. Hij lag er regelmatig ook op. De D.A kon er ook best hard in knijpen en vast zat hij ook niet.
Wij hadden dus toen besloten om er niks aan te doen en te wachten tot onze hond iets meer aan zou geven. We hebben zeker nog 1 of zelfs 2 jaar van hem mogen genieten![]()
Wij hebben hem trouwens thuis in laten slapen en daar ben ik nog steeds heel blij mee
superwoman schreef:Als hij lichamelijk niet meer kan, dan zie je dat![]()
Dan ben ik het ook met je eens dat je er dan een einde aan moet maken![]()
Ik ben zelf al een paar aar ziek, met veel klachten, al gaat het nu gelukkig véél beter dan een paar jaar terug.
Hierdoor weet ik hoe het is als je lichaam niet meer wil/kan. In sommige gevallen is de pijn en het "ongemak" te groot, maar er zijn ook gevallen wanneer het leven toch nog heel mooi is met pijn en "ongemak".
Als ik daarbij kijk hoe snel mijn kat accepteerde dat ze haar voorpoot moest missen geloof ik ook dat dieren veel sterker zijn als het gaat om lichamelijke gebreken.
Daarbij hebben dieren onderling net als mensen een verschillende pijngrens. Wie ben jij om te zeggen dat een ander "ondragelijk" lijdt als die die zelf vind van niet.
Imo moet je gewoon per hond en zijn karakter kijken.
Sommige worden heel ongelukkig als ze niet kunnen of mogen bewegen en die zijn dus ook slechte kandidaten voor operaties, terwijl een andere hond dit veel makkelijker accepteerd en de oparatie dus wel en optie kan zijn.