Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_rosita_ schreef:Chiqa, ik sluit me zo ontzettend bij jou aan!
De advertenties die je vaak tegen komt, 'met pijn in mijn hart, wegens gezinsuitbreiding, onze lieve hond aangeboden' brr...
Tuurlijk kun je niet alles van tevoren plannen, maar zéker wel rekening houden met dit soort situaties.
Deze hond heeft meerdere eigenaren gehad, een leventje welke niet over rozen ging blijkbaar en nu dus doof. Moet dit arme beest nu weer van eigenaar switchen? Weer aan de kant gezet, dit keer voor een kind waarvoor hij waarschijnlijk een gevaar gaat vormen?
Neuh sorry, ik kan daar niet zoveel mee...

ikdoemaarwat schreef:_rosita_ schreef:Chiqa, ik sluit me zo ontzettend bij jou aan!
De advertenties die je vaak tegen komt, 'met pijn in mijn hart, wegens gezinsuitbreiding, onze lieve hond aangeboden' brr...
Tuurlijk kun je niet alles van tevoren plannen, maar zéker wel rekening houden met dit soort situaties.
Deze hond heeft meerdere eigenaren gehad, een leventje welke niet over rozen ging blijkbaar en nu dus doof. Moet dit arme beest nu weer van eigenaar switchen? Weer aan de kant gezet, dit keer voor een kind waarvoor hij waarschijnlijk een gevaar gaat vormen?
Neuh sorry, ik kan daar niet zoveel mee...
als er honden worden weggedaan terwijl er niks aan de hand is ,dan geef ik jullie helemaal gelijk,maar deze hond heeft een verleden en reageerd bij een volwassen persoon al anders dan hij " behoort" te doen...
wat vind jij nou wat ts moet doen dan? abortus plegen?
easygoing schreef:Dus omdat de hond dit bij volwassenen doet zal hij dat ook per definitie bij kinderen doen?
Wat een onzin. Overigens vraag ik me ook wel af of het een echte schrikreactie was of zou het kunnen dat de hond een wat pijnlijke achterhand heeft?

ikdoemaarwat schreef:easygoing schreef:Dus omdat de hond dit bij volwassenen doet zal hij dat ook per definitie bij kinderen doen?
Wat een onzin. Overigens vraag ik me ook wel af of het een echte schrikreactie was of zou het kunnen dat de hond een wat pijnlijke achterhand heeft?
zou jij het risico willen nemen met je kind dat het misschien wel gebeten wordt? kan een schram worden , of de schade kan ook niet te overzien zijn
lekker verantwoordelijk ook
Je moet ze de kost eens geven... easygoing schreef:Het eerste jaar kruipt het kindje nog niet eens dus kan het ook niet bij de hond
(en andersom) komen zonder de ouders erbij. Het is dus niet een situatie die per direct afgehandeld moet worden. De hond zou in die tijd dus best de kans kunnen krijgen zich "te bewijzen" ten aanzien van het kindje. Het bij voorbaat al vanuit gaan dat de hond in een of ander monster zal veranderen is gewoon te kort door de bocht.

MamboBeach schreef:1e jaar kruipt een kind nietJe moet ze de kost eens geven...
ikdoemaarwat schreef:MamboBeach schreef:1e jaar kruipt een kind nietJe moet ze de kost eens geven...
nou idd mijn nichtje liep al met 10 maanden!!

ikdoemaarwat schreef:easygoing schreef:Het eerste jaar kruipt het kindje nog niet eens dus kan het ook niet bij de hond
(en andersom) komen zonder de ouders erbij. Het is dus niet een situatie die per direct afgehandeld moet worden. De hond zou in die tijd dus best de kans kunnen krijgen zich "te bewijzen" ten aanzien van het kindje. Het bij voorbaat al vanuit gaan dat de hond in een of ander monster zal veranderen is gewoon te kort door de bocht.
ik ga er ook niet van uit dat een hond in een monster veranderd, wel lees ik dat ts verteld dat het dier een verleden heeft en bepaald gedrag, en daar kan ts denk ik meer dan genoeg uithalen
leuk dat het dier zich kan bewijzen hoor, maar de situatie kan weer veranderen zodra het kindje gaat kruipen....dan kan de hond toch weer anders reageren omdat het kind dan wel zelfstandig naar de hond kan gaan en de hond zich bedreigd kan voelen.....of in dit geval met een dove hond...kan schrikken...
easygoing schreef:ACH je weet wel wat ik bedoel. Plus over verantwoordelijk gesproken mocht zo'n kleintje hebben wat net gaat kruipen dan zou ik er met mn neus bovenop zitten of er nou een hond in de buurt is of niet.
Flink vallen kan ook lelijke verwondingen opleveren.
Dus kortom zo een klein kind laat je niet in z'n uppie de wereld verkennen, die hou je continu in de gaten.
Trennie schreef:Chiqa schreef:Dan maar geen kleine of wachten tot de hond er niet meer is. Een dier is geen meubelstuk wat je even aan de kant zet als het in de weg staat.
Of je moet van te voren hebben kunnen regelen dat hij bij vrienden of familie terecht kan niet als het al te laat is.
Wat moet ze doen? De kleine aborteren?![]()
cutie_lover schreef:en jildau je wilt me niet wijsmaken dat als ze een topic opent met dat haar baby is gebeten, jij echt zegt; respect dat je je hond hebt gehouden!
De hond wordt dan waarschijnlijk afgemaakt, en de baby komt er ook niet heelhuids vanaf.. Nee top dat ze 'm heeft gehouden..
Ze zoekt nu gewoon een goed huis, lijkt mij beter voor beide partijen.
Jullie geven wel de argumenten dat de hond zich dan weer zou moeten aanpassen en veranderen aan een nieuwe omgeving, maar ook als de baby komt zal de hond zich enorm moeten aanpassen. Dit is vrijwel hetzelfde.
easygoing schreef:MamboBeach schreef:1e jaar kruipt een kind nietJe moet ze de kost eens geven...
ACH je weet wel wat ik bedoel. Plus over verantwoordelijk gesproken mocht zo'n kleintje hebben wat net gaat kruipen dan zou ik er met mn neus bovenop zitten of er nou een hond in de buurt is of niet.
Dus kortom zo een klein kind laat je niet in z'n uppie de wereld verkennen, die hou je continu in de gaten.
easygoing schreef:MamboBeach schreef:1e jaar kruipt een kind nietJe moet ze de kost eens geven...
ACH je weet wel wat ik bedoel. Plus over verantwoordelijk gesproken mocht zo'n kleintje hebben wat net gaat kruipen dan zou ik er met mn neus bovenop zitten of er nou een hond in de buurt is of niet.
Jildau schreef:Dan zou ik het eerder stom vinden dat ze de hond en de baby bij elkaar heeft gelaten en er zelf bij weg gegaan is. Dat kan namelijk met élke hond fout gaan.