Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:52

Chiqa, ik sluit me zo ontzettend bij jou aan!
De advertenties die je vaak tegen komt, 'met pijn in mijn hart, wegens gezinsuitbreiding, onze lieve hond aangeboden' brr...
Tuurlijk kun je niet alles van tevoren plannen, maar zéker wel rekening houden met dit soort situaties.
Deze hond heeft meerdere eigenaren gehad, een leventje welke niet over rozen ging blijkbaar en nu dus doof. Moet dit arme beest nu weer van eigenaar switchen? Weer aan de kant gezet, dit keer voor een kind waarvoor hij waarschijnlijk een gevaar gaat vormen?
Neuh sorry, ik kan daar niet zoveel mee...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:54

_rosita_ schreef:
De advertenties die je vaak tegen komt, 'met pijn in mijn hart, wegens gezinsuitbreiding, onze lieve hond aangeboden' brr...
Tuurlijk kun je niet alles van tevoren plannen, maar zéker wel rekening houden met dit soort situaties.
Deze hond heeft meerdere eigenaren gehad, een leventje welke niet over rozen ging blijkbaar en nu dus doof. Moet dit arme beest nu weer van eigenaar switchen? Weer aan de kant gezet, dit keer voor een kind waarvoor hij waarschijnlijk een gevaar gaat vormen?

als er honden worden weggedaan terwijl er niks aan de hand is ,dan geef ik jullie helemaal gelijk,maar deze hond heeft een verleden en reageerd bij een volwassen persoon al anders dan hij " behoort" te doen...
wat vind jij nou wat ts moet doen dan? abortus plegen?

annebe

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:57

Wat zitten er weer rare reacties tussen... Blijkbaar kunnen veel mensen zich niet plaatsen in een idee of gevoel van een ander en kijken of er een andere oplossing mogelijk is.

Een dier is iets wat je over het algemeen niet zomaar weg doet, maar mensen kunnen in een situatie terecht komen die niet te voorzien was of waar ze later op een andere manier naar zijn gaan kijken.
Veroordeel deze mensen, maar help ze met een oplossing te zoeken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:58

ikdoemaarwat schreef:
_rosita_ schreef:

als er honden worden weggedaan terwijl er niks aan de hand is ,dan geef ik jullie helemaal gelijk,maar deze hond heeft een verleden en reageerd bij een volwassen persoon al anders dan hij " behoort" te doen...
wat vind jij nou wat ts moet doen dan? abortus plegen?

Dus omdat de hond dit bij volwassenen doet zal hij dat ook per definitie bij kinderen doen?
Wat een onzin. Overigens vraag ik me ook wel af of het een echte schrikreactie was of zou het kunnen dat de hond een wat pijnlijke achterhand heeft?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:58

Mijn god, sommige reacties die ik hier lees. Absurd gewoon!!!
Een hond verkiezen boven een kind? Nou met de beste bedoelingen die ik ook heb, als mijn hondje zou happen/bijten en niet te vertrouwen zijn tegenover mijn kinderen? Dan is het exit.
Mijn kind gaat voor. En ik heb (nog) geen kinderen.
Ben ik dan geen dierenvriend? Juist het tegenovergestelde! Een hond bijt niet zonder reden, stress of angst. Noem maar op.
Dan een is herplaatsing voor hond als eigenaar de beste oplossing.

En hoe reageert een dove hond op de situatie?
Hoort kind niet aankomen.. Ik houd mijn hart vast.

Ts, doe wat je hart je ingeeft. Jij kent de hond het beste.
Hoe reageert hij doorgaans op zulke situaties? Hoe is hij met kinderen, met stress, drukte? etc.?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:00

easygoing schreef:
Dus omdat de hond dit bij volwassenen doet zal hij dat ook per definitie bij kinderen doen?
Wat een onzin. Overigens vraag ik me ook wel af of het een echte schrikreactie was of zou het kunnen dat de hond een wat pijnlijke achterhand heeft?

zou jij het risico willen nemen met je kind dat het misschien wel gebeten wordt? kan een schram worden , of de schade kan ook niet te overzien zijn

lekker verantwoordelijk ook :\

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:00

Hoi,
Wat een lastige situatie zit jij in.
Ikzelf heb 4 jaar geleden in een soort gelijke situatie gezeten, en wilde mijn hondje abosuluut niet naar een asiel of via markplaats van de hand hand doen. Ook deze is mishandeld geweest en is opgevoed door 14 baasjes. Niet bevordelijk voor een stabiele situatie in je nieuwe gezin. Ik heb toen een advertentie gezet op de website van de stichting landelijke herplaatsing voor huisdieren. Dit is een stichting die huisdieren opvangt, bemiddelt enz. wanneer eiogenaren overleden zijn of naar een pleeghuis zijn gegaan waar geen huisdieren mee naar toe mogen. Als particulier kun je hier ook een advertentie zetten. Dat heb ik toen gedaan, en mijn hondje met al zijn eigenaardigheden en mijn eisen geplaatst. Binnen 3 weken kreeg ik een reactie van een vrouw, alleenstaand en op zoek naar een wat ouder hondje. Ze kwam zag en overwon. De klik tussen die twee was er meteen. Na een week bedenktijd hebben we nog een laatste wandeling met hem gemaakt op Zandvoort, en toen naar haar toegbracht. Alles was klaar voor zijn komst, en ondanks dat ik heel verdrietig was, wist ook dat het beestje het daar beter zou hebben dan bij ons. Elk half jaar had ik contact en gingen we bij hem langs of zij kwam naar ons met de hond. Paar weken geledne heeft ze laten weten dat hij op 15 jarige leeftijd is ingeslapen. Nog steeds kan ik niet anders dan blij zijn, dat we dit toen zo hebben weten op te lossen. En nee, dit zijn geen keuzes die ik 10 jaar geledne had kunnen voorzien. Ik had toen een compleet ander leven, en als er dan kindjes komen, moet je soms hele vervelende keuzes maken. de site is overigens: http://www.slhh.nl

Ik hoop dat mijn verhaal je wat kan helpen, veel sterkte bij het maken van de juiste keuzes!!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:01

Ikdoemaarwat: ik ben het volledig met jouw posts eens. :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:03

Even offtopic:
Het lijkt wel of Marktplaats geen goede manier is om een nieuw baasje te vinden?
Sorry, maar er is niets mis met een advertentie zetten op marktplaats in imo.
Dat is daar niet anders dan hier op Bokt: mensen van alle soorten allooi, dus ook goeden en slechten.
Maar zeker wel een goed middel om de jusite persoon te vinden.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:04

hey

ik zit in precies dezelfde situatie.
ik ben ongepland zwanger, maar we hebben wel net een duitse herder pup van 5 maanden....
We hebben voor haar de keuze gemaakt om een nieuw huisje te vinden.
Dit omdat we zometeen de tijd en de ruimte niet meer hebben om haar een fatsoenlijk leven te geven.

1 tip: luister niet naar andere!
Je weet zelf wat het beste is voor je hond.

Ik heb haar via een duitse herder forum weten te herplaatsen.
Die mensen zijn eerst hier geweest en morgen komen ze Ziva halen |(
Over 2 weken gaan we daarheen om te kijken hoe het met haar gaat.

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:05

Tanald, je hebt helemaal gelijk dat je niet alles vooruit kunt zien en je hebt het dan ook heel goed opgelost! :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:07

ikdoemaarwat schreef:
easygoing schreef:

zou jij het risico willen nemen met je kind dat het misschien wel gebeten wordt? kan een schram worden , of de schade kan ook niet te overzien zijn

lekker verantwoordelijk ook :\

Het eerste jaar kruipt het kindje nog niet eens dus kan het ook niet bij de hond
(en andersom) komen zonder de ouders erbij. Het is dus niet een situatie die per direct afgehandeld moet worden. De hond zou in die tijd dus best de kans kunnen krijgen zich "te bewijzen" ten aanzien van het kindje. Het bij voorbaat al vanuit gaan dat de hond in een of ander monster zal veranderen is gewoon te kort door de bocht.

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:07

1e jaar kruipt een kind niet :? Je moet ze de kost eens geven...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:10

easygoing schreef:
Het eerste jaar kruipt het kindje nog niet eens dus kan het ook niet bij de hond
(en andersom) komen zonder de ouders erbij. Het is dus niet een situatie die per direct afgehandeld moet worden. De hond zou in die tijd dus best de kans kunnen krijgen zich "te bewijzen" ten aanzien van het kindje. Het bij voorbaat al vanuit gaan dat de hond in een of ander monster zal veranderen is gewoon te kort door de bocht.

ik ga er ook niet van uit dat een hond in een monster veranderd, wel lees ik dat ts verteld dat het dier een verleden heeft en bepaald gedrag, en daar kan ts denk ik meer dan genoeg uithalen

leuk dat het dier zich kan bewijzen hoor, maar de situatie kan weer veranderen zodra het kindje gaat kruipen....dan kan de hond toch weer anders reageren omdat het kind dan wel zelfstandig naar de hond kan gaan en de hond zich bedreigd kan voelen.....of in dit geval met een dove hond...kan schrikken...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:10

MamboBeach schreef:

nou idd mijn nichtje liep al met 10 maanden!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:11

MamboBeach schreef:

ACH je weet wel wat ik bedoel. Plus over verantwoordelijk gesproken mocht zo'n kleintje hebben wat net gaat kruipen dan zou ik er met mn neus bovenop zitten of er nou een hond in de buurt is of niet.
Flink vallen kan ook lelijke verwondingen opleveren.
Dus kortom zo een klein kind laat je niet in z'n uppie de wereld verkennen, die hou je continu in de gaten.

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:13

ikdoemaarwat schreef:
MamboBeach schreef:

nou idd mijn nichtje liep al met 10 maanden!!

Mijn oudste met 8 maanden, dat is wel erg vlot maar je zal het meemaken, juist had ik toen ook 2 honden waarvan ik er 1 ook echt niet vertrouwde. Altijd was het opletten geblazen, het was voor mij ook een hele rust toen ik van het dier 'af was'. Het dier zelf vond ik hartstikke lief maar helemaal te vertrouwen was hij niet en zeker niet met kinderen. :n

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:13

ikdoemaarwat schreef:
easygoing schreef:

ik ga er ook niet van uit dat een hond in een monster veranderd, wel lees ik dat ts verteld dat het dier een verleden heeft en bepaald gedrag, en daar kan ts denk ik meer dan genoeg uithalen

leuk dat het dier zich kan bewijzen hoor, maar de situatie kan weer veranderen zodra het kindje gaat kruipen....dan kan de hond toch weer anders reageren omdat het kind dan wel zelfstandig naar de hond kan gaan en de hond zich bedreigd kan voelen.....of in dit geval met een dove hond...kan schrikken...

Ben ik met je eens maar ook een getraumatiseerde hond die normaal gevaarlijk kan zijn HOEFT niet gevaarlijk te zijn voor kinderen. En ja ik spreek hier uit ervaring.

Het onderste stukje ben ik ook met je eens maar ook daar heb ik een kanttekeing bij zie mijn vorige post.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:14

easygoing schreef:
ACH je weet wel wat ik bedoel. Plus over verantwoordelijk gesproken mocht zo'n kleintje hebben wat net gaat kruipen dan zou ik er met mn neus bovenop zitten of er nou een hond in de buurt is of niet.
Dus kortom zo een klein kind laat je niet in z'n uppie de wereld verkennen, die hou je continu in de gaten.

en hoeveel ongelukken gebeuren in een mom van een seconde? waarin de menselijke reactie al te laat is....
en ongelukken gebeuren idd met kleine kinderen,of iig de risico's erop
maar je kan ze als ouder wel verkleinen...indien je weet dat je ze gaat vergroten door een bepaalde beslissing ,dan ben je in mijn ogen als ouder niet goed bezig :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:14

Trennie schreef:
Chiqa schreef:
Dan maar geen kleine of wachten tot de hond er niet meer is. Een dier is geen meubelstuk wat je even aan de kant zet als het in de weg staat.
Of je moet van te voren hebben kunnen regelen dat hij bij vrienden of familie terecht kan niet als het al te laat is.

Wat moet ze doen? De kleine aborteren? :+

Lijkt me inderdaad ook geen oplossing...

Kijk, Marktplaats staat inderdaad vol met verhalen over 'honden die wegmoeten ivm kinderen of weet ik wat voor reden' en dat zijn vaak nog niet eens onhebbelijke honden maar ook vaak van mensen die er gewoon geen zin meer in hebben. Dat proef ik helemaal niet bij TS. Ik heb juist het idee dat ze het wel moeilijk vind! Met haar 2 andere honden en een kleine zal het al werk genoeg zijn en ik snap heel goed dat ze dit er gewoon eigenlijk niet bij kan hebben, hoe sneu het ook is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:15

cutie_lover schreef:
en jildau je wilt me niet wijsmaken dat als ze een topic opent met dat haar baby is gebeten, jij echt zegt; respect dat je je hond hebt gehouden!
De hond wordt dan waarschijnlijk afgemaakt, en de baby komt er ook niet heelhuids vanaf.. Nee top dat ze 'm heeft gehouden..
Ze zoekt nu gewoon een goed huis, lijkt mij beter voor beide partijen.
Jullie geven wel de argumenten dat de hond zich dan weer zou moeten aanpassen en veranderen aan een nieuwe omgeving, maar ook als de baby komt zal de hond zich enorm moeten aanpassen. Dit is vrijwel hetzelfde.

Nee dan zeg ik niet respect dat je je hond hebt gehouden. Dan zou ik het eerder stom vinden dat ze de hond en de baby bij elkaar heeft gelaten en er zelf bij weg gegaan is. Dat kan namelijk met élke hond fout gaan. Die van ons is zo'n dikke schat maar zelfs hij zou een keer kunnen happen. Maar om bij voorbaat maar je dier weg te doen omdat er een kindje komt, nee daar kan ik echt niet bij.

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:15

easygoing schreef:
MamboBeach schreef:

En dat is nou net het probleem...... het klinkt zo makkelijk, maar de praktijk is heel simpel, de telefoon gaat en weg is je aandacht. Wij mensen hebben nou eenmaal geen adelaarsogen. Afleiding is er altijd, en in een seconde is er wat gebeurt. Tuurlijk zorg je dat de omgeving veilig is, maar je kan niet altijd alles voor zijn. Het heet tenslotte niet voor niets een ongeluk. ;)

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:16

easygoing schreef:
MamboBeach schreef:

Daar zeg je zowaar wat, mijn jongste is van de week gevallen, is net aan het lopen, ziet er niet fijn uit en wij letten heel goed op maar dat is het hem juist, je kunt niet altijd alles voor zijn en zeker niet met dieren. Mensen zijn zo hypocriet als wat want als er iets is gebeurt zeggen ze, dan had je maar zus of zo en als je van te voren maatregelen neemt is het ook niet goed. Dus: luister naar jezelf en trek je eigen plan! :D

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:16

ikdoemaarwat en ik begrijpen elkaar! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:17

Jildau schreef:
Dan zou ik het eerder stom vinden dat ze de hond en de baby bij elkaar heeft gelaten en er zelf bij weg gegaan is. Dat kan namelijk met élke hond fout gaan.

Volgens mij heb jij nog geen baby? :D
Als je ziet hoe razend en dan ook razend snel die zijn, hoe klein ze ook zijn. Stel dat ik met het kind in de woonkamer zit, moet de hond dan maar naar buiten? Een binnenhond maak je niet gelukkig hoor om m in de kennel te gooien.