Urko schreef:Dolfijnen zijn anders dan honden. Waarom toch die vergelijking? Om de de trainingsmethode (ook die om iets op te lossen) wel werkt bij honden en andere dieren. Daarom. Ik wil hiermee aangeven dat je een dolfijn niet kunt straffen, dit dus niet in de trainingsmethode gebruikt word en dit dus OOK BIJ honden werkt. Klaar punt. Neem hem natuurlijk gedrag van een dier mee, onthoudt dat elk gedrag iets oplevert voor een dier (anders vertoont een dier dat gedrag niet, want dan is het zinloos, en zinloos gedrag heeft geen overlevings nut voor een dier) en er zullen weinig probleem gevallen ontstaan of overblijven
Nogmaals. PRIMA dat Cesar zijn methode werkt. Ik wil alleen niet op die manier met mijn hond omgaan. Ik heb nu iets gevonden wat ik leuker vind en ook werkt.
@loiz. de methode die ik hanteer is ook toe te passen op heropvoeding zoals ik meerdere malen aangegevan heb.
De husky uit het betreffende filmpje zou ik eerst thuis trainen, en dan steeds verder weg gaan. Leren dat hij zich ontspant aan de riem. Begint hij zo artelijk te doen, zou ik 180 graden omdraaien en naar huis lopen, bekijk het maar, als het zo moet ga ik echt niet met hem wandelen. Op het moment dat de hond naast me loop en hij doet rustig zou ik hem belonen.
heeeui, als het niet MOET ga je ook niet zo met je hond om.............. lijkt mij logisch........ als het wel MOET dan wel........ toch?
Die huskie uit het filmpje, is het stadium thuis trainen allang voorbij
die huskie is dat wat jij aandraagd al een gepasseerd station....... 
.
Opmerkelijk dat je Cesars methode niks vindt, maar je eigen methode werpt zijn vruchten zeker niet af.