Mogen hondenslagerijen in NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:38

Horsii_mine schreef:
Wow.. Had inderdaad wel een beetje scheel zitten lezen :') Sorry.. :o

Kan gebeuren toch ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:46

WildWings schreef:
Ik denk trouwens dat het iedereen vrij is te eten wat hij of zij wilt aan dierenvlees, dus ook honden.. maar waar je het vandaan haalt, tja.

Of je het mag slachten, ik weet het niet, maar om eerlijk te zijn- waarom niet? We slachten koeien, kippen, varkens, paarden, schapen, herten, lammetjes, kalfjes, insecten :=, vissen, en ga zo maar door.. ik kan me niet voorstellen dat er een regel is die het verbied een slachthuis voor 'huisdieren' te maken zal ik maar zeggen- de vraag is of het echt zal aanslaan.. :+

Grote kans dat dat er best is. Er is namelijk wel een wet geloof ik die bepaald welke diersoorten in "productiesystemen" gehouden mogen worden. Zo was er ook een heel gedoe over een stel kamelen die voor kamelen melk oid werden gehouden in Den Bosch en dat daar een heel gedoe over was, omdat die niet stonden aangewezen als "landbouwdier"

Volgens mij mag het ook niet. Al is het alleen al vanwege medicijnen die bij honden worden toegediend die effect kunnen hebben op de gezondheid van mensen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:14

Maakt voor mij niet veel verschil, de wijze van houden en het slachten dan weer wel.
Paarden slachen, lammertjes slachten, ik vind het even zielig. Als paarden- én hondenmens kan ik het me beiden niet voorstellen, maargoed.

Dat wij geen vlees nodig hebben is onzin. We hebben niet veel vlees nodig, dat is waar. Maar er zitten toch wel essentiele voedingsstoffen in. Anders moet je dat gaan compenseren met andere voedingsmiddelen, wat er op neerkomt dat we toch wel behoefte hebben aan de voedingsstoffen die in vlees zitten.