crabbybitch schreef:Ik schrik best van de heftige reacties.
Het jachtinstinct herken ik van mijn vorige hond.
Dat was een bouvier.Ik had haar al 4 jaar toen mijn eerste werd geboren.
Zij was een uitstekende baby sit.Waken voor de deur en super lief voor mijn oudste.
Ook toen mijn dochter werd geboren kon ik me geen betere hond voorstellen.
Ze hebben allebei leren staan door de hond.Ze liet ze tegen zich aan leunen en ze grepen haar in dr vacht en zo trok ze de kids omhoog.Toen ze 16 was was ze op.Ik had de kids op school en had de DA gebeld om haar te laten inslapen.
De da kwam eraan en de telefoon ging.De directeur van school had 2 huilende kids bij hem staan.
Ze voelden dat de hond doodging en wilden erbij zijn.Zo sterk was de band tussen de hond en de kids.
Maar......ze heeft mijn parkiet opgevreten ,konijnen en kippen uit de tuin opgevreten(hok losgemaakt) en op de cursus is ze ontsnapt en heeft gevochten met een stier.![]()
Ik wist dat ik haar nooit los kon laten,ondanks dat ik haar goed onder appel had,maar als ze een ander dier zag was ze weg!!!
Ik kon haar tijdens pakwerk laten transporteren,ze ging stellen als ik het zei en los laten als ik het commando gaf.
Ze is nooit een gevaar geweest voor andere mensen of kinderen.Maar dieren ...
Dus al die tijd is zij het enige huisdier geweest.Dat is voor ons nooit een probleem geweest.
Heel verhaal maar wat probeer je nu te vertellen?
) Ze zegt dan ook dat ze totaal geen problemen zal verwachten om onze hond dit goed aan te leren. Om te beginnen laten we haar werken voor haar voedsel. Nu krijgt ze in plaats van 2 keer per dag een bak brokken: sochtends een kong (de zwarte, extreme variant) met brokken waardoor ze moet werken voor haar eten en savonds binden we een verse rauwe kippenpoot aan een touw en aan een stok die we dan op en neer zwaaien zodat ze daar echt hard voor moet werken (jagen) om dat te krijgen. Karin (de therapeute) vertelde ook dat je jachtdrift niet moet proberen in te perken omdat de hond dan alles opkropt en gefrustreerd kan raken. Maar juist gebruik hiervan te maken. Door haar te laten jagen op rauw voedsel (spelenderwijs) krijgt ze toch haar voldoening ten op zicht van haar jachtdrift maar wordt dit wel omgebuigd in iets positief. En blijkbaar vind ze rauw vlees ontzettend lekker