ik word gek van onze pup..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:47

Mindim schreef:
Beestje weet waarschijnlijk niet eens wat foei betekent.

Dat denk ik ook, issie nog veel te jong voor. Correcties snappen ze pas echt vanaf 12 weken. Tot die tijd is een moederhond daar ook niet echt mee bezig, pas vanaf een week of 9-10 gaat ze bezig met de bijtrem. En die bewerkstellig je heel simpel door zelf een hoge gil te geven als ie te hard bijt. Echter.....is hij veel te jong bij zn mama weggehaald dus wellicht zal ie die bijtrem wel niet zo makkelijk meer oppakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:48

Mindim schreef:
KiWiKo schreef:
puppie mag fouten maken, absoluut.......... das geen probleem....

maar in mijn arm hangen omdat het dier gecorrigeerd word met een foei.........issem nou net effe niet :) :)

Beestje weet waarschijnlijk niet eens wat foei betekent.

maakt dat uit............ dier voelt echt wel aan dat het terecht gewezen word :) dat sommige mensen het aan een woordje hangen dat is dan maar zo :)

maar feit is dat het dier beet omdat het terecht gewezen werd :D

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:49

Ben het neit helemaal met jullie eens. Ook een moeder pakt haar pup in zn nekvel als die iets doet. Heeft neit altijd uit te staan dat dit pas vanaf 12 weken gebeurd. Nee hoor dit proces wordt al licht ingezet vanaf het moment dat ze gaan wandelen.

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:52

hoe moet je hem STRAFFEN???

kom op mensen het is een pup!!!!
baby's straffen we toch ook niet als ze iets doen wat je niet wil?

ik heb ook een pup in huis van die leeftijd en één van 6maanden, maar straffen en tik geven? oh nee! en luisteren...zeker! 6maande oude pup (chihuahua x maltezer) loopt hier los op t erf en komt als ik roep.....hoe?

goed bedrag belonen en fout gedrag hoogstens corrigeren of als het kan negeren.

bijt ie? zet m aan de kant en loop weg. is ie braaf beloon m, aai m, verhoog je stem.

'kat in t bakkie'

KiWiKo

Re: ik word gek van onze pup..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:55

waar komt nou toch in hemelsnaam de vergelijking babies en puppies vandaan?

babies zijn zooglingen....... dat zijn pups die het nst verlaten allang niet meer :)

babies zijn hulpeloos, puppies die het nest verlaten niet :)

is dit no de vermenselijking?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:56

Corrigeren is toch ook wat de moeder doet, dat is echt heel wel nodig hoor n puvierpup die bijt kun je hem echt niet aan de kant zetten, dat moet echt op zn honds gecorrigeerd worden. dus door hem of in zn nekvel te pakken of op zn rug te draaien. bij volledige overgave belonen/

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:57

Dat is een fout die jammer genoeg zo vaak gemaakt wordt een pup is n hond n baby n baby. Dus mensen behandel je hond i godsnaam honds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:00

KiWiKo schreef:
maakt dat uit............ dier voelt echt wel aan dat het terecht gewezen word :) dat sommige mensen het aan een woordje hangen dat is dan maar zo :)

maar feit is dat het dier beet omdat het terecht gewezen werd :D

Heel kort, ja dat maakt uit, en ik snap niet dat je dat niet snapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:03

Leer een dier wat mag en niet mag, doet ie het daarna fout, prima, dan kan je straffen.
Maar als je zelf te belabberd ben om een hond iets aan te leren, tja, waarom neem je dan een hond.

Ik moet het op zijn honds oplossen? Ik ben geen hond en al helemaal niet zijn moeder, net als de pup geen mens is. Het compromis ligt in het midden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:22

Je kan een hond niet met een mens vergelijken, maar tot zover deel ik mijn mening met Kiwiko.

Een pup van 8 weken, weet niet wat Foei, Nee of wat dan ook betekend als het hem nog niet normaal is aangeleerd.
Ja als je het maar vaak genoeg hard gilt krijgt ie vanzelf door dat ie waarschijnlijk iets doet wat niet mag.
Een pup van 8 weken slaan, of zelfs schoppen is echt not done. Als ik kijk naar de roedel waar ik heeeeel veel tijd in doorbreng en waar soms ook nesten pups bij komen(opvang uit buitenland) en hoe die er mee omgaan. Ik heb nog nooit een van de volwassen honden een pup zien schoppen of slaan. Best knap als dat zou gebeuren, geloof me ik zou het filmen en de krant bellen.
Slaan en schoppen is geen hondentaal!!!!! Een pup van 8 weken, gaat dat niet snappen, die gaat alleen maar de gene die hem schopt en slaat heeeel eng vinden, of als het een beetje een dominantje is, tja dan komt hij nog wel een keer terug en dan ben je echt niet blij, want dan kan je hechtingen gaan halen in het ziekenhuis.

Op zijn rug dwingen...laat gaan, dat werkt niet. Ik heb ook nog nooit een teef een pup op zijn rug zien leggen, dat hoort een pup namelijk automatisch te doen als de teef laat merken dat ze even niet zo blij is met het gedrag (of een andere hond uit de roedel natuurlijk, hoeft niet per se de moeder te zijn) Het is namelijk overgave, hij geeft zich niet over als je hem lekker in zijn nekvel grijpt en op zijn rug legt. Tuurlijk soms lijkt het wel zo, maar ze komen echt nog eens terug, zeker als ze zelf het idee hebben dat ze hoger in rang staan.

Leer honds praten. Ik ben het dus helemaal eens met HBVisser. Leer het hondje eerst maar eens Nee of Foei aan. Ik heb daar een hardstikke leuk techniekje voor, kan je zo leren.
Verder als hij bijt. Weglopen, compleet negeren en weglopen, niks zeggen, gewoon opzouten. Het zal waarschijnlijk voor dit hondje gewoon spel zijn, want hij gaat echt op 8 weken nog niet zeggen dat hij de baas over je is. Puberen is het ook niet, want de pubertijd komt pas over een paar maanden.
Dus hangt ie in je arm, opstaan en weglopen en negeren. Je kan na een paar tellen weer terug gaan en dan met wat anders gaan spelen, ze weten namelijk echt niet na een half uur meer wat ze hebben gedaan.
Ga alleen niet met foei of nee lopen strooien als het dier niet eens weet wat het betekend.
Een hond verstaat namelijk geen NL, dat moeten ze leren en dat heeft tijd nodig.
Nee of Foei is namelijk voor dat diertje nu net zoiets als Chinees is voor ons die geen Chinees snappen (nee ik vergelijk nu geen dieren met mensen, dit is gewoon een voorbeeld.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:27

Kan ik me helemaal in vinden Rockwitch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:32

giannatjuh: ik beschouw corrigieren en straffen als hetzelfde. Wat versta jij onder corrigieren dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:04

Mindfields schreef:
Dat denk ik ook, issie nog veel te jong voor. Correcties snappen ze pas echt vanaf 12 weken.

Nee hoor, mijn hond snapte met 7 weken ook al perfekt wat 'nee' was, als je 't ze maar leert.
Maar dat is ook een gevalletje apart, hij is namelijk verstoten door zijn moeder en dus opgevoed door mensen. Dat maakt hem een moeilijk geval, hondentaal snapt hij weinig van. Dit heeft hem al vaak in vervelende situatie's gebracht met andere honden en ook straffen is niet gemakkelijk, hij snapt er geen hol van als je hem op zijn rug legt.

De vriend van je moeder kan zich beter heel snel gaan verdiepen in hondengedrag en de bouvier op zich en als de bliksem naar een puppycursus. Bouvier's zijn moeilijke honden, erg dominant en zijn erop gebrand de baas van tijd tot tijd te testen, zelfs een ervaren hondeneigenaar gaat daarmee naar training.

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:30

@ rockwitch: Weglopen helpt niet bij iedere hond, die van mij vondt het leuk je dan net zo hard achterna te komen rennen en vervolgens in je been te gaan hangen, tsja dan treed ik echt wel harder op dan alleen een nee en weglopen, bijten mag niet punt uit

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:54

Corrigeren en 'straffen' pas vanaf 12 wkn??

Lekkere draak zal je dan in huis krijgen

Ik heb hier 2 nestne gahd in de woonkamer, zat er dus de hele dag bovenop met mijn neus

Als je dan ziet hoe mams de kleintjes 'afstraft' als het te hard gaat
Nou geloof mij dat is niet misselijk hoor!

Dan valt er heus een piep en een gil, dat ik soms dacht tjemig....
Maar resultaat si wel goed opgevoede pupsels die dondersgoed weten wat er bedoeld wordt asl iemand een gil geeft of ze over de snuit pakt, dan is het gelijk afgelopen.

Mooi spreekwoord in deze

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Helemaal waar!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:05

Ik zou het boek de vrouw die naar honden luistert eens lezen.. wij hebben onze hond op deze manier opgevoed en we hebben er veel baat bij gehad en hebben heel ander inzicht in het leven van een hond gekregen! :)

Maar, we kunnen je allemaal tips enzo geven.. maar als jij de enige bent in het huis die deze tips succesvol doorvoert.. en de rest van het gezin niet..

Schiet het nog niet echt op..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:14

Mossel schreef:
@ rockwitch: Weglopen helpt niet bij iedere hond, die van mij vondt het leuk je dan net zo hard achterna te komen rennen en vervolgens in je been te gaan hangen, tsja dan treed ik echt wel harder op dan alleen een nee en weglopen, bijten mag niet punt uit

hier loopt er ook zo een, hier was het een luide nee en desnoods op de grond even goed, hij weet dondersgoed dat als het luid gaat en hij niet meer in mijn zicht moet komen dat het menens is. weglopen deed ie gewoon zn ding verder of idd kwam je leuk achterna want je miste natuurlijk alle plezier. Niet alle pups zijn even dom en braaf dus ;), er zijn ook nog ondernemende pups.

Lady1969: helemaal mee eens, moeders denkt ook niet, aaaahhhh zielig het piept ;) :P

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:18

zou op puppy cursus gaan jij als de pup leert er veel van

heeft de pup vaste plek/mand waar hij zich terug kan trekken

bens niet als straf gebruiken
wanneer je weg wilt of voor de nacht ook gebruikt ziet de pup altijd als straf

als hij periode veel kauwt dan kauw bot geven,

bij boos zijn woord foei gebruiken of in nek vel na beneden drukken

echt super boos de pup totaal nergeren, pup wilt maar al te graag bij baas zijn

de nieuwe wereld is groot voor de pup alles is nieuw daarbij bent jij zijn baas, geef in deze tijd ook veel aandacht en spelen samen

puppy tijd is zo om en is echt heel leuke en soms moeilijke tijd

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:30

Sporter, zeker niet het hele topic gelezen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:32

zitake schreef:
Mossel schreef:

hier loopt er ook zo een, hier was het een luide nee en desnoods op de grond even goed, hij weet dondersgoed dat als het luid gaat en hij niet meer in mijn zicht moet komen dat het menens is. weglopen deed ie gewoon zn ding verder of idd kwam je leuk achterna want je miste natuurlijk alle plezier. Niet alle pups zijn even dom en braaf dus ;), er zijn ook nog ondernemende pups.

Lady1969: helemaal mee eens, moeders denkt ook niet, aaaahhhh zielig het piept ;) :P

Heb jij ooit wel eens een moederhond met haar pup bezig gezien?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:35

Nikki__ schreef:
Heb jij ooit wel eens een moederhond met haar pup bezig gezien?

toevallig wel ja!
en nog even voor de duidelijkheid ik had het hier vooral op het feit dat Ts dan maar losgelaten heeft omdat puplief een enorm piepkabaal maakte toen hij op de grond lag. Daarmee bedoel ik dat.
Vind je reactie trouwens weer allesbehalve, maar goed komt in alle mogelijke topics zo voor. Ik heb verschillende pups opgevoed tot goede, nette honden, incl nestjes, en ja ik heb dus ook moeders en nestjes genoeg samen gezien. Ik zie verder meer pups op een week dan je denkt.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 09-05-10 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:35

Mossel schreef:

Het is ook de bedoeling dat je naar een andere ruimte gaat.

Echt....ik heb de pup from hell gehad. Toen ik het boek "Marley and me" las dacht ik waar maken die mensen zich druk om.
Onze Sorry deed echt alles wat niet mocht. Zij kwam van de Singapoorse straten.
Ze jatte, beet, maakte deuren en kastjes open, was onzindelijk, liep weg als ze de kans kreeg.....echt dramatisch die hond.

Ik heb regelmatig met mijn handen in het haar gezeten. Toen heb ik besloten haar taal te leren. Zij kende immers niet anders.
Zonder enige vorm van geweld is het toch een lieve hond geworden.
Haar tijd op de straat heeft haar deels gevormd, deze pup heeft die tijd niet gehad, dus zo moeilijk kan het niet zijn om hem op te voeden.
Mits je de wil hebt om je te verdiepen in de hondentaal en te kijken wat deze pup specifiek nodig heeft.

Onze Lola hebben we wel bij een fokker vandaan en ik heb me echt afgevraagd of zij wel gezond was. Buiten de normale puppydingen om zoals ts hier beschrijft deed zij eigenlijk niets verkeerd.
Lola heeft nog nooit een klap of correctie gehad. En toch luistert ze redelijk goed (het is en blijft een bull he)

Geweld mag nooit de oplossing zijn. Honden begrijpen dat niet.
Ik snap ook niet dat iemand geweld wil gebruiken. Het is toch niet leuk om zoiets te doen, je pup slaan?
Als het zonder geweld kan, en dat is echt mogelijk, dat is bewezen inmiddels, waarom zou je dat dan niet willen leren?

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:44

Nogmaals, wie zegt dat ik geweld gebruik? ik leg haar alleen op de rug als ze na een normale correctie niet luisterd, niks geen schoppen of slaan.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:46

hoe woedend je ook bent, probeer niet te schreeuwen maar op een rustige toon foei te zeggen.. verder raad ik ook een puppycursus aan. veel succes!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:47

Wordt nogal heel snel vanuit gegaan door een paar mensen dat de rest gewoon geweld gebruikt. Zou niet weten waarom je een pup moet gaan schoppen of slaan, maar goed zo denken sommige er dus over. Ik hoef het iig niet te gebruiken.