Mijn chihuahua is zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Re: Mijn chihuahua is zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 00:22

Afbeelding
en nog 1..
Afbeelding

misschien had ik dat haar weg moeten scheren dan was het duidelijker te zien.
ze is ook niet super dik hoor moet ik zeggen, de meeste chi's die zwanger zijn hebben echt een dikke buik, maar goed als er maar 1 of 2 pups in zitten dan hoeft ze ook niet zo super dik te worden toch? lijkt mij.. bij 3 of meer kan ik me voorstellen dat ze zo dik zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:28

Bij de onderste foto kan ik wel een buikje zien.
Bij een liggende hond is het wel heel moeilijk om te zien hoe groot het buikje echt is.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:29

Dit is nog steeds van haar onderkant (of bedoelde je dat ook met zeikant ;) ).

Ik vind het nog niet overtuigend, mijn hondje ziet er ook zo uit als ze een paar weekjes wat meer eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:34

hm ja moeilijk moeilijk. Foto's van GJ9 zijn wel mooi vergelijk materiaal ;) op de eerste foto hier bovenaan toch een beetje opgespeelde melkklieren te zien? en de 2e inderdaad ook een klein buikje.
Spannend hoor!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 00:41

ja echt van de zeikant stand zeg maar heb ik niet, want deze heb ik net gemaakt met mijn telefoon.
maar dan moet ik die toch in helder licht maken en denk dat je van de zeikant niets ziet omdat ze heel weinig buik heeft ben ik bang..
ze is zeker wel zwanger want ze is goed angekomen en ik heb op de beide echos heel duidelijk een pinda zien zitten met kloppende kamertjes zeg maar!
maar goed de dierenarts zei dat ik niet zoveel moest lezen op het internet en niet druk moest maken (makkelijker gezegd dan gedaan) dus probeer het wel.
ik hoop en ik hoop echt dat hij gelijk heeft en die andere dierenarts ook trouwens en dat als er maandag niets is dat hij toch nog een keer een echo doet en misschien alsnog een keizersnee.

de reden waarom ik denk dat ze niet veel aankomt is omdat er maar 1 of 2 pupjes in zitten en je daardoor weinig ziet, ze zijn natuurlijk klein en zitten vrij diep denk ik..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:43

De Chihuahuateefjes die ik drachtig gezien heb van 1 pup hadden ook behoorlijke buiken hoor. Maar het zal per teef verschillen en misschien is de pup (of pups) niet zo groot.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 00:48

ja ik heb ook echt geen idee, ik vind dat ze best aan de redelijke dikke kant is, normaal heeft ze een strak buikje en nu echt een kwapje en haar flanken zie je normaal ook als ze staat en die zijn nu helemaal gevuld.
ze weegt normaal 1800 gram en nu weegt ze bijna 2200 gram, had haar vanavond om 22.00 uur nog gewogen..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 00:49

ohw en trouwens, ik voer haar 4 keer per dag puppy brokjes van royal canin met vlees erdoor genoeg krijgt ze wel binnen want ze eet redelijk.
moet wel zeggen dat ze sinds 2 dgn de helft van haar eten steeds laat staan.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:51

Lastig om er zo iets over te zeggen ja.

Wat ik zou doen (gevoel): gewoon wachten tot ze tekenen tot bevallen vertoont, de natuur regelt dat heel goed zelf. Je komt er vanzelf achter of en wat erin zit.

Als het bevallen niet lukt, dan zsm de DA bellen.

's Nachts kan je gerust gaan slapen. Ze bevalt heus niet zomaar zonder je te waarschuwen (je hoort haar vanzelf hijgen en janken als ze bij je op de kamer ligt), en als ze je niet waarschuwt, dan is het een voorspoedige bevalling.

Vooral niet teveel stressen, slecht voor jezelf en voor het moedertje.

Trouwens, die gewichtstoename kan een heel logisch gevolg zijn van het extra en soort eten wat je nu voert, het buikje ook. Ik wil hier verder niets mee suggereren, ik kan geen uitspraken doen vanaf de pc, de tijd zal het leren.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 00:56

ja dat is wat de DA ook heeft gezegd gewoon op het gemakje haha en rustig slapen.
dat het gewicht toeneemt za ook zeker door het eten komen dat denk ik wel en niet alleen door de pup(s)
maar toen wij bij 3 en 4 wkn een echo maakte kon je duidelijk de hartjes zien zitten, tenminste 1 was heel duidelijk.
want mijn dierenarts zat op het schermpje te kijken en met dat ding op haar ribben hahaha ik zei nog wout je moet iets zakken, hij zei zo mooi ohwja zo zien we niets he was zo aan het zoeken naar dat hartje.
en toen die zakte zat er vlak boven haar vulva zeg maar 2 bultjes ten grote van een pinda dat was bij 3 wkn en 4 wkn.
maar ik probeer ook niet te stressen nu hoor.
ben alleen zo bang dat het verkeerd gaat.
ik hou haar goed in de gaten en ze ligt naast het bed en als ik naar me paarden moet is er gelukkig iemand hier thuis dus zit ze ook niet alleen..
nu maar snel het weekend voorbij laten gaan.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:59

Over die echo's kan ik niets zinnigs zeggen, geen verstand van.

Wat ik persoonlijk wel belangrijk vindt: voel je ze bewegen? Heb het al een keer eerder gevraagd, misschien heb je er toen overheen gelezen. Je hand plat op de buik leggen. Met even geduld moet je dan wel wat voelen bewegen. Wij zagen het zelfs door de buik heen, dat gezwem :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 01:23

ohw sorry dan heb ik daar overheen gelezen ja excuus.
maar ik heb wel het idee dat ik soms wat voelde als ik me vingers gestrekt op haar buikje legde, soort van klopjes.
maar soms als ik voel dan lijkt het ook net of ik niets voel, ze is heel bewegelijk mijn teefje en als ik haar op de rug legt wil ze altijd spelen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 02:11

Ziet er goed uit :) (De pappa en de mamma trouwens)

Spannend :)) Heb ook altijd wel een nest van mijn hond willen hebben, is er helaas nooit van gekomen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 06:21

Jemig wat spannend zeg!!

Maar, hier komt een leek in fokken van honden, is het niet net zoals bij mensen, de ene is mega groot en de andere zie je amper van dat ze zwanger zijn..

Als de DA het hartje heeft gezien, zal er toch echt wel een pup inzitten gok ik zo..

Maak anders eens een foto als ze staat op 4 pootjes, dat we het buikje hangend kunnen zien.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 06:31

Ik denk dat een da echt niet aan een keizersnee begint voor je teef begint met bevallen.
Heeft de eigenaar van de reu niet opgeschreven wanneer ze is gedekt?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:02

Op welke datum is ze gedekt? Bevallingen vinden vanaf dag 58 tot maximaal de 69 dag plaatst. Heb je meerdere dekdatums gehad?

Wat ik ook appart vind is dat de buik van je Chi niet kaal is. Bij mijn teef werdt de buik helemaal kaal, rondom de tepels was geen haar te vinden en de rest van de buik was ook flink kaal geworden.

Kan ze niet schijnzwanger zijn?

Ik zou inderdaad 's nachts weer lekker gaan slapen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:38

schijnzwanger is ze zeker niet want we hebben op beide echo's wel degelijk iets zien zitten.
ik heb wel vernomen dat ze de meeste chi's kaal scheren op de buik zodat de tepeltjes makkelijker te vinden zijn voor de pups.
als er vandaag niets komt of vannacht dan moet ik morgen langs de DA en dan zal ik wel zien/horen wat er gaat gebeuren, en of het pupje(s) hopelijk nog leven natuurlijk.
Mijn DA zei me zelfs dat sommige hondjes met de 75ste dag bevallen of ze nu groot of klein zijn, dit kwam vaak voor bij kleine nesten.
Hij heeft ook gezegd dat hij alleen een keizersnee doet als ze niet zou kunnen bevallen of er iets ernstigs aan de hand is, verder moest ik alles op zijn beloop laten wat natuurlijk heel moeilijk is omdat ik het beste voor mijn hondje wil.
Het blijft idd spannend.
Ik heb nog geprobeerd een foto van de zeikant te maken, maar er is amper een buikje te zien met dat haar ervoor echt alleen maar een kwabje.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:17

my_precious schreef:
schijnzwanger is ze zeker niet want we hebben op beide echo's wel degelijk iets zien zitten.
ik heb wel vernomen dat ze de meeste chi's kaal scheren op de buik zodat de tepeltjes makkelijker te vinden zijn voor de pups.
als er vandaag niets komt of vannacht dan moet ik morgen langs de DA en dan zal ik wel zien/horen wat er gaat gebeuren, en of het pupje(s) hopelijk nog leven natuurlijk.
Mijn DA zei me zelfs dat sommige hondjes met de 75ste dag bevallen of ze nu groot of klein zijn, dit kwam vaak voor bij kleine nesten.
Hij heeft ook gezegd dat hij alleen een keizersnee doet als ze niet zou kunnen bevallen of er iets ernstigs aan de hand is, verder moest ik alles op zijn beloop laten wat natuurlijk heel moeilijk is omdat ik het beste voor mijn hondje wil.
Het blijft idd spannend.
Ik heb nog geprobeerd een foto van de zeikant te maken, maar er is amper een buikje te zien met dat haar ervoor echt alleen maar een kwabje.

absoluut niet waar.

je hebt dus vrij vroeg in de dracht een echo laten maken , resorberen kan ook gebeuren .

maar welke datum ( data's) is ze nou gedekt dan? dát weet je toch wel?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:59

Hoe staan de zaken er nu voor?
Je hebt toch ergens vorige week nog een echo gehad toch? Of zit dat verkeerd in mijn hoofd?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:21

Hoe is het nu?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:02

Ben ook benieuwd of er al pups zijn....

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:34

Zijn er al puppy(s)? :D

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:58

Poeh he alle 7 bladzijdes door gelezen en dacht bij 5 zullen straks toch wel pups zijn? Maar op blz7 nog niet.

Ik hoop dat ze er snel zijn...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 12:18

hey,

ik heb net gebeld naar de dierenarts en om 2 uur kan ik terecht, we gaan kijken met een echo hoe het ervoor staat.
dan pas weet ik meer.
hoop dat er een levend pupje in zit en dan alles goed gaat.
mocht dat zo zijn plannen ze een keizersnee in.
mocht het niet zo zijn wordt het zo snel mogelijk verwijderd.
ik hou jullie op de hoogte..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 12:20

baroen schreef:
my_precious schreef:
Het blijft idd spannend.

absoluut niet waar.

je hebt dus vrij vroeg in de dracht een echo laten maken , resorberen kan ook gebeuren .

maar welke datum ( data's) is ze nou gedekt dan? dát weet je toch wel?

wat bedoel je eigenlijk met resorberen kan ook gebeuren?

ik heb mer 3 en 4 weken dracht een echo laten maken op aanraden van de fokker, eerder was niet mogelijk omdat ze dan niets zouden zien en later was niet mogelijk omdat ze pups dan evt te groot zouden zijn en dus niet geteld kan worden hoeveel het er zouden worden/zijn.
weet natuurlijk niet of het zo is want echt iedereen heeft een ander verhaal.
we zullen het vanmiddag zien..