Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

picobello schreef:Mijn katten zijn als mijn kindjes voor mij. Ik zal nooit echte kinderen hebben, ook geen behoefte aan, en mijn katten betekenen heel veel voor me. Als ze iets mankeren wat veel geld kost dan heb ik het er voor over, mits het zinnig is. Een dier dat geen volwaardig bestaan meer kan leiden, zal ik niet koste wat het kost opknappen. Maar verder wel. En als je daar het geld niet voor (over) hebt, moet je vind ik geen huisdier nemen. Je neemt de verantwoordelijkheid voor een dier te zorgen en dat betekend in mijn ogen ook financieel.

Als het dier zoveel pijn heeft dat het ondragelijk is dan zou ik absoluut zeggen geef 'm maar een spuitje. Sandeman schreef:Ik weet niet wat ik had gedaan als bij mijn poes op 20 jarige leeftijd suikerziekte was ontdekt. Is natuurlijk heel wat anders dan 11 jaar. Daar zou ik goed over moeten nadenken,maar waar trk je de grens. Ik weet nu dat mijn poes nog jaren meekan en heb dat geld er graag voor over. Ongelooflijk hoe ze in een half jaar tijd is opgeknapt.