Hoe ver ga je voor je dier ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:23

Mijn hond is nu bijna 8, en toien hij 2 was is hij voor 5000 euro geopereerd aan beide achterpoten, maar ik had hier het 3 dubbele wel voor overgehad!! Zelfs de paarden had ik verkocht als het zou moeten. Mijn hond is me'n alles.

funnyhorses

Re: Hoe ver ga je voor je dier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:27

ik moet afkloppen,mijn hond is nu 15 jaar en echt topfit!
Nooit iets gehad,heeft prachtige tanden en rend als een kievit haha
Alleen heeft ie wel 2 vetbulten 1 in zn nek en 1 op zn ribbenkast,maar dat kan verder geen kwaad.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:36

Bij mij zouden de kosten in eerste instantie ook niet opwegen, heb pas nog een DA rekening gekregen voor een kat a 869 euro. En ja dat doet even pijn, kan ik ook een maand hypotheek voor betalen. Maar ik doe het met liefde. De desbetreffende kat, is ziek, mag dagelijks een dosis pretnison. En die krijgt hij, maar de volgende stap is inslapen.

Niet omdat ik het niet kan betalen, maar deze kat heeft een Auto-Immuun ziekte, zijn lichaam stoot zijn tanden af. Staat nu op speciaal voer en heeft medicijnen, hiermee gaat het goed. Hij kan nu eten en kan alles. Maar er is een kans dat de medicijnen op een gegeven moment niet meer werken, waardoor al zijn kiesjes en tanden eruit zouden moeten. Dan heeft hij geen katwaardig bestaan meer (in mijn ogen) en zou dat ook betekenen dat ik hem laat gaan.
Poezebeest is pas 3½ jaar en ik zal hem met liefde verzorgen en met liefde de extra kosten op mijn nek nemen tot het moment daar is dat t niet meer kan.

Ik vind persoonlijk (in mijn geval dan met de katten) een katwaardig bestaan het belangrijkste. Andere mensen hadden hem waarschijnlijk allang laten gaan, maar ik niet. En ja ik moet maandelijks naar de DA met hem om alles weer na te laten kijken, een spuitje te halen en dan nog dagelijks zijn medicijnen. En ja ik heb helaas niet verzekerd, maar dat zijn dingen waar je van te voren voor kiest. Ik heb destijds besloten niet te verzekeren en heb een speciale bankrekening (spaarpotje) voor ze aangemaakt. Verzekeren is ieders keus.

Als een huisdier op een gegeven moment de leeftijd benaderd dat het einde er toch aan zit te komen, tja dan zal ik ook eerst nog eens goed nadenken of ik er wel mee doorga en er nog honderen of zelfs duizenden euro's in zou stoppen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:07

Goed zo Inge, sterkte met je kat. Das niet niks :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:09

Nou voor mij zijn mijn dieren ook mijn kinderen, (die we niet hebben) en ik zou ook geen onderscheid maken.

Moet er wel bijzeggen dat alle dieren een dierwaardig bestaan hebben en niet als een kind leven. Ik doe dan meer op het houden van en wat ik er voor over heb..............

Dus een kind en een dier vergelijken vindt ik best kunnen maar een hond vol kanker rond laten lopen, zoals een eerder voorbeeld gebeurt hier niet.

Liefde voor een dier betekent ook het laten gaan als het geen dierwaardig bestaan meer heeft.

Maar een hond die herstellen kan en een goed leven kan leiden daar heb ik enorm veel voor over.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:34

Amen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:16

ik had dus de pech dat 2 weken geleden al mijn dieren ziek werden.

Haflinger vermoedelijk een lichte bevangenheid: DA op de stoep, medicijnen.
Fjord met een dik been wat afgelopen week een breuk in het griffelbeen bleek te zijn.
Kat doodziek en nog diezelfde dag moeten laten inslapen.

Gelukkig heb ik mijn spaarpotje en eventueel mijn spaarrekening. Maar als het paard een operatie moest ondergaan wat misschien wel 5000 euro moest gaan kosten(stalgenoot was dat kwijt met het zelfde euvel) had ik wel een probleempje denk ik.
Ik heb geen werk dus er komt amper iets binnen, hoe erg dan ook ik had dan wellicht de beslissing moeten nemen om er een eind aan te maken.

Een lening afluiten doe ik niet en al helemaal niet als ik geen baan heb.

Gelukkig ziet het er allemaal goed uit en is de verwachting dat over 8 weken alles weer netjes vastzit.
Voor mijn volgende kat wil ik een verzekering afsluiten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:39

Altijd een lastig onderwerp natuurlijk, ik zou er wel veel voor over hebben, maar er zijn grenzen.
Ik zou ook bekijken naar de leeftijd, gezondheid en alles.

Ik had twee jaar geleden een cavia met blaasstenen, eerst medicijnen gehad, werkte niet, daarna rontgenfoto's laten maken en toen zagen ze de steen zitten. Ik kon opereren of laten inslapen. Door al die dierenartsbezoeken was ik al best veel geld kwijt, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor opereren. Al met al heeft het diertje mij € 600,- gekost, toen ze op de operatietafel lag konden ze de steen niet meer vinden, deze was verplaats (ze hadden weer een foto laten maken) en toen zagen ze dat. Op een plek waar ze niet bij konden. Toen moest ik nog een keer beslissen. Of laten leven, dan had het dier ontzettend veel pijn, want dat had ze voor de DAbezoeken ook al een week. Vreselijk, echt waar. Voor het dier was het het beste om er een einde aan te maken. Met pijn in mijn hart en nu ik dit typ gaan mijn ogen alweer tranen. Zo erg altijd als je liefste dieren ziek worden.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:06

Mijn katten zijn als mijn kindjes voor mij. Ik zal nooit echte kinderen hebben, ook geen behoefte aan, en mijn katten betekenen heel veel voor me. Als ze iets mankeren wat veel geld kost dan heb ik het er voor over, mits het zinnig is. Een dier dat geen volwaardig bestaan meer kan leiden, zal ik niet koste wat het kost opknappen. Maar verder wel. En als je daar het geld niet voor (over) hebt, moet je vind ik geen huisdier nemen. Je neemt de verantwoordelijkheid voor een dier te zorgen en dat betekend in mijn ogen ook financieel.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:24

Helemaal mee eens picobello. Ik pomp heel wat geld in mijn poezel,maar ze knapt op. Ze is nog wel een schommelkont wat mij soms enorme stress geeft, maar ook dat neem ik voor lief. Vorige week had ze hypo, vandaag een hyper. Maar merk niks aan haar. Ze eet en drinkt goed. en is speels.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:22

picobello schreef:
Mijn katten zijn als mijn kindjes voor mij. Ik zal nooit echte kinderen hebben, ook geen behoefte aan, en mijn katten betekenen heel veel voor me. Als ze iets mankeren wat veel geld kost dan heb ik het er voor over, mits het zinnig is. Een dier dat geen volwaardig bestaan meer kan leiden, zal ik niet koste wat het kost opknappen. Maar verder wel. En als je daar het geld niet voor (over) hebt, moet je vind ik geen huisdier nemen. Je neemt de verantwoordelijkheid voor een dier te zorgen en dat betekend in mijn ogen ook financieel.

Ik heb dan wel een kind, maar mijn dieren betekenen voor mij ook veel :)

Sluit me hier volledig bij aan :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 07:14

Ik kan er niet zo een bedrag achter zetten van voor mijn kat maximaal zoveel en voor mijn paard zoveel, etc. Het ligt zowiezo aan de kansen die zo'n dier maakt en de kwaliteit van het leven die overblijft.

Ik ben wel bereid om daar veel geld aan uit te geven en dan maakt het me niet zo uit of het nou aan het konijn is of aan de hond, want ik ben op al mijn dieren even gek. De financiele waarden is voor mij niet van toepassing.

Ik ben ook wel bereid om geld bij te lenen indien nodig, maar ook wel in het redelijke.. Ik moet het wel terug kunnen betalen natuurlijk! Dus ja 50.000 euro ga ik gewoon niet redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:09

Ik heb het dus wel voor mijn dieren over, vroeger bestond er nog niet zoiets als een verzekering, nu gelukkig wel dus de nieuwe generatie dieren is hier ook verzekerd, de oude niet helaas.
Tot op heden hebben zij mij een flinke duit gekost maar met liefde, en geslaagd. Pas als het niet meer dierwaardig is zet ik dr een streep onder, eerder niet. No way.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:13

Denk dat je je dat moet afvragen idd, wanneer is het nog dierwaardig. Ik zou een jonge hond rustig voor een paar 1000 euro laten opereren, maar een oude hond niet, omdat de narcose een risico is, revalideren voor een oud dier vaak niet meer gaat, alles in het redelijke, zeg maar. De kosten interesseren me daarbij niet zo veel, eigenlijk.
Maar het moet vooral voor het dier wel iets opleveren, ik blijf niet een leven rekken tot ik niet meer anders kan dat inslapen, het moet wel fair blijven.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:15

Ik weet niet wat ik had gedaan als bij mijn poes op 20 jarige leeftijd suikerziekte was ontdekt. Is natuurlijk heel wat anders dan 11 jaar. Daar zou ik goed over moeten nadenken,maar waar trk je de grens. Ik weet nu dat mijn poes nog jaren meekan en heb dat geld er graag voor over. Ongelooflijk hoe ze in een half jaar tijd is opgeknapt.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:18

wij gaan ook behoorlijk ver, ons 'gratis' konijn heeft ook al heel wat operaties achter de rug, wat ook al in de duizenden euro's is gelopen. Om dat dier hier te zien pijnlijden omdat je het geld er niet voor over hebt zou ik echt niet kunnen. :n Als het dier zoveel pijn heeft dat het ondragelijk is dan zou ik absoluut zeggen geef 'm maar een spuitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:17

Sandeman schreef:
Ik weet niet wat ik had gedaan als bij mijn poes op 20 jarige leeftijd suikerziekte was ontdekt. Is natuurlijk heel wat anders dan 11 jaar. Daar zou ik goed over moeten nadenken,maar waar trk je de grens. Ik weet nu dat mijn poes nog jaren meekan en heb dat geld er graag voor over. Ongelooflijk hoe ze in een half jaar tijd is opgeknapt.

Dan zou ik er het geld ook voor over hebben hoor, als ze daardoor pijnvrij en happy zijn, helemaal goed!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:20

Ja dat denk ik eigenlijk ook. Insuline spuiten is heel makkelijk en ze kunnen oud worden met suikerziekte

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:33

Ik heb zelf niet zoveel geld dus het ligt geheel aan mijn ouders.. hebben vroeger wel de cavia van mijn zus geopereerd voor 300gulden en toen ging ie als nog dood. Mijn ratten heb ik bewust nooit laten opereren (2 hebben er een tumor gekregen) omdat de kans groot is dat ze de narcose niet overleven. (een van die ratten heeft dr eigen tumor dr uitgekrabt en toen ook nog 1,5 jaar geleefd). Voor de hond zullen mijn ouders wel wel ver gaan want dat is echt hun beestje, voor mijn kat denk ik niet. Het paard zullen ze ook zoveel betalen als dat ze zich kunnen veroorloven (mits ze een goede prognose krijgt) al zullen ze dan wel willen dat ik op de een of andere manier mee betaal.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:42

Ik kan nog paardrijden,maar als de kosten voor poes te hoog worden....dan maar even niet rijden.