Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Zeker laat een vis het zien als 'ie niet lekker in z'n vel zit. Dat ben ik helemaal met je eens. Vinnen tegen z'n lijf geknepen, langzaam zwemmen, minder eten. Maar zit er niet ook iets tussen goed in je vel zitten en niet lekker in je vel zitten? Je kan toch ook niet lekker in je vel zitten, maar wel nog gewoon eten en rondzwemmen. Net als al die goudvissen in kommen die ook nog gewoon zwemmen en eten. Zitten die dan ook lekker in hun vel? Of eigenlijk toch niet maar kun je dat gewoon niet zien?
Ik vind het jammer dat je dit een zinloze discussie vind. Ik vind het juist wel interessant om hierover te discussieren. Hoe zie je nou of een vis zich echt helemaal happy voelt.
_Tara_ schreef:Dat is dus precies wat ik bedoel. Ogenschijnlijk ziet het eruit alsof ze zich wel vermaken zo met z'n 4en in een kom. Maar dat kan gewoon echt niet waar zijn. Dus daarom ben ik van mening dat je 't echt niet altijd ziet als je vis zich ongelukkig voelt.
@ Bella: Haal ze alsjeblieft uit die kom en koop op z'n minst een aquarium van zo'n 60 cm voor ze met een goed filter. Daar voelen ze zich echt een stuk prettiger in. Of jij daar nou wat van merkt aan ze of niet.
bella1wjnmk schreef:daar heb ik al vaak over nagedacht, maar mijn vader wil geen aquarium, deze kom is echt groot en geen gewone kom, het is eigelijk ook geen kom, er hore eigenlijk grote planten in te zitten, maar daar gebruikten we die niet voor, een aquarium neemt bij ons teveel plaats in en deze kom staat op een standaard zeg maar, zodat de grote er niet toe doet..
dit is echt een typische discussie, die niet gehouden moet worden. je kunt toch niet bij iemand anders gaan bepalen of de vissen gelukkig zijn of niet.. je zult hier weinig mee bereiken met zzo'n topic, omdat iedereen weer een andere kijk erop heeft.
Vjestagirl schreef:Overgens zou ik zeker een meter diep gaan, want anders wordt het te koud in de winter.
bella1wjnmk schreef:daar heb ik al vaak over nagedacht, maar mijn vader wil geen aquarium, deze kom is echt groot en geen gewone kom, het is eigelijk ook geen kom, er hore eigenlijk grote planten in te zitten, maar daar gebruikten we die niet voor, een aquarium neemt bij ons teveel plaats in en deze kom staat op een standaard zeg maar, zodat de grote er niet toe doet..
dit is echt een typische discussie, die niet gehouden moet worden. je kunt toch niet bij iemand anders gaan bepalen of de vissen gelukkig zijn of niet.. je zult hier weinig mee bereiken met zzo'n topic, omdat iedereen weer een andere kijk erop heeft.