Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
breezy302 schreef:Iedereen verzint maar smoesje ja maar de vriend pakte de halsband blablabla. Allemaal leuk en wel maar je hebt er niets aan. Honden mogen niet bijten punt uit. Al die onzin van je mag een hond zijn eten niet afpakken ook onzin.
ZE MOGEN GEWOON NIET BIJTEN! Iedereen vergeet dat de hond nu al jaren gedomesticeerd beest is en het echte instinct is er niet meer. alleen nog maar een klein beetje en honden mogen niet bijten of dat nu een kind is ofniet!
Sorry hoor maar het zit al helemaal fout als honden hun eigen baasjes gaan bijten. Als het een vreemde was had ik er ergens nog wel wat van gesnapt maar het baasje bijten?
kimmie261 schreef:een kind is in 9 van de 10 gevallen geen enkele bedreiging in de zin van dominanter voor een hond,waarom zou hij deze dan aanvallen???
pubelia schreef:Ben het eigenlijk met Kimmie261 helemaal mee eens.
Nogmaals, honden mogen niet bijten. Maar ze bijten ook niet zomaar...
frangelica schreef:ooit de ervaring gehad met een goldenre....deze was echt super lief maar had een steekje los heeft een naam ervoor maar dat weet ik zo ff niet.....deze hebben op advies van da in laten slapen.....zat iets in zijn hersen niet goed da vertelde dat het wel vaker voor komt met doorgefokte honden.
igg suc 6 ermee
pubelia schreef:Vind niet dat de hond hiervoor zomaar moet laten boeten....
slimmerik schreef:pubelia schreef:Vind niet dat de hond hiervoor zomaar moet laten boeten....
De hond boeten? Vind jij afmaken boeten? De hond merkt er niets van.... de enige die leed berokkend wordt is de eigenares in dit geval. De hond door laten leven, constant gestraft wordt, aangepakt wordt..... en nooit meer vertrouwd wordt en niet meer 100 % van gehouden kan worden: die moet boeten.
kimmie261 schreef:maar diablo,buiten met een hond lopen wara kinderen lopen is toch iets heel anders als kinderen alleen in huis hebben met een hond?
er wordt nu vanuit gegaan dat deze hond nu zomaar een wildvreemd kind gaat grijpen en bijten...neem aan dat dat dan buiten gaat zijn?terwijl jij met je hond aan de lijn loopt?
tenminste hier in huis heb ik eigenlijk zelden tot nooit wildvreemde kinderen "zomaar" rondlopen eigenlijk...
en aangezien deze hond reageerde op een correctie,die een kind buiten als je met hem loopt,niet zomaar zal doen,zie ik niet in waarom deze hond kinderen buiten wil gaan corrigeren door te bijten...
en 1 van mijn rottweilers heeft nog eens mijn hand er zowat vanaf gebeten,duurde ff voor ie los liet...deed erg zeer,zie nog zijn rimpelneus om mijn hand staan...
heb de littekens als aandenken ook nog op mijn hand staan,4 gaatjes...
en grommen dat die hond kon,alsof het een regelrechte ontsnapte beer was...meneer brombeer..
hij heeft nog 7 jaar geleeft na de beet,en nooit enige poging tot nog een keer bijten gedaan,niet naar kinderen,niet naar mensen,noppes
was een wereld hond
Liezel1 schreef:Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen:
Mijn hond heeft gister mijn vriend gegrepen......
Ik heb mijn hond sinds 2 jaar, hij is nu 6. Het is een ongecastreerde reu, omdat wij er nooit echt last mee hebben gehad. Nooit vreemde dingen gevonden in huis, hij rijdt niet etc. Thuis perfect onder appèl, buiten meestal ook, afgezien van de incidentele bananen in zijn oren ;)
Het is een onwijs schatje, sliep wel eens bij mij in bed, doet echt geen vlieg kwaad.
1,5 jaar geleden is er een incident geweest waarbij hij gegrepen is door een Cane Corso, zonder hij ook maar de kans had om te "neuzen" met de andere hond. Sindsdien is hij huiverig voor andere reuen, die groter zijn dan hij. Als hij in het losloopgebied loopt, kan hij wel eens een andere hond "knauwen" als dat ook en reu is. Hij is dan even een keer blaffen en grommen, maar hij pakt niet door en ik grijp ook áltijd meteen in.
Dit gebeurd vooral met grotere honden, Newfoundlanders, collies, forse rottweilers etc.
Onze overbuurman heeft een rottweilers, een flinke jongen. Daar kan hij dus ook absoluut NIET mee door 1 deur. Als ze elkaar vanaf de overkant van de straat zien, beginnen ze beiden al te grommen.
Een aantal maanden geleden kwam ik de overbuurman tegen zónder zijn hond tijdens het uitlaten. Mijn hond begin meteen te grommen, en dat heb ik meteen afgestraft. Ik ben daar heel duidelijk in, ik accepteer geen aggressie tegen mensen van mijn hond. Hij keerde zich daarbij min of meer tegen mij, hij was het er duidelijk NIET mee eens dat ik hem afstrafte. Gevolg: hij begon tegen mij te grommen,
Mijn reactie: Bij het nekvel pakken en af laten gaan en op zn rug draaien. Dit soort gedrag tollereer ik absoluut niet!
Daarna is er nooit meer wat gebeurd, tot gister......
Mijn vriend was de honden aan het uitlaten en ze kwamen een collie tegen. Mijn hond begon al zachtjes te grommen en mijn vriend heeft hem bij de halsband gepakt terwijl hij een praatje stond te maken met de eigenaar van de andere hond. Toen ze uitgepraat waren liet hij los en liep hij door. Mijn hond echter, bleef staan, de collie observeren, ook na roepen. Daarom heeft mijn vriend hem bij de halsband gepakt om hem mee te krijgen.
En daar...... vanuit het niets..... draait hij zijn kop en grijpt hem in zijn hand. Liet ook niet meteen los.
De eerste reactie van mijn vriend was hem een trap te verkopen, van de schrik, maar ook om los te komen.
Hij is daarop meteen naar huis gelopen, met een hand bloedend als een rund. Bij thuiskomst de honden naar binnen gestuurd en de betreffende hond wilde niet komen.... Na een paar minuten was hij toch binnen en heeft mijn vriend hem zijn plek gewezen, waarop hij tegen hem begon te grommen.....
Vannacht tot 3 uur op de eerste hulp gezeten, voor hechtingen in zijn hand. 4x per dag spoelen etc. De beet is op een haar na langs een belangrijk bloedvat gegaan.....
Maar nu????? Die hond is een schatje tegen de katten, luistert (meestal) erg goed en ik ben gewoon gek op hem. Mijn vriend riep meteen "Hij gaat eruit!!!". Hij vertrouwt hem niet meer, mede omdat hij greep zonder te waarschuwen (grommen) en later nog tegen hem gromde.
Ik heb een castratie geopperd, maar weer dondersgoed dat dat bij een 6 jarige hond niet altijd het gewenste effect heeft. Ik zoek het meer in een dominantieprobleem/angstbijten en ik wil gewoon weten waarom dit gebeurd is, voordat ik beslissingen ga nemen. Een schrikreactie kan de beste loebas overkomen.
Zometeen ga ik hem uitlaten, doen alsof er niets gebeurd is (is was er nl ook niet bij) en dan zijn gedrag observeren. Mijn vriend is er heel duidelijk in: het vetrouwen is weg, hij durft hem niet meer vast te pakken. Wat nu als er over een paar jaar kinderen komen?
Is hij dan wel met de kinderen te vertrouwen? Ik laat hem voorlopig eerst niet zonder toezicht bij de katten, hoe grote vriendjes het ook zijn......
Wat vinden jullie: een hond die eenmaal gegrepen heeft meteen in laten slapen?
Ik zit met mn handen in mn haar.... Ben er écht goed ziek van en heb er ook behoorlijk natte ogen van.....
slimmerik schreef:pubelia schreef:Bekijk het bij een mensen leven. Als je 1 (waarschijnlijk nog geen eens geheel je eigen schuld) misstap maakt, en je leven word afgenomen...
En dáár gaan veel mensen dus de fout in.... met hun huisdieren te vermenselijken.
Babsiej schreef:Ik denk dat een gedragsdeskundige zeker kan helpen, en wellicht is cursus voor je vriend ook handig, zodat je hondentaal leert begrijpen, want eerlijk is eerlijk, het is niet altijd even makkelijk te begrijpen
uniekhorse schreef:Als ik de TS was, had ik het eerst nog een tijdje aangezien en een gedragsdeskundige in de hand genomen.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als kimmie261 en ook deze hond was echt niet vals !
Natuurlijk is er hoop voor deze hond, zou hem niet klakkeloos in laten slapen..
Het lijkt mij gewoon een fout van de eigenaar.
Als je weet dat de hond moeilijkheden heeft met deze/andere grote honden pak hem dan niet onverwacht bij zijn nek beet, terwijl hij geconcentreerd is.
Je zou het haast kunnen verwachten/aanvoelen.
(vergelijking: stel jij bent erg geconcentreerd een mega spannende/enge film aan het kijken, en iemand geeft je onverwachts een tik op je schouder, dan schrik jij je toch ook helemaal wild ? En je haalt misschien zelf per ongeluk uit.
Bij de hond kan dit tot uiting komen door ineens te bijten) En nee dit is geen vermenselijken..
Zoek desnoods een ander thuis voor hem, bij mensen met veel ervaring met dominante honden.