Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:07

Ben het eigenlijk met Kimmie261 helemaal mee eens.

Nogmaals, honden mogen niet bijten. Maar ze bijten ook niet zomaar...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:08

Overigens, mocht onze hond nu ons bijten, dan is het enkeltje da. Ik heb geen aanwijzing dat onze hond ons ooit wat gaat doen, maar mocht het zover komen, dan is het jammer, maar naar de hondenhemel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:08

Deze situatie is gewoon simpel; bijten tot bloedens toe en vasthouden (zelfs niet loslaten voor hij een schop krijgt) = inslapen. Dat de eigenaar/opvoeding/vriend etc de oorzaak van het probleemgedrag is is totaal irrelevant. Het overgrote deel van gedragsproblemen van honden wordt tenslotte door (gebrek aan) opvoeding veroorzaakt. De betreffende hond heeft gedemonstreerd bereid te zijn zo ver over de schreef te gaan. TS heeft gedemonstreerd machteloos te staan tegenover dit gedrag (getuige de reactie van de hond op het corrigeren van eerder agressief gedrag).
Ik zou in de plaats van "de vriend" dit dier niet in mijn (leef)omgeving tolereren.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:09

ooit de ervaring gehad met een goldenre....deze was echt super lief maar had een steekje los heeft een naam ervoor maar dat weet ik zo ff niet.....deze hebben op advies van da in laten slapen.....zat iets in zijn hersen niet goed da vertelde dat het wel vaker voor komt met doorgefokte honden.
igg suc 6 ermee

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:13

breezy302 schreef:
Iedereen verzint maar smoesje ja maar de vriend pakte de halsband blablabla. Allemaal leuk en wel maar je hebt er niets aan. Honden mogen niet bijten punt uit. Al die onzin van je mag een hond zijn eten niet afpakken ook onzin.

ZE MOGEN GEWOON NIET BIJTEN! Iedereen vergeet dat de hond nu al jaren gedomesticeerd beest is en het echte instinct is er niet meer. alleen nog maar een klein beetje en honden mogen niet bijten of dat nu een kind is ofniet!

Sorry hoor maar het zit al helemaal fout als honden hun eigen baasjes gaan bijten. Als het een vreemde was had ik er ergens nog wel wat van gesnapt maar het baasje bijten?

Misschien moet je je dan eens verdiepen in honden, hoe ze denken. Wij vermenselijken ze teveel en willen dat ze reageren zoals wij denken. En aangezien hij een hond is, kán hij dat niet. Hij denkt honds en handelt daar dus ook naar. Als hij de gelegenheid krijgt hogerop te komen, zal hij dat doen, dat is niet zijn schuld.

kimmie261 schreef:
een kind is in 9 van de 10 gevallen geen enkele bedreiging in de zin van dominanter voor een hond,waarom zou hij deze dan aanvallen???

Verder ben ik het helemaal met je eens, maar dit zinnetje reageer ik even op. Een kind hoeft geen bedreiging te zijn voor een hond, maar een hond kan een kind wel willen corrigeren en in die zin een gevaar zijn voor een kind. Een hond die zó makkelijk zijn baas wil corrigeren, zou ik toch héél goed in de gaten houden bij kinderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:14

pubelia schreef:
Ben het eigenlijk met Kimmie261 helemaal mee eens.

Nogmaals, honden mogen niet bijten. Maar ze bijten ook niet zomaar...

Dit is al een herplaatser, loopt al jaren te grommen. Denk je echt dat een gedragstherapeut dit nog kàn veranderen. Hond is agressief naar mens èn dier. Bleef bewust doorbijten en hàrd doorbijten.
Denk je echt dat vriend die nu met enorme pijn zit nog in staat is deze hond te corrigeren.... ècht niet.

Eerlijkheid naar de hond is nu aan zet. Inslapen..... simpel zat.

Deze hond blijft bijten. En zowel jij als je vriend zullen hem nooit meer kunnen en mogen vertrouwen. Moet er niet aan denken dat je een buggy 'n keer tegenkomt op het voetpad..... brrr...

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:18

frangelica schreef:
ooit de ervaring gehad met een goldenre....deze was echt super lief maar had een steekje los heeft een naam ervoor maar dat weet ik zo ff niet.....deze hebben op advies van da in laten slapen.....zat iets in zijn hersen niet goed da vertelde dat het wel vaker voor komt met doorgefokte honden.
igg suc 6 ermee

Dit kan inderdaad ook in het ras voorkomen. Wat ik weet komt het voor in het ras goldenretriever. Heb er vaker gezien die agressief konden reageren. En dat is echt een fout vanuit de hersenen.

In dit verhaal lijkt het niet vanuit zijn hersenen te komen, maar vanuit zijn gedrag.

Over het kinderen verhaal in te gaan.

Ik heb geleerd dat een kind ALTIJD onder de hond staat, mits de ouders in de buurt zijn kind in rang boven de hond zet. Wat je eigenlijk automatisch doet. (voornamelijk letterlijk, hoog stoeltje om te eten, hond niet op de bank kind wel op de bank enzv.) Daarom moet je gewoon altijd erbij zijn als het kind en de hond samen zijn.

Slimmerik: Als dit een herplaatser al was, dan begrijp ik niet dat ze hier veel alerter op zijn geweest. Dan hadden ze in mijn ogen al veel eerder op het grommen moeten ingrijpen. En toch wel ietsjes meer van het gedrag van een hond af moeten weten. zodat dit dus verkomen was waarschijnlijk... Vind niet dat de hond hiervoor zomaar moet laten boeten....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:20

Waarom is inslapen "boeten"?
Ik denk juist dat het veel eerlijker is naar de hond toe.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:21

maar diablo,buiten met een hond lopen wara kinderen lopen is toch iets heel anders als kinderen alleen in huis hebben met een hond?

er wordt nu vanuit gegaan dat deze hond nu zomaar een wildvreemd kind gaat grijpen en bijten...neem aan dat dat dan buiten gaat zijn?terwijl jij met je hond aan de lijn loopt?

tenminste hier in huis heb ik eigenlijk zelden tot nooit wildvreemde kinderen "zomaar" rondlopen eigenlijk...

en aangezien deze hond reageerde op een correctie,die een kind buiten als je met hem loopt,niet zomaar zal doen,zie ik niet in waarom deze hond kinderen buiten wil gaan corrigeren door te bijten...

en 1 van mijn rottweilers heeft nog eens mijn hand er zowat vanaf gebeten,duurde ff voor ie los liet...deed erg zeer :j ,zie nog zijn rimpelneus om mijn hand staan...

heb de littekens als aandenken ook nog op mijn hand staan,4 gaatjes...

en grommen dat die hond kon,alsof het een regelrechte ontsnapte beer was...meneer brombeer..

hij heeft nog 7 jaar geleeft na de beet,en nooit enige poging tot nog een keer bijten gedaan,niet naar kinderen,niet naar mensen,noppes :n

was een wereld hond :+:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:22

pubelia schreef:
Vind niet dat de hond hiervoor zomaar moet laten boeten....

De hond boeten? Vind jij afmaken boeten? De hond merkt er niets van.... de enige die leed berokkend wordt is de eigenares in dit geval. De hond door laten leven, constant gestraft wordt, aangepakt wordt..... en nooit meer vertrouwd wordt en niet meer 100 % van gehouden kan worden: die moet boeten.

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:25

slimmerik schreef:
pubelia schreef:
Vind niet dat de hond hiervoor zomaar moet laten boeten....

De hond boeten? Vind jij afmaken boeten? De hond merkt er niets van.... de enige die leed berokkend wordt is de eigenares in dit geval. De hond door laten leven, constant gestraft wordt, aangepakt wordt..... en nooit meer vertrouwd wordt en niet meer 100 % van gehouden kan worden: die moet boeten.

Ik vind inderdaad inslapen boeten.

Bekijk het bij een mensen leven. Als je 1 (waarschijnlijk nog geen eens geheel je eigen schuld) misstap maakt, en je leven word afgenomen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:26

pubelia schreef:
Bekijk het bij een mensen leven. Als je 1 (waarschijnlijk nog geen eens geheel je eigen schuld) misstap maakt, en je leven word afgenomen...

En dáár gaan veel mensen dus de fout in.... met hun huisdieren te vermenselijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:27

kimmie261 schreef:
maar diablo,buiten met een hond lopen wara kinderen lopen is toch iets heel anders als kinderen alleen in huis hebben met een hond?

er wordt nu vanuit gegaan dat deze hond nu zomaar een wildvreemd kind gaat grijpen en bijten...neem aan dat dat dan buiten gaat zijn?terwijl jij met je hond aan de lijn loopt?

tenminste hier in huis heb ik eigenlijk zelden tot nooit wildvreemde kinderen "zomaar" rondlopen eigenlijk...

en aangezien deze hond reageerde op een correctie,die een kind buiten als je met hem loopt,niet zomaar zal doen,zie ik niet in waarom deze hond kinderen buiten wil gaan corrigeren door te bijten...

en 1 van mijn rottweilers heeft nog eens mijn hand er zowat vanaf gebeten,duurde ff voor ie los liet...deed erg zeer :j ,zie nog zijn rimpelneus om mijn hand staan...

heb de littekens als aandenken ook nog op mijn hand staan,4 gaatjes...

en grommen dat die hond kon,alsof het een regelrechte ontsnapte beer was...meneer brombeer..

hij heeft nog 7 jaar geleeft na de beet,en nooit enige poging tot nog een keer bijten gedaan,niet naar kinderen,niet naar mensen,noppes :n

was een wereld hond :+:

Wie heeft het alleen over wildvreemde kinderen? Hij heeft de baas al gegrepen en TS en vriend willen later misschien kinderen. Hoe weet jij dat hij die niet zal grijpen? Zou jij dat risico willen lopen? Kun jij garanderen dat deze hond, na al het gedrag wat hij tot nu toe al vertoonde, nooit een kind (laat staan je eigen kind) of iemand anders zal bijten? en zo nee, zou jij kunnen leven met dat risico?... :)

en reageren op correctie? ja nu ja, maar hij laat al veel langer dit gedrag zien dus er gaat toch ernstig wat fout, dus om nou te zeggen dat ie goed reageert op correctie..neuh...

Jouw hond is deze hond niet, en wat dat betreft moet je gewoon realistisch zijn.

en als ik jouw verhaal lees over je eigen hond die bijna je hand eraf bijt, moet ik zeggen dat ik denk dat je geluk hebt gehad dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd.
Een hond heeft zijn tanden niet op mensen te zetten, nooit!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:28

Liezel1 schreef:
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen:

Mijn hond heeft gister mijn vriend gegrepen......

Ik heb mijn hond sinds 2 jaar, hij is nu 6. Het is een ongecastreerde reu, omdat wij er nooit echt last mee hebben gehad. Nooit vreemde dingen gevonden in huis, hij rijdt niet etc. Thuis perfect onder appèl, buiten meestal ook, afgezien van de incidentele bananen in zijn oren ;)
Het is een onwijs schatje, sliep wel eens bij mij in bed, doet echt geen vlieg kwaad.
1,5 jaar geleden is er een incident geweest waarbij hij gegrepen is door een Cane Corso, zonder hij ook maar de kans had om te "neuzen" met de andere hond. Sindsdien is hij huiverig voor andere reuen, die groter zijn dan hij. Als hij in het losloopgebied loopt, kan hij wel eens een andere hond "knauwen" als dat ook en reu is. Hij is dan even een keer blaffen en grommen, maar hij pakt niet door en ik grijp ook áltijd meteen in.
Dit gebeurd vooral met grotere honden, Newfoundlanders, collies, forse rottweilers etc.
Onze overbuurman heeft een rottweilers, een flinke jongen. Daar kan hij dus ook absoluut NIET mee door 1 deur. Als ze elkaar vanaf de overkant van de straat zien, beginnen ze beiden al te grommen.
Een aantal maanden geleden kwam ik de overbuurman tegen zónder zijn hond tijdens het uitlaten. Mijn hond begin meteen te grommen, en dat heb ik meteen afgestraft. Ik ben daar heel duidelijk in, ik accepteer geen aggressie tegen mensen van mijn hond. Hij keerde zich daarbij min of meer tegen mij, hij was het er duidelijk NIET mee eens dat ik hem afstrafte. Gevolg: hij begon tegen mij te grommen,
Mijn reactie: Bij het nekvel pakken en af laten gaan en op zn rug draaien. Dit soort gedrag tollereer ik absoluut niet!

Daarna is er nooit meer wat gebeurd, tot gister......
Mijn vriend was de honden aan het uitlaten en ze kwamen een collie tegen. Mijn hond begon al zachtjes te grommen en mijn vriend heeft hem bij de halsband gepakt terwijl hij een praatje stond te maken met de eigenaar van de andere hond. Toen ze uitgepraat waren liet hij los en liep hij door. Mijn hond echter, bleef staan, de collie observeren, ook na roepen. Daarom heeft mijn vriend hem bij de halsband gepakt om hem mee te krijgen.
En daar...... vanuit het niets..... draait hij zijn kop en grijpt hem in zijn hand. Liet ook niet meteen los.

De eerste reactie van mijn vriend was hem een trap te verkopen, van de schrik, maar ook om los te komen.
Hij is daarop meteen naar huis gelopen, met een hand bloedend als een rund. Bij thuiskomst de honden naar binnen gestuurd en de betreffende hond wilde niet komen.... Na een paar minuten was hij toch binnen en heeft mijn vriend hem zijn plek gewezen, waarop hij tegen hem begon te grommen.....

Vannacht tot 3 uur op de eerste hulp gezeten, voor hechtingen in zijn hand. 4x per dag spoelen etc. De beet is op een haar na langs een belangrijk bloedvat gegaan.....

Maar nu????? Die hond is een schatje tegen de katten, luistert (meestal) erg goed en ik ben gewoon gek op hem. Mijn vriend riep meteen "Hij gaat eruit!!!". Hij vertrouwt hem niet meer, mede omdat hij greep zonder te waarschuwen (grommen) en later nog tegen hem gromde.
Ik heb een castratie geopperd, maar weer dondersgoed dat dat bij een 6 jarige hond niet altijd het gewenste effect heeft. Ik zoek het meer in een dominantieprobleem/angstbijten en ik wil gewoon weten waarom dit gebeurd is, voordat ik beslissingen ga nemen. Een schrikreactie kan de beste loebas overkomen.
Zometeen ga ik hem uitlaten, doen alsof er niets gebeurd is (is was er nl ook niet bij) en dan zijn gedrag observeren. Mijn vriend is er heel duidelijk in: het vetrouwen is weg, hij durft hem niet meer vast te pakken. Wat nu als er over een paar jaar kinderen komen?
Is hij dan wel met de kinderen te vertrouwen? Ik laat hem voorlopig eerst niet zonder toezicht bij de katten, hoe grote vriendjes het ook zijn......

Wat vinden jullie: een hond die eenmaal gegrepen heeft meteen in laten slapen?
Ik zit met mn handen in mn haar.... Ben er écht goed ziek van en heb er ook behoorlijk natte ogen van.....

Je wilt weten waar het vandaan komt? Zie de dikgedrukte delen. Deze hond IS de baas bij jullie in huis. Hij heeft al regelmatig in je bed geslapen (dus op de plek van de ranghoogste) en heeft het thuis allemaal voor elkaar. Is na het incident met de Cane Corso wrs versterkt in zijn dominantie of in zijn angst en heeft het heft nu letterlijk in eigen bek genomen omdat voor zijn gevoel addequete leiding mist. Als het dan een hond betrfet die zelf niet de eigenschappen bezit om leider te zijn zal hij foute beslissingen nemen zoals hier het geval is. Deze zijn vaak best wel weer op de juiste weg te krijgen met gedegen begeleiding en grote inzet van de eigenaar. Want het betekent echt een heel andere houding van jou en je vriend tov de hond(en). Dominantie problemen kunnen jaren voortslepen zonder dat de eigenaren het door hebben gehad. Er zijn legio voorbeelden van honden die thuis de benodigde leiding niet hadden en op een gegeven moment besluiten zelf in te grijpen. Vaak hebben ze voor hun gevoel dus al geruime tijd de leiding en accepteren ze idd een afstraffing van een "onderdanige" niet. (zie grommen naar jou en je vriend pakken, hetgeen dus met deze uitleg in het achterhoofd niet "uit het niets" kwam maar een reactie van een ranghogere op een in zijn ogen ongehoorde afstraffing van een ranglagere) Je hebt nu dus een probleem.

En daar zijn 2 oplossingen voor. OF je haalt er een goede gedragsdeskundige bij die jou gaat observeren en gaat zorgen dat de hond weer onder je komt te staan, en dat zal niet zonder slag en stoot gaan. Want deze hond is de leider en zal moeten gaan accepeteren dat jij en je vriend dat weer zijn.

Oplossing 2 is hond weg doen, met dit gedrag geen makkelijke weg en miss eindigend in enkeltje hemel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:35

slimmerik schreef:
pubelia schreef:

En dáár gaan veel mensen dus de fout in.... met hun huisdieren te vermenselijken.

ja precies,dat is dus ook vermenselijken dat een hond begrijpt dat ie nooit mag bijten,en dit dan ook nooít zal doen...terwijl bijten bij een natuurlijk gedrag hoort van een hond (instinct),net als grommen...

en cayenne,ik zou nu niet mijn hond in laten slapen omdat ik over een paar jaar mss wel een kind wil hebben,nee,laat eerst dat kind maar eens komen,en kijken of ik voor die tijd gewoon weer door 1 deur kan met die hond..

zo snel zou ik niet opgeven nee...absoluut niet..

en mijn hond die mij beet,was niet zijn schuld,en hij is nooit agressief verder geweest,kon wel heel erg grommen,maar dat deed ie met alles,maar zomaar bijten :n

was een groot kindervriendje,zijn vele kinderen geweest die alles met hem konden doen,en dat terwijl hij weg was gegaan vanwege eigen kinderen van die mensen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:37

Uitzonderingen zijn er altijd kimmie261.... maar om daar dan op te gokken. Ik lees dat TS graag haar honden laat rennen in een uitlaatgebied. Ik vind dat vanaf nu onverantwoord. Etc. etc. .... Wil je dat je hond aandoen vraag ik me dan af?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:46

Wat een afschuwelijke situatie, hier hoop je eigenlijk nooit in terecht te komen ...

Maar deze hond inslapen ? Nee hoor van mn leven zou ik dat niet doen.

Je moet honden juist niet vermenselijken, en mensen die zeggen inslapen hierom vermenselijken de hond wel.

In dit geval heeft de hond namelijk gesproken, meermalen in hondentaal. De mens heeft dit niet begrepen en geen moeite gedaan de hond te begrijpen. Een hond kan zich niet op gek veel manieren kenbaar maken. De hond heeft gewaarschuwd toen hij teveel spanning in zich kreeg maar is niets mee gedaan.
Een hond kan nu eenmaal geen mensentaal leren, wij mensen wel hondentaal...

Tuurlijk hoef je lang niet alles goed te vinden, maar hoe is er gegromd? je hebt niet alleen een grom en nu stoppen of ik bijt.

Ik denk dat een gedragsdeskundige zeker kan helpen, en wellicht is cursus voor je vriend ook handig, zodat je hondentaal leert begrijpen, want eerlijk is eerlijk, het is niet altijd even makkelijk te begrijpen :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:51

laten rennen in een uitlaat gebied wat dan niet mer zou kunnen,zou ook geen reden zijn voor inslapen,zijn zat andere mogelijkheden,van die uitschuifriemen,tot muilkorfen aan toe,als dat nodig zou zijn,toch??

of zelf dan gaan fietsen ofzo met de hond,om hem te laten rennen...

ik zou persoonlijk kijken voor een cursus cq gedrags therapeut,of dan maar eigen therapeut zijn voor de hond,en dat betekend,hond ziet hele huiskamer,en goed ook,zodat ie het grommen naar mij echt uit bolle kop gaat laten...

maar goed,TS haar vriend moet dit kunnen en willen...

dat deze hond iets teveel naast zijn schoenen loopt is me wel duidelijk...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:54

Babsiej schreef:
Ik denk dat een gedragsdeskundige zeker kan helpen, en wellicht is cursus voor je vriend ook handig, zodat je hondentaal leert begrijpen, want eerlijk is eerlijk, het is niet altijd even makkelijk te begrijpen :D

Dat ben ik totaal niet met je eens, een hond is zo ongeveer het gemakkelijkst "te lezen" dier wat er is.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:57

Als ik de TS was, had ik het eerst nog een tijdje aangezien en een gedragsdeskundige in de hand genomen.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als kimmie261 en ook deze hond was echt niet vals !

Natuurlijk is er hoop voor deze hond, zou hem niet klakkeloos in laten slapen..
Het lijkt mij gewoon een fout van de eigenaar.
Als je weet dat de hond moeilijkheden heeft met deze/andere grote honden pak hem dan niet onverwacht bij zijn nek beet, terwijl hij geconcentreerd is.
Je zou het haast kunnen verwachten/aanvoelen.

(vergelijking: stel jij bent erg geconcentreerd een mega spannende/enge film aan het kijken, en iemand geeft je onverwachts een tik op je schouder, dan schrik jij je toch ook helemaal wild ? En je haalt misschien zelf per ongeluk uit.
Bij de hond kan dit tot uiting komen door ineens te bijten) En nee dit is geen vermenselijken..

Zoek desnoods een ander thuis voor hem, bij mensen met veel ervaring met dominante honden.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:01

Ik denk dat hij hem niet opzettelijk wou bijten.
Maar gewoon verschoten is.
Het lijkt wel dat hij zo'n schrik had van die andere hond en gewoon in de gaten wou houden als de hond hem zou bijten. En omdat je vriend de halsband vastnam, kon hij nietmeer kijken naar die andere hond, dat stoorde hem toch precies.

Ik weet dat iedereen zijn eigen mening heeft hier op bokt.
Maar de oplossing is toch een gedrags therapeute emailen.
Want de meningen verschillen hier te hard. Die gedrags therapeute zijn er in gespecialiseerd, niet de mensen van bokt :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:02

uniekhorse schreef:
Als ik de TS was, had ik het eerst nog een tijdje aangezien en een gedragsdeskundige in de hand genomen.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als kimmie261 en ook deze hond was echt niet vals !

Natuurlijk is er hoop voor deze hond, zou hem niet klakkeloos in laten slapen..
Het lijkt mij gewoon een fout van de eigenaar.
Als je weet dat de hond moeilijkheden heeft met deze/andere grote honden pak hem dan niet onverwacht bij zijn nek beet, terwijl hij geconcentreerd is.
Je zou het haast kunnen verwachten/aanvoelen.

(vergelijking: stel jij bent erg geconcentreerd een mega spannende/enge film aan het kijken, en iemand geeft je onverwachts een tik op je schouder, dan schrik jij je toch ook helemaal wild ? En je haalt misschien zelf per ongeluk uit.
Bij de hond kan dit tot uiting komen door ineens te bijten) En nee dit is geen vermenselijken..

Zoek desnoods een ander thuis voor hem, bij mensen met veel ervaring met dominante honden.

Ben ik helemaal mee eens.. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:06

[quote="NessaX"]Ik denk dat hij hem niet opzettelijk wou bijten.
Maar gewoon verschoten is.
quote]

En daarom hield hij vast tot hij eraf getrapt werd... :roll:
Honden bijten niet "onopzettelijk", wel uit schrikreactie, en dan laten ze onmiddelijk los.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:08

Ik zou hem toch echt af laten maken....... net zoals slimmerik zegt........ die hond kan nooit meer los lopen........ En als die wel los loopt is dat gemuilkorfd...... want als jij als eigenaar WEET dat de hond kan bijten, dan MOET je je verantwoording nemen.......... Wil je dat je hond aan doen....

Ik wilde het toen niet voor mijn hond, en ik heb mijn hond toen ook gelijk af laten maken...... het slechtoffer ging naar het ziekenhuis, en ik met mijn hond naar de dierenarts

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 15:12

Over dat slapen in bed: hij komt al een jaar niet meer boven en het is ook al langer dan een jaar geleden dat hij op bed heeft geslapen.... Juist omdat ik dit niet in de hand wilde werken heb ik het vrij snel een halt toegeroepen...
Eten krijgt hij altijd pas na ons, ik ga altijd als eerste door de deur en als hij in de kamer ligt gaat hij voor je aan de kant als je er langs wil.
In huis is hij totaal niet dominant. Hij wil graag geknuffeld worden, maar laat zich net zo makkelijk weer weg sturen.
Hij probeer dan wel onopgemerkt (kruipend) weer dichterbij te komen, maar 1 blik en een vinger(knip) richting zijn plaats is voldoende....