meutende mensen..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:12

Lautje, volgens mij gaat dit topic niet over hoe ik mijn hond verzorg benader of behandel, check anders de beginpost eens?
Ik vond dit een mooi voorbeeld, zoals er wss nog veel meer voorbeelden zijn .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:29

Chiqa schreef:
Yamcha schreef:
Overigens heb je alle recht op een eigen mening over mij, hoor,

T is een gratie zeker. :+
Nee heb geen verkeerd topic gequote hoor, je andere was ook een mooi voorbeeld zoals er hier in het topic wordt bedoeld, althans zoals ik het interpreteerde. En gelukkig mag dat van jou :P

Jij blij :D

Hahaha, ik ga jou geen mening verbieden hoor :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:43

chiqa heeft zover ik weet zelfs in een topic geschreven dat haar hond een "ding" is,letterlijk :)

dus ze ziet haar hond ook als een ding...

en ja,ik zal vast meuten hoor,met mijn dieren,maar daar heeft verder niemand last van...kan ook niet meuten als het nodig is,ben alleen geen mamma van mijn honden,dat heb ik nou weer niet..

maar pupjes zijn wel baby's :j ,babyhondjes..

verder leven ze hier een redelijk hondenleven geloof ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:46

Zoiets meen ik me ook te herinneren :)

Een puppie is toch ook een babyhond?

Daar ben ik bij jou nou weer helemaal niet bang voor :))

Denk dat onze honden toch nog eens moeten meeten, Fem, kom ik gewoon een weekendje naar je toe met lief en hondjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:52

KiWiKo schreef:
Waarom, waahaarom meuten mensen zo met hun dieren?? Waarom voor elk krasje naar de dierenarts, waarom allemaal cursussen en dingen terwijl de opvoeding van een dier zo simpel is.... ja is ja, nee is nee...........
Omdat ik van haar hou en alleen maar het beste voor haar wil.
Omdat ik bij paarden vind wat ik bij mensen niet kan vinden.
Omdat ze altijd naar je luisteren en al je geheimen veilig zijn bij hen.
Omdat het mijn verantwoordelijkheid is om te zorgen dat mijn paard gezond is en gezond blijft.
Omdat ze voor mij één van de belangrijkste 'dingen' in mijn leven is.

Wil niet zeggen dat ik mijn paard vermenselijk.
Ik hou haar juist zo natuurlijk mogelijk, in een kudde van zo'n 20/30 paarden, onbeperkt hooi, 24/7 buiten, met schuilmogelijkheid.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:55

Yamcha schreef:
Zoiets meen ik me ook te herinneren :)

Een puppie is toch ook een babyhond?

Daar ben ik bij jou nou weer helemaal niet bang voor :))

Denk dat onze honden toch nog eens moeten meeten, Fem, kom ik gewoon een weekendje naar je toe met lief en hondjes :D

*\o/* jaaaa,als je dat leuk lijkt!!

dan gaan we afspreken :))

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:57

Bij sommige mensen (die dan ook last hebben van hun eigen beesten), vraag ik me wel af waarom ze geen cursus hebben gevolgt.
Verder vind ik dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doen, zolang de dieren het maar goed hebben. (niemand doet het perfect, en niemand weet ook hoe je het perfect moet doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:58

Femke: Moeten we echt doen :))

Ja lijkt me super, met Beau durfde ik dat niet, maar Dimo is heel sociaal, en bij Igor is dat ook dik in orde 8-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:19

Mloes schreef:
KiWiKo schreef:
als iemand heilig gelooft in ijzerloos, en daarom een paard een half jaar pijn laat lijden......... ja vind ik een ernstige vorm van dierenmishandeling :)

Een half jaar, inderdaad dierenmishandeling. Maar mijn punt is, dat ik het vermenselijking vind (en kortzichtig denken) als iemand na een dag denkt: 'Aaaah, hij heeft pijn. Gauw de ijzers er weer onder'.
Maar dat is mijn mening. Ik vind het alleen grappig, dat jij altijd zo stellig een mening inneemt, om die vervolgens later tegen te spreken.

vind je....... ik zou dan zeggen zoek de post op waarin ik zeg dat je het NIET even aan moet kijken, waarin ik zeg dag erop ijzers eronder :) WANT dat heb ik nooit gezegd....... een paar dagen aankijken kan, geen punt...... maar niet een half jaar.... En ik heb nooit, maar dan ook nooit iets anders geschreven of beweerd! Als jij dat wel meent, dan moet je zeker die post opzoeken, want ik weet zeker dat die er niet is :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:23

ik vermenselijk mijn pony echt wel!!! :D :D
als mensen me vragen of ik kinderen heb dan zeg ik: "ja ik heb een zoon van bijna 18"

en als ze dan vragen wat ie allemaal doet..dan zeg ik: gras vreten

_O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:53

KiWiKo schreef:
het gaat erom dat mensen moeten leren dat dieren niet van suiker zijn.......... :D

Mijne wel :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:20

hahaha,ja hoor die van mij ook.
die houd zo van zijn droge stalletje.weet ik echt 100% zeker :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:39

KiWiKo schreef:
vind je....... ik zou dan zeggen zoek de post op waarin ik zeg dat je het NIET even aan moet kijken, waarin ik zeg dag erop ijzers eronder :) WANT dat heb ik nooit gezegd....... een paar dagen aankijken kan, geen punt...... maar niet een half jaar.... En ik heb nooit, maar dan ook nooit iets anders geschreven of beweerd! Als jij dat wel meent, dan moet je zeker die post opzoeken, want ik weet zeker dat die er niet is :)

ik voor een vind het een voorbeeld van zinloos geweld als je een paard pijn laat lijden om je eigen overtuigingen! Ook al is het maar een dag!!!

Dit heb je toch echt gezegd :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:46

Moderatoropmerking:
Een pittige discussie is prima hier.
Maar dan graag wel op een volwassen manier en niet met allerlei persoonlijke sneren er in, daar wordt de sfeer niet beter van en de kwaliteit van de discussie ook niet.
Vanaf dit bericht graag een ontopic discussie, zonder persoonlijk sneren.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:26

Ik vind mezelf geen meut met mijn dieren, ik zeg meestal voor de gein wel over mijn paard dat ik een groot zwart harig kind heb, maar dat is gewoon voor de gein.
Mijn paard mag lekker in de bagger rollen, ik heb ergens in de hoek van mijn kast wel een zweetdeken liggen, die is nog van mijn vorige paard, dus die deken is al 11 jaar oud. Als hij een keer een wondje heeft kijk ik even (heb met mijn dierenartsassistentediploma ook wel een beetje zicht erop) spuit het af als het vies is, maar echt veel doe ik er niet aan.
Tuurlijk als ik echt zoiets heb, hmm gaat niet goed, bel ik ook een DA.
Mijn dieren zijn wel echt alles voor me, ik heb vaak liever dieren om mee heen als mensen, maar dat is gewoon iets persoonlijks.

Ik vind het wel goed dat mensen naar cursussen gaan als ze zelf niet genoeg ervaring hebben om een hond op te voeden. Voor de honden is het over het algemeen hardstikke leuk, met andere honden lekker sociaal worden en nog met de baas bezig zijn.
Verder zijn de honden waar ik voor zorg ook gewoon honden, ze zitten bijna altijd buiten, slapen 's nachts in de paardenstal, hebben het nooit koud en mankeren eigenlijk ook nooit wat.
Het zijn overigens allemaal honden van de straten uit Turkije, dus zijn ook wel honden met een enorme rugzak. Maar die behandelen we niet als mensen, we doen wel gek met ze en kletsen soms ook met een gekke stem, maar dat is ook omdat die honden daar enorm enthousiast van worden.

Ik heb er wel een hekel aan als mensen het nodig vinden hun honden een keer een schop of pets te geven. En niet omdat ik een meut ben en mijn dieren nooit corrigeer, maar slaan en schoppen is voor mij echt een hele grote stap te ver.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:39

Al vind ik een corrigerende tik op de neus, bij een jonge hond/pup op het juiste moment in de juiste situatie zeker niet slecht. Ze zouden in het wild ook afgestraft worden als ze iets doen waar de teef niet akkoord mee is. Of even gewoon hand om de neus leggen bij bv iets te hard speels bijten... Liever dat dan dat er niks gedaan worden. Schoppen vind ik ook niet kunnen, al heb ik wel af en toe eens een hond geraakt, maar goed die moet ten eerste niet los lopen dan, en ten tweede niet mijn hond gaan aanvallen. zo'n honden sorry maar die zijn dan goed mis. Een van mn honden vind andere honden echt niks meer, heeft er echt schrik voor. door zo'n irritant niet opgevoede mormels, als ik erop roep en ze wijken niet, pech dan. Mijn eigen honden iig niet, maar is dan ook niet nodig. Ik heb trouwens ook weinig zin, kapotte onderdelen te gaan herstellen ;).
Weet je waar ik een hekel aan heb, honden die bijten en eigenaars die zeggen, hij heeft wel pit hoor voor zn leeftijd, en het dan nog grappig vinden ook.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:44

Ik vind het heerlijk om tegen mn katten te miepen met een hoog stemmetje. Ik word er ook regelmatig om nagedaan :D Het maakt me echt niet uit wat anderen daar van denken, ik vind het leuk en de katten snappen prima wat ik bedoel. Als mensen dat stom vinden, lopen ze maar n blokje om, :D

Daarentegen zou ik nooit een hondje een jasje aantrekken, tenzij het werkelijk nodig is. Daar heb ik dan weer niks mee. Maar je hond als "ding" beschouwen, neuh... dieren zijn nooit "dingen" in mijn optiek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:12

Maar je zet wel een muts op de kop van je kat ;) (zie profiel, echt super schattige foto!)

Ik loop ook altijd maf te kletsen tegen mn katten en nu heeft mn vriend het ook overgenomen, je doet het in je broek als je hem met een hoog stemmetje hoort praten!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:38

Waar worden toch overal topics over aangemaakt??
Lekker belangrijk of er gemutst wordt met een hond, kat of paard zolang de dieren er niet onder lijden en ze gewoon een dierwaardig leven kunnen leiden, is er toch helemaal niks aan de hand?
Ik heb 8 honden 4 katten en 4,straks 6 paarden en ze zijn allemaal een idividu die een andere aanpak nodig hebben.
Ik heb twee katten die absoluut niet opgepakt willen worden en daar wordt dus niet mee 'gemutst' maar met al mijn honden op èèn na, wordt dat dus heerlijk wel gedaan, zij genieten van de aandacht en vinden het heerlijk om vertroeteld te worden. Mijn chihuahua krjgt gewoon een jas of trui aan als hij het koud heeft en ik heb voor mijn invalide hondje een rolstoel en een buggy, is dit gemuts? En kom er nou niet mee aan dat het invalide hondje geen leven heeft want dat heeft hij wel en de Chi heeft het ook echt koud!
Drie van mijn paarden hebben de winter doorgebracht op het land met een grote schuilstal, wij voerden ze twee keer per dag en zij zijn schrikbarend vermagerd en achteruit gegaan, zij renden de trailer in om daar maar weg te komen en nu staan zij heerlijk op stal en kunnen lekker in het stro liggen, je ziet ze opknappen. Dan ben ik maar een muts maar dat doe ik dus nooit meer, zij waren er gewoonweg niet aan gewend en ik dacht het 'goede' voor ze te doen. Zo zie je maar ieder dier reageert anders en heeft andere behoeften. Mijn paarden zijn paard en lopen de hele dag lekker in de wei met z'n allen, mijn honden zijn gewoon hond en lopen heel de dag in en uit en iedere dag gaan we drie uur het bos in en mijn katten kunnen gaan en staan waar ze willen, en toch noem ik ze mijn 'kids'! En wie doet het nou helemaal goed????
We zouden eens met z'n allen minder moeten zeuren en miepen over een ander en een voorbeeld aan onze 'kids' moeten nemen!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:42

joyce2 schreef:
Maar je zet wel een muts op de kop van je kat ;) (zie profiel, echt super schattige foto!)

Ik loop ook altijd maf te kletsen tegen mn katten en nu heeft mn vriend het ook overgenomen, je doet het in je broek als je hem met een hoog stemmetje hoort praten!

Haha ja. Dat is een van mn beenwarmers :P gelukkig voor Lizzy hoeft ze daar niet dagelijks mee rond te lopen. Maar voor de foto vond ze het wel best, ze zat toch lekker te dutten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:30

Ik ben dol op mijn dieren. Ze komen niets te kort. Ik heb veel voor ze over, probeer hun wereldje zo leuk voor ze te maken. En als ik iets niets vertrouw, dan ga ik naar de DA. Ik ga liever eens te vaak, dan 1 keer te weinig.

Mijn hond heeft bijv. spondylose, hij wordt heel erg stijf als je met koude in de regen gaat lopen, zijn spieren verkrampen helemaal, dus die krijgt met dat weer een dek op. Wat een ander daar van vind, zal me een rotzorg zijn.
Hij loopt nu weer mank en na een week pijnstilling, gaat het maar niet over, dus woensdag naar de DA.

Mijn oude paard kon zichzelf niet meer warm houden, hup een dek op. Nu ze weer goed in haar vel zit en de nodige kilo's er aan, heeft ze de winter geen dek op gehad.
Ik kijk naar mijn dieren en als ik denk dat ze iets nodig hebben, dan geef ik dat, ongeacht of een ander zich daaraan irriteert.

Ik kijk klachten eerst aan voor ik naar een da ga, maar schaam me ook niet als ik eens te vaak heb gebeld.
Ik irriteer me aan mensen die hun hond als accesoire de hele dag dragen en kleren aantrekken. Ik stoor me aan mensen die hun dieren denken te verwennen, door ze elke keer lekkers toe te stoppen met het gevolg dat die dieren zo zwaarlijvig worden, dat ze niet meer fatsoenlijk kunnen lopen.
Mijn dieren worden als dieren behandeld, maar hemel wat ben ik dol op ze, ik vind ze vaak fijner in de omgang dan een mens.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:37

Ik loop liever teveel dan te weinig naar de dierenarts met mijn dieren ;)

Mijn hond loopt bijvoorbeeld met een jurkje rond nu omdat ze vrij recent gesterilliseerd is en ze blijft haar wondje openlikken, dan heeft ze maar eventjes een kleed aan, maar het helpt!

Maar ik ben wel 100% voorstander van de ja is ja en nee is nee methode! Het zijn en blijven uiteindelijk dieren waar je mee bezig bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:46

chipieke schreef:
Ik loop liever teveel dan te weinig naar de dierenarts met mijn dieren ;)

Mijn hond loopt bijvoorbeeld met een jurkje rond nu omdat ze vrij recent gesterilliseerd is en ze blijft haar wondje openlikken, dan heeft ze maar eventjes een kleed aan, maar het helpt!

Maar ik ben wel 100% voorstander van de ja is ja en nee is nee methode! Het zijn en blijven uiteindelijk dieren waar je mee bezig bent!

Ik sta niet voor elk wissewasje op de stoep van de DA hoor, heb zelf genoeg kennis in huis om te bepalen of het dikke ernst is of niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:46

Ik snap overigens wel dat je bij bepaalde honden een jas of dek omdoet. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je chi half onderkoeld is (zeker na deze winter), want die hebben het nou eenmaal sneller koud. En als je een hond hebt die pijn krijgt en stijf wordt als hij in de kou in de regen loopt, vind ik het niet meer dan logisch dat je hem lekker een dek opdoet zodat hij droog en warm blijft.

Ik hou alleen niet van die hondjes die met design jurkjes, truitjes en jasjes lopen, of van die kleine hondjes waarbij mensen blijkbaar zijn vergeten dat ze 4 poten hebben gekregen en ze dus overal onder de arm mee naar toe nemen, en dan even op het gras op de grond om hun behoefte te doen. Dan weer snel onder de arm en naar huis. Het blijft een hond.
Of van die mensen die hun kleine hondje overal in een tasje mee naartoe nemen, laat dat beest toch gewoon lopen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 02:56

bnb schreef:
Mijn chihuahua krjgt gewoon een jas of trui aan als hij het koud heeft en ik heb voor mijn invalide hondje een rolstoel en een buggy, is dit gemuts? En kom er nou niet mee aan dat het invalide hondje geen leven heeft want dat heeft hij wel en de Chi heeft het ook echt koud!

De zoveelste op bokt die denkt dat de chihuahua het snel koud heeft. Dat leer je ze zelf aan hoor.

Afbeelding