ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:22

En zo blijkt alweer dat er echt dierenliefhebbers op dit forum zitten.
het begint al met de titel van dit topic waarin de TS aangeeft de kat te haten. Als je gaat haten ben je volgens mij al redelijk verkeerd bezig.
Lia spant de kroon met achterlijke opmerkingen. Kom nou zeg, dit ga je toch niet menen zeker.

Ik heb zelf katten maar hier heeft niemand last van, ze lopen in een omheinde omgeving. ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, om overlast te voorkomen en niet in de laatste plaats voor verkeer en andere gevaren en niet in de laatste plaats voor zwaar gestoorde idioten die je beest wat aan willen doen.

Dat de situatie voor de TS vervelend is is een feit maar de enige oplossing is toch nogmaals in overleg met de buren. Of de ren zo beveiligen dat er niks meer kan gebeuren. Kuikentjes of kleine kipjes kunnen ook door roofvogels gepakt worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:26

De TS heeft aangegeven dat de buurman de katten hoogstwaarschijnlijk niet zal ophalen uit het asiel omdat het toch maar aangelopen of rondgefokte beesten zijn. Dan doe je de dieren toch ook een plezier door ze weg te brengen? := Dat heeft dan niks te maken met buren pesten, het zijn niet eens zijn katten als ik het zo lees... Bel de dierenambulance, laat ze vangen enz...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:27

Ja maar de TS schreef ook dat het aantal katten gewoon steeds weer aangevuld wordt tot 3 dus het probleem blijft dan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:29

Ook weer waar :=
Ik zou dan zeggen de wijkagent inschakelen, die zou moeten kunnen helpen, zou je denken :+

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:31

Ben ik nou de enige die zegt dat je toch een oplossing moet bedenken tegen de BUREN in plaats van zijn KATTEN?
Want die katten kunnen er ook niks aan doen dat ze alle kanten op kunnen.
Dan vind ik het sneu als je daar boos op word! :7

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:34

Feit blijft dat de eigenaren van betreffende katten hun verantwoording niet willen nemen, dan zijn de drie "S"en van toepassing....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:39

bij mijn schoonouders heeft schrikdraad met een flink tik goed gewerkt }:) }:)
kat van de buurvrouw vond het niet zo lekker ~~}> ~~}>
Vogels zitten nu veilig in een tuim omringt met stroomdraad O:)

toch is die daarna nog één keer de tuin in gekomen (want tja, in de tuin van het baasje mag die niet komen, dan graaft die alle perkjes kapot 8)7 8)7 )
Alles ging goed en wel met de kat, totdat mn schoonvader de tuin in kwam lopen, de kat zag hem en wou em peren maar spring in het schrikdraad en viel weer naar beneden }>
En een ongewenste kat (wanneer zijn huisdieren van anderen die in je tuin komen zoiezo eigenlijk gewenst???? als je een dier in je tuin wil hebben dan koop je er zelf wel eentje :Y) ) wordt dus net zo hard op de zelfde plek weer over het draad heen gejaagd net zolang totdat die het :
A opgeeft (en dan wordt gegrepen en in de tuin van de buren wordt gezet)
B hij er uiteindelijk bij de zoveelste poging zelf overheen komt

Tja, die kat hebben we nooit meer in de tuin gezien en sinds het schrikdraad zijn er (hoe opvallend :+ ) ook veel minder dode vogels in de voilliere

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:41

Fiebie schreef:
Honden en paarden laat je nou eenmaal niet helemaal vrij lopen.
Wat doe je dan met vogels die op je ramen kakken? En wat doe je met vossen die door je tuin ook je kippen kunnen wegrausen?
En met alle andere dieren die 'loslopen' in je tuin?

Buizen met vogelvoer, kippenvlees, blaadjes voor de insecten.... :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:42

TS...ik heb tot mijn schande geen 7 pagina's doorgelezen,dus misschien is deze oplossing al aangeraden, maar als je al zo veel geld hebt uitgegeven om je paarden op je eigen terein te houden, dan kost een extra schrikdraadje boven de omheining van je kippen ren vast niet zo veel!
JIj houd van je kippen, jou buurman van zijn katten!
Leven en laten leven, heb je ze van je direkte buurman niet, dan staan de volgende van 4 huizen verder op denk ik alweer op de stoep om het over te nemen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:43

Lia_ schreef:
Probaat middel tegen katten: brede gladde buis goed schuin ingraven, water in laten lopen en er dan wat vlees/vis ingooien...werkt super :j

tja, de oplossing van Lia vind ik te ver gaan.
maar ik blijf erbij dat als je een huisdier neemt je er wel de verantwoording voor moet nemen en ook ervoor moet zorgen dat anderen er geen overlast van hebben.

de buurman laat zijn hond toch ook niet in jou tuin schijten?
Waarom mag jou kat dat dan wel bij mij?

@ fiebie: die "wilde" dieren hebben geen "eigenaar" die ervoor gekozen heeft om ze als huisdier te houden. Als je als mens kiest voor een huisdier moet je hier ook de verantwoording voor dragen
dus tja, daar kan je niet veel van zeggen.
Maar ook vossen ed worden geschoten als ze teveel overlast veroorzaken toch?

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:45

Oke ik zit toch wel met open mond de reacties van Lia_ te lezen.
Sorry maar dat is gewoon mishandeling, je gaat een kat toch niet verzuipen :oo
Ik ben er ook niet zo'n fan van als katten mijn hondjes op gaan stoken, word het soms ook spuugzat.
Maar daarom een kat vermoorden echt niet, het zijn ook maar dieren.
(Oke ik ben mischien wat overdreve omdat ik het ook zielig vind een vlieg dood te maken :=)
Maar je onderschrift is ook wel erg bijpassend bij wat je zegt, Lia_... Niet dus :\
En dan zeggen dat katten eigenaren het omdraaien. Ik heb geen katten, maar kan me wel indenken dat als ik erachter kom dat als iemand mijn kat expres heeft verzopen, diegene er toch snel achteraan gaat ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:49

ma_rie_tje schreef:
maar ik blijf erbij dat als je een huisdier neemt je er wel de verantwoording voor moet nemen en ook ervoor moet zorgen dat anderen er geen overlast van hebben.

en er ook zorg voor dragen dat ze niks overkomt...
Zo kunnen ze ook worden aangereden, verstrikt raken, vergiftigd, aangevallen worden door vossen, honden, andere katten etc...

Pernill, wbt mijn onderschrift....misschien even je literaire kennis wat ophalen ;)

Perrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:49

Je beschermt je kippen. Dus ik denk dat je om ze geeft.
Hoe zou jij het vinden als jou kippen door je buren werden vermoord? of naar het asiel gebracht worden ( kippen in asiel?)
Je houd van jee huisdieren. Ik snap dat het niet fijn is als de kat van de buren op jou terrein loopt. Maar om die kat nou naar het asiel brengen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:54

Wij hadden een kat in de tuin die elke keer onze tuin onder poepte..
aangezien wij een tuin hebben met grind, was dit bijna niet schoon te maken en konden wij bijna elke 2 weken nieuw(duur) grind halen :(

uiteindelijk hebben wij op de plaats waar de kat over het muurtje op de tafel sprong, allemaal stoelen op een manier neer gezet dat ze snel zouden vallen, bovendien hadden wij het waterpistool bij de deur liggen.
na elke dag opnieuw deze maatregelen genomen te hebben,
had de kat er genoeg van en bleef veilig in zijn eigen tuin rond hangen O:)

want zeg nou zelf,
moeten wij accepteren dat de kat onze tuin onder schijt (met veel onkosten enz) omdat diezelfde kat anders in huis schijt??
(hij zat eerder altijd in huis)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:59

Wat een oplossingen komen hier voorbij :(:)
Persoonlijk vind ik het een lastig probleem, maar zou voor een stroomdraadje kiezen denk ik als ik in de TS haar schoenen stond. Gelukkig hebben wij geen last van vreemde katten! Ik weet niet hoe het komt, maar onze hond is erg fel op vreemde katten terwijl die onze eigen katten nooit wat heeft gedaan en er zelfs vriendjes mee is :Y)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:59

Als je begint aan het doden van één kat, kan je bezig blijven aangezien de buur de katten blijft 'aanvullen'. Weet niet of jij elke week een dode kat op je geweten wilt hebben, maar ik weet niet of de buurt je dan nog recht in je ogen aan wil kijken en waarschijnlijk krijg je de politie op je dag (en dat hoop ik dan ook van harte).
Er worden hier ontzettend veel diervriendelijke(re) oplossingen aangedragen, die proberen om én de kippen én de katten in leven te houden. Natuurlijk is een kip niet minder dan een kat, maar het wil niet zeggen dat je het een maar bruut moet vermoorden zodat de ander kan leven? Dan zet jij de kip dus boven de kat en dan heb je niks meer aan 'is een kip minder dan een kat'.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:03

HEEEE...nog een oplossing! Neem er een hond bij TS! :D :D :D

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:06

Lia_ schreef:
Emerald schreef:
Bovendien, als je in een buitengebied woont, kun je zoiets verwachten.

Dat is pas een kromme redenatie }:0
Dus in het buitengebied zijn je dieren op je eigen terrein loslopend wild voor andermans katten???

Beste kat die mijn kippen aanraakt.. Dat overleven ze niet.. Die komen prima voor zichzelf op. Blijf een beetje reeel zeg!! Als je in het buitengebied woont, kun je katten verwachten. Het is niet anders. Zit er een lastige tussen, heel vervelend, maar daar zijn andere oplossingen voor dan ze maar 24/7 binnen te houden.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:08

jammer dat ik het nog niet heb gelezen maar er is iets heel simpels waar katten niet van houden en dat zijn cacaodoppen. Ze vinden de geur en het gevoel om erover heen lopen niet leuk. Zelf heb ik ook 2 katten die andere katten ook niet uit de buurt houden. Zit er nog steeds over te denken om dit in mijn tuin te gooien. Bij mijn moeder hielp het, zij heeft aan de zijkant van haar huis een stuk tuin waat eerst een stuk was waar ze zeer weinig kwammen en dit werd gebruikt als kattenbak en die doppen hielpen heel goed.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:09

Die kat zou het hier ook echt niet overleven ben ik bang. Iets wat de buren dan ook nooit te horen zouden krijgen. Ik woon ook in het buitengebied maar mijn honden zullen nooit op het terrein van mijn buren komen en als ik eigen katten had, gebeurde dat ook niet.

Voor de honden heb ik petsave en dat zou ik voor mijn eventuele katten ook aanschaffen. Mensen die dat er niet voor over hebben, moeten maar zonder katten verder, is mijn gedachte.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:10

Ook ik woon al jaren (25+ jaar) in het buitengebied, met kippen, kuikens en konijnen met jong (was niet de bedoeling maar DA had met scheel oog gekeken om de mannetjes en vrouwtjes te scheiden :D ) Katten hebben ze nog nooit aangeraakt, terwijl ik juist bij uitstek de levenslange schuwe zwervers- echte straatkatten dus, opvang. Katten die op strat hebben overleefd, en pas bij mij voor het eerst in een huis komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:15

Oplossing: rattenkooi zetten, kat daarin vangen en weg ermee.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:19

Het zal vast vaker genoemd zijn, maar een schuin omhoog, naar buiten toelopend stuk draad afzetting boven je bestaande afzetting lijkt mij de beste optie. Als je dat toch een flink stukje laat uitlopen lijkt het mij dat hij er niet over heen komt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:21

slimmerik schreef:
Voor de honden heb ik petsave en dat zou ik voor mijn eventuele katten ook aanschaffen. Mensen die dat er niet voor over hebben, moeten maar zonder katten verder, is mijn gedachte.

Ja, helaas is het bij de meeste katteneigenaren (nog) niet doorgedrongen dat je een kat niet zomaar op straat kan "loslaten". De meest gebruikte argumenten zijn dan "een kat moet vrij kunnen zijn" :? bullshit, ik vind dat katten best buiten mogen komen, maar op eigen grond, en liefst gesteriliseerd en gecastreerd. Dat zouden de asielen (en mij) heel veel opvangnestjes schelen, pure ellende in de zomerperiode, benches met moederpoezen en/of losse kittens opgestapeld tot in je slaapkamer :( Omdat mensen geen verantwoordelijkheid nemen.

Dan zou ik ook geen aidskatten hoeven op te vangen, ellende van een ander die te beroerd is om zijn verantwoordelijkhedid te nemen. De schuwe zwervers die ik opneem zijn trouwens nauwelijks met een stok buiten te krijgen ! gek he!

Bij deze preek wil ik even toevoegen dat hondeneigenaren net zo erg zijn, in de trant van "ik heb een nieuwe bank en de kleur past niet bij de hond" ze dumpen ze net zo snel als katten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:28

Emerald schreef:
En als mijn kat op zijn middag wandelingetje in jouw tuin belandt en dat gelijk met zijn leven moet bekopen?

Je zegt het zelf.... "jouw" tuin..... daar hoort jouw kat niet thuis. En als ze dat vaker doen in MIJN tuin.... dan zie jij jouw kat dus nooit meer terug. Dat is een stukje verantwoording die JIJ niet neemt en ik dus zou nemen... voor MIJN tuin en b.v. MIJN vogels etc.....

En je krijgt eerst een verzoek je kat bij je te houden hoor.... kans genoeg om het te voorkomen....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-04-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt