Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:51

Ach dat verhaaltje vind ik ook lachwekkend, kom op zeg. Als je dat serieus neemt, wacht er nog een lange stapel boeken over honden. Om dat hier te plaatsen vind ik ook behoorlijk flauw.

Iedereen kan hier wel mekkeren dat het zo sielugh voor de hond is, maar deze situatie is ook niks voor een hond. Vooral bij dit ras, kun je beter de problemen voor zijn, voordat er iets uit te hand loopt. Als de hond hierdoor 'beschadigd' raakt, is hij nog veel meer de dupe.
Dat TS beter geen hond had kunnen nemen, zal ze inmiddels wel weten en dat maar blijven herhalen (incl verhaaltjes) is geen oplossing.

@TS; wát moet er precies veranderen, waardoor jij de hond wel accepteren kan?
Of is voor jou nog de enige oplossing dat de hond weg moet?

XoNo

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:52

Ach, als je dat verhaaltje wel serieus neemt en enigszins gevoel in je donder hebt, dan weet je zeker dat jij je hond wel goed behandelt :)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:53

zielig voor het hondje en dom van je vriend.
hij heeft je overgehaald terwijll jij wel leit merken dat je het liever niet wou!

wij hebben ook 2 honden (zijn van me ouders) en eentje ervan kan ik soms ook wel schieten hoor, maar dat zijn momenten haha!

over het verhaaltje, het gaat wel zo. tuurlijk denkt de hond niet zo(lijkt me)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:57

XoNo schreef:
VinAx schreef:
Nee, jij snapt niet hoe ZIJ in elkaar zit. Serieus. Ze heeft een heel huis ter beschikking, de achterdeur naar de koer staat ALTIJD open. Ook op zolder kan ze altijd gaan neuzen. Waar doet mevrouw haar boodschap? Juist. Op mijn boeken. Op mijn onderleggers. Op mijn propere was. Geloof me nou, nooit op de spullen van mij ex.

Ik weet dat het raar klinkt, maar het is gewoon écht zo. Natuurlijk deed ze het ook wel eens gewoon op grond, maar meestal koos ze een van mijn spullen er uit.

Ik geloof best dat dat ze dat deed, maar niet om de reden die jij aangeeft. Ik weiger te geloven dat een hond het voorzien heeft op iemand en dat uit in het verzieken van spullen. Honden zijn niet materialistisch ingesteld en weten dus niet de waarde van spullen. Er moeten een andere onderliggende reden zijn geweest. Vraag om aandacht, dominantie (van jou of de hond?), noem het maar. Echter een hond die een mens een hak probeert te zetten? Waren ze maar zo slim...

Een hond kan niet redeneren, dus zal nooit expres op jouw spullen gaat poepen. Als je dat wel denkt, dan zou ik maar eens te rade gaan bij iemand die er verstand van heeft, want dit is klinkklare onzin.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:58

ziamara: die momenten hebben we allemaal :D toen onze hond laatst weer een kussen aan gort gereten had kon ik hem ook wel wat aandoen :D Maargoed, je neemt gewoon je maatregelen (zorgen dat hij niet meer bij de kussens kan bijvoorbeeld) en verder issie nog steeds lief en het was ONZE keus dat hij in huis kwam en niet de zijne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:00

TS heeft zichzelf in deze situatie geholpen, als ze zich laat ompraten dan is dat haar probleem. De pup is de dupe er van. Of je nu van honden houdt of niet, dit is gewoon een domme te voorziene actie.
Breng het diertje terug naar de fokker en misschien kan hij er wel een fatsoenlijke baas voor vinden.
Te doen met TS heb ik helemaal niet, dit soort dingen met wat voor dier ook gebeurt te vaak en de dieren zijn de dupe en de asiels zitten er vol mee.
Je sluit de pup dus ook al op? :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:03

Als je zo vies uitgevallen bent, snap ik niet dat je een hond neemt, ook al wil je vriend dat zo graag. Ik vind het zielig voor het dier, zeker omdat het een pup is en die zijn druk en idd zetten overal een poot op of tegen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:03

@XoNo: haha ik weet hoe je je dan voelt! je wilt hem igg wel een mep verkopen maarja, je doet het dan maar niet aangezien die het ook neit express doet!

onze hond is gewoon beetje sneaky al zeg ik het zelf :+
hij ligt altijd bij me vader op schoot, kom ik eraan, of kijk ik hem alleen aan begint die al te grommen! dus wil ik hem corrigeren, krijg ik me toch op me donder van me vader haha, JE BLIJFT VAN ME HONDJE AF! dan heb ik echt zoiets van nahh.. :\

& als me vader er niet is, moet je raden wie er bij mij op schoot ligt?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:08

De honden van de buren was ik altijd vies van.
M'n vriend had ook altijd al een hond, maar die kwam nooit in huis.
Sinds we samen wonen komt de hond wel in huis.
Hij slaapt 's nachts in de keuken en overdag komt die ook meerdere keren binnen. De rest van de tijd loopt die zich achter te vermaken.

We hebben een friese stabij, een formaat dat nog wel goed binnen past.
Zo'n grote hond als wat jullie hebben is direct zo overheersend in huis, ik neem aan dat je een niet al te grote starterswoning hebt.

ALs je een hond hebt dan vind ik dat deze ook binnen hoort, anders alleen beperken tot de keuken zodat de kamer schoon blijft? Hij is nu nog jong en kan dat nog makkelijk leren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:09

Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zeggen dat ze van hun dieren houden en dat ze ze nooit weg zullen doen. Maar ik vind dat er voor een dier de allerbeste zorg moet zijn die er is, en als een bepaalde persoon dat niet kan om welke reden dan ook, dan moet het dier maar herplaatst worden.

Ik zeg niet dat ze op gouden matjes moeten liggen, maar als er overduidelijk geen liefde is, het dier wegstoppen of negeren, nou dan heeft dat dier ook geen prettig leven. Nu issie nog jong...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:12

XoNo schreef:
Ach, als je dat verhaaltje wel serieus neemt en enigszins gevoel in je donder hebt, dan weet je zeker dat jij je hond wel goed behandelt :)

Oh, dus alleen als je dat verhaal zielig vind en spontaan begint te huilen, behandel je je hond goed? :')
Dream on, sommige mensen zijn wél realistisch.

TS, ik hoop écht dat je die hond een goed tehuis bieden kan. Is het niet je eigen, dan zsm bij iemand anders.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:15

wimmus schreef:
XoNo schreef:

Oh, dus alleen als je dat verhaal zielig vind en spontaan begint te huilen, behandel je je hond goed? :')

TS, ik hoop écht dat je die hond een goed tehuis bieden kan. Is het niet je eigen, dan zsm bij iemand anders.

God, dan hebben ze het hier over zwart wit. Wat een domme, kortzichtige conclusie weer. Als je dan toch wilt mierenneuken, moet je mijn zin GOED ontleden en dan zul je zien dat er staat dat je dan ZEKER weet dat jij je hond wel goed behandelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:15

wimmus schreef:

Veel mensen vermenselijken de hond teveel, blijkt ook wel weer in dit topic.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:16

Heb niet alle pagina's gelezen, dat zal ik er wel even bij zeggen.. :o

Denk dat je de hond "zat" bent omdat je totaal niks met honden hebt..
Neem aan dat je zelf ook nooit honden hebt gehad??
Ook hoe het beestje is gekomen is al vreemd eigenlijk..
Jij wilt eigenlijk niet en bent overgehaald door je vriend, das natuurlijk al geen lekker begin..
Jullie moeten er samen achter staan en voor de volle 100 % voor gaan..
Zoals je over de hond schrijft vind ik (zoals je zelf zegt) een beetje raar zoals je over de hond denkt..
Wie hoopt nou dat zijn hond onder een auto komt!!! :(
Ik vind het echt niet zielig voor jou, jij hebt hersenen en kunt denken..
Voor de hond vind ik het wel vreselijk zielig..(geloof maar dat ze het voelen als je hun niet "mag")
Jullie hadden denk ik beter na moeten denken over de hond nemen want zoals dit soort gevallen zitten de asiels dus ook vol..

Begrijp me niet verkeerd, maar ben een hondenliefhebster.. ;)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:25

XoNo schreef:
God, dan hebben ze het hier over zwart wit. Wat een domme, kortzichtige conclusie weer. Als je dan toch wilt mierenneuken, moet je mijn zin GOED ontleden en dan zul je zien dat er staat dat je dan ZEKER weet dat jij je hond wel goed behandelt.

Grijs bestaat niet op Bokt :')

Sorry voor mijn reactie, ik word van bepaalde reacties hier gewoon pissig (en zwartwit)

TS word iei al neergezet als dierenbeul, gewoonweg omdat ze geen hondenliefhebber is. Aangezien ze smetvrees heeft, is ze een grote psychopaat of iets in die trant.

Door zo'n verhaal te plaatsen, werk je in op haar gevoelens, en dan? Moet het beest nog 10 jaar gedoogd worden, op een plek waar maar 1 iemand (die het minst thuis is en hem niet bepaald goed opvoed) hem maar waarderen kan. Dat is toch geen oplossing?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:30

wimmus schreef:
XoNo schreef:

Sorry voor mijn reactie, ik word van bepaalde reacties hier gewoon pissig (en zwartwit)

TS word iei al neergezet als dierenbeul, gewoonweg omdat ze geen hondenliefhebber is. Aangezien ze smetvrees heeft, is ze een grote psychopaat of iets in die trant.

Door zo'n verhaal te plaatsen, werk je in op haar gevoelens, en dan? Moet het beest nog 10 jaar gedoogd worden, op een plek waar maar 1 iemand (die het minst thuis is en hem niet bepaald goed opvoed) hem maar waarderen kan. Dat is toch geen oplossing?

TS is geen dierenbeul (heb ik volgens mij ook niet gezegd ;) ), maar ze is gewoon geen hondenliefhebster..
Maar ik blijf wel van mening dat ze nooit aan het beestje had moeten beginnen..
De hond is hier de dupé van!!!!!
En dat bedoel ik er ook mee dat hierdoor (zoals dit zeg maar) de asiels ook vol zitten..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:37

wimmus schreef:

Klopt, grijs kennen ze hier niet :D Maargoed, dat verhaaltje, ach ik kan me er niet druk om maken. Maargoed, dierenbeulerij is het dan niet direct, maar dierenliefhebberij al helemaal niet. De enige oplossing is voor het beestje een fijn tehuis zoeken. :j

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:38

Heb niet alle pagina's gelezen.. Hoop dat ik de belangrijkste berichten eruit heb gepikt ;)

Vind het vreemd dat je je van te voren niet samen met je vriend meer verdiept hebt over wat een hond nu precies inhoud.
Of je nu hondenliefhebber bent of niet. Koop jij ook een auto zonder bv te vragen hoe oud ie is, kilometer stand, onderhoudsbeurd etc?? Lijkt me niet he.
Ik denk dat je met je vriend nog eens heel goed na moet denken wat je met de hond doet.
Of hij blijft en jij probeerd de band te verbeteren.. weet niet of je op puppy cursus zit met m? (zo kun jem misschien ook leren om zn pootjes overal vanaf te houden als jij dat zegt, heb je nog voordeel aan ook)
Of de hond gaat het huis uit. Hoe oud issie? 6 maanden dacht ik te lezen. Nu is hij nog jong en kneedbaar. Over een jaar of 2 hoef je je dit niet meer in je hoofd te halen dan willen weinigen m nog hebben.

Hoop dat je goed nadenkt hierover.
Er zijn genoeg mensen die wel heel veel om een hond geven en die meer te bieden hebben voor de hond dan jij en je vriend.
Succes!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:45

Ik vraag me af of TS überhaupt nog durft te reageren. :=

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:51

Heb niet alles gelezen.
Maar is het anders geen idee om het dier overdag lekker in de tuin en de schuur te laten, en alleen 's avonds en 's nacht s het beestje binnen doen.
Het is sowieso fijn als een hond zichzelf kan vermaken buiten, en als hij een poosje buiten is scheelt het allicht in de rommel die je er van hebt, waardoor jij je minder ergert en de hond misschien wat meer gaat waarderen. Wel uitlaten natuurlijk.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:56

ik denk dat ik wél een hele logische verklaring heb waarom de hond het op de spullen van haar voorzien heeft.

Hond plast op haar boeken (of bijt ze kapot) hond krijgt straf (aandacht !!!) ... wat doet de hond in feite? Hij probeert vanalles uit om ook maar aandacht te krijgen van de TS. En of dat nou positive of negatieve aandacht is.. maakt hem niks uit. ALs hij maar aandacht krijgt! Hij heeft gewoon geleerd dat hij aandacht krijg (straf krijgt). Simpelweg doet hij dat bij jou, omdat je vriend waarschijnlijk veel weg is en jij meer thuis, jij hem wel aandacht geeft en je vriend dus niet.

Je hond heeft jou gewoon ontzettend goed afgericht :D

Messchien een idee om een kong aan te schaffen? ALs je kong googled (en recepten kong) echt IDEAAL om je hond 1 a 2 uur bezig te houden terwijl je zelf de was doet. Ik vind het een ideale uitvinding, geef hem ook regelmatig aan mijn hond. Verder raad ik jou aan om eens een goede curses te volgen met je hond en je eens te verdiepen in het gedrag van honden (de boeken van VOLG ME! zijn hiervoor een aanrader) zodat TS honden beter gaat begrijpen.

Honden zijn best leuk hoor ;) Het zal een van je beste vriendjes worden als jij er maar voor open staat.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:57

Ik vind het niet te bevatten.. dat je niks met honden hebt prima.. maar had daar van te voren over nagedacht..
Ik ben zelf ook erg schoon op mezelf, ik heb twee honden, en hou mijn huis gewoon erg goed schoon.

Berichten als: het is wachten tot hij de pijp uit gaat..of dat hij onder een auto komt, gaat in mijn ogen veel te ver!
Je hebt geen idee waar je over praat. prima als je het zo voelt, maar zorg dan dat het beestje bij mensen komt die de hond in zijn waarde laat, en waar de hond een fijn en gewaardeerd leven mag hebben.
Juist staffords zijn honden die ontzettend mensgericht zijn, en het heerlijk vinden om bij mensen in de buurt te zijn.
De hond is nu nog jong.. mijn advies: hond herplaatsen naar mensen die er wel voor gaan, en er zelf nooit meer aan beginnen.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 15-03-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:57

@ wimmus en XoNo: :') Ik ga ook voor een grijs Bokt, ik ga vooral voor een maatschappij waarin in een hond gewoon hond is, en er niet zo vréselijk sentimenteel over wordt gedaan.

@ TS: zoek een ander plekkie voor de hond, jij gaat niet gelukkig worden met dat beest, en het beest niet met jou. Geef je vriend een knal om de oren.

Kweek wat ballen. Jíj wil geen hond, en nou is er toch een hond, en jij zit met de gebakken peren, en je vriend flierefluit vrolijk rond. Wat heb je gedaan meis?

Nee is nee, ook tegenover je vriend. Onthou dat, is erg belangrijk. Nee wordt niet even later ja, blijft gewoon nee. Jij wil geen hond, je hebt niks met honden, dan zorg je dat er geen komt, en anders zet je je vriend voor het blok: hond eruit of ik eruit. Zo simpel is dat.
En zolang je daar de ballen niet voor hebt, zal je vriend altijd weten dat, als hij maar genoeg doordramt, hij zijn zin wel krijgt. Zo staan de zaken en niet anders.

Voor de rest van de posters: je kan wel roepen hoe dol jij op honden bent, maar daar heeft de TS niets aan. Je kan wel een vreselijk zielig verhaaltje neerzetten, maar daar heeft de TS ook geen bal aan. Geef haar een raad hoe ze in het hier en nu moet handelen, en hou die sentimentele, tranentrekkende nonsens voor je, want daar hebben zelfs de hondenliefhebbers niks aan.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:03

Ik kan er niet over uit dat iedereen zegt, weg doen die hond! ALS MIJN vriend aan zou komen, dat ik 1 van mijn dieren weg moest doen omdat meneer het daar toevallig niet mee kan vinden... nou dan weet ik wel wie er uit vliegt. En ik weet dat mijn vriend niet zo heel blij is mijn beestjes, hij wil mij niet kwijt, ik hem niet, en ik mijn beesten ook niet.
TS heeft er nu eenmaal mee ingestemt met een hond en ze zal zich er dan ook in moeten verdiepen hoe zij wel een goede band kan krijgen met het dier. Maar daar moet ze dan wel voor open staan!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:04

Ik snap je heel goed hor TS!

Mijn vriend wil heel graag een Berner Sennen, nou ik moet er werkelijk waar niet aan denken.
T zijn mooie honden, echt waar, vast ook heel betrouwbaar en lief, maar dat haar! en die (gore) poten! Men, ik word al gek als onze kat van buiten komt en met zn natte poten een rondje wandelt over onze bank (dan heb ik echt spijt dat we geen leren bank hebben). Nee, dan zo'n beer van een hond, springt ie nog even tegen je op (terwijl je net uit de douche komt... :( )

En helaas heb ik ook hetzelfde, alleen dan andersom zeg maar:
Ik wilde heel graag 2 konijntjes, vond ze zo schattig en lief. Mn vriend wilde mij happy zien en zei geen nee, maar hij haat die beesten, wil er niks mee te maken hebben en ziet ze het liefst in de pan verdwijnen. Dat ik er dan ook nog een half maandsalaris aan DA-kosten aan uitgeef snapt hij helemaal niet.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat het voor beide partijen niet leuk is, hij vind het jammer dat ik geen berner sennen wil, maar hij weet ook hoe het is ok dieren te hebben waar je niet achter staat. Ik vind de hond die hij wil te groot en te harige en dus geef ik geen strobreed toe, maar ik vind het super jammer dat hij een hekel aan de konijnen heeft.

Daarom voorlopig besloten maar geen dieren meer te nemen die in huis horen.