Imago01 schreef:En dan vraag ik me ook af of hier mensen zijn die hun paarden absoluut buiten willen hebben maar hun katten binnen houden?
Wat is de reden? Vind je jezelf dan niet een beetje hypocriet bezig???
Als mijn paard buiten is dan is ze veilig in de wei/padock de kans dat ze wordt vergiftigd, afgeslacht, ontvoerd, plat gereden, met vuurwerk beschoten of dood getrapt is veel kleiner dan die bij een kat.
Een kat kan zich binnen prima vermaken met grote krabpalen, hangmatjes aan de muur, veel speelgoed, krabplankjes, mandjes, tunneltjes en vriendjes.
Als je een paard in een stal zet waar die veel minder ruimte heeft dan een kat in mijn huis zal deze zich zeker niet vermaken want hij is alleen kan niet rennen niet spelen maar alleen maar stil staan.
Zoiets is pas te vergelijken als je een kat in een reismandje houdt.
Een kat heeft veel meer ruimte in een huis want een kat is veel kleiner en een huis veel groter dan een stal.
Je kunt het pas gaan vergelijken als je zegt een kat in een gewoonen 1 gezins woning met speeltjes en vriendjes en een paard in een stal zo groot als 3 voetbalvelden met vriendjes en speeltjes.
Of natuurlijk een kat alleen zonder speeltjes in een reismandje of een paard alleen in een stal van 3 bij 3.
Dus die vergelijking van een kat in een huis en een paard in een stal gaat nergens over omdat de verhoudingen totaal anders zijn.