rotkat! hulp??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:06

Ik weet niet of de optie al voorbij gekomen is, want ik heb 2 pagina's over geslagen :o maar.. Plaats een vangkooi achter het luik. Zodra de kat door het luik kom, klapt die dicht, en heb je hem, hem dan voor de deur van de eigenaar zetten, aanbellen, en weglopen. Zo heeft een kennis van me het ooit opgelost, en die vrouw heeft haar kat verstandig binnen gehouden en laten castreren.
Maar ik denk dat die ballon misschien ook wel effect heeft.. Succes, en ik ben erg benieuwd ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:07

Vervelend, heeft mijn moeder ook eens gehad. Flinke emmer water overgekiept, werkte als een trein. Da's wel een beetje sneu met dit weer, maar als de baas er niets aan wil doen, en jij er vanaf wil werkt het wel. Succes ermee. Overigens vind ik het ronduit asociaal om je kater niet te castreren als ie buiten mag spelen.

marimba

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:11

als ikme niet vergis is je buurvrouw is wettelijk aansprakelijk voor de schade die haar kat bij jouw aanricht. dus idd foto;s maken en is aan de wijkagent vragen hoe dat zit, want dan kan je de kosten declareren bij haar.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:20

ik vind het idee van 500 km verder uitzetten nog het allerbeste :P

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:23

als die kat mijn huis ondersproeide .. had ik hem echt een rot schop gegeven .. het klinkt cru .. maar als je dat is doet komt ie niet meer terug .. goed laten schrikken nat gooien of weet ik veel wat ..

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:31

bellen met de politie of dierenasiel en vragen waar je terecht kan met dit probleem. het kan toch niet zo zijn dat jou huis straks helemaal stinkt vanwege een burenkat:S? ik zou er zelf zeker geen geld aan besteden.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:33

Ik zou naar de wijkagent stappen, als jullie die hebben daar teminste en ander politie?

Je bent zelf al gaan praten met de bazin daar komt niks uit dan de politie maar.
Ze komen toch ook voor geluidsoverlast, waarom niet voor dierenoverlast.
Blijkbaar wil bazin niet naar jou luisteren hopelijk dan wel naar hun?

En idd ik zou de kosten bij haar verhalen, alles opschrijven waar hij tegenaan sproeit,
kosten bij haar neerleggen voor het schoonmaken.

Haar kat haar verantwoordelijkheid...

Wegbrengen , iets in het voer stoppen nee sorry mensen die daaraan denken :n
De kat kan er weinig aan doen, de bazin moet hiervoor "gestraft" worden niet de kat.

Laten schrikken met water of een smerig goedje kan ik wel weer goed inkomen

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:43

Gewoon zelf oplossen...

Ik heb het hier ook gehad. Mijn eigen twee katten verwelkomden hem gewoon.

Ik heb toen mijn luikje op standje 'wel naar binnen, niet naar buiten' gezet. Naar bed gegaan, maar wel winterjas en skihandschoenen klaargezet. En een emmer.

En jawel. Net toen ik lag te slapen hoorde ik het luikje. Menneer was binnen. Ik ben samen met mijn vriend naar beneden gegaan, met beschermende kleding aan. Dat beest klom werkelijk in de ramen! Alles haalde hij overhoop. En toen ik hem eenmaal beet had, leek het of ik een pitbull vast had.

Maargoed. Ik heb hem een paar keer in een teil onder gehouden. Vreselijk drama van gemaakt (moet best pittig zijn geweest, sorry kattenliefhebbers die dit niet trekken) en hem daarna met een schop de deur uit gewerkt. Hij is NOOIT meer binnen geweest. Effectief dus.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:48

ach weet je , zielug voor de kat
maar de kater die ons lastig viel verkrachte mijn
2 gesteriliseerde dames , de heren (gecastereerd ) scheten in
hun broek voor m en de hond ging er dagelijks achteraan
bende in huis door kat gevolgd door groooote hond
niet te geloven .. maar domweg uur later weer naar binnen komen

en dan een eigenaar die zegt tja kater .. het is niet natuurlijk
om die te castereren .. zucht ...
weet niet welke buur het geweest is
maar ben die erg dankbaar dat ze m hebben weten te vangen
en hebben laten casteren ..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 08:59

nickyu schreef:
ach weet je , zielug voor de kat
maar de kater die ons lastig viel verkrachte mijn
2 gesteriliseerde dames , de heren (gecastereerd ) scheten in
hun broek voor m en de hond ging er dagelijks achteraan
bende in huis door kat gevolgd door groooote hond
niet te geloven .. maar domweg uur later weer naar binnen komen

en dan een eigenaar die zegt tja kater .. het is niet natuurlijk
om die te castereren .. zucht ...
weet niet welke buur het geweest is
maar ben die erg dankbaar dat ze m hebben weten te vangen
en hebben laten casteren ..

gelukkig is het uiteindelijk opgelost bij jullie!
wel schandalig dat een buurtbewoner het op heeft moeten lossen inplaats van zijn eigenaar.
had mooi de rekening op zn mat gegooid denk ik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:16

Laten castreren, naar het asiel brengen onder het mom van zwerfkat, nat gooien, stroomdraadje achter het luikje (ff kastje lenen, voor vee) en dan zorgen dat je eigen katten opgesloten zitten. Maar als er meer zijn die last hebben, zou ik voor de eerste 2 opties gaan. Je kunt hem wel iets te eten geven met iets verdovends er door zodat je hem op kunt pakken en weg brengen. Vind die buurvrouw van jou aso zeg, om hem niet te castreren en andere mensen lastig te laten vallen. Enne, wie niet horen wil moet nu eindelijk maar eens voelen. En ja, ik ben een kattenliefhebbern, heb er 3 maar die komen niet buiten, behalve in hun eigen kennel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:47

Interessant vind ik alle adviezen het dier te vangen en weg te brengen als zwerfkat. Bedenkt je wel dat je met het eigendom van een ander aan de wandel gaat. Dat maakt jou dan net zo strafbaar de eigenaar van de kat.

Echt de nette weg bewandelen en haar aansprakelijk stellen en via de wijkagent geregelen. Van allerlei andere opties komt gedonder.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:20

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor :P
Misschien is het het handigst om eens met een wijkagent te praten. Wellicht kun je aangifte doen van vernieling, en dan de eigenaar van de kater op laten draaien voor de kosten van de reiniging van je spullen. Desnoods via je WA verzekering haar aansprakelijk stellen, en de boel laten reinigen. Dat gaan ze dan voelen in de knip, en geloof me dat vind niemand leuk. :n

*edit: precies wat Anya zegt dus :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:27

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet of het al gezegd is.

Iedereen hier lijkt oplossingen te geven om de kat buiten te houden, maar dat ligt aan de eigenaar. Is het niet beter om met een lijstje van alle gemaakte (schoonmaak)kosten naar de eigenaresse te stappen en een vergoeding te eisen? Dan pak je nl de eigenaar rechtstreeks aan ipv de kat. De kat is nl eigendom van die persoon dus zij is verantwoordelijk voor schade die wordt aangericht. En als ze weigert alsnog de polistie bellen voor advies. Want ongestraft iemands bezittingen vernielen mag niet.

En als er maar vaak genoeg een rekening komt gaat ze die kat misschien toch maar thuis houden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:35

nogmaals .. heb een geluids kastje
die kan je achter je luikje plaatsen 8-)

eigen katten dagje binnen / weg houden bji luikje
en kastje aan zetten :D

je hoeft m niet te kopen je mag m lenen tegen verzendkosten
(pb maar voor de voorwaarden)
werkt echt goed ;)

dan is het probleem in huis iig voor je opgelost :D

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:37

Mijn familie houd ook niet zo van katten
Mijn oma; heeft een KATapult en beschiet ze met stenen
Mijn vader; Had ook last van een kat die steeds alles binnen kwam onder sproeien in de zomer (als de schuifpui openstond) Baasje deed er ook niks aan ondanks vriendelijk verzoek. Mijn vader heeft toen dus een blikje sardientjes leeg laten lopen en gevuld met levertraan olie---> Gevolg; Kat lekker gegeten maar aan de diarree. Zodra die kat thuis op de kattenbak ging zitten heeft ie de hele muur onder onder gescheten met sproeipoep :o :oo

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:53

Daar ben je lekker mee... het gedonder van andersmans huisdieren in jouw huis.
Of de kat er iets aan kan doen of niet, dat is dan jammer. Ik zou de kat afleveren bij het asiel. Als de eigenaren de kat terug willen, mogen ze ervoor betalen. Misschien dat dat leert dat ze hun kat bij zich moeten houden...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:58

melsh schreef:
Ik zou hem eten geven met iets gevaarlijks erin. Niet zozeer giftig, maar dat 'ie even knock out of op zijn minst verdoofd is. Of iets wat katten niet mogen hebben, en dan in zo'n hoeveelheid dat het niet dodelijk is, maar dat 'ie wel goed ziek is. En dan hopen dat 'ie door heel het huis van zijn baasje kotst of zo. Dat zal haar leren.

Dat vind ik echt erg. Dan straf je de kat. De kat kan hier niks an doen maar je zou idd gewoon naar de politie moeten gaan.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:59

Ik schrik echt van sommige reacties hier! Beschieten met een luchtbuks? Vergiftigen? Half verzuipen in een teil? Hebben jullie wel een gezond verstand? Dit valt echt onder dierenmishandeling :n

Persoonlijk had ik hem gevangen en naar het asiel gebracht. Met een beetje geluk is deze kat niet gechipt en word hij zo voor je gecastreerd. Eigenaar kan flink betalen voor het ophalen van zijn kat.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:11

Ikzelf heb ongeveer hetzelfde gehad en had toen het briljante plan aangevat om de kat te laten schrikken (en dan een methode waar mijn eigen kat niet ook het dupe van kon worden). Helaas resulteerde dit erin dat de kat alleen nog maar kwam als ik niet thuis was (blijkbaar toch een link gelegd tussen emmer water, harde knal en mij. Kortom, het betrof hier ook nog een slimme kat).

Het is hierboven denk ik al gezegd, maar ik zou zo snel mogelijk zorgen voor het aanmaken van een 'dossier'. Dus data noteren van schade, indien mogelijk met foto erbij. Opschrijven wanneer je een gesprek hebt gehad met eigenaresse. Daarna een offciele brief schrijven, waarin je zegt dat je genoodzaakt bent vervolgschade op haar te gaan verhalen. (Even uitleggen dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor de schade die je huisdier ergens aanricht) en die aangetekend versturen. Als dat helemaal niet helpt, zou ik inderdaad de politie inlichten en hen ook je tot dan toe opgebouwde dossier laten zien.

Verder: Houdt alsjeblieft je hand goed in de gaten. Kattenbeten kunnen tot zéér ernstige infecties leiden, bij het minste of geringste onrustige beeld (rood worden, koorts, vochtuitvloeiing, kloppend gevoel, dikker worden van je vinger) naar de huisarts en zeggen dat het een kattenbeet betreft.

Ik heb zelf uiteindelijk een kattenluik met magneetje voor mijn kat gekocht en dat heeft uiteindelijk goed geholpen. Nadelen: Als een kat écht wil, ramt hij zo alsnog door het luikje heen. Ik weet niet of er hier mensen zijn met ervaring met zo'n luik die op chip reageert, maar die zijn wellicht van een wat betere kwaliteit. Tot slot raakt mijn kat zijn 'huissleutel' nogal eens kwijt en neemt ook wel eens vreemde voorwerpen mee naar huis:

Afbeelding

Heel veel succes!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:12

*UPDATE*

probleem is hopelijk opgelost nu....
heb vanmorgenvroeg n mengsel gemaakt van knoflook,stroop en nog wat troep.
toen kat binnenkwam heb ik dat over hem heen gekieperd.
hij schrok zich rot en vloog de kamer uit.

uurtje later ging mn deurbel: de buurvrouw :+
haar kat was vies thuis gekomen(hoe zou dat nou komen :o ) en had haar hele tapijt vies gemaakt en was over haar bank gelopen.
ze was wel een half uur bezig geweest om haar kat te wassen en was behoorlijk kwaad.

heb haar duidelijk gezegd dat als ze niks aan haar kat deed en hij de volgende x weer bij ons dingen onder loopt te sproeien ik het direct nog een keer doe.

toen liep ze kwaad weg.
heb tot nu toe geen kat meer gezien :D
hoop dus dat ze hem nu binnen gaat houden,..... we zullen zien.

nogmaals thnx voor alle tips

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:30

niks zo vies dan een kat wat je huis onder zeikt!
en dan ook nog tegen je box van de tweeling,jaaaaaa daaaaaaaaaaaaag!!!!!!!!!!!
beestje kan er idd niks aan doen,tis en blijft een beest,maar de eigenaar moet dan beter weten!
heb je goed gedaan door er wat smerigs over te kiepen hahaha kat overleeft het wel en buurvrouw kan dan ook es viezigheid kan dr kat opdweilen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:38

@reina , off topic

:') _O- _O- OMG , wat een prachtige foto :') _O- _O-

ts hoop dat kat (en baasje) genoeg geschrokken is zo
succes :Y)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:43

_O- _O- _O- STROOP!
Wat zal die buurvrouw kwaad geweest zijn zeg...

Ik heb ook een luik en ook een bezoeker geweest (tja krolse poes in huis)
Ik heb nu stroomdraden over mijn schutting, zo kunnen mijn katten de tuin niet uit en andere de tuin niet in :D
Alleen Jack die gaat er dwars doorheen, dus komt nog gewoon via het luik naar huis toe :o

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:43

melsh schreef:
Ik zou hem eten geven met iets gevaarlijks erin. Niet zozeer giftig, maar dat 'ie even knock out of op zijn minst verdoofd is. Of iets wat katten niet mogen hebben, en dan in zo'n hoeveelheid dat het niet dodelijk is, maar dat 'ie wel goed ziek is. En dan hopen dat 'ie door heel het huis van zijn baasje kotst of zo. Dat zal haar leren.

Nouja zeg die kat kan er niks aan doen dit is gewoon dierenmishandeling expres een kat vergiftigen omdat het baasje fout is ben blij dat jij niet in mijn dorp woont zeg. (of eingelijk jij moet blij zijn)
:(

Nouja zeg de kat overgieten met stroop?
Ben je wel helemaal lekker?
Als ik jou buurvrouw was zou ik voor het gerecht slepen of anders jou overgieten met kokende stroop!