De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:16

Ik wou wel even wat rechtzetten, ik weet niet of iemand het al heeft gezegt maar om nou 6 pagina's met precies dezelfde andwoorden te lezen op 2e kerstdag is mij wat teveel.

Dat jou hond die andere hond pakte is geen teken van dominant gedrag, maar asociaal of agressief gedrag. Een hond die dominant is hoeft zich niet te bewijzen, een hond die wat te bewijzen heeft zal pas 'zaken op orde' gaan stellen. Uit een reactie van jou had ik begrepen dat hij wat sociale training heeft gemist als pup? dit is echt ontzettend jammer want juist dan leren ze wat kan en wat niet kan. In ieder geval is het wijs hem aan de lijn te houden, ga niet lopen schreeuwen het is geen wedstrijdje wie er het meeste lawaai kan maken. Probeer juist zijn aandacht eerst te pakken, dit kun je heel makkelijk trainen door thuis een hand vol koekjes te nemen in je zak zodat hij ze niet ziet. Roep je hond en elke keer als hij jou aankijkt geef je hem een koekje, zo leer je hem dat als jij zijn naam roept er iets heel positiefs achter steekt, zolang jij niet interessanter bent dan wat er om hem heen gebeurd kun je net zo goed gaan leren sokken breien :P Dit is overgens een van de eerste trainingen die je krijgt via een honden cursus. Heel kort gezegt JIJ moet interresant worden, kijk anders even of je aan het boekje "the black box methode" kunt komen, hier word heel duidelijk uitgelegt waarom bv een bange hond niet moet worden genegeerd en waarom honden bij bepaalde zaken doen wat ze doen En dat het heel belangrijk is de training af te stellen naar wat de hond doet (waarom zit hij niet als ik het zeg en gaat ie aan zijn bal kauwen) ipv wat hij niet doet (zitten)

Edit, Duidelijk mag zijn trouwens dat jou hond eigelijk deed wat hij altijd deed. Eerst kijkt hij naar wat jij doet je zag die andere hond en dacht 'ow nee, daar gaan we' waardoor hij wel zal hebben gedacht dat het niet goed was. Lichaamstaal is voor honden toch echt wel nummer een aangezien ze onze manier van spreken niet gebruiken. Ik denk dat je geheel onbewust hem toch het signaal hebt gegeven dat het niet goed was. (wel leuk huiswerk uit het boekje black box methode, als je wilt weten hoe verstaanbaar we zijn voor een hond ga voor iemand staan en zonder spraak of signaal moet je hem vertellen wat te doen)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:23

Shadow0 schreef:
xDramaQueen schreef:
ik zei dat het natrappen niet netjes was maar ze is zelf wel de gene die verantwoordelijk is voor de buikpijn van de hond.

Dat snap ik dus nog steeds niet. BEIDEN zijn verantwoordelijk.

xDramaQueen schreef:
ik heb dus degelijk wel gezegd dat het not done is om de hond na te trappen maar het is woede,

En daarom is die vrouw niet verantwoordelijk? Als je boos bent mag je alles?

het mag niet, maar ik kan het wel begrijpen, als het tijdens de aanval was geweest was het gelijk een hele andere zaak ik bedoel doen we allemaal niet eens wat verkeerds in zo'n situatie? ik stond zo stijf van de schrik dat mijn hond haar hele nek open lag, en oh wat had ik toen graag die hond een schop willen geven iedereen reageert anders, en het MAG niet maar schrik doet een hele boel met mensen..
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 26-12-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:23

Eén van mijn honden is niet te vertrouwen met anderen en daarom gaat hij ook nooit los. Dat risico wil ik gewoon niet nemen. Mijn verantwoordelijkheid.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat ik een trap uitdeel naar een hond die zomaar mijn hond aanvliegt. Zeg niet dat ik het goedkeur dat je er zomaar flink op los trapt, maar ik kan me goed voorstellen dat je een keer uithaalt.Verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:26

xDramaQueen schreef:
het mag niet, maar ik kan het wel begrijpen, als het tijdens de aanval was geweest was het gelijk een hele andere zaak ik bedoel doen we allemaal niet eens wat verkeerds in zo'n situatie?

Natuurlijk doet iedereen dat wel eens, maar dat ontslaat je niet van de verantwoordelijkheid voor de gevolgen.

Eva1993

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 20:04

Ik ga hier later even op reageren. Ik ga nu even eten. :wave:

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:14

Jazeker is het aso als mensen hun loslopende hond naar een hond aan de riem laten rennen! :(
Hoe vaak ik dat wel niet heb meegemaakt! En dan klikt het om een of andere reden niet tussen mijn en de andere hond dus die gaan naar elkaar grommen of vallen elkaar zelfs aan. Waar is die eigenaar van die loslopende hond dan? Die moet nog van ver aan komen! Maar ondertussen sta ik daar met 2 honden over de zeik. Ik laat mijn riem heel snel vallen want mijn hond moet gelijke kansen als die andere hond hebben en ook ik schop die andere hond weg. Gelukkig weet ik van mijn hond dat hij de andere hond snel "loslaat" als die eenmaal niet meer aanvalt en kan ik me op de aanvallende hond concentreren.
En dan zou mijn hond gevaarlijk zijn. Jazeker een heuse Stafford die nog nooit maar dan ook nog nooit een wond of krasje bij een andere hond heeft veroorzaakt, ook al beet die andere hond dwars door zijn oor.

Natuurlijk zie ik ook liever dat mijn hond lekker los met soortgenoten kan spelen. En er zijn ook wel honden waarmee hij dat kan maar als ik mijn hond aan de riem heb heb je jouw hond bij je te houden.
[/quote]

Het is niet voor niets een losloop gebied als jouw hond het niet kan hebben moet je ook niet daar met hem aan de riem gaan lopen er lopen daar honden los en je kunt verwachten dat ze op jouw hond af gaan komen, overigens luisteren mijn honden prima hoor zodra ik roep komen ze gewoon.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:26

BraveSpots schreef:
lisanne1989 schreef:
Aanvallen is nooit goed, dat hoor je mij ook niet zeggen.. maar als een hond toch op jouw hond af komt, ongeacht of hij wil spelen of andere bedoelingen heeft, dan kun je als je hond onderdanig op de grond gaat liggen, hem moeilijk rechtop zetten.
En natuurlijk heb jij het recht als eigenaar om te kiezen met welke honden jouw hond wel en niet mag spelen, maar als je toch in zo'n situatie komt, dan zou ik het toch eerst even aanzien, voordat ik mijn hond rechtop zet ;)

Ik ben het met je eens dat het van die mevrouw onhandig gekozen was om haar hond rechtop te trekken. Maar mss was dat in een reflex omdat ze in paniek was vanwege de aanstormende hond (die gekend is/was dat ie niet echt lief is) ofzo?

Maar omdat ze die keuze heeft gemaakt geeft dat de andere hond nog steeds totaal geen recht om dan maar aan te vallen. Vind ik :).

Dan zijn wel het met elkaar eens :) Zal waarschijnlijk ook wel een reflex zijn geweest, ze vond vast dat ze iets moest doen om haar hondje te beschermen.. Maargoed, de hond van de TS zal waarschijnlijk niet hebben gezien dat de eigenaar de hond rechtop wilde trekken, en dat de hond van de TS dat zag als teken van dominantie..

Het is lastig dat honden niet kunnen praten, anders zou alles een stuk makkelijker zijn ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:50

Moderatoropmerking:
Er is een felle discussie aan de gang. Daar is niets mis mee. Maar ik zie ook een aantal persoonlijke aanvallen, onder andere richting de TS. Deze zorgen voor een vervelende sfeer en zijn niet de bedoeling op bokt. Hierbij het verzoek de discussie ontopic te houden en de aanvallen achterwege te laten.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:53

Mijn eerste reactie zou zijn : stomme trut houd dat beest dan ook bij je! Maar dat is meer omdat je schrikt..

Mijn tweede reactie zou zowiesow niet schoppen zijn, maar kijken of men hondje wat mankeerd..
Men derde reactie als men hond wat mankeerd even naar huis gaan en met jou de verzekering enzo regelen

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:02

Het is logisch dat die vrouw boos word.
MAAR IK VIND HET NIET KUNNEN DAT ZE SCHOPT.
Ik vind het juist goed dat jij je hond een x laat rennen en eerst voorzichtig hebt gekeken of er niemand aan kwam.
Gaat het al wat beter met je hond?

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:13

Ik heb precies dezelfde situatie als jou hond, mijn hond is ook een onwijze goedzak.
Maar helaas gaat het buiten niet met alle honden goed!

Mijn hond ik ook wel is aangevallen, en daar zou ik die andere hond zeker niet voor schoppen!
Dit hoort er gewoon bij, het is ook een soort van rangorde bepalen. :j
Toch snap ik wel dat die vrouw boos was, gewoon van de schrik.

Ik haat laatst ook ongeveer zo'n situatie, had mijn hond net los.
Draai me om, en jawel wie staat daar een hond waar hij het niet goed mee kan vinden.
Deze hond was naar hem toe gekomen en staat op een klein afstandje.
Mijn hond gaat naar hem toe en ze gaan aan de mat.
Ik kon roepen wat ik wil maar luisteren, neehoor!

Hopelijk gaat het al wat beter met de buikpijn van je hond.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:23

Ik heb niet het hele topic gelezen, ben het ook niet van plan te doen. Maar ik ga in op het topic bericht van TS.

Zovaak heb ik het al mee gemaakt, een hond die de mijne wil aanvallen. Of een van onze honden. We hebben 3 totaal verschillende, ook 1 waar men een blokje om voor gaat. Maar nooit laat ik ze los. Wat andere bazen met hun hond doen, hun probleem. Maar als er een hond de mijne aanvalt, dan schop ik waar ik schoppen kan!
Dit is de reden waarom ik nooit mijn hond los laat lopen. Zo heb ik de zekerheid dat ze nooit weg loopt, of op een andere hond stuift.
Zo als ik al heb gezegt: ik heb het meerdere malen mee gemaakt, eerste keer overviel het me. Maar na 4x schop ik echt waar ik schoppen kan. Een hond heeft hele andere lichaamstaal dan die van ons, en we weten heel veel van deze taal. Maar niet alles.

Sterkte met je hondje :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:28

Eva1993 schreef:
Lex heeft 2 dagen lang lopen kotsen en lopen janken van die schop in zn maag. Sommige mensen hebben geen idee wat voorn schade ze kunnen aanrichten bij een hond..

Lees nergens of jullie nog uitgezocht hebben d.m.v een dierenarts wat 'voorn' schade hij opgelopen had?

Ben van mening dat een hond moet luisteren naar zijn begeleider, zeker een grote hond, als je erachteraan moet gaan rennen heb je de strijd verloren, die hond kan dus alleen losgelaten worden door iemand waar hij wél naar luistert, als die iemand niet bestaat kan hij dus niet los, wat erg zielig is.
Begrijp ook niet wat mensen die kennelijk geen of een te kleine tuin hebben in een woonwijk met beperkte uitlaatmogelijkheden met een grote hond moeten eerlijk gezegd.

Zou overigens niet voor mezelf instaan als iemand het in zijn of haar botte hersens zou halen om om wat voor reden dan ook mijn hond te schoppen, vermoed dat er dan politie bijgehaald zou moeten worden en een ambulance sluit ik ook niet uit.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 22:19

xDramaQueen schreef:
nee wat wil je dan!??? je post het hier en had je alleen maar aah en ohh reacties verwacht? denk toch eens na..

Heel jammer hoor, zo'n reactie. Ik heb duidelijk in mijn openingspost gevraagd wat jullie zouden doen in mijn situatie, en ik die van de vrouw. Ik ben absoluut niet op ohh of ahh reacties, en ik denk ook dat iedereen het daarmee met mij eens is. Vind het jammer dat je zo reageerd, heb niet het idee dat je uberhaupt mijn deel van het verhaal wil begrijpen. Ik heb jou niks meer te zeggen, en jij voegt ook niks meer toe aan deze discussie. Dus ik snap niet waarom je uberhaupt hier nog een bericht post, als je mij alleen maar kan aanvallen.

@Luxx: Wij zijn naar de dierenarts geweest omdat lex niet wou eten e.d. maar we hebben voorderest niks meer gedaan. Deels omdat het natuurlijk ook mijn fout was en ik het niet zo goed kon plaatsen zeg maar..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:34

Eva1993 schreef:
@Luxx: Wij zijn naar de dierenarts geweest omdat lex niet wou eten e.d. maar we hebben voorderest niks meer gedaan. Deels omdat het natuurlijk ook mijn fout was en ik het niet zo goed kon plaatsen zeg maar..

Hond heeft dus een hoop te lijden doordat jullie eigenlijk gewoon niet weten wat het betekend om goed voor een dier, in dit geval een hond te zorgen. Erg zielig voor Lex.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:52

Eva1993 schreef:
xDramaQueen schreef:
nee wat wil je dan!??? je post het hier en had je alleen maar aah en ohh reacties verwacht? denk toch eens na..

Heel jammer hoor, zo'n reactie. Ik heb duidelijk in mijn openingspost gevraagd wat jullie zouden doen in mijn situatie, en ik die van de vrouw. Ik ben absoluut niet op ohh of ahh reacties, en ik denk ook dat iedereen het daarmee met mij eens is. Vind het jammer dat je zo reageerd, heb niet het idee dat je uberhaupt mijn deel van het verhaal wil begrijpen. Ik heb jou niks meer te zeggen, en jij voegt ook niks meer toe aan deze discussie. Dus ik snap niet waarom je uberhaupt hier nog een bericht post, als je mij alleen maar kan aanvallen.

tjah meid, sorry ik kan er niet wakker van liggen maar lees ook de rest even en leer ervan, maar ik neem aan dat je dat nu wel hebt gedaan. Tuurlijk begrijp ik ook jou kant, daarop zeg ik ook dat het not done is om na te trappen. Al had je misschien wel van schrik hetzelfde gedaan als het andersom was, dat weet je gewoon helaas niet.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:55

Zo,

ik had die vrouw even een rot schop terug in dr maag gegeven, kijken hoe dat voelt.
ik had dat zonder grap egt gedaan, dat doe je toch niet zomaar. komop hee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:56

Meer geweld! Dat lost de situatie vast op :j

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:56

luxx schreef:
Eva1993 schreef:

Hond heeft dus een hoop te lijden doordat jullie eigenlijk gewoon niet weten wat het betekend om goed voor een dier, in dit geval een hond te zorgen. Erg zielig voor Lex.

Hoezo zou ze niet goed voor haar dier zorgen? Vind dat een beetje grof om te zeggen. Ze zijn toch naar de deirenarts geweest omdat hij niet wou eten e.d.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:08

Die vrouw heeft geen recht om jouw hond te schoppen , ongelukjes gebeuren nou eenmaal!
Je moet gewoon iets voorzichtiger zijn, kijk iets meer om je heen ofzo ? ik weet natuurlijk ook niet hoe zon gras veld dat is .. ik heb zo iets laats ook met mij hond gehad , wij hebben een dobberman en die loopt altijd los naast mij luistert hartsikke goed enzo.. en als er iemand met een hond aan komt dan pak ik hem natuurlijk aan de riem .. Maar toen laats had ik mijn camera mee en dat vind hij verschrikkelijk daarom maakte ik al foto's van onze andere hond en hij liep al 15 meter voor me aan tot ik hem maar eens terug ging roepen want in de verte kwam ook een hond aan , ik roepen en roepen , maar de kwam echt geen hond aan hij rende gewoon door , en het is echt geen schatje met andere honden want daar wil hij meestal altijd heel vel op reageren , en dacht je dat ik die hond bij me kon krijgen echt niet! o man dan wil je het wel veen benauwd krijgen hoor haha..
Maar gelukkig deed hij niks bij de hond en kon ik hem zo weer vast klikken en de mevrouw vond hem ook helemaal niet erg want haar hond doet dat ook wel is .. en was me zelfs iets weg gevallen wat ze weer voor me op pakte... de vrouw was allang blij dat ze zag dat iemand anders zn hond dat ook deed ,, haha
nou had ik even geluk !

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:09

_Miistral_ schreef:
Zo,

ik had die vrouw even een rot schop terug in dr maag gegeven, kijken hoe dat voelt.
ik had dat zonder grap egt gedaan, dat doe je toch niet zomaar. komop hee.

Mee eens ! ongelukken gebeuren nou eenmaal !

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:15

luxx schreef:
Eva1993 schreef:

Dit slaat inderdaad nergens op ! Ze gingen toch naar de dieren arts , en ook al hadden ze er en dagje of mischien 2 (ik weet niet waarneer ze heen is geweest ) mee gewacht als jij een dag loopt te kosten ga jij dan meteen naar de dokter ? nou ik neem aan van niet.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:20

luxx schreef:

Waarom moet je nou in vredesnaam TS op deze manier aanvallen?! Steek je hand in eigen boezem!
Als iedereen nou even goed leest dan zien we allemaal dat TS wel degelijk lering hieruit trekt...en dat geldt ook voor jou xDramaQueen.. even goed lezen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:21

Als mijn hond na een schop in de buik twee dagen aan het kotsen is ga ik er direct de eerste dag mee naar de dierenarts om te kijken of er niks stuk gemaakt is, als ze zomaar gaat kotsen kijk ik het even aan omdat ik ook weleens iets verkeerd gegeten heb.
Maar de basis van voor je hond zorgen is toch wel ervoor zorgen dat hij of zij naar je luistert. Vind ik.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:25

luxx schreef:
Maar de basis van voor je hond zorgen is toch wel ervoor zorgen dat hij of zij naar je luistert. Vind ik.

Als en hond nou eenmaal een andere hond op het oog heeft krijg je bij de meeste honden geen woord tussen ook al luisteren ze nog zo goed ..