AliceTwingo schreef:er staat hier dat je het mishandeling vind als een hond zijn waffel niet kan houden als jij passeert met je hond..
Nou dan..heb het toch niet over als er bezoekers binnenkomen? Beetje jammer.
Een hond die op straat naar mijn hond blaft, of naar mij kan een trap krijgen.
Een hodn die blaft omdat het het huis en baas beschermd vind ik vrij normaal,
daar heb ik immers mijn hond ook voor.
ThePast03 schreef:Misschien begrijpt je het pas als jouw hond voorkomt dat jij wordt aangevallen. En misschien ook niet, ik kan dat niet voorspellen.
Mijn hond zal Truus, Kees, Klaas en Harrie ook beschermen als het door hun was opgevoed te vreten wordt gegeven, daar is het te simpel van geest voor
Net als een Hond A B C of D mij ook zal beschermen als het hier in huis zou komen, dus ik zie daar niets emotioneels aan.
Mijn auto rijdt ook van A naar B hoor als Kees Truus of Harrie dr inzit.
Daarom zie ik een hond ook als een ding en kan ik daar geen band mee krijgen, voor jou en mij duizenden anderen.
BraveSpots schreef:Ok, stel dat mijn hond blaft als jij paseert. Hoezo is dat mishandeling? Ik heb er geen problemen mee, hond is happy dat ie mag blaffen, iedereen blij toch?
Nou dat zie ik als gebrek aan opvoeding, blaffen kan voor een hond die zich wél gedraagt (Dus niet zijn waffel open trekt) als knap bedreigend opgevat worden, lijkt me meer dan logisch.
En een gebrek aan opvoeding vidn ik mishandeling, hond weet immers niet waar het aan toe is en kan met mijn rechtervoet te maken krijgen als het niet heel snel uit mijn vizier verdwijnt.
Blaffen is irritatiepunt nummero 1 van vele honden'liefhebbers'
en heel simpel af te leren.
Net als bedelen.
Adil18 schreef:Das een vreemde definitie...Je bent namelijk in mijn ogen namelijk pas een hondenmens wanneer je een hond een hondwaardig bestaan biedt, en dat doe je in mijn ogen niet door een hond als gelijkwaardig (gelijkwaardig, dus gelijk an de mens, dus als mens) te behandelen. Door een hond als MENS te behandelen zul je hem geen hondwaardig bestaan kunnen bieden. Dito bij paarden.
Denk dat veel mensen zich nu aangevallen zullen voelen, hondjes die mogen blaffen bedelen, op bed, op de bank en alleen maar luisteren als ze te vreten krijgen.
Ook zij voelen zich namelijk 'honden' mens.
Ik ben blij dat ik een oprecht hondenmens ben kans dat mijn hond met een gedragsprobleem in het asiel terecht komt, of lichamelijk iets zal gaan mankeren omdat het bedeld, zal erg klein zijn.
Ik doe er iig mijn best voor dit te voorkomen.