Mijn muizenhobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Mijn muizenhobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:32

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:36

Ik heb nooit wat met muizen gehad, wel met hamsters. Maar toen een soort van verre vriednin zei dat ze muizen had en die niet meer wilde zei ik geen nee, omdat ik wel een dierenvriend ben. wat bleek, 2 vrouwtjes (wit) Beide HARTSTIKKE ziek. Echt op het punt om dood te gaan, zat amper leven in. Dus ik snel water gegeven, en bij me in bed gelegt. :D En ze knapte de volgende dag gelukkig goed op. Wat bleek, eentje was er nog hoogdragend ook! Zo mager dat het amper te zien was. De volgende dag ook dat ze bij mij kwamen kreeg ze jonkies. 4 stuks. Allemaal overleefd gelukkig. Ik heb ze een tijd gehouden, maar later toch allemaal weggegeven aan een GOEDE vriendin, die helemaal weg is van muizen en ratten. Daar zijn ze nu nog steeds:)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 16:12

@Vajente: Leuk hoor. :) Maar ik hoef er echt niet nog meer muizen bij, ik heb liever dat als je je muizen wilt laten zien je zelf een topic maakt. :)

@Hannekeee: 4 is wel weinig, wel beter. Dan kon ze de melk goed verdelen.
Wat een gaaf verhaal zeg :D

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:16

Ja ik dacht ook altijd dat het er veel meer werden, maar gelukkig niet! Misschien had ze het dan niet aangekunt. En ik dacht dat ze er misschien al een paar had verworpen omdat ze zo zwak was.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 11:32

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:43

Drrrassic schreef:
Nee, dat hoeft echt niet zo te zijn.
Heel veel fokkers fokken dus juist zo dat ze die kankermuisjes eruit halen en zo verder gaan met de gezonde. ;)
Er wordt echt heel goed op gelet, bij veel fokkers. Maar lang niet bij allemaal, helaas.

Ja, ik moet bekennen dat mijn muisjes van verschillende dierenwinkels kwamen. Wel een paar die van een fokker uiteindelijk wel kwamen en ik had ook van die satijntjes en ik had er 1 bij met zo'n lang haar maar ik weet niet hoe die variant noemt.

Kanker is echt erg bij die beestjes (bij mensen trouwens ook)
ik heb ze praktisch allemaal moeten laten inslapen op het einde omdat het toch lijden betekende voor die muisjes. Echt zo jammer hé. Ik denk dat ik er maar 5 ofzo had die gewoon gestorven zijn door leeftijd. Voor de rest is het om buurt een spuitje geworden. Megazielig, das dus echt de reden waarom ik geen muizen en ratjes meer wil houden. Had 4 ratjes uit een opvang ook ter adoptie, 2 kanker gekregen laten inslapen, 1 echt stokoud geworden perfect gezond (voor een rat toch: kwam van een fokker deze jongen), en mijn vierde rat kreeg een beroerte, was verlamd achteraan en heb ik uiteindelijk wel moeten laten inslapen ook. De oudste rat kwam van bij een fokker, was mijn eerste een lieverd en is 3,5 jaar geworden. De 3 andere waren broertjes uit een opvang en die 3 zijn max. 2 jaar geworden en je leest het, 2 kanker en 1 beroerte. Dus het zal wel in de lijn zitten. Veel van mijn muisjes waren ook familie van elkaar (ik had maar een 3 nesten en heb de meeste jongen zelf gehouden, niet om te fokken maar als huisdiertjes)

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:45

Nou zie ik in de bovenste link van deze pagina dat nog iemand een langhaar muisje heeft. Hoe noemt deze variant? Ik had er 1 met lang haar met chocovlekken, een schatje :-)
En wat zijn die mooi!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:52

Echt, nu ik al die muisjes zie wil ik er zelf ook een paar :P
Jammer dat ik er geen dieren meer in huis mogen :P
Missch over een jaartje of 3 als ik op mezelf woon ofzo :P

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:33

Ik heb ook een poos muisjes gehad, leuke beestjes zijn het! :)