Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannah_Menno schreef:Dat zou inderdaad wel kunnen ja!Ach, mijn konijnen hebben het prima. Bijna elke dag er even uit. Regelmatig een schoon hok, altijd schoon water en genoeg voer. Dat ze niet dag en nacht bij elkaar zitten (Ofja, elkaar niet kunnen aanraken) is dan jammer, ze zijn ook niet anders gewend. 9 v/10 keer zitten ze toch bovenin het hok!
Hannah_Menno schreef:Later kan ik voor mijzelf beslissen. Als mijn ouders nee zeggen is het ook nee! Als ik het NOG beter kon maken? Tsja, dan moeten we ze ook niet meer in hokjes stoppen he?Je moet érgens een grens trekken.
Hannah_Menno schreef:Nee, de hokken kunnen niet tegen elkaar. Beter kijken én lezen!
Afmetingen zijn goed. Ze kunnen languit liggen en rechtop staan.
Joyckuh schreef:Hannah_Menno schreef:Later kan ik voor mijzelf beslissen. Als mijn ouders nee zeggen is het ook nee! Als ik het NOG beter kon maken? Tsja, dan moeten we ze ook niet meer in hokjes stoppen he?Je moet érgens een grens trekken.
Wat ben jij een verschrikkelijk mens zeg... Zeer egoistisch inderdaad! Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....
x_Marr schreef:Nee, jij HEBT de mogelijkheid om ze gelukkiger te maken, maar wil het niet doen.
Ik heb het over later, dat je dus nog niet voor jezelf kan beslissen, omdat je ouders zeggen dat het niet mag.
Citaat:Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....
Emytje schreef:Hannah_Menno schreef:Nee, de hokken kunnen niet tegen elkaar. Beter kijken én lezen!
Afmetingen zijn goed. Ze kunnen languit liggen en rechtop staan.
Ik heb goed gelezen, beetje aanvallige reactie zeg... Ik probeer je alleen te helpen hoor, of in ieder geval je konijnen.Je zou misschien ook met pvc buizen een verbinding tussen de hokken kunnen maken. Ik moet zeggen dat als je konijn er languit in kan liggen, je alleen een hok hebt gekocht van de minimale afmetingen, het kan dus vele malen beter.
x_Marr schreef:Oh dus je hebt het in deze tijd al overlegd met je ouders of er tussen de hokken een stuk gaas mag zodat de hokken in verbinding zijn? Dat is snel zeg! En waarom mocht het niet volgens hun?
Emytje schreef:Je zou de klimop ook kunnen snoeien.Het gaat wel om het leven van je dieren hoor! Overigens dat ze elkaar kunnen zien en ruiken; ze zitten alsnog alleen, het maakt het er niet beter op.
Ik snap het van je ouders wel. Wat zij niet willen hebben, moet je ook niet gaan doen. Maar misschien is er ergens een compromis te sluiten?
x_Marr schreef:Tot ze op een dag dood liggen, maar ach dan heb je er vast ook alles een gedaan om ze het beste leven te geven
Kan jij trouwens wel reeel denken? Je wordt nergens uitgescholden voor dierenbeul, ook erg sneu als je alleen maar zo zwart wit ziet.
Joyckuh schreef:Ik vraag me af wie er nu moet kunnen lezen, jij of ik? Ik zal nog even citeren en onderbouwen:Citaat:Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....
Voor zover ik op maak uit jouw berichten leven jouw konijn gescheiden. Wie moet er nou kunnen lezen?
Ja, jou konijnen zijn zielig, ze eten giftige planten, komen even buiten en zitten in een hok waarin ze net kunnen liggen en omhoog staan....
x_Marr schreef:Niks kan een soortgenoot vervangen.
Mindim schreef:magda_90 schreef:Het typische vermenselijken van een dier heet dat. Het is logisch om dat te doen, maar vergeet niet dat een mens een compleet ander zoogdier is dan een konijn dat is. Dus anderen behoeftes etc.
Het zal daarom vast ook wel zielig gevonden om een vogelspin in een terraria van 30*30 te zetten, maar ja in de natuur gebruiken zij nu eenmaal niet meer ruimte. Maar dat was even offtopic want een knager valt daar niet echt mee te vergelijken
Jij houdt je paard ook het liefst alleen dan?