Mijn konijn gromt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Mijn konijn gromt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:52

Nee, de hokken kunnen niet tegen elkaar. Beter kijken én lezen!
Afmetingen zijn goed. Ze kunnen languit liggen en rechtop staan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:13

Wij kunnen niet zien hoever de achterste boom van dat hok afstaat.
Maar als ik het zo zie kan je toch een verbinding maken van het ene naar het andere hok? Aangezien je dat muurtje erachter hebt :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:18

Dat zou inderdaad wel kunnen ja! ;) Ach, mijn konijnen hebben het prima. Bijna elke dag er even uit. Regelmatig een schoon hok, altijd schoon water en genoeg voer. Dat ze niet dag en nacht bij elkaar zitten (Ofja, elkaar niet kunnen aanraken) is dan jammer, ze zijn ook niet anders gewend. 9 v/10 keer zitten ze toch bovenin het hok! ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:04

Hannah_Menno schreef:
Dat zou inderdaad wel kunnen ja! ;) Ach, mijn konijnen hebben het prima. Bijna elke dag er even uit. Regelmatig een schoon hok, altijd schoon water en genoeg voer. Dat ze niet dag en nacht bij elkaar zitten (Ofja, elkaar niet kunnen aanraken) is dan jammer, ze zijn ook niet anders gewend. 9 v/10 keer zitten ze toch bovenin het hok! ;)

Wat zeg jij dat gemakkelijk zeg. Als ik al zie hoe graag mijn vlaamse reuzen tegen elkaar aan liggen en het niet kunnen omdat ze gescheiden zitten in 1 hok, baal ik er van dat de ene nog ram is... Altijd als ze slapen, liggen ze tegen het gaas aan, tegen elkaar aan.... Ik hoop echt dat het snel wat warmer en beter weer is, zodat ik die ram kan laten castreren en ze fijn bij elkaar kunnen liggen! Nee, mijn konijnen hebben het op het moment ook niet slecht, maar het kan echt beter!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:06

Ja, klopt! :D Ik heb totaal geen schuldgevoelens als ik nu bedenk dat ze net lekker buiten door de tuin hebben gerend en het klimop weer een stuk hebben ingekort! :D
Het kán inderdaad beter maar daar hebben mijn konijnen geen weet van! ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:08

De KLIMOP hebben ingekort :?
Klimop is giftig voor konijnen!

Oh dus je hebt de mogelijkheid maar je doet het niet..... wat egoistisch zeg :n

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:10

Nou mijn konijnen eten ervan hoor! ;p
Ohh ja! Ik ben enorm egoistisch! HAHAHA! _O-
1. Ik zou mijn konijnen ook gewoon in hun hokje kunnen laten.
2. Ik zou ook gewone hokken kunnen kopen. Geen hokken die per stuk 150 euro hebben gekost.
3. Ik zou mijn vrouwtjes konijn niet gesteriliseerd kunnen laten worden en dan wachten tot ze ingeslapen moet worden omdat ze baarmoederhalskanker heeft.

Nee sorry, schuldgevoel aanpraten lukt niet! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:12

Als jij het NOG beter voor ze kan maken waarom doe je dat dan niet?
Hoe kan jij geen schuldgevoel hebben terwijl je het weet dat ze nog gelukkiger kunnen zijn?
Je zou pas geen schuldgevoel hoeven hebben als je zeker weet dat je je konijn ALLES geeft wat je te bieden hebt, en dat ben jij op dit moment niet aan het doen... en een paar simpele stukjes hout en gaas zou hun al nog gelukkiger maken.

Dus als jij later wil samen wonen als je een vriend hebt en je ouders zeggen dat het niet mag en het gebeurd dus ook niet, dat vind je dus ook normaal?
Laatst bijgewerkt door Air op 22-11-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:14

Later kan ik voor mijzelf beslissen. Als mijn ouders nee zeggen is het ook nee! Als ik het NOG beter kon maken? Tsja, dan moeten we ze ook niet meer in hokjes stoppen he? ;) Je moet érgens een grens trekken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:16

Hannah_Menno schreef:
Later kan ik voor mijzelf beslissen. Als mijn ouders nee zeggen is het ook nee! Als ik het NOG beter kon maken? Tsja, dan moeten we ze ook niet meer in hokjes stoppen he? ;) Je moet érgens een grens trekken.

Wat ben jij een verschrikkelijk mens zeg... Zeer egoistisch inderdaad! Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:17

Nee, jij HEBT de mogelijkheid om ze gelukkiger te maken, maar wil het niet doen.
Ik heb het over later, dat je dus nog niet voor jezelf kan beslissen, omdat je ouders zeggen dat het niet mag.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:18

Komt nog bij dat je ze ook aan klimop laat eten, wat giftig is en waar ze dus zeker wel dood aan kunnen gaan.
Dat het NOG niet is gebeurd zegt niet dat het nooit gebeurd.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:20

Hannah_Menno schreef:

Ik heb goed gelezen, beetje aanvallige reactie zeg... Ik probeer je alleen te helpen hoor, of in ieder geval je konijnen. ;) Je zou misschien ook met pvc buizen een verbinding tussen de hokken kunnen maken. Ik moet zeggen dat als je konijn er languit in kan liggen, je alleen een hok hebt gekocht van de minimale afmetingen, het kan dus vele malen beter.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:21

Joyckuh schreef:
Hannah_Menno schreef:

Wat ben jij een verschrikkelijk mens zeg... Zeer egoistisch inderdaad! Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....

Dank u! _O- Ik kan hier alleen maar héél hard om lachen. Ik ben zo'n vreselijke dierenbeul! Echt waar, ze zouden me moeten verbieden dieren te houden! OMY! :') Overigens moet je eens LEZEN! Ze kunnen elkaar zien en ruiken. Elke dag er even uit. Nee ik ben errug slecht!

x_Marr schreef:
Nee, jij HEBT de mogelijkheid om ze gelukkiger te maken, maar wil het niet doen.
Ik heb het over later, dat je dus nog niet voor jezelf kan beslissen, omdat je ouders zeggen dat het niet mag.

dat HEB ik niet, mijn ouders willen het niet! ;)
En volgens mij snappen wij elkaar niet? LATER kan ik wel voor mezelf beslissen. Dan komt er dus zeker een groot hok met gigantische ren! ;) En die mogenlijkheid heb ik nu niet. Dus niks aan te doen! :D Tsja, je mag ze ook geen brood geven. Hoeveel mensen geven geen brood aan hun konijn? Mijn konijnen hebben mogenlijkheid om aan allerlei planten te eten. Ik ga er niet steeds heen rennen om ze snel van de klimop af te trekken. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:23

Oh dus je hebt het in deze tijd al overlegd met je ouders of er tussen de hokken een stuk gaas mag zodat de hokken in verbinding zijn? Dat is snel zeg! En waarom mocht het niet volgens hun?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:24

Tot ze op een dag dood liggen, maar ach dan heb je er vast ook alles een gedaan om ze het beste leven te geven 8)7

Kan jij trouwens wel reeel denken? Je wordt nergens uitgescholden voor dierenbeul, ook erg sneu als je alleen maar zo zwart wit ziet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:25

Je zou de klimop ook kunnen snoeien. ;) Het gaat wel om het leven van je dieren hoor! Overigens dat ze elkaar kunnen zien en ruiken; ze zitten alsnog alleen, het maakt het er niet beter op.

Ik snap het van je ouders wel. Wat zij niet willen hebben, moet je ook niet gaan doen. Maar misschien is er ergens een compromis te sluiten?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:26

Ik vraag me af wie er nu moet kunnen lezen, jij of ik? Ik zal nog even citeren en onderbouwen:
Citaat:
Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....

Voor zover ik op maak uit jouw berichten leven jouw konijn gescheiden. Wie moet er nou kunnen lezen?

Ja, jou konijnen zijn zielig, ze eten giftige planten, komen even buiten en zitten in een hok waarin ze net kunnen liggen en omhoog staan....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:41

Emytje schreef:
Hannah_Menno schreef:

Ik heb goed gelezen, beetje aanvallige reactie zeg... Ik probeer je alleen te helpen hoor, of in ieder geval je konijnen. ;) Je zou misschien ook met pvc buizen een verbinding tussen de hokken kunnen maken. Ik moet zeggen dat als je konijn er languit in kan liggen, je alleen een hok hebt gekocht van de minimale afmetingen, het kan dus vele malen beter.

Sorry dat het aanvallend overkwam! :j Was niet de bedoeling! :D
Het kán inderdaad beter maar die ruimte hebben wij daar nou niet voor! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:45

x_Marr schreef:
Oh dus je hebt het in deze tijd al overlegd met je ouders of er tussen de hokken een stuk gaas mag zodat de hokken in verbinding zijn? Dat is snel zeg! En waarom mocht het niet volgens hun?

Ik heb het al eerder overlegd ja, we hebben ze eens samen in 1 hok gehad maar dat ging niet! (logisch natuurlijk! ;) )

Emytje schreef:
Je zou de klimop ook kunnen snoeien. ;) Het gaat wel om het leven van je dieren hoor! Overigens dat ze elkaar kunnen zien en ruiken; ze zitten alsnog alleen, het maakt het er niet beter op.

Ik snap het van je ouders wel. Wat zij niet willen hebben, moet je ook niet gaan doen. Maar misschien is er ergens een compromis te sluiten?

Ik heb al geprobeerd ze over te halen, ideeen opgebracht etc! Maargoed, zoals ik eerder al zei; nee is bij hun ook nee! :)

x_Marr schreef:
Tot ze op een dag dood liggen, maar ach dan heb je er vast ook alles een gedaan om ze het beste leven te geven 8)7

Kan jij trouwens wel reeel denken? Je wordt nergens uitgescholden voor dierenbeul, ook erg sneu als je alleen maar zo zwart wit ziet.

Tsja, ze eten het toch ZELF? Volgens mij weet een konijnen wel wat hij/zij wel/niet kan eten! ;) Ze eten er ook niet elke dag van, heel af en toe! :)

Joyckuh schreef:
Ik vraag me af wie er nu moet kunnen lezen, jij of ik? Ik zal nog even citeren en onderbouwen:
Citaat:
Je moet inderdaad ergens een grens trekken, maar in het belang van het dier, en een groepsdier alleen/gescheiden houden, valt hier niet onder vind ik....

Voor zover ik op maak uit jouw berichten leven jouw konijn gescheiden. Wie moet er nou kunnen lezen?

Ja, jou konijnen zijn zielig, ze eten giftige planten, komen even buiten en zitten in een hok waarin ze net kunnen liggen en omhoog staan....

Wie heeft gezegd dat ze er nét kunnen liggen en staan? als ze rechtop zouden staan komen ze tot 2/3e van het hok. Ruimte zat dus! :) Liggen kunnen ze ook Prima! :D En dat even eruit.. _O- 9 v/d 10x moet ik ze er ZELF uit halen omdat ze anders gewoon voor het open deurtje gaan zitten maar er niet uitkomen..

En ik ga er verder niet op in! :) Noem me egoistisch, ik voel me niet aangesproken. PB staat altijd open maar dit is wel heel erg off-topic allemaal! :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:48

Dat dieren het eten betekent niet dat het geen kwaad kan. Zie maar taxus of bijvoorbeeld thuja bij paarden. Honden eten bijvoorbeeld ook chocolade of rozijnen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:53

Konijnen weten niet wat goed voor ze is of niet.
Ze knagen immers ook aan een knaagblok: kunnen ze niersteen van krijgen.

Samen in 1 zo'n hok die hebt staan is inderdaad te klein, dan gaat het ook niet, maar als je ze aan elkaar maakt wel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:15

x_Marr schreef:
Niks kan een soortgenoot vervangen.

Ik heb het anders wel ervaren dat een konijn ook best alleen kan zitten, nogmaals ik herken het wanneer een dier apathisch in een hoekje zit en dat zaten die van mij absoluut niet.

Mindim schreef:
magda_90 schreef:
Het typische vermenselijken van een dier heet dat. Het is logisch om dat te doen, maar vergeet niet dat een mens een compleet ander zoogdier is dan een konijn dat is. Dus anderen behoeftes etc.

Het zal daarom vast ook wel zielig gevonden om een vogelspin in een terraria van 30*30 te zetten, maar ja in de natuur gebruiken zij nu eenmaal niet meer ruimte. Maar dat was even offtopic want een knager valt daar niet echt mee te vergelijken :+

Jij houdt je paard ook het liefst alleen dan?

Mijn verzorgpaard staat samen met 9 anderen op stal ;)

En trouwens, algemeen bedoeld, jullie advies is goed bedoelt maar jullie komen erg aanvallend over, dat jullie onder ideale omstandigheden beschikken, dat is alleen maar mooi. Maar niet iedereen heeft die omstandigheden maar wil toch graag genieten van een konijn. Als het diertje een mooi, groot ruim verblijf heeft. Dagelijks vrolijk rond kan hupsen en absoluut geen tekenen van eenzaamheid vertoont, wie zijn jullie dan om te beslissen dat de eigenaar dan geen recht heeft op een konijn? Dat vind ik zacht gezegd niet erg aardig ;)

[edit] En daarmee vind ik deze discussie ook wel prima zo. Als jullie vinden dat ik mijn dieren mishandel, fantaseer dan gerust verder. Het is helaas dat het laatste dier moest worden ingeslapen vanwege heftige olifantstanden, maar anders hadden jullie persoonlijk mogen kijken hoe slecht het diertje het wel niet had.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:26

Er is ook nogal een verschil tussen apatisch in een hoekje zitten en gelukkig zijn.

Als jij geen soortgenoot en een ruime omgeving kunt bieden aan een konijn moet je geen konijn nemen!
Dan moet je het belang van het konijn boven je eigenwaarde stellen.

Magda er bestaat niet alleen zwart-wit! Er is ook nog een tussenweg. Niemand claimt hier dat jullie dierenmishandelaren zijn, maar jullie zijn wel mensen met gezond verstand en geen geestelijke bepekring en zouden dus beter moeten weten.
Een groepsdier hoort niet in zn uppie te zitten.

Als mens ga je ook niet apatisch in een hoekje zitten als je nog de enige mens op de aarde bent... maar ben je dan echt gelukkig?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:25

Moderatoropmerking:
Kunnen we het ontopic en opbouwend houden hier?
Het aangeven van oorzaken van dit gedrag en mogelijke oplossingen daarvan is erg goed, maar blijf respectvol voor de situatie van een ander en maak er geen moddergooien van.