Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:fenna1995 schreef:Stel je voor: Iemand houdt héél erg van mensenvlees en hij begint stiekem allemaal mensen te vermoorden om ze op te eten. Maar dan komt iemand erachter en hij moet voor de rechter komen. De rechter zal hem écht niet vrijspreken omdat hij ze vermoorde 'met het oog op het te verkrijgen vlees'...
Maar bij dieren is het opeens heel anders! Je mag ze gerust hun hele leven opsluiten, martelen, vetmestel en vermoorden om ze daarna op te eten, daar krijg je geen straf voor!
En waarom?
Volgens mij is het begrip 'slachten' en 'moorden' alleen verschillend omdat dieren (wat we trouwens zelf ook zijn) blijkbaar minderwaardig zijn dan mensen.
Ben je veganist? Alleen dan kun je deze mening verkondigen zonder hypocriet te zijn. Eet je kaas? Drink je melk? Dan zijn er een boel kalfjes voor jouw eten /drinken "vermoord".
Citaat:Vraag me toch af hoe dit topic had gelopen als ik gezegd had dat ik een dik belgisch trekpaard had lopen die in naar de slacht wou brengen
Hannah_Menno schreef:Wat denk je dat er op je bord ligt als je rundvlees eet? Dat was ooit ook zo'n schattig kalfje. Enige verschil is dat je er geen band mee hebt gehad, de koe niet hebt gezien, het slachtproces niet hebt meegemaakt en het kant en klaar in de supermarkt gekocht hebt. Het lijkt in de supermarkt niet meer op een dier, maar is het zeker wel geweest.Opzich snap ik het ergens ook wel, je weet inderdaad wel waar je vlees vandaan komt maar als ik het op m'n bord zag liggen en ik zou weten dat dit vroeger zo'n schattig kalfje was..
noordje schreef:Heel apart: een vriendin van mij was een tijdje geleden weer in NL (korte vakantie) toevallig zijn wij ook geweest en bij terugkeer vroeg ze ons wat wij van het nl'se vlees vonden.
Zij vond het nl helemaal niet zo lekker.
Hier in Noorwegen koopt ze biologisch vlees bij vrienden van ons.
Die dieren lopen zomers heerlijk in de bossen en dat proef je blijkbaar terug in het vlees.