Heel angstig poesje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:47

Ik ben helemaal verliefd op Juultje! Gisteravond heb ik even met haar gespeeld (heb toen ook de foto's gemaakt), en had voordat ik ging slapen haar speeltje met catnip bespoten en vanochtend zag ik dat het speeltje van de ene kant van de kamer naar de andere kant was verhuisd... :+:

Ze kwam me ook luid mauwend wakker maken vanochtend.

@rainbow: Denk dat mijn vriend inderdaad een kattenmens is, hij is heel relaxed met haar. Had gister haar vorige baasje geschreven en de foto's erbij gedaan. Ze was helemaal happy, omdat ze er toch heel erg mee in haar mag zat.

En ze schreef "Zeg als ze zo gek is op je nieuwe vriend zou ik hem maar meteen vastpinnen en hem niet meer laten gaan. Als hij Juultje voor zich weet te winnen dan moet het een kanjer van een gozer zijn!"

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:49

Gewoon wachten.
Niet erachteraan gaan zitten of haar gaan lopen roepen.
Gewoon niks doen.
Ik heb er ook zo een en tegenwoordig rent ze zelfs vaak de huiskamer niet meer uit als er bezoek is!

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:10

gebruik je nog steeds die feliway? Als dadt niet zo is zou ik toch weer een nieuwe verdamper in je woonkamer op hangen. want ik zie hier in de dierenkliniek toch wel veel positieve resultaten. Door dat het fenormonen afgeeft zergt het er voor dat juultje wat meer gerust gesteld word.

Ik denk dat dit een goed middel is ter ondersteuning. en dan natuurlijk wel zo door gaan zoals je al deed. en niet al te veel toenadering zoeken. ze komt wel uit haar schulp als ze daat behoefte aan heeft
succes

eekhoornerik

Re: Heel angstig poesje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:13

Ik snap jullie reacties niet?
De laatste updates zijn toch juist positief, ze komt juist steeds meer uit haar schulp?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:23

Die hebben alleen de eerste post van jouw gelezen ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:27

Lae ik lees al ffies mee, en ken ook alle updates.
Wat super dat ze zo uit haar schulp gekropen is :D
En idd dat vriendje vasthouden en nooit meer loslaten! Zowel voor jou als voor Juul niet ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:29

Dat denk ik ook ja dat ze alleen je OP hebben gelezen. Lezen is ook een vak!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:30

Daar hebben ze nu zo'n makkelijke tool voor op bokt :)
Als je rechts op geplaatst door topicstarter klikt, krijg je alle posts van de TS onder elkaar, leest lekker snel door een topic heen als het lang is :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:30

Zo zeg, net even 7 pagina's doorgespit.
Heb helemaal kippevel bij het lezen van je laatste posts!!!
Wat heerlijk dat ze durft te vertrouwen. Ik vind dat je het echt heel goed gedaan hebt want het is moeilijk geduld te hebben en niets te doen als je zo graag wilt helpen.

De vorige eigenaresse heeft gelijk - vastpinnen die vriend van je. Wie goed met katten kan omgaan moet je niet meer loslaten. Zo heb ik dat ook met mijn man gedaan :D

We hebben hier ook 9 opvangers waarvan 2 heel extreem bang zijn. 1 daarvan kwam uit een zwaar verloosde en vervuild huis waar hij overleefde met ruim 30 andere katten.
Hij heeft 3 maanden in een opening in de kast geleefd. We hebben hem gewoon zijn gang laten gaan. Op afstand tegen hem gepraat en dan ogen dichtknijpen zoals katten ook doen om te zeggen dat alles in orde is.

Op een ochtend kwam hij uit vergissing mijn man 2 passen tegemoet lopen omdat het etenstijd was. Ik kon wel gillen van blijdschap toen ik dat hoorde. Daarna ging het vrij snel. Hij zal altijd op z'n hoede blijven maar bij ons is hij relaxed en we hebben gelukkig niet vaak bezoek.

De ander zal nooit een knuffel worden, ziet ons als noodzakelijk kwaad maar dat is ook goed. Ze is gelukkig met de andere katten en neemt ons er op de koop bij. Ze weet in elk geval ondertussen dat wij haar met rust laten en is daarom ook ontspannen en kletst zelfs tegen ons zolang het maar op afstand is.

Geef Juultje voorzichtig een dikke knuffel van mij en neem er zelf ook één. Heb je wel verdiend na zoveel geduld :D

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:44

ik heb alle posten wel gelezen, maar als juul nog steeds miauwt en je weet zeker dat ze niet krols is. zal ze nog stedds niet 100% op haar gemak voelen.

begrijp me niet verkeerd ik vin dhet echt super wat jullie hebben bereikt.
ga zo door

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 14:27

Ok dan begrijp ik je nu beter!

Ik koop echter geen navulling Feliway, omdat die naar mijn mening niet veel heeft uitgehaald. Pas toen dat ding op was ging Juul zich meer laten zien en ontspannen ;-).

@ Ranna en Muppet: Het is inderdaad erg vreemd dat Juul mijn vriend meteen vertrouwde en zo enorm nieuwsgierig naar hem was...Hij had hetzelfde effect op mijn bijrijdpaard. Die vond het helemaal geweldig dat hij mee was op wandeling naar de hei en wilde steeds een knuffel van hem.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:31

Dat hebben mijn beesten ook met mijn vriend idd :)
Vasthouden die man :) Echt heel speciaal :)
(en hij is volgens mij ook super voor jou ;) )

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:25

Wat gaaf nieuws! Top. Geniet er maar van. Nog even en ze is niet meer van je af te slaan (spreek uit ervaring).

Feliway heb ik ook gehad en heb er niets van gemerkt. Ik had om iets anders gekocht (voorkomen krabben aan bank, men zegt dat dat ook wat stress kan zijn) maar zag geen verschil. Ben er ook van overtuigd dat het bij die van mij gewoontes/routines zijn.....Dus ook voor mij geen navulling.