Solide schreef:Wilawander, daar heb je helemaal gelijk in. Daarom zeg ik ook, kijk welke hond het beste bij je wensen past. Daarbij was onze keuze ook een "rustigere" hond. We hadden het geluk dat we naar een goede fokker waren gegaan die ook precies adviseerde welke pup het beste bij jou zou passen. Ze luisterde goed naar je wensen enz... Zo is een broertje van mijn hond, die zou ik absoluut niet thuis willen hebben...... die is enorm druk, sloopt alles, maar was als pup al de reldel van het stel. Dat had de fokker goed gezien en raadde ons die pup af, terwijl wij in eerste instantie echt dachten dat we die pup wilden hebben. Ben blij dat we hebben geluisterd naar de fokker.
Dat is dus ook fijn bij een goede fokker, die vindt het ook belangrijk dat hond en baasje gelukkig met elkaar worden.
Dat is inderdaad het grote voordeel van een goede fokker.......
Wilawander schreef:Mijn beide duitse herders hebben echt niet genoeg aan 3 x daags een rondje park. Htezelfde geld (nog meer) voor de mechelaar. Herders willen werken, opgaves doen. Zo gaan wij 3 x per week naar het hondevbeld voor training en doen de rest van de week bijna elke dag wat met de hond zoals fietsen, speuren, pakwerk, appél enz. Daarnaast lopen ze enkele uren per dag buiten (lees= rennen, spelen, jagen, slepen enz) de rest van de dag slapen ze
Mijn DH heeft ook niet genoeg aan een rondje park.......
Zie vorige pagina wat hij allemaal doet, maar 't is meer dan de gemiddelde hond.......
Chiqa schreef:Dankjewel Pollewoppy![]()
Ik vond het overigens heel erg leuk om er de tijd voor te nemen. Heb mij lid gemaakt van wat hondenforum's en ben gaan lezen...Lezen tot in de late uurtjes.
Testen van wat er bij me paste vond ik meteen al niets, daar kwamen honden uit die ik van zijn levensdagen niet zou willen hebben.
Toen ik dr achter kwam welk ras ik helemaal te gek vond ben ik ook nog eens maanden lang gaan verdiepen in bloedlijnen, ergelijke ziektes en.....Voorouders.
Maar ik ben hier mss wel uitzonderlijk in?
Denk het wel.
Al heb ik het ook gedaan, moet zeggen dat ik nog altijd veel plezier heb van al die moeite

Tibeau was een schat, en Dimo is

En niks geen problemen