Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caesar schreef:@Sinelia: Ik zou nooit een dier vermoorden, maar dat bedoel ik dus, dat andere wel zo ziek zijn om het te doen als ze er overlast van hebben. In jouw geval dus zonder waarschuwing. Maar stel dat de buurman van de TS nu ook hiertoe in staat is? Dus ik wil dat voorkomen en zou mijn dieren in de tuin houden. Zo bedoelde ik het meer. En dat is bij mij geen kwestie van tolereren, ik wil het gewoon niet hebben dat ze er in komen en mijn huis bevuilen.
Lovely1 schreef:Dat heet een ongeluk... een hond die een kat doodbijt is geen ongeluk.
Een hond kun je ook dusdanig opvoeden dat hij/zij het wel uit z'n kop laat om iets dergelijks te doen. Mocht het wel gebeuren dan vertrouw ik het dier niet meer als huisdier. Gelukkig heb ik geen kind en wil ik er ook geen. Maar genoeg kinderen die bij ons de tuin in komen om een bal te pakken of om wat aan de buurvrouw te vragen... Als mijn hond dat kind als snack ziet mag hij dat kind dat doodbijten? Dat leer je 'm toch ook duidelijk waarom mag hij dan wel een kat pakken? Begrijp me niet verkeerd.. mijn hond loopt overal los en een schat van een beest maar wel een jachthond die ik heb moeten leren om van katten, eenden, konijnen en kippen af te blijven.
Snoevie schreef:nou goed,stel dat je nou niet weet van wie een overlast veroorzakende kat is,wat zou je dan moeten doen?
ThePast03 schreef:Katten kun je wat dat betreft ook prima opvoeden.
cissie schreef:Als iemand mij dit wel zegt kan ik er wat aan doen, mocht de oplossing niet afdoende zijn dan heb ik de keuze om mijn katten naar een ander tehuis te doen, doe ik dit niet en laat ik ze gewoon lopen tja dan loop ik het risico dat iemand het een keer echt goed zat wordt, maar zover zou ik het nooit laten komen.
luxx schreef:Katten zijn nachtdiertjes, ik zou als ik buren zou hebben die last hadden van mijn kat(ten) ze 's avonds na het donker naar buiten bonjouren en 's morgens weer binnen laten, dan heb je er geen kind aan en liggen ze de hele dag te snurken.
Ik doe dat met één van mijn twee katten omdat ik anders zelf last van hem heb, hij komt me dan tegen een uur of drie wakker maken omdat hij naar buiten wil en ik heb er een gruwelijke hekel aan om wakker gemaakt te worden.
Lijkt me dat mensen 's nachts alles wel dicht hebben en zelf lief slapen, dus dan hebben mensen er weinig last van.
Diablo schreef:Dus omdat jij geen last wil hebben van je eigen dieren, val je een ander er maar mee lastig?
Er zijn zat mensen die bijv. met de ramen open slapen. Ideaal voor loslopende katten om binnen te wandelen en een boodschap achter te laten op je dekbed.
Of, zoals bij ons, je hele voordeur onderzeiken, zodat de lucht niet te harden is.....
luxx schreef:Maar als ik in Nederland zou wonen zou ik het wel zo oplossen denk ik, de meeste mensen hebben als ze slapen geen ramen open op de begane grond of op plekken die bereikbaar zijn, ook niet voor een kat, dan kun je namelijk allerlei ongewenste bezoekers krijgen en is verdwenen eten nog het minste van je problemen.