Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:00

oh jeetje wat een discussie zeg!

kattenpies stinkt een uur in de wind hoor,poes of kater.
wij hadden vroeger een poes die in huis plaste,en ik kan je zeggen dat stinkt enorm.

wij zorgen dat onze katten geen overlast veroorzaken.
maar ik vind het ook ranzig als een andere kat in mijn tuin plast of poept.

onze eigen katten doen het keurig op de bak en niet in onze tuin.

ik kan me goed indenken dat je niet blij bent als een kat in jouw tuin/huis de boel bevuild,want dat ben ik zelf ook niet.

doodspuiten of dodelijke vallen zetten...........nee,ik zou dan denk ik de kat wel vangen,en hem naar het asiel brengen als hij erg veel overlast veroorzaakt.

een dier doden die overlast veroorzaakt gaat mij wel te ver,zeker dat doodspuiten wat hier eerder genoemd werd,dat dier kan er niks aan doen,maar die heeft gewoon een lakse eigenaar

proberen te praten lijkt me een goede eerste stap!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:06

Caesar schreef:
@Sinelia: Ik zou nooit een dier vermoorden, maar dat bedoel ik dus, dat andere wel zo ziek zijn om het te doen als ze er overlast van hebben. In jouw geval dus zonder waarschuwing. Maar stel dat de buurman van de TS nu ook hiertoe in staat is? Dus ik wil dat voorkomen en zou mijn dieren in de tuin houden. Zo bedoelde ik het meer. En dat is bij mij geen kwestie van tolereren, ik wil het gewoon niet hebben dat ze er in komen en mijn huis bevuilen.

ja, mijn dieren komen niet meer buiten. IK ben echt veel te bang dat een gek weer zo iets doet.

Maar het is toch van de zotte dat ik mijn hond niet in mijn eigen tuin kan en nu niet meer durf te laten lopen omdat er mensen gek genoeg zijn om jou dier iets aan te doen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:09

Ben blij dat wij blijkbaar in een tolerante buurt wonen, waar mensen wel een een opmerking maken over andermans kat, maar daar wordt voor zover dat kan gelijk een oplossing voor gezocht.
Wij leven in een levendige relatief jonge wijk met veel verschillende mensen en huishoudens.....de ene heeft een hond die de godganse dag jankt als de baasjes aan het werk zijn....niet leuk als je daar naast woont en net uit je nachtdienst komt kan ik je vertellen.
Maar ook daar helpen we elkaar mee, sinds enkele weken laten wij hun hond uit, smorgens en smiddags en soms als de katten buiten zijn mag hij bij ons naar binnen, hond blij, eigenaren blij en wij blij want de hond jankt sindsdien niet meer.
Je kan alleen lopen zeuren en zanniken over iemands huisdier maar soms is de oplossing dichterbij dan je denkt, je moet er alleen wel wsat voor doen en daar schort het bij de meeste nogal aan.
Deze buren verzorgen als dank nu ook onze katten als wij een weekendje weg of op vakantie, dus het mes snijd in dit geval aan 2 kanten.

Of je nu kattenliefhebber bent of niet, ik vind onacceptabel om andermans dier om te leggen omdat je vind dat dit je recht is (omdat het dier overlast veroorzaakt).
Als iemand zich kapot ergert aan mijnn katten dan hoop ik maar dat deze persoon dat meld dan kan ik evt. als er echt geen diervriendelijk oplossing mogelijk is het diertje een ander huis aanbieden waar mensen geen last ervan hebben, bijvoorbeeld een boerderij o.i.d.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:13

dat dood spuiten is een voorbeeld,tuurlijk is het extreem,maar die vrouw werd knettergek van die katten,ze had ze al weken uit huis gezet,maar kwamen net zo hard weer terug,haar beo vloog normaal de hele dag los,of mocht in de tuin,dit ging niet meer vanwege katten van iemand anders,hij moest opgesloten ziitten omdat iemand anders hun huisdier overlast veroorzaakte..en tja...toen heeft ze het heft in eigen handen genomen...

iets wat uiteindelijk nog op een redelijk diervriendelijke manier gegaan is,maar laatst las ik een tip van een buis in de grond graven stuk vis erin gooien,kat gaat daarin en kan er niet meer uit,en sterft daar een gruwelijke dood...
is dit nu wat een kattenliefhebbende eigenaar wil?? :n

weet je,ik snap gewoon niet dat mensen dit soort risico's willen nemen uberhaupt met hun huisdier...

je leest het je weet dat het gebeurd,en maar mekkeren als het dan gebeurd,JIJ hebt als eigenaar verantwoording over JOU genomen huisdier,beest weet niet beter..dus dan moet jij als eigenaar ervoor zorgen dat het dier zo veilig mogelijk opgroeit en leeft...

Quellian,ik snap er echt helemaal niets van dat mensen die risico's voor hun dieren bij volle bewust zijn nemen,echt niet :n

ik gooi mijn honden hier toch ook niet de straat op,en zoek het maar uit...kan toch gewoon niet...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:15

nouja je kan het zeuren en zaniken noemen cissie,maar regelmatig kattenpies in je eigen woonomgeving zou ik ook niet zo blij mee zijn.

doodspuiten is imo onder geen enkele situatie acceptabel
dan ben je echt ziek,sorry.

ik zou dan de kat naar het asiel brengen of als je niet ervoor wegwil de dierenambulance bellen.

of als je de eigenaar kent eens een praatje maken?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:19

Als iedereen zich normaal en volwassen gedraagt gebeuren dit soort dingen niet zo snel, het is de manier hoe je ermee omgaat.
Als iemand zich irriteert of knettergek wordt van mijn kat(ten) en deze heeft dit nooit op welke manier ook laten weten en deze persoon doet mijn katten iets aan, dan sta ik niet voor mezelf in, maar dan gaan er dingen gebeuren waar ik voor naar de rechtbank zal moeten om het uit te leggen.

Als iemand mij dit wel zegt kan ik er wat aan doen, mocht de oplossing niet afdoende zijn dan heb ik de keuze om mijn katten naar een ander tehuis te doen, doe ik dit niet en laat ik ze gewoon lopen tja dan loop ik het risico dat iemand het een keer echt goed zat wordt, maar zover zou ik het nooit laten komen.

Moet er wel bij zeggen dat in onze buurt iedereen van iedereen alles weet en dus ook van wie welke katten zijn, men hoeft zich dus nooit af te vragen van wie die 'klote' kat is.
Dat is in andere wijken misschien anders en dan zit je dus mooi met een probleem.

Snoevie

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:24

nou goed,stel dat je nou niet weet van wie een overlast veroorzakende kat is,wat zou je dan moeten doen?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:25

Ik ben van mening als je echt zo voorzichtig met je dier bent hou je hem binnen en in je eigen tuin en niet bij wild vreemden

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:25

Het stukje over zeuren en zanniken was meer gericht op de jankende buurhond, was niet helemaal duidelijk, sorry!

Wij hebben naast onze 2 katten ook een adoptiekat, de kat van de buren die niet meer zijn eigen huis in wilt sinds daar een andere kat bij is gekomen, deze kat sproeide bij ons het hele huis onder en vrat de kattenbakjes leeg.....dat is behoorlijk irritant dus ik snap het wel.
Deze kat hoort nu ook maar bij ons, tja het beestje is 14 jr en slaapt/eet nu bij ons, onze katten zijn gek op hem en wij hebben er nu we hem gewoon z'n gang laten gaan geen last meer van, hij sproeit niet meer.
De buren vinden het wel vervelend dat hij altijd bij ons is, maar ze willen ook de nieuwe kat niet wegdoen, dat snap ik dan weer niet, ik bedoel je oude kat die je al 14 jr hebt kun je toch niet buiten laten slapen omdat er klaarblijkelijk een jong katje bij moet voor de kinderen?
Wij hebben nooit lopen maauwen over hun kat, wel heb ik verteld hoe het zit en wat een evt oplossing zou zijn.....ik zou de nieuwe kat wegdoen,,,,,maar hun denken er anders over.
Nu kan ik persoonlijk een oude kat niet aan zn lot over laten dus hij hoort en nu min of meer bij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:27

Snoevie schreef:
nou goed,stel dat je nou niet weet van wie een overlast veroorzakende kat is,wat zou je dan moeten doen?

Briefje aan z'n bandje bevestigen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:28

Lovely1 schreef:
Dat heet een ongeluk... een hond die een kat doodbijt is geen ongeluk.
Een hond kun je ook dusdanig opvoeden dat hij/zij het wel uit z'n kop laat om iets dergelijks te doen. Mocht het wel gebeuren dan vertrouw ik het dier niet meer als huisdier. Gelukkig heb ik geen kind en wil ik er ook geen. Maar genoeg kinderen die bij ons de tuin in komen om een bal te pakken of om wat aan de buurvrouw te vragen... Als mijn hond dat kind als snack ziet mag hij dat kind dat doodbijten? Dat leer je 'm toch ook duidelijk waarom mag hij dan wel een kat pakken? Begrijp me niet verkeerd.. mijn hond loopt overal los en een schat van een beest maar wel een jachthond die ik heb moeten leren om van katten, eenden, konijnen en kippen af te blijven.

Kinderen kunnen bij ons onmogelijk in de tuin komen. Katten wel en als een van onze honden sneller is zal de kat dat niet fijn gaan vinden.
Kan je niet leuk vinden maar dat is het risico wat je toch echt zelf neemt.

Wij hebben hier ook een kat maar zorgen er wel voor dat niemand anders daar last van heeft dan wijzelf, die heeft een mooie ren in de tuin en loopt daar zelf heen en ook weer terug naar binnen zonder ook maar te proberen om weg te komen. Al 7 jaar lang.
Katten kun je wat dat betreft ook prima opvoeden.

De vergelijking met schreeuwende kinderen die iemand maakte vind ik bijna lachwekkend. Wil weleens weten hoe die mensen zouden reageren als zo'n kind in hun tuin ging zitten poepen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:32

cissie: Nou ik heb hier 2 jaar lang met jankende en blaffenden hond gezeten bij een van de buren, kan je dan zaniken en zeiken noemen maar echt ik kon dat beest wel wat aan doen.

Dan ben ik geen zeikerd, baasje moet voor een oplossing zorgen niet ik.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:32

Snoevie schreef:

Dat is lastig natuurlijk,ik zou zelf de buurt afgaan om na te vragen of iemand weet van wie die kat is en als ik erachter zou komen dan stap ik op die mensen af en leg ik het probleem uit, wordt er geen oplossing gezocht of intresseert het ze blijkbaar geen bal.......dan neem ik zelf maatregelen.
Zo heb ik in het verleden al eens een agresieve kat, die van weet ik veel wie was naar een boerderij gebracht ik heb advt. in de supermarkt geplaatst rond gestruint om erachter te komen van wie het beestje was, maar na 4 maanden was de hele buurt het zat.
De kat vloog kinderen aan en heeft 2 buurthonden de neus opengekrabt.....totdat hij mij smorgens bij de schuur in mn benen vloog toen ik mijn fiets wilde pakken..toen was er bij mij iets geknapt.
Ik heb hem in een reiskoffer gestopt en naar oude buren van mn ouders gebracht die op een boederij wonen, het beestje bleek niet gechipt o.i.d.
Hij loopt daar nu nog en heeft het reuze naar zn zin, ik heb de weken daarna i-net afgespeurd om uit te zoeken of iemand zn kat miste, maar helaas blijkbaar niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:37

ThePast03 schreef:
Katten kun je wat dat betreft ook prima opvoeden.

Inderdaad. Ik denk dat het vaak gemak is van de katteneigenaren.
Wij hebben onze ex-stalkat. Beestje is geboren op de boerderij, heeft er 12 jaar gewoond, is door honden achterna gezeten en ga maar door. Is nu een die hard binnenkat geworden hoor, geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:39

Zoezi schreef:
Echwel schreef:
je hebt je dieren gewoon binnen je eigen erf te houden.

Dat gaat nou eenmaal niet. Het zijn geen hondjes, sorry.

Oh, jouw huis heeft geen deuren!? Lijkt me ook vervend, zeg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:39

cissie schreef:
Als iemand mij dit wel zegt kan ik er wat aan doen, mocht de oplossing niet afdoende zijn dan heb ik de keuze om mijn katten naar een ander tehuis te doen, doe ik dit niet en laat ik ze gewoon lopen tja dan loop ik het risico dat iemand het een keer echt goed zat wordt, maar zover zou ik het nooit laten komen.

Jij bent in ieder geval bereid een oplossing te zoeken, maar een heleboel vinden dat hun kat maar gewoon overal moet mogen lopen. Maar draai het nou eens om. Ik ga mijn honden bij jou in de buurt overdag lekker alleen rond laten struinen, dan haal ik ze 's avonds wel weer op. Pas als er iemand begint te klagen, probeer ik een oplossing te vinden.....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:47

Katten zijn nachtdiertjes, ik zou als ik buren zou hebben die last hadden van mijn kat(ten) ze 's avonds na het donker naar buiten bonjouren en 's morgens weer binnen laten, dan heb je er geen kind aan en liggen ze de hele dag te snurken.
Ik doe dat met één van mijn twee katten omdat ik anders zelf last van hem heb, hij komt me dan tegen een uur of drie wakker maken omdat hij naar buiten wil en ik heb er een gruwelijke hekel aan om wakker gemaakt te worden.
Lijkt me dat mensen 's nachts alles wel dicht hebben en zelf lief slapen, dus dan hebben mensen er weinig last van.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:50

cissie: ok sorry dan heb ik jou ook verkeerd begrepen!
een jankende hond is vervelend ook,onze hond deed dit in het begin ook,maar in goed overleg met onze buren met wie we normaal contact hebben een oplossing gevonden,en toen het allemaal achter de rug was een bos bloemen bij de buren gebracht.

ik vind dat je problemen een beetje voor moet proberen te zijn inderdaad.

een omheinde tuin moet in veel gevallen mogelijk zijn,of zoals mijn vriendin doet,die heeft een ren gebouwd in de tuin,waar de katten lekker inkunnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:50

luxx schreef:
Katten zijn nachtdiertjes, ik zou als ik buren zou hebben die last hadden van mijn kat(ten) ze 's avonds na het donker naar buiten bonjouren en 's morgens weer binnen laten, dan heb je er geen kind aan en liggen ze de hele dag te snurken.
Ik doe dat met één van mijn twee katten omdat ik anders zelf last van hem heb, hij komt me dan tegen een uur of drie wakker maken omdat hij naar buiten wil en ik heb er een gruwelijke hekel aan om wakker gemaakt te worden.
Lijkt me dat mensen 's nachts alles wel dicht hebben en zelf lief slapen, dus dan hebben mensen er weinig last van.

Dus omdat jij geen last wil hebben van je eigen dieren, val je een ander er maar mee lastig?

Er zijn zat mensen die bijv. met de ramen open slapen. Ideaal voor loslopende katten om binnen te wandelen en een boodschap achter te laten op je dekbed.
Of, zoals bij ons, je hele voordeur onderzeiken, zodat de lucht niet te harden is.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:52

Nee Luxx dan poepen ze 's nachts in mijn tuin, dat makt het niet anders hoor en het feit dat ik altijd met mijn raam open slaap, dus dan moet ik met dichte ramen gaan slapen voor en ander
Het blijft een feit wanneer jij overlast bezorgt jij het probleem moet oplossen in dit geval zorgen dat jouw kat niet in andermans tuin kan komen...

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:53

ook 's nachts hebben mensen last van katten want als een kat in je tuin poept maakt dit niet uit of het nou overdag is of 's nachts die drol ligt er.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:56

Ik snap de katteneigenaren die het normaal vinden dat hun katten overal hun behoeften doen en overal binnen lopen echt NIET!

Ik weet namelijk voor de volle 100% zeker dat als ik mijn twee grote honden overal (en dan vooral bij hun in de tuin, tegen het huis, tegen speelgoedc.q. andere dingen) zou laten plassen en poepen ze zwaar over de zeik zouden zijn en zouden vinden dat ík míjn huisdieren bij me moet houden.

En dat katten het fijn vinden om vrij rond te lopen, ja en?? Mijn honden vinden het ook heerlijk om vrij rond te lopen!

De mensen die naar oplossingen zoeken of hun katten netjes binnen houden en dus hun verantwoordelijkheid nemen heb ik natuurlijk totaal geen probleem mee, net als dat ík míjn verantwoordelijkheid neem en mijn honden niet laat plassen en poepen in andere mensen hun tuinen en op andere plaatsen waar het niet hoort. Ze mogen mij namelijk ook aanspreken als een van mijn honden zou poepen op een veldje waar de kinderen spelen of in de tuin.

Wat betreft zandbakken, eigenlijk is het natuurlijk van de gekke dat kinderen niet meer normaal in de (jaja speciaal voor deze kinderen aangelegde!) zandbakken kunnen spelen.......

Ik vind katten over het algemeen trouwens best leuk en grappig hoor, maar ik hoef er geen rotzooi van te hebben! Net als ik geen rotzooi wil hebben van mijn buren hun hond.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:06

Diablo schreef:
Dus omdat jij geen last wil hebben van je eigen dieren, val je een ander er maar mee lastig?

Er zijn zat mensen die bijv. met de ramen open slapen. Ideaal voor loslopende katten om binnen te wandelen en een boodschap achter te laten op je dekbed.
Of, zoals bij ons, je hele voordeur onderzeiken, zodat de lucht niet te harden is.....

Ik persoonlijk val daar niemand mee lastig, ik woon in Frankrijk op het terrein van een chateau waar niemand woont en aan de rand van het bos, dus mijn kat valt alleen veldmuisjes en uilen lastig.

Maar als ik in Nederland zou wonen zou ik het wel zo oplossen denk ik, de meeste mensen hebben als ze slapen geen ramen open op de begane grond of op plekken die bereikbaar zijn, ook niet voor een kat, dan kun je namelijk allerlei ongewenste bezoekers krijgen en is verdwenen eten nog het minste van je problemen.

Je leeft nou eenmaal met teveel mensen bovenop elkaar, allemaal mensen met verschillende liefhebberijen en interessen, en dan zal men zich toch een beetje aan elkaar aan moeten passen.
En dat wil ook zeggen dat je misschien wel eens iets moet accepteren wat je niet zo fijn vind van een ander en af en toe een emmertje sop over de voordeur gooien bijvoorbeeld.
Ik ken iemand die in Amsterdam op de zeedijk woont en die heeft een voordeur die een beetje achteraf in een klein steegje ligt die kennelijk ook uitnodigd om tegen aan te pissen maar dan door dronken kerels.
Vind ze niet leuk, maar haalt ze wel haar schouders over op en maakt het schoon.
Als je dat niet wilt moet je in een hutje op de hei gaan wonen, zoals ik, maar ik kan je verzekeren dat je dan weer met hele andere problemen geconfronteerd wordt waar je niemand voor aansprakelijk kunt stellen of aanspreken.
Zo had ik laatst een adder in mijn huis, en is mijn huis zes keer overstroomt bij harde regen omdat ik onder een berg woon.
We hebben allemaal wel iets wat niet helemaal 100% ideaal is, maar als we daarbij ook nog onverdraagzaam zijn wordt het al heel snel voor iedereen een onleefbare situatie...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:09

luxx schreef:
Maar als ik in Nederland zou wonen zou ik het wel zo oplossen denk ik, de meeste mensen hebben als ze slapen geen ramen open op de begane grond of op plekken die bereikbaar zijn, ook niet voor een kat, dan kun je namelijk allerlei ongewenste bezoekers krijgen en is verdwenen eten nog het minste van je problemen.

Wij hebben juist 's nachts last van katten omdat ze heel goed weten dat overdag de honden in de tuin kunnen en wij ook goed opletten.

Bij de buren van mijn ouders is destijds een kat de slaapkamer ingekomen van het zoontje van de buren (op een manier via schuren etc wat een inbreker echt niet makkelijk zou lukken). Zoontje is zwaar allerigsch voor katten en kon gelijk naar het ziekenhuis.
Antwoord van de eigenaar van de kat: dan moet je maar een hor plaatsen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:10

Hier grenst ook een slaapkamer aan het platte dak, dan zou ik dus daar de ramen moeten dichthouden..
Ik kan echt iet met dichte ramen slapen ook niet voor andermans kat