Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
plutolover schreef:Dus als ik zo kompleet pakket bijv van smuldier neemt zou mijn hond alles binnenkrijgen wat ze nodig heeft?
En hoeveel zou ik haar dan moeten geven ze is nu 7 jaar, en weegt ongv 7 kilo en is een kleinhondje. Ze mag evt een kilo minder wegen?
Chubby schreef:plutolover schreef:Dus als ik zo kompleet pakket bijv van smuldier neemt zou mijn hond alles binnenkrijgen wat ze nodig heeft?
En hoeveel zou ik haar dan moeten geven ze is nu 7 jaar, en weegt ongv 7 kilo en is een kleinhondje. Ze mag evt een kilo minder wegen?
Uitgaande van een basisbehoefte heeft een hondje 2,5% van haar eigen lichaamsgewicht vlees nodig per dag. Dat komt in jouw geval dus uit op 175 gram per dag. Het zou kunnen dat het merk een iets ander advies geeft, dit % houden we bij vers vlees aan. Begin daar eens mee en kijk hoe je hond het doet: wordt ze wat dikker dan kun je wat minder gaan geven. Blijft ze op gewicht ga je iets minderen tot ze op het gewenste gewicht uit is gekomen.
Je kunt ook 150 gram per dag aanhouden en bijvoorbeeld 's avonds als snack een kippennekje geven. Dit kun je bij de meeste poeliers wel kopen. Even laten ontdooien en dan per stuk of per 2 stuks terug in de vriezer..
Oprtalj schreef:Daar komt nog bij dat een hond die voorheen brok kreeg vaak een tijdje moet wennen aan vers voordat hij het optimaal zal verteren. Je ziet dan dat een hond na verloop van tijd met minder voer toe kan dan in het begin.
smokey17 schreef:opisop_shop schreef:Precies liedje, 1 van onze katten heeft hier ook een handje van. Wij voeren ze 3x daags (Carnibest) en als mevrouw het niet meteen opeet pak ik het weg. Ze krijgt een iets kleinere portie, zodat ze zich niet de ene maaltijd volvreet en daarmee een volgende kan overslaan.
Idd, je kunt Carnibest proberen. Waar onze honden heel dol op zijn en wat vrij dicht bij versvlees in de buurt komt is brok van Cavom. Onze hond doet het er super op, na 2jaar van geen enkele brok op goed gewicht te zijn gebleven is hij nu een krachtige en mooie hond
Ik voer ook cavom. Maar kan niet zeggen dat mijn honden er wild van worden.En mij honden eten allesDaarom raad ik het niet aan. Maar zou ik het eerder met pens proberen.
Chubby schreef:Waar haal jij je vlees dan?! Ik betaal gemiddeld 2 tot 2,50 euro voor een kilo vlees..
Overigens brokken en spier- of orgaanvlees kan wel, brokken en vlees met bot is een no-go..
Machie schreef:Van die rodi hamburgers krijgen ze alle 2 maar eentje per dag en puur voor de smaakKan echt prima door de brokken en de honden doen het er al een jaar heel heel heel goed op, dus waarom veranderen
Mijn eigen hond (pup, 10 weken) krijgt RC voer. Gek op brokken dus die blijft op brokken