Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:21

Derma schreef:
Mag ik vragen hoeveel uren je werkt op een dag?
Ik werk minimaal 8 uur op een dag en dat betekend dus dat mijn hond dus ook zo'n 8 uur alleen is (vriend is eerder thuis en ik ga later weg). Hoe doen jullie dat dan met werk etc?

ik werk niet (meer) :o

maar ik ga wel gewoon op visite enzo hoor :j
ik ga ook rustig een hele middag weg of avond....
als ik ze mee kan nemen doe ik dat uiteraard...maar kan het niet tja dan kunnen ze echt wel alleen :j
alleen ik wil gewoon niet dat ze TE lang alleen zijn....en 9 uur vind ik teveel

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:22

Twiggy2008 schreef:
Nou TS, als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over wat andere mensen vinden. ;)
Ik zou hierover ook echt geen topic aanmaken (doe ik sowieso al vrijwel nooit :+ ), want ik vind het totaal niet van belang wat de gemiddelde bokker van een beslissing vindt die alleen mijzelf aangaat.

Mee eens, Twiggy. :)
Jij voelt je er goed bij, ts. Jij wil er zijn voor je beestje. Ik vind dat ontzettend begrijpelijk, al doet mijn mening er weinig toe. Jij blijft thuis voor je hond, en dat is jouw het meeste waard. Op zich moeten meningen daar niks aan af doen.

Ikdoemaarwat had ook een goed punt. Je werk is je werk en die verantwoording draag je. Als er naast je werk activiteiten zijn, ben je niet i.m.o. niet verplicht om te gaan en je in allerlei bochten te wringen om je collega's te behagen.

Derma - Ik werk 4 dagen 6 uur per dag. Mijn vriend begint alleen halverwege mijn dag te werken waardoor mijn beesten 3 uur alleen zijn. Iedereen blij.
Laatst bijgewerkt door dejavu op 30-08-09 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:27

Ik dit topic met verbazing zitten lezen. Dat er mensen zijn die zonder blikken en blozen verkondigen dat hun hond makkelijk 10 of meer uur alleen kan zijn. Stel je eens in de plaats van de hond. Jij zit 10 uur alleen in een kamertje en je kan niet plassen of poepen. Je moet het ophouden. Nou dat gevoel kent iedereen wel neem ik aan. Maar dan nog hoef je het geen uren op te houden want je gaat op zoek naar een toilet.

Een hond moet wachten tot zijn baasje thuis is en als het echt niet anders kan dan doet hij het gewoon binnen. Dat kan je vergelijken met dat jij het in je broek doet omdat je het toilet niet haalt. Dat is toch iets afschuwelijks? Dat wil je een dier toch niet aandoen?
Mijn grootste wens is een hond maar aangezien ik fulltime werk begin er er in het belang van het dier niet aan.

Wat betreft het personeelsfeestje..ik ben van mening waar een wil is, is een weg. Als je graag wilt dan is er wat te regelen en zoals ik hier ook al ergens las misschien zelfs een bokker die in de buurt woont en je uit de brand kan helpen. Ik neem aan dat je het ver van te voren weet dus moet er wat te regelen zijn. En zo niet ja dan begrijp ik dat je kiest voor je hond.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:32

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik thuis kan werken, lang leve i-net. Als dit anders was geweest dan had ik niet de honden kunnen hebben die ik nu heb. De probleemhonden van (of voor?) een ander en voormalig laboratoriumhondjes, die kun je niet zomaar aan een ander overlaten of door een uitlaatservice op laten halen. Ik heb voor deze beesten gekozen en ik zal dan ook niet vaak deelnemen aan de zgn sociale contacten waarvan men denkt dat ik er aan deel moet nemen, mijn beesten hebben mijn prioriteit, net zoals vroeger mijn kinderen die prioriteit hadden (toen ze klein waren, inmiddels stellen ze ook zelf hun prioriteiten en tot mijn volle tevredenheid :+: ). En toch heb ik ook nog steeds veel sociale contacten, misschien juist wel door mijn beesten. Ieder het zijne toch? Ik kan me nog steeds heel erg vinden in de TS.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:34

Yinnar schreef:
Ik dit topic met verbazing zitten lezen. Dat er mensen zijn die zonder blikken en blozen verkondigen dat hun hond makkelijk 10 of meer uur alleen kan zijn. Stel je eens in de plaats van de hond. Jij zit 10 uur alleen in een kamertje en je kan niet plassen of poepen. Je moet het ophouden. Nou dat gevoel kent iedereen wel neem ik aan. Maar dan nog hoef je het geen uren op te houden want je gaat op zoek naar een toilet.

Een hond moet wachten tot zijn baasje thuis is en als het echt niet anders kan dan doet hij het gewoon binnen. Dat kan je vergelijken met dat jij het in je broek doet omdat je het toilet niet haalt. Dat is toch iets afschuwelijks? Dat wil je een dier toch niet aandoen?
Mijn grootste wens is een hond maar aangezien ik fulltime werk begin er er in het belang van het dier niet aan.

Wat betreft het personeelsfeestje..ik ben van mening waar een wil is, is een weg. Als je graag wilt dan is er wat te regelen en zoals ik hier ook al ergens las misschien zelfs een bokker die in de buurt woont en je uit de brand kan helpen. Ik neem aan dat je het ver van te voren weet dus moet er wat te regelen zijn. En zo niet ja dan begrijp ik dat je kiest voor je hond.

helemaal mee eens
ruim tijd van te voren om iets te kunnen regelen..
er is vast wel een buurvrouw die je hond eten wil geven of een wandelingetje wil maken, eventueel tegen betaling

gelukkig ben ik gezegend met veel (schoon)familie in de buurt die dat helemaal niet erg vinden om te doen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:36

Yinnar schreef:
Dat er mensen zijn die zonder blikken en blozen verkondigen dat hun hond makkelijk 10 of meer uur alleen kan zijn.

Ach... de beste stuurlui staan aan wal toch? :+

Yinnar

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:48

Hoe bedoel je mevrouw Stuurwal???

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:53

Aan wal hoef je niet te sturen he ;)

Ieder heeft zo een ideaalbeeld bij het houden van dieren, welke niet altijd uitvoerbaar blijken te zijn. Situaties kunnen veranderen. Soms heb je bv even wat minder tijd voor je paarden (wij zitten bv momenteel in een verhuizing), moet ik dan maar 'het beste' voor mijn paarden kiezen en ze verkopen? Dan kan ik uiteraard nieuwe kopen als ik weer wat ruimer zit qua tijd. IK vind dat geen oplossing.

Iedereen probeert te roeien met de riemen die hij/zij heeft, ik ga er voor het gemak altijd maar vanuit dat iedereen het beste voor heeft met z'n dier(en). Kan me zo slecht voorstellen dat iemand dieren aanschaft met het idee 'zo, die ga ik eens even lekker verwaarlozen/mishandelen'. Kan dat ik ernaast zit hoor, bezit helaas niet dat specifieke denkvermogen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:54

ik heb een lieve buurvrouw die mn hondje uit wil laten als wij weg willen of als ik lang werk. 1 dag per week zit mn hondje 7 uur alleen thuis. worden dat er meer dan regel ik wat voor haar.
een uur of 4 /5 vind ik niet erg maar veel langer heb ik liever niet.
ik geef mn paarden ook liever tussen de middag te eten maar als ik de hele dag werk gaat dat niet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:01

LimaMambo schreef:
Yinnar schreef:

helemaal mee eens
ruim tijd van te voren om iets te kunnen regelen..
er is vast wel een buurvrouw die je hond eten wil geven of een wandelingetje wil maken, eventueel tegen betaling

gelukkig ben ik gezegend met veel (schoon)familie in de buurt die dat helemaal niet erg vinden om te doen

TS heeft aangegeven dat familie en vrienden net iets te ver wonen om de hond ernaar toe te brengen. Daarbij zou ik mijn hond niet zo maar bij een vreemde Bokker brengen. Mij gaat het namelijk om mijn verantwoordelijkheid naar mijn eigen hond toe. Daarnaast zou het mij nog niet zo zeer gaan om het eten geven en/of wandelen maar om de uren die de hond alleen is.

Quellian schreef:
Yinnar schreef:
Dat er mensen zijn die zonder blikken en blozen verkondigen dat hun hond makkelijk 10 of meer uur alleen kan zijn.

Ach... de beste stuurlui staan aan wal toch? :+

Ik zou mijn beesten ook nooit lang alleen laten. Daarnaast zijn mijn beesten daar ook niet zo geschikt voor. Dat jij dat wel doet, is om het even. De ts krijgt er een rotgevoel van, en mist op dat punt de empathie van haar collega's. Heel jammer voor die collega's, maar mij zouden ze ook niet zo ver krijgen dat ik mijn honden zo lang alleen zou laten.

Persoonlijk vind ik het alleen maar te prijzen dat iemand zijn verantwoording voor zijn dier verkiest boven een etentje. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:13

@ dejavu
Ik heb onlangs bij een vreemde bokker op de kittens gepast omdat ze omhoog zat. Aangezien je een tijd van te voren weet dat er een feestje is kan je altijd kijken wat de mogelijkheden zijn. ;)

@Quellian
Je kan een paard niet met een hond vergelijken. Een paard staat of op het land en kan zijn behoefte doen wanneer hij wil. Hij wordt waarschijnlijk in de gaten gehouden door andere paardenmensen waarvan het paard in hetzelfde weiland staat of hij staat op stal en dan zal er waarschijnlijk iemand zijn die hem verzorgd want hij moet er toch even uit en er moet uitgemest wordten. Dit kan je niet vergelijken met een hond die van 07.30 tot 17.15 alleen zit. Waarom begin je dan aan een hond?? Dat vraag ik me serieus af. Neem dan een cavia of een konijn...zelfs een kat kan beter alleen zijn. En die heeft tenminste nog een kattenbak als hij nodig moet. Een hond heeft niets. Moet wachten. Dus dat heeft niets met de beste stuurlui staan aan wal te maken maar meer met een stukje gezond verstand.

Als TS echt geen mogelijkheid heeft voor haar hond zou ik als ik haar was ook voor de honden kiezen.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:14

Ik heb ook een hele lieve buurvrouw, ze weet ook precies wat mijn beesten nodig hebben, ik pas ook al sins jaar en dag op haar katten als zij er niet is, maar toch is ze 1 x vergeten dat ze mijn honden zou uitlaten en voeren toen ik een van die sporadische keren eens langer van huis was dan normaal. Sinds die tijd pas ik alleen nog zelf op mijn beesten. Ik ben nog wel steeds wel goeie vriendjes met die buurvrouw, dat wel, we hebben het uitgesproken en ik pas nog steeds op haar katten, maar zij niet meer op mijn honden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:22

Yinnar schreef:
Dit kan je niet vergelijken met een hond die van 07.30 tot 17.15 alleen zit.

Jawel, dit kun je dus wel vergelijken als je het leest in de context zoals ik het gepost heb, nl. dat situaties kunnen veranderen. Tot begin dit jaar werkte ik in de buurt, nu heb ik +/- 3 uur reistijd per dag en over 3,5 maand ben ik fulltime thuis. Om maar een zijweg te noemen... ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:24

Yinnar schreef:
@ dejavu
Ik heb onlangs bij een vreemde bokker op de kittens gepast omdat ze omhoog zat. Aangezien je een tijd van te voren weet dat er een feestje is kan je altijd kijken wat de mogelijkheden zijn. ;)

Kan allemaal, maar het zou mijn keuze niet zijn om mijn dier bij een persoon te brengen, terwijl mijn dier hem/haar niet nauwelijks kent. :) Mijn dieren lenen zich daar ook niet voor. Niet ieder dier is even flexibel.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:27

Quellian schreef:
Yinnar schreef:
Dit kan je niet vergelijken met een hond die van 07.30 tot 17.15 alleen zit.

Jawel, dit kun je dus wel vergelijken als je het leest in de context zoals ik het gepost heb, nl. dat situaties kunnen veranderen. Tot begin dit jaar werkte ik in de buurt, nu heb ik +/- 3 uur reistijd per dag en over 3,5 maand ben ik fulltime thuis. Om maar een zijweg te noemen... ;)

Ik heb mijn best gedaan maar een hond die bijna 10 uur alleen zit en zijn behoefte al die tijd moet ophouden vergelijken met een paard wat dit niet hoeft gaat eg nie lukken nie! Ik zie totaal niet hoe dat vergelijkbaar is.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 31-08-09 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:27

dejavu schreef:
Yinnar schreef:
@ dejavu

Kan allemaal, maar het zou mijn keuze niet zijn om mijn dier bij een persoon te brengen, terwijl mijn dier hem/haar niet nauwelijks kent. :) Mijn dieren lenen zich daar ook niet voor. Niet ieder dier is even flexibel.

Kan zijn maar dat is in jouw specifieke geval. Misschien is dat het geval van TS anders.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:33

Als ik morgen onder een bus of trein kom en daarna stuk ben, dan mag ik hopen dat ik de dingen toch goed geregeld heb voor mijn beesten :oo
Honden zijn roedeldieren en dus gezelschapsdieren, en zoveel uren zonder gezelschap lijkt me geen hot item voor zo'n beest. Gewoon zorgen dat je je hond/paard/kat/kip/varken of god weet wat kan bieden wat het nodig heeft lijkt me het meest van belang, niet wat het baasje nodig heeft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:35

Yinnar schreef:
Ik heb mijn best gedaan maar een hond die bijna 10 uur alleen zit en zijn behoefte al die tijd moet ophouden vergelijken met een paard wat dit niet hoeft gaat eg nie lukken nie! Ik zie totaal niet hoe dat vergelijkbaar is.

's Winters staan mijn paarden binnen, dus ik snap niet wat je precies niet ziet? Ook dan willen ze graag even de benen strekken, een schone stal en eten. Net zoals de honden graag hun behoeftes willen doen. Daar gaat tijd in zitten, maar helaas moet ik werken om hun onderhoud te betalen, kan er weinig aan veranderen. Denk dat ik geen recht op WW heb als ik het aanvraag met als reden: 'mijn honden kunnen niet 10 uur per dag thuis blijven meneer, dus helaas ben ik niet geschikt om te werken'. Soms ben je niet in de gelegenheid om te kiezen als het op werk aankomt (zeker niet in deze tijd), pakken wat je pakken kunt, toch? Dan is het simpelweg roeien met de riemen die je hebt... ik kan m'n honden (en katten en paarden dan ook maar) naar het asiel brengen en nieuwe halen als ik ruimer in mijn tijd zit (over die 3,5 maand), maar goed... zijn we in deze maatschappij niet tegen het dumpen van dieren?
Mijn rugharen gaan overeind staan als ik tranentrekkende verhalen op advertentiesites lees dat de hond/kat/paard/konijn/kip weg moet wegens tijdgebrek. Spijt me ernstig, maar als je echt geeft om je dier(en) dan ga je tot het uiterste en dan kies je niet voor de makkelijkste weg (wat voor sommigen misschien de juiste weg is). Ik heb 2 paarden staan, rij misschien 2x per jaar, ik zit er niet mee, paarden nog minder, andere mensen wel :+ De honden gaan hier 's morgens uit, er staat water en voer, ze krijgen een kluif en crashen op de bank, ze zwaaien me nog net niet uit. Mocht ik eens eerder uit m'n werk komen dan vragen ze nog net niet wat ik zo vroeg kom doen (al kijkend op hun horloges). 's Avonds gaan ze mee naar stal, wordt er met een bal gegooid, kunnen ze door de wei en bak rennen, in het stro liggen en worden ze door iedereen geknuffeld. Ach jee, wat zijn ze toch zielig.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:37

Yinnar schreef:
Kan zijn maar dat is in jouw specifieke geval. Misschien is dat het geval van TS anders.

Zeker. Daarom kaartte ik het ook aan. Niet ieder dier is geweldig in alleen thuis zijn of van thuisfront veranderen. Om dit geval dus direct af te doen als 'ach, dat overleven ze wel' e.d., vind ik niet helemaal opgaan, juist omdat ik hier zie hoe niet oké mijn beesten het doen als ze alleen zijn. Ik probeerde het een beetje anders te belichten met mijn voorbeeld. :)

EmDee

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:40

Ik vind dit een leuke discussie, en zeker heel fijn om de meningen van anderen te horen, maar ik blijf wel achter de keus van de TS staan, ik begrijp ook dat het in de huidige tijd niet altijd van een leien dakje gaat, een ieder moet werken, maar wel heel fijn om hier al die voor en tegens weer te lezen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:43

EmDee schreef:
Als ik morgen onder een bus of trein kom en daarna stuk ben, dan mag ik hopen dat ik de dingen toch goed geregeld heb voor mijn beesten :oo
.

yup is ook belangrijk ! :j

ik heb 3 mensen met de sleutel van mijn huis
mijn uitlaatservice, mijn beste vriendin en mijn vriend

als mij wat gebeurd worden de dogs gelijk opgehaald en naar mijn mams en haar vriend gebracht ,haar vriend werkt niet en is inprincipe altijd thuis....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:48

EmDee schreef:
Ik vind dit een leuke discussie, en zeker heel fijn om de meningen van anderen te horen, maar ik blijf wel achter de keus van de TS staan, ik begrijp ook dat het in de huidige tijd niet altijd van een leien dakje gaat, een ieder moet werken, maar wel heel fijn om hier al die voor en tegens weer te lezen.

De TS staat volledig in haar recht, ze moet doen waar ze zich goed bij voelt. Ik zet mijn dieren ook op de eerste plaats, de honden gaan direct naar buiten als ik uit mijn werk kom en de katten krijgen vlees. Mocht ik niet direct uit mijn werk naar huis kunnen, dan zorgt vriendlief dat hij naar huis gaat om ze uit te laten of op te halen. Je kiest voor dieren, dan moet je daar ook voor gaan, maar soms zit je gewoon krapper in je tijd en imo is het geen oplossing om je dieren dan maar van de hand te doen. En soms heb je ook verplichtingen elders waar je niet onderuit kunt, dan moet je een andere oplossing zoeken.

Zo ben ik nu zwanger en heb 2 paarden. Straks zijn 2 paarden een flinke bagage als ik minder ga werken en een kleine thuis heb. Ik kan ze beide verkopen, ik kan er eentje verkopen, maar ik kan er ook voor kiezen om iemand te zoeken die het leuk vindt om de 'last cq verplichting' een paar dagen per week op zich te nemen.

Met 2 paarden, 2 honden en 8 katten moet ik wel werken om maagjes te vullen, dat doe ik met alle liefde van de wereld, maar ik vind het dan weer jammer om te horen dat je dan niet goed bezig bent, terwijl je tot het uiterste gaat voor je dieren (merendeel is overigens 'dump-dier' hier in huis).

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:50

Quellian schreef:
Yinnar schreef:

's Winters staan mijn paarden binnen, dus ik snap niet wat je precies niet ziet? Ook dan willen ze graag even de benen strekken, een schone stal en eten. Net zoals de honden graag hun behoeftes willen doen. Daar gaat tijd in zitten, maar helaas moet ik werken om hun onderhoud te betalen, kan er weinig aan veranderen. Denk dat ik geen recht op WW heb als ik het aanvraag met als reden: 'mijn honden kunnen niet 10 uur per dag thuis blijven meneer, dus helaas ben ik niet geschikt om te werken'. Soms ben je niet in de gelegenheid om te kiezen als het op werk aankomt (zeker niet in deze tijd), pakken wat je pakken kunt, toch? Dan is het simpelweg roeien met de riemen die je hebt... ik kan m'n honden (en katten en paarden dan ook maar) naar het asiel brengen en nieuwe halen als ik ruimer in mijn tijd zit (over die 3,5 maand), maar goed... zijn we in deze maatschappij niet tegen het dumpen van dieren?
Mijn rugharen gaan overeind staan als ik tranentrekkende verhalen op advertentiesites lees dat de hond/kat/paard/konijn/kip weg moet wegens tijdgebrek. Spijt me ernstig, maar als je echt geeft om je dier(en) dan ga je tot het uiterste en dan kies je niet voor de makkelijkste weg (wat voor sommigen misschien de juiste weg is). Ik heb 2 paarden staan, rij misschien 2x per jaar, ik zit er niet mee, paarden nog minder, andere mensen wel :+ De honden gaan hier 's morgens uit, er staat water en voer, ze krijgen een kluif en crashen op de bank, ze zwaaien me nog net niet uit. Mocht ik eens eerder uit m'n werk komen dan vragen ze nog net niet wat ik zo vroeg kom doen (al kijkend op hun horloges). 's Avonds gaan ze mee naar stal, wordt er met een bal gegooid, kunnen ze door de wei en bak rennen, in het stro liggen en worden ze door iedereen geknuffeld. Ach jee, wat zijn ze toch zielig.

Ik kan je echt niet volgen....of je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Niets maar dan ook niets praat goed dat jij je honden 10 uur per dag alleen laat zitten. Je kan op zijn minst een honden uitlaatservice inschakelen. Dan doe je nog wat in het belang van het dier. En de vergelijking met paarden blijf ik niet zien. Het spijt me echt! En laten we bij het onderwerp hond blijven want daar gaat het om in dit topic.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:53

Yinnar schreef:
Ik kan je echt niet volgen....of je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Niets maar dan ook niets praat goed dat jij je honden 10 uur per dag alleen laat zitten. Je kan op zijn minst een honden uitlaatservice inschakelen.

M'n honden zien me aankomen _O- Die zijn veel te lui om voor 17.00 uur van de bank te komen.
Maar niets hoeft het ook goed te praten, want ik heb geen goedkeuring nodig, scheelt dat ff :)

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:55

*is uithuizige sleutels aan het tellen, ik kom tot 7*

Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik werk bij een herplaatsingsorganisatie, met o.a seniorenopvang, en ik vertrouw erop dat ook voor mijn dieren een passende oplossing wordt gevonden indien nodig, ik hoop alleen niet dat het ooit nodig is.

Het kostte wat moeite dt bericht te plaatsen, er kwamen nog wat andere berichten tussen, sorry als dit nergens meer op slaat. Ik kon het even niet meer zo goed volgen.