Yinnar schreef:Ik heb mijn best gedaan maar een hond die bijna 10 uur alleen zit en zijn behoefte al die tijd moet ophouden vergelijken met een paard wat dit niet hoeft gaat eg nie lukken nie! Ik zie totaal niet hoe dat vergelijkbaar is.
's Winters staan mijn paarden binnen, dus ik snap niet wat je precies niet ziet? Ook dan willen ze graag even de benen strekken, een schone stal en eten. Net zoals de honden graag hun behoeftes willen doen. Daar gaat tijd in zitten, maar helaas moet ik werken om hun onderhoud te betalen, kan er weinig aan veranderen. Denk dat ik geen recht op WW heb als ik het aanvraag met als reden: 'mijn honden kunnen niet 10 uur per dag thuis blijven meneer, dus helaas ben ik niet geschikt om te werken'. Soms ben je niet in de gelegenheid om te kiezen als het op werk aankomt (zeker niet in deze tijd), pakken wat je pakken kunt, toch? Dan is het simpelweg roeien met de riemen die je hebt... ik kan m'n honden (en katten en paarden dan ook maar) naar het asiel brengen en nieuwe halen als ik ruimer in mijn tijd zit (over die 3,5 maand), maar goed... zijn we in deze maatschappij niet tegen het dumpen van dieren?
Mijn rugharen gaan overeind staan als ik tranentrekkende verhalen op advertentiesites lees dat de hond/kat/paard/konijn/kip weg moet wegens tijdgebrek. Spijt me ernstig, maar als je echt geeft om je dier(en) dan ga je tot het uiterste en dan kies je niet voor de makkelijkste weg (wat voor sommigen misschien de juiste weg is). Ik heb 2 paarden staan, rij misschien 2x per jaar, ik zit er niet mee, paarden nog minder, andere mensen wel

De honden gaan hier 's morgens uit, er staat water en voer, ze krijgen een kluif en crashen op de bank, ze zwaaien me nog net niet uit. Mocht ik eens eerder uit m'n werk komen dan vragen ze nog net niet wat ik zo vroeg kom doen (al kijkend op hun horloges). 's Avonds gaan ze mee naar stal, wordt er met een bal gegooid, kunnen ze door de wei en bak rennen, in het stro liggen en worden ze door iedereen geknuffeld. Ach jee, wat zijn ze toch zielig.