Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:09

Ik vind het juist belachelijk om een kat binnen te houden :)
Ik heb sowieso ook altijd het verschil kunnen zien tussen een kat die altijd binnen zit en eentje die ook nog buiten mag komen. Als mijn kat zijn hele leven binnen zou moeten zitten zou hij echt zwaar ongelukkig worden... Maar dat is wel weer verschillend per kat denk ik....
Katten zijn juist dieren die graag buiten zitten... En dat ze allemaal dieren gaan vermoorden is ook niet perse zo :roll: Mijn kat bijvoorbeeld is daar veel te lui voor :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:10

Nou TS; volgens mij heb je heel goede tips gekregen hier in het topic :)

Je hok laten zoals het is en even in Word een zinnetje typen; VERBODEN VOOR KATTEN.
Uitprinten, voor het hok hangen en ál je problemen zijn opgelost :)

terorita

randie schreef:
@ Quellian : Sorry maar wat wil jij nou bereiken...? Een konijn hoort niet in huis! En ik vind dat mijn konijn het VOLSTE recht heeft
om los te kunnen lopen en veilig te zijn in onze EIGEN tuin! Helemaal als hij in een hok zit.

een kat dan wel???
'k heb nijnen en poesenbeesten, en dat gaat prima samen...
een kat die met een nijn in z'n bek d'r vandoor gaat, sorry ik zie het niet voor me.
zoals hier al meerder keren word aangehaald, vossen, roofvogel ect.
en die zie ik hier zat vliegen/lopen
daarom zit ons konijnen hok ook goed afgesloten, niet omdat ik bang ben dat poesenbeesten nijnen opeten, maar omdat vossen
of nertsen of ander spul ook met nijnen d'r vandoor gaan

Meraki

Dat deed mijn buurman ook Noraly.. en die heeft héél wat katten gevangen :\

cissy

Allereerst gecondoleerd met het verlies van het konijntje.
Ik ben van mening dat het ook geen kat is geweest, katten slopen niet vaak een hok om bij de prooi te komen, als het konijn los loopt en niet te groot is dan pakken ze het wel degelijk.
Hier op stal zijn ook menig jonge konijntjes door de stalkat gegrepen en nooit meer terug gevonden, maar die zaten dan ook niet in een afgesloten hok.
Dat is nou eenmaal de natuur van de kat, het is en blijft een roofdier en ze maken geen onderscheid tussen huisdieren en stalmuizen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:11

en tegen de tijd dat het kerst word, mag je de nijnen helemaal wel achter slot en grendel stoppen.
't zal niet de 1ste keer zijn dat je nijn verdwijnd rond de kerstdagen

Dewii

Juul: Tsja, denk dat het er ook aan ligt of ze het gewend zijn of niet. Noortje is niet anders gewend dus ja, ik denk niet dat ze het erg mist :P . We hadden een keer per ongeluk de deur open gelaten, zat ze daar heel droog naar buiten te kijken, ze durfde er niet uit :') .

Wat je konijn nog even betreft, zou je ze niet in de woonkamer oid in een hok kunnen doen en alleen als jij of iemand anders erbij is lekker buiten laten lopen?

Morrie05

Maar je mag ook wel oppassen voor andere roofdieren dan katten. Wat dacht je van die roofvogels die steeds meer komen hier, wou je die ook allemaal verbieden om in je tuin te komen of ook een bord plaatsen van verboden voor roofvogels of uilen.
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 21-08-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

randie schreef:
@ Quellian : Sorry maar wat wil jij nou bereiken...? Een konijn hoort niet in huis! En ik vind dat mijn konijn het VOLSTE recht heeft
om los te kunnen lopen en veilig te zijn in onze EIGEN tuin! Helemaal als hij in een hok zit.

Een konijn wel, maar een kat niet?
Ik vind het de verantwoordelijk van de eigenaar van het konijn om ook te zorgen dat er eigenlijk helemaal geen roofdier bij kán komen.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:12

Juul schreef:
sabje1985 schreef:
Dit is mij ook over komen.Ik had een nestje en zag een kat in mijn ren en toen ik eraan kwam sprong hij er net uit net een kleine konijn,elke keer kwam hij terug nou hij heeft een stok tegen zijn kop gehad.Mijn mening is ook,ik hoef geen kat en dus wil ik ook geen last van een kat.Wij hebben een hond en wij zorgen er ook voor dat die hond geen overlast bezorgt en die hond zit niet opgesloten.Je kan zoveel doen om te zorgen dan de poes bij je in de tuin blijft,waarom een ander last bezorgen

En kat hoort te zwerven.. die is niet blij tussen 4 hekken in een tuin. En uit je ren sprong? Dan was 'ie vast niet dicht aan de bovenkant..

Die ren was 150 hoog en daar lag een net overheen,als ik er gaas over heen deed kon ik niet meer in de ren komen dus.Maar ze zoeken gewoon een gaatje en gaan daar doorheen.En ik snap dat katten ruimte nodig heeft maar waarom moet een ander er last van hebben

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 14:12

Citaat:
Nou TS; volgens mij heb je heel goede tips gekregen hier in het topic

Je hok laten zoals het is en even in Word een zinnetje typen; VERBODEN VOOR KATTEN.
Uitprinten, voor het hok hangen en ál je problemen zijn opgelost

Jij hebt je lolbroek aan of niet :). Ter info ik heb al een ander hok geregeld, konijn
zit inderdaad binnen, en vannacht gaat hij de schuur in.. Verder heb ik hier een
interessant apparaatje langs zien komen waar we even verder naar gaan informeren.
Citaat:
Citaat:
randie schreef:

Een konijn wel, maar een kat niet?
Ik vind het de verantwoordelijk van de eigenaar van het konijn om ook te zorgen dat er eigenlijk helemaal geen roofdier bij kán komen

Ja de kat mag dat ook hoor, in zijn EIGEN tuin :Y)
Laatst bijgewerkt door vencedor op 21-08-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:13

sabje1985 schreef:
Juul schreef:

En kat hoort te zwerven.. die is niet blij tussen 4 hekken in een tuin. En uit je ren sprong? Dan was 'ie vast niet dicht aan de bovenkant..

Die ren was 150 hoog en daar lag een net overheen,als ik er gaas over heen deed kon ik niet meer in de ren komen dus.Maar ze zoeken gewoon een gaatje en gaan daar doorheen.En ik snap dat katten ruimte nodig heeft maar waarom moet een ander er last van hebben

Ja, daar glippen ze zo doorheen. Met gemak kunnen ze naar bovenklimmen en met hun hoofd dat net omhoog houden. Ze zijn echt niet achterlijk hoor ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:13

sabje1985 schreef:

Dus besluit jij gewoon andermans dier met een stok op z'n kop te slaan?
Ben je dan ook zo netjes opgevoed dat je een bandje om z'n nek hangt met een briefje met adresgegevens waar de factuur van de DA naartoe kan of heb je daar dan weer nét niet genoeg ballen voor? :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:14

sabje1985 schreef:
En ik snap dat katten ruimte nodig heeft maar waarom moet een ander er last van hebben

précies.. ik ga straks gewoon met peper in de truin strooien en alvast een emmer klaarzetten
maar ik pies altijd in me broek van het lachen nog voordat ik de emmer gooi :') dus ik raak nooit

Quellian, dat is wel een hele goede.. de DA kosten aan het bandje doen.. maar krijg de kat maar eens te pakken.. :=
en, als je dat ziet/hoort gebeuren.. is denk ik niet het eerste waar je aan denkt.. laat ik de kat een bandje omdoen..
ja waarschijnlijk voor andere dingen ;) Maar krijg de kat maar eens te pakken :+
Laatst bijgewerkt door Meraki op 21-08-09 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

x_Marr schreef:
[naam] ik denk dat dat bordje wel een heel groot effect zal hebben :')

Denk 't ook. Bij die vogels heeft het ook hartstikke veel effect. Ze zitten er bovenop. |o

RoCKyLoVE

x_Marr schreef:
RoCKyLoVE schreef:

Dat is niet aan haar om dat duidelijk te maken, een katteneigenaar moet dat duidelijk maken aan zijn kat!

_O-

Juul ik denk dat dat bordje wel een heel groot effect zal hebben :')

Je kan als katteneigenaar toch ook iets om je eigen tuin spannen ofzo? Ken er genoeg die dat doen en dan blijft je kat lekker in je eigen tuin..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:15

randie schreef:
Jij hebt je lolbroek aan of niet :). Ter info ik heb al een ander hok geregeld, konijn
zit inderdaad binnen, en vannacht gaat hij de schuur in.. Verder heb ik hier een
interessant apparaatje langs zien komen waar we even verder naar gaan informeren.

Ach ja, sommige mensen zijn gewoon leuk.

Maar goed, ga je konijn zoeken of ga een maatje halen voor het overgebleven konijn en zorg voor een stevig hok.

Tinuss

RoCKyLoVE schreef:
Dat is niet aan haar om dat duidelijk te maken, een katteneigenaar moet dat duidelijk maken aan zijn kat!

"kat ik wil niet meer dat je op konijntjes jaagt"

Kan je ze dan ook leren dat ze zelf de kattenbak legen en de afwas doen??

Sorry maar hoe had je je dat bedacht dan??

Anoniem

RoCKyLoVE schreef:
Je kan als katteneigenaar toch ook iets om je eigen tuin spannen ofzo? Ken er genoeg die dat doen en dan blijft je kat lekker in je eigen tuin..

Maar das geen leven voor de doorsnee kat....

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:16

NonaWen schreef:
Tinuss schreef:
Ik geloof er niks van dat een kat een konijn zou pakken.....waarom dan wel????

En dan is ie er zeker mee in zijn bek over de muur gesprongen :') :') :')

Oh ja écht wel.. gezien hoe klein dat hummeltje was?

Nee, jij wel??

Meraki

Juul schreef:
RoCKyLoVE schreef:

Maar das geen leven voor de doorsnee kat....

Maar als de kat niet beter zou weten

@ Tinus, ja ik wel 2 paginas terug
Laatst bijgewerkt door Meraki op 21-08-09 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Tinuss schreef:
RoCKyLoVE schreef:

"kat ik wil niet meer dat je op konijntjes jaagt"

Kan je ze dan ook leren dat ze zelf de kattenbak legen en de afwas doen??

Sorry maar hoe had je je dat bedacht dan??

Ja even een lijstje maken voor de kat wat hij allemaal niet mag doen en wat hij wel mag doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:17

NonaWen schreef:
Quellian, dat is wel een hele goede.. de DA kosten aan het bandje doen.. maar krijg de kat maar eens te pakken.. :=
en, als je dat ziet/hoort gebeuren.. is denk ik niet het eerste waar je aan denkt.. laat ik de kat een bandje omdoen..
ja waarschijnlijk voor andere dingen ;) Maar krijg de kat maar eens te pakken :+

Ik bedoelde voor de schade aan de kat :+

Maar goed... er zullen toch genoeg sociale mensen zijn die bereid zijn de schade te betalen die hun kat gemaakt heeft? Daar hebben we een WA verzekering voor he... ik hoop oprecht dat als mijn dieren (hond, kat, paard) iemand schade berokkent, de eigenaar naar mij toe komt om erover te praten. Dat liever dan dat er een topic over me geopend wordt en ik op voorhand asociaal zou worden genoemd.

Meraki

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:17

Oh :') ja njah andersom zou het ook nog niet zo'n slecht idee zijn

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:18

RoCKyLoVE schreef:

schrikdraad langs bovenkant schutting...werkte prima..
kwam zelfs geen vogeltje op de schutting...nu ziet miep poes(overigens m'n eigen poesenbeest)
op de schutting de boel in de peiling te houden..geen beest druft hier in de buurt te komen,
tis mijn eigen killerkat, rekeningen van de DA zijn leuk, ze vecht nog wel eens, puur om haar teratirium te beschermen.
ze is cool :D