Nikki__ schreef:Ja, ik vind dat een Nederlandse hond meer recht heeft op een baasje in Nl. Net zo dat ik vind dat een buitenlandse hond meer recht heeft op een baasje in het buiteland.
Eerst maar eens de problemen hier op lossen, en daarna verder kijken.
Dit wil niet zeggen dat ik niet vind dat er wat aan gedaan moet worden.
Alleen vind ik dat je de landen moet gaan informeren, daar meer gaan vertellen over honden/katten, zorgen dat dáár meer ruimte in asiels komt, betere verzorging, enz.
De problemen dáár oplossen en niet alle problemen hierheen halen...
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het werk van RW bijvoorbeeld niet goed vind. Zij doe het kleinschalig, haalt ook de oudere hond hier heen, want wat me wel erg opvalt, is dat de pups bijna allemaal naar NL worden gehaald en de oudjes niet.. vreemd als je 't mij vraagt.
Stichtingen die onwijs veel geld vragen, vallen bij mij al af. Stichtingen die meer dan 150 honden hebben.
Stichtingen waarbij 't slecht geregeld word, waarbij 't vaag klinkt.
Ik stel hoge eisen aan m'n diertjes.
En vergeet niet, al die kruisingen van podenco's e.d. staan volgens mij tot de lange afstand honden waardoor ze officieel niet eens los
mogen...
@yamcha, bedankt't blijft altijd een lastig onderwerp
Ik ben het niet met je eens, maar goed, dat geeft verder niet. Ieder zijn eigen mening. Voor mij maakt het niet uit waar een dier vandaan komt. Daarbij wordt er in veel landen heel anders naar dieren gekeken en is de situatie vaak nog veel schrijnender dan hier in NL. En ja ik vind ook dat er in die landen iets moet veranderen, maar dat gebeurt niet van de ene op de andere dag (als het al gebeurt) en in de tussentijd vind ik het zeker niet slecht om een dier uit zo'n gebied een kans te bieden.Maar er moet ook aan voorlichting ed gedaan worden, zeker!
Onze hond is gekomen toen hij 9 was (nu 13), niet bepaald een jonge hond dus.