ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:51

Nikki__ schreef:
Ja, ik vind dat een Nederlandse hond meer recht heeft op een baasje in Nl. Net zo dat ik vind dat een buitenlandse hond meer recht heeft op een baasje in het buiteland.
Eerst maar eens de problemen hier op lossen, en daarna verder kijken.
Dit wil niet zeggen dat ik niet vind dat er wat aan gedaan moet worden.
Alleen vind ik dat je de landen moet gaan informeren, daar meer gaan vertellen over honden/katten, zorgen dat dáár meer ruimte in asiels komt, betere verzorging, enz.
De problemen dáár oplossen en niet alle problemen hierheen halen...

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het werk van RW bijvoorbeeld niet goed vind. Zij doe het kleinschalig, haalt ook de oudere hond hier heen, want wat me wel erg opvalt, is dat de pups bijna allemaal naar NL worden gehaald en de oudjes niet.. vreemd als je 't mij vraagt.

Stichtingen die onwijs veel geld vragen, vallen bij mij al af. Stichtingen die meer dan 150 honden hebben.
Stichtingen waarbij 't slecht geregeld word, waarbij 't vaag klinkt.

Ik stel hoge eisen aan m'n diertjes.

En vergeet niet, al die kruisingen van podenco's e.d. staan volgens mij tot de lange afstand honden waardoor ze officieel niet eens los
mogen...

@yamcha, bedankt :o 't blijft altijd een lastig onderwerp

Ik ben het niet met je eens, maar goed, dat geeft verder niet. Ieder zijn eigen mening. Voor mij maakt het niet uit waar een dier vandaan komt. Daarbij wordt er in veel landen heel anders naar dieren gekeken en is de situatie vaak nog veel schrijnender dan hier in NL. En ja ik vind ook dat er in die landen iets moet veranderen, maar dat gebeurt niet van de ene op de andere dag (als het al gebeurt) en in de tussentijd vind ik het zeker niet slecht om een dier uit zo'n gebied een kans te bieden.Maar er moet ook aan voorlichting ed gedaan worden, zeker!
Onze hond is gekomen toen hij 9 was (nu 13), niet bepaald een jonge hond dus.

luuntje

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:58

Fijn dat de pup nu toch gaat komen.
Laat de pup thuis wel bij je eigen dierenarts controleren.
Maar dat raad ik iedereen aan.

Overigens is onze afgekeurde blindegeleidehond (uit het asiel) een golden met stamboom. Niet dat je er iets aan hebt want hij is gecasteerd.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:06

Nikki__ schreef:
Ja, ik vind dat een Nederlandse hond meer recht heeft op een baasje in Nl. Net zo dat ik vind dat een buitenlandse hond meer recht heeft op een baasje in het buiteland.

Niet mee eens. Iedere hond verdient een leuk baasje, ongeacht de afkomst van de hond of baasje.
Als iemand hier een hond uit het asiel haalt als Noor, Zweed of wat dan ook, vind ik het best. Als een Noorse of Zweedse hond hier een baasje vindt, ben ik ook blij.
------------------------

Ik kan slecht tegen dierenleed. Bij het aanschouwen ervan, word ik vaak niet goed en huil ik ook. (Altijd leuk op vakantie ;( )
Daarom zet ik me altijd in om evt. dierenleed te verzachten door stichtingen met 'buitenlanders' te helpen. Mijn hele leven heb ik al 'afdankertjes'. Voorheen altijd uit het asiel, sinds kort buitenlandse honden die ik zelf gevonden heb. Ik vind het persoonlijk wrang dat hier afgegeven wordt op buitenlandse beesten hierheen halen. Je kunt je mening erover klaar hebben, maar besef ook dat er hier mensen zijn (onder wie ik) die inmiddels behoorlijk wat leed hebben kunnen voorkomen. In binnen- en buitenland.

De stichtingen die ik ken steken trouwens zeer veel tijd aan voorlichting geven in die landen en sinds kort gaan ze zelfs langs scholen om kinderen te informeren over de juiste verzorging van een dier. Ze bereiken vaak meer mensen met hun presentaties over dierverzorging dan dat er honden hier naartoe komen. :)

Ik ben trouwens totaal niet tegen rashonden. Sommige vind ik prachtig. Onnozel fokken vind ik wel stom, maar daar zijn we wel over uit, toch?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:54

Begrijp me niet verkeerd dejavu, ik geef echt niet af op buitenlandse honden, sterker nog, dan zou ik m'n eige hond moeten haten :+ .
Ik ben alleen wel van mening dat er een hoop stichtingen bagger zijn, een hoop er grof op verdienen, en ik me het nog steeds af vraag of het voor sommige honden echt wel beter is om hier heen te komen en niet gewoon daar te blijven.

Ik vind het heel belangrijk dat ze idd informatie verstrekken aan die landen. Problemen daar oplossen is nog altijd beter dan problemen hierheen halen, ben ik van mening.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:16

Ik kan me goed vinden in jullie meningen, Nikki_, Yamcha en ThePast03 :j Eigenlijk gewoon helemaal.
De insteek van dit topic was ook niet om een buitenlands hondje boven een NLse te zetten. Maar meer om mensen die er niet van weten er van bewust te maken, dat er nog een keuze is naast asiel, MP en fokkers :j Want eerlijk is eerlijk, voordat wij op zoek gingen naar een nieuw hondje had ik nog niet eens van al die organisaties en mogelijkheden gehoord :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:30

Berdien schreef:
Ik kan me goed vinden in jullie meningen, Nikki_, Yamcha en [*olduser*] :j Eigenlijk gewoon helemaal.
De insteek van dit topic was ook niet om een buitenlands hondje boven een NLse te zetten. Maar meer om mensen die er niet van weten er van bewust te maken, dat er nog een keuze is naast asiel, MP en fokkers :j Want eerlijk is eerlijk, voordat wij op zoek gingen naar een nieuw hondje had ik nog niet eens van al die organisaties en mogelijkheden gehoord :+

Het asiel in mijn buurt neemt af en toe ook een paar honden uit die landen op, als ze er de ruimte voor hebben. Het kan dus best samen gaan.

Verder zijn er genoeg mensen met rashonden die ook asielhonden hebben. Al dat vingerwijzen is helemaal nergens voor nodig.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:41

dierenleed is grenzenloos.. ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:54

Dat is jouw mening. Probeer het ook een beetje te onderbouwen limamambo, iets wat we allemaal proberen te doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:57

nou.. volgens mij zegt het genoeg hoor..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:58

oke, wat jij wil. Je brengt het als een feit, maar het is een mening. Jij vind dierenliefde grensloos, ik vind dat er zeker grenzen moeten zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:59

Nikki__ schreef:
oke, wat jij wil. Je brengt het als een feit, maar het is een mening. Jij vind dierenliefde grensloos, ik vind dat er zeker grenzen moeten zijn.

nee dat staat er niet ;)
er staat dierenleed

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:05

Sorry, dat bedoelde ik ook. Typfoutje.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:07

wou je zeggen dat dierenleed stopt bij de grens dan? dat we onze ogen moeten sluiten voor alle dieren daarbuiten?
honden in NL hebben het zo slecht nog niet hoor.. in vergelijking met andere landen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:37

Heb je me ergens zien zeggen dat ik vind dat we onze ogen dan maar moeten sluiten? Het tegenovergestelde juist, misschien even lezen.

En ik zeg ook niet dat het stopt bij de grens, maar zeker wel dat er grenzen moeten zijn.
En dat ze het hier niet zo slecht hebben, wat ik trouwens onzin vind, wil niet zeggen dat we ze hier maar een beetje links moeten laten liggen en de honden uit andere landen masaal moeten redden.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:03

LimaMambo schreef:
wou je zeggen dat dierenleed stopt bij de grens dan? dat we onze ogen moeten sluiten voor alle dieren daarbuiten?
honden in NL hebben het zo slecht nog niet hoor.. in vergelijking met andere landen

Ik ben het helemaal met je eens LimaMambo ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:11

ja wij kiezen idd vaak voor volwassen honden, maar we hebben ook wel eens jonge honden van rond de 4 of 5 maanden. Maar het liefst volwassen honden, omdat die moeilijker zijn te plaatsen, maar het nog net zo hard verdienen. Gehandicapt is ook welkom, alleen soms ook lastig te plaatsen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:16

Jullie wel RW, daarom heb ik ook totaal géén moeite met hoe jij bezig bent, sterker nog, vind het zelfs goed.

maar de stichtingen die geld zien bij pups, daar walg ik van, en die rijse de pan uit!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:18

ja dat vind ik ook niet kunnen, kijk wij geven de honden en katten niet gratis weg, want we willen wel serieuze mensen, bij gratis honden heb je toch meer impulsieve acties.
Maar wij vragen 100 euro, dat sturen we gelijk naar Turkije of Roemenie, zodat zij daar weer voer van kunnen kopen of een hond kunnen laten opereren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:00

Honderd euro vind ik een normaal bedrag.
Maar er zijn stichtingen die tot 3/400 euro vragen voor een hond. Dat vind ik handel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:47

100 euro maar? :oo

Da's niet veel :n

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:52

neej das niet veel, maar daar kunnen ze in Turkije enzo aardig wat dieren voor helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:07

Nou ja, dan is het alleszins duidelijk dat je daar voor jezelf geen rooie cent aan verdient (niet dat ik dat erg zou vinden trouwens, als je goed werk doet, en je doet het met alle liefde voor die dieren, zou ik het heel niet erg vinden als je daar bij tijd en wijle een zakcentje aan overhield) het geeft gewoon wel aan dat je het écht voor de honden doet, en niet voor jezelf, en dat vind ik te prijzen +:)+

Mijn petje af voor jullie +:)+

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:07

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:12

Jup. Of ik niet, mijn moeder ;) Lang verhaal, waarvan alle details ook niet op Bokt hoeven :) Het heeft in ieder geval niks met ACE als organisatie of Lientje als hond te maken.
Wel jammer, ik keek er dus erg naar uit. Maar goed, ik woon hoog en droog in Groningen, en ik kom alleen eens in de zoveel tijd de hond aaien :+ :))

Ik ben nog met mijn ouders in overleg over een eventuele nieuwe hond, die komt hier dan vanzelf op Bokt :))

Overigens zijn mijn oom en tante echt ontzettend dóm geweest, die hebben een pup van 6.5 maanden ergens vandaan geplukt. Ja, hij kon nou wel weg want mams trok het niet meer, die was erg mager en 'uitgewoond'. En het was maar één toevallig nestje. Hoe achterlijk kun je zijn? Ben echt woest op ze, dit is pure broodfok geweest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:27

Berdien schreef:
Overigens zijn mijn oom en tante echt ontzettend dóm geweest, die hebben een pup van 6.5 weken ergens vandaan geplukt. Ja, hij kon nou wel weg want mams trok het niet meer, die was erg mager en 'uitgewoond'. En het was maar één toevallig nestje. Hoe achterlijk kun je zijn? Ben echt woest op ze, dit is pure broodfok geweest.

Kan me niet voorstellen dat een broodfokker een pup 6,5 maanden bij de moeder laat lopen. Dat geeft namelijk weinig winst. ;)
Broodfokkers verkopen hun pups juist vaak op veel te jonge leeftijd.

6,5 maand is wel lang en ik kan me niet voorstellen dat die hond nog bij de moeder dronk. Zelf heb ik een hond gehad die tot 4 maanden bij zijn moeder heeft gelopen (gewoon een goed gefokte rashond met stamboom dus. ;)) en dat was een super zelfverzekerde, vrolijke pup die een hoge leeftijd heeft bereikt en nooit ziek is geweest.