aggressie in bloed bij honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:10

Boya schreef:
tsja.....dan is 't roedelgedrag.......jammer is meestal dat de honden hier de dupe van worden (in dit geval is de aanklacht gelukkig ingetrokken)

het kwam ook weer gelijk door het ras 8)7 slaat ook helemaal nergens op mengeling van Bull mastif met rottie

Ragebol1977

Re: aggressie in bloed bij honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:30

Nou hier wordt er ook vers gevoerd. Rauwe kippehartjes, nekjes en maagjes. De volgende dag loopt onze gevaarlijke vechthond lekker tussen mijn levende eigen kippen te scharrelen.
Wat een onzin zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:03

Ik heb Tibeau ook vrij vaak vers gevoerd, en die was zo betrouwbaar als wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:17

al onze honden krijgen vers, 4 herders.... Toen we overschakelde naar vers hebben we nou niet bepaald een karakteromschakeling gemerkt :')

Wel denk ik dat als een hond eenmaal een mens gebeten heeft de bijtrem weg is. En sowieso wint een hond bijna altijd wel, aangezien je eigen veiligheid voorop staat. Als je wordt aangevallen door een hond zou ik tenminste niet echt denken 'nu ga ik hem es lekker op z'n plek zetten' denk dat vrijwel iedereen uit automatisme eerst zichzelf in bescherming neemt(door weg te gaan oid) met als gevolg dat de hond (in zijn ogen) wint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:29

Ik ben dan weer zo iemand die wel het gevecht aangaat, maar dat zullen de meesten niet doen idd.
Ik weet uit ervaring idd dat als een hond eenmaal een mens heeft aangevallen, die hond dat wéér zal doen. En zo een hond is onbetrouwbaar, moet je laten inslapen. Maar dat heeft geen bal te maken met bloed proeven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:30

1 van mijn rottweilers heeft mij een keer gruwelijk gebeten,maar daarna nooit ook maar naar andere mensen lelijk gedaan... :n

en met mijn eerste rottweiler heb ik bijna 2 jaar KPV getraind,en veel burgeroefeningen gedaan,dus echt mensen bijten,ook die was niet anders als anders hoor..

wat veranderd is als een hond wint,als blijkt dat bijten iets opleverd zal de 2de keer makkelijker/leuker zijn,maar niet omdat ze bloed geproefd hebben...

gekke is dat bij honden altijd zo gedacht wordt,maar bv bij katten nooit,terwijl dat ook roofdieren zijn en zoveel onschuldige dieren vermoorden,das allemaal normaal,als een hond het doet (wat ook normaal is voor een roofdier) dan is het ineens een ander dier geworden,en wordt zoals de rottweiler in een bepaald topic zijn leven afgenomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:37

kimmie261 schreef:
wat veranderd is als een hond wint,als blijkt dat bijten iets opleverd zal de 2de keer makkelijker/leuker zijn,maar niet omdat ze bloed geproefd hebben...

Dat bedoel ik dus, dan is de bijtrem veel minder.....

dát is wat een hond gevaarlijk maakt, niet het vers vlees eten hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:01

Yamcha schreef:
Ik ben dan weer zo iemand die wel het gevecht aangaat, maar dat zullen de meesten niet doen idd.
Ik weet uit ervaring idd dat als een hond eenmaal een mens heeft aangevallen, die hond dat wéér zal doen. En zo een hond is onbetrouwbaar, moet je laten inslapen. Maar dat heeft geen bal te maken met bloed proeven.

mss was bloed proeven meer metaforisch bedoeld als bijten.
Mss ben ik een beetje gek, maar ik vind het heel raar als mensen écht denken dat een hond minder bijtrem heeft omdat hij vlees eet.
Mensen die niet vegatarisch zijn worden toch zeker ook niet bloeddorstig en moordlustig :)) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:22

Die vergelijking heb ik idd ook wel eens getrokken, meestal valt dan het kwartje pas......

Of ze staan je dom aan te gapen :+

Vooroordelen zijn hardnekkig, ben ik achtergekomen }:0

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:00

Hou me op over vooroordelen. Ik kan de mensen die mijn hond voor bloeddorstig, agressief, moordlustig uitmaken en gevaarlijk niet meer op 1 hand tellen.
Tja het is een agressief ras he....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:03

Zoooooo agressief...... Lola is écht levensgevaarlijk :P

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:13

HBVisser schreef:
Hou me op over vooroordelen. Ik kan de mensen die mijn hond voor bloeddorstig, agressief, moordlustig uitmaken en gevaarlijk niet meer op 1 hand tellen.
Tja het is een agressief ras he....

Haha inderdaad!
Ik zit juist met het tegenovergestelde :+ Ik heb een Labrador die flink uit kan vallen... mensen denken altijd maar dat Lab's zo sociaal en schattig zijn, mijne helaas niet! En dan zou ik zo graag willen dat ik een rotje heb, dat mensen hun vooroordeel klaar hebben en met n boog om me heen lopen, dan dat herhalijke 'Maar hij wil toch spelen?!?!' grrrr

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:17

hier ook zo`n killer...
boerboel x rottweiler
ik krijg vaak iedereen over me heen als ik dan ook nog zeg twee kleine kinderen te hebben
dat kan toch niet!!!
zo`n onbetrouwbare kruising zeggen ze dan

tis een echte lieverd die een hele boel pikt
en nee ik laat me kinderen hem niet pijnigen of anders wat, let keurig op en laat ze niet alleen (want dan eet ie me zoon en dochter hun koekjes op;)_

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:25

Persoonlijk kijk ik niet zozeer naar het ras, maar de lichaamstaal. Helaas hebben veel mensen de taal van hun eigen hond niet door. Een tijd geleden was een mevrouw op een dijk met een Berner Sennen bezig, met een appèl oefening: het dier moest blijven zitten, terwijl ik aan (op 20 meter afstand) kwam fietsen met een klein kind achterop. Ik zag de hond in de startblokken om op ons af te springen, maar het kwam niet in het mens op om haar hond vast te leggen, hij moest maar naar haar luisteren. En ja hoor, de hond vloog op ons af, en dat was niet omdat ie door ons geaaid wilde worden. ;) Nou ben ik zelf niet bang uitgevallen, maar als je zo bot bent een grote hond op een klein kind af te laten rennen (aanvallen) en een trauma voor honden te bezorgen, dan ben je aardig gestoord. En zo weet ik van elk ras wel foute exemplaren te noemen, met nog foutere eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:43

maar wat deed die hond dan?
Want het is mss niet zo netjes van die mevrouw,

maar een berner sennen die op je af komt rennen schaar ik nou niet direct onder agressie...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:00

Menino, deze hond stond op scherp om op ons af te komen, was op een agressieve manier volkomen op ons gefocust en het was duidelijk te zien dat de hond niet van plan was te blijven zitten op het commando van die mevrouw. En inderdaad, hij bleef dus niet zitten, waarop ik moest stoppen om te voorkomen dat hij mijn been greep, en dat vind ik toch aardig agressief. ;) Maar ja, je moest erbij zijn geweest om te zien hoe die hond zich gedroeg...Die hond kwam niet naar me toe om geaaid te worden, geloof me...

Dat allemaal was te voorkomen geweest, als mevrouw haar hond aangelijnd had, omdat ze hem toch niet onder controle had als er vreemden aan komen fietsen.

Net zo min als je kunt zeggen dat van bepaalde rassen alle honden agressief zijn, kun je ook niet zeggen dat van bepaalde rassen àlle honden lief en agressieloos zijn, Menino. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:26

mag ik dan vragen waaruit jij geconcludeerd hebt dat hij niet naar je toe kwam om geaaid te worden? Ik bedoel. Dat hij niet onder appèl staat is minder, maar agressie krijg ik bij dit verhaal toch een beetje mijn twijfels bij hoor.... Ik heb wel vaker te maken met honden die niet naar me toe komen om geaaid te worden en als die allemaal agressief zouden zijn zouden we erg veel agressieve honden hebben in omgeving utrecht :))

Met onderstaande ben ik het wel eens, maar ik denk dat je binnen bepaalde rassen wel een groter percentage hebt dat agressie vertoont dan in andere rassen. Maar dat er bepaalde rassen zijn waarin geen agressie voorkomt lijkt me een utopie.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:08

Dat noemen ze fixatie.

Fixatie is echter geen agressie!
Deze hond beloond zichzelf waarschijnlijk door achter fietsers , brommers en auto's aan te rennen.
De auto's, brommers en fietsers gaan van hem weg. Dat is zijn beloning, de hond voelt zich dan sterk.
Elke keer dat hij het voor elkaar krijgt heeft hij zichzelf weer beloond.
Daarom is het ook erg dom van die mevrouw om haar hond onaangelijnd te laten lopen. Het is dom en als de hond eens een keer iemand omver loopt dan zijn de rapen gaar maar agressie zou ik het niet meteen willen noemen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:20

Ik ben van mening dat het nooit de hond is die met een kronkel geboren wordt. Het ligt naar mijn idee altijd of enorm vaak aan de opvoeding. Tuurlijk heeft ieder ras zijn eigen kenmerken, een beagle zou enorm eigenwijs moeten zijn terwijl ik er minstens 6 ken die net zo goed of misschien beter luisteren dan andere honden. Andere rassen zijn wat nerveuzer oid maar bij iedere hond (en ieder karakter) past een goede opvoeding.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:07

Een hond met een fixatie op fietsers wil wel degelijk nogal eens in broekspijpen en benen happen, Menino, en flink hard ook. Ik vind dat net zo goed agressief (en ongewenst gedrag), het is namelijk net zo goed gevaarlijk als een hond je grijpt vanwege je fiets, zodat je met fiets en kind achterop op de grond valt, als wanneer een hond je grijpt vanwege "gewone" agressie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:12

mijn honden jagen........ en die zouden dus ook op een fietser kunnen jagen aangezien die hard gaat.............

ik ga hierin met zoolgansgster mee............ het zijn mijn honden, en mijn honden moeten niet andere mensen in gevaar brengen.......op welke manier dan ook, goed bedoeld of niet goed bedoeld

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:20

Onwijs interessant topic dit zeg!
Met veel plezier heb ik al jullie verhalen gelezen over jullie 'gevaarlijke killermachines :))'.

Ik ben inderdaad ook van mening dat de opvoeding van grootste invloed is.

Ik heb zelf een Jack Russell, die er ook om bekend staan eigenwijs en zijn eigen gangetje te gaan. Ons coco struinde toen ie nog jonger was het liefste de hele dag door de maisvelden heen, jagen. Aaien en knuffelen vind ze vreselijk, maar zolang ze 's avonds naast ons pap op de bank zit, is haar dag weer goed.

De jack van een vriendin van mij is weer totaal het tegenovergestelde, die volgt mijn vriendin echt overal, naar haar kamer, naar de wc, als ze een nieuwe dvd in de speler doet. Ze wil continue geaait en geknuffeld worden.

Typisch dat er zo'n ontzettend groot verschil zit tussen de karakters van hetzelfde ras!

En ons opa heeft een rottweiler, die er ook niet bekend staan dat ze de allerliefste zijn. Maar Cora is opgegroeid in een omgeving met kleine kinderen ( opa's kleinkinderen varieëren van 1 tot 19 jaar, Cora zelf is 8 ) en ze kunnen dat beest alles maken, erop gaan zitten, aan de oren trekken en ga zo maar door!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:24

laatst vloog mijn oppas sharpei van 6 maand over een hek van 80 cm heen (waarbij ze met haar bek op een boomstam knalde) puur om mijn 2 reuen aan te vallen waarbij ze qua grootte zwaar onderdoet. Mijn reuen toonden geen agressie oid, ze keken puur naar mij.

Volgens mij was het blinde woede + puur karakter. Ze stuiterde meer over het hek heen en rende om mijn 1e reu heen om zn keel te grijpen daarna sprong ze naar reu 2 naar zn nek. Ze bleef over springen om ze te grijpen totdat ze uitelkaar werden gehaald. 2 sec nadat ze van de reu is gehaald loopt ze te kwispelen en likjes te geven en was ze weer een onschuldig puppytje. Dat vond ik het engst, die schakeling tussen lief en agressief was zo omgezet.

Daarna ging ik wandelen met dr en toen ik terugkwam wou ze onze reu zo erg grijpen dat ik haar met een riem op dr kop heb geslagen en ik geen reactie kreeg.( ik ben niet voor het slaan, maar als ik een tik uitdeel voelen ze die echt wel)

Aangezien de hond geen trauma heeft ( bevestigd door eigenaren!), geen angstreactie is, en ze blind van woede is neem ik aan dat het toch deels karakter is.

jullie mening?

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:44

Mijn hond ziet er ook schattig uit, maar als een vreemde haar maar met 1 vinger zomaar durft aan te raken wil ze nog wel is uithalen.
Ze is erg eenkennig en van vreemde moet ze het niet echt hebben.
Als ze je eenmaal kent is alles koek en ei.

Ik ben van mening dat aggressie best aangeboren kan zijn.
Het ligt aan de opvoeding en de ervaringen hoe de hond zich uiteindelijk gedraagt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:57

ik geloof niet dat agressie in het bloed zit..
ik denk dat je beter over instinct kan praten
en dat bij de ene hond het instinct eerder 'wakker' word gemaakt dan bij de andere hond