Prachtige Tibeau is 15 juli ingeslapen.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:20

Zo herkenbaar...
Toen wij Jodie hadden laten inslapen, zijn we een paar straten verder gestopt en uitgestapt en gehuild...
Ongeveer de hele nacht opgebleven, herinneringen ophalen... Alle plekjes waar ze zo graag lag, de plekjes met zon in de ochtend, de koele stenen in de keuken bij warme dagen, haar aparte trekjes...
Nog steeds heel veel verdriet, maar ook heel veel mooie herinneringen en ook hier een waardige opvolgster.
Anders maar ook geweldig op haar eigen manier, al ligt ze wel op dezelfde plekjes ;)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:26

heel veel sterkte
het is een moedig en dapper besluit Y;(
Tibeau heeft bij jullie een geweldig leven gehad.
ik weet helaas precies hoe jij je voelt
als ik terug denk aan celly kan ik wel weer janken en dat is al 2 jaar terug.

Y;(

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:50

OO wat leef ik met je mee, ik zit hier tranen met tuiten te huilen!
Maar ik wil je sterkte en kracht toewensen om dit overweldigende verdriet een plekje te kunnen geven!
Ik weet wat het is om je maatje te moeten afgeven!!
Maar troost je met de gedachte dat je hem een geweldig leven hebt gegeven met alle liefde die hij verdiende, koester je herinneringen aan jullie leven samen en bedenk dat hij een van de weinigen op deze wereld is die liefde en geborgenheid heeft mogen proeven, dat is niet voor heel veel honden weggelegd!
Er zijn er zoveel die nooit een aai of een aardig woord hebben gehad en dan moeten sterven.
Jouw lieverd heeft het beste leven gehad wat er bestaat, goed gedaan!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:18

Brrrr, kippenvel...

Je moet kiezen voor het dier, een dier heeft het voorrecht om te mogen sterven.

Maar dit is zó keihard, zó oneerlijk, zó pijnlijk... ik denk nog elke dag aan mijn lieve Kiddy die afgelopen januari op 4 jarige leeftijd de strijd heeft opgegeven, kan nog steeds spontaan in tranen uitbarsten.

Heel heel heel veel sterkte, hoewel je niets hebt aan woorden...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:45

Jeetje Yamcha, ik lees het nu pas. Ik wist niet dat hij zo slecht was qua gezondheid. Op de foto die je bij ons had geplaatst staat een mooie stoere hond.
Je hebt heel veel met hem meegemaakt en dat maakt de band sterker. Het verdriet zal op den duur minder worden maar vergeten zul je hem nooit.
Met de andere hond ging het helaas niet, maar om nu deze al zo snel te verliezen maakt het extra moeilijk.
Heel veel sterkte.

Kirsten

Re: Prachtige Tibeau wordt woensdag ingeslapen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:25

Yamcha,

Hier nog een mooi tekstje voor je,...

And as I leave it all behind
You're still emblazoned in my mind
And for that very special day
Nobody loved me in that way

Forget me not, I ask of you
Wherever your life takes you to
And if we never meet again
Think of me every now and then

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:32

Lieve schatten,

Dank jullie wel. Denk aan mijn mooie Beau, en vergeet hem niet.........

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:41

Jemig, ik zit hier gewoon met een brok in m'n keel m'n tranen weg te slikken ;(

Wat hebben jullie het mooi gedaan +:)+ Ik weet helaas ook hoe je je voelt :\ Ik hoop het voorlopig niet weer mee te hoeven maken.

Sterkte met het een plekje te geven :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:55

KLinkt het heel gek als ik zeg dat ik weer op zoek ben?
Ik mis Beau verschrikkelijk, 't is net alsof er een deel van mij is doodgegaan, en er zal geen hond zijn die Beau kan vervangen. Maar er kan wél een hond zijn die een fijn maatje voor mij is, waar ik weer een unieke band mee opbouw, een waar ik net zo mee zal vergroeien.......

Ik mis de haren, ik mis de rommel, ik mis de kapotte knuffels en de kapok overal....... ik mis álles.
Maar mooie Beau zou het denk ik niet erg vinden, als ik weer een hond in huis haalde denk ik. Af en toe denk ik dat ik hem voel, niet fysiek, meer een soort aanwezigheid, waar ik tegenaan klets....... een soort warmte, alsof hij er soms nog is. Ik weet niet of je daarin gelooft, ik weet zélf niet eens of ik erin geloof, maar ik voel het wel........
Langzaam besef ik wel dat ik het juiste gedaan heb, en soms zit ik 's avonds nog even buiten, met een kaars aan, en dan denk ik aan hem........ het gevoel van dankbaarheid begint sterker te worden als het verdriet.

Mijn Beau was een lieverd en ik hou van hem, voor altijd :+:
Ik heb zoveel mooie herinneringen, zoveel liefs en warms, zoveel dankbaarheid voor hem, dat verzacht de pijn echt. Mijn lieve Beau, wat hou ik van hem :+:

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:01

klinkt helemaal niet gek. Zo hebben wij het ook altijd gedaan. In mijn opinie, je vervangt hiermee nooit Beau. Elke hond bij mij heeft zijn eigen plekje in mijn hart en in mijn herinneringen. Maar je vult wel een leegte, zoals je zegt, de haren, de rommel, de begroeting als je thuis komt.

En daarnaast als iemand zoals jij een plekje thuis en in je hart over hebt, hoop ik voor die toekomstige nieuwe arme stakker dat hij/zij jou treft

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:06

Ik vind het niet gek Yamcha.

1 week nadat ik mijn kat, mijn poezekindje, in had laten slapen had ik al een nieuwe uit het asiel. En met Bink op schoot, dacht ik soms nog Munk te horen. Ook al weet je dat dat niet kan.........Maar nog steeds is ze aanwezig, omdat ze aanwezig is in mij.

Juist Bink heeft me geholpen met mijn verdriet. Natuurlijk mis ik Munk, nu nog steeds zelfs. Bink zal nooit de plek innemen van Munk. Maar hij heeft een nieuw plekje in mijn hart gekregen. Zo zal dat vast ook gaan bij jou. Ik denk zelfs dat Beau het jou en een andere hond ook gunt om te genieten van elkaar zoals jij en Beau van elkaar genoten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:27

Ik ben blij dat jullie dat zeggen, want ik zou het fijn vinden om weer zo'n jonge doerak om me heen te hebben, en ogen in mijn rug te moeten hebben :j

Maar een stakker zal het niet zijn, het moet een stoere, mooie jonge hond zijn........ een die bij me past :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:45

Waarom zou Beau een andere hond jou niet als baasje gunnen? Hij weet als de beste wat een fijne baas jij bent :)

Nee, ik vind het niet gek dat je weer op zoek bent, ik denk ook niet dat jij iets impulsiefs zou doen. De hond moet geen vervanging van Beau worden, geen "vulling" omdat het nu leeg is. Maar dat weet je zelf ook wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:54

Yamcha ook namens mij heel veel sterkte Ik vind je een sterkte vrouw, dat je hem de laatste dag nog zo heb kunnen verwennen, en alles aan hem gegeven heb wat je kon.
Dit soort dingen vind ik zo verschrikkelijk, dat je bijna niet meer aan dieren durft te beginnen.
Sterkte!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:21

Ten eerste heel veel sterkte! En ten tweede het is helemaal niet raar dat je op zoek gaat naar een nieuw maatje. Een nieuwe hond zal nooit Beau kunnen vervangen, maar wel de leegte weer wat vullen.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:34

Ik heb in je profiel gekeken en ja het was een hele mooie hond. Hij had het duidelijk naar z'n zin bij je.
Veel sterkte voor jou en je liefste. Dit is echte dierenliefde zoals het hoort te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:04

Yamcha, het is niet gek hoor dat je op zoek bent en waarom zou Beau dat vervelend vinden? Hij weet immers als geen ander hoe veel liefde je aan een hond te geven hebt.

En dat je hem voelt is ook niet raar hoor, er wordt gezegd dat wanneer een overledene in je dromen verschijnt hij dan pas afscheid van je genomen heeft en het aardse verlaten heeft.
Ik heb in maart 2007 afscheid moeten nemen een heel speciaal poezenvriendje en ik heb nog weken gehad dat wanneer mijn man z'n zwarte schoenen onder de salontafel had staan dat ik mijn hand onder tafel stak om Ben te aaien ;(
Een half jaar geleden verscheen Ben ineens in een droom en ik weet gewoon zeker dat hij toen pas echt mij los gelaten heeft.
Misschien raar maar het is zoals ik het voelde op dat moment.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:18

Wat fijn dat je al aan het dromen bent over een nieuwe hond. Vervangen zal hij Tibeau nooit, maar een bijzondere band krijg je weer met de nieuwe hond. Het zal je pijn wat verzachten, dat wel. Op die manier kun je je oude hobby ook weer oppakken; het stofzuigen. :D Je merkt pas hoe alles leeft met een hond in huis als ie er niet meer is. Ik heb bewondering voor je kracht hoe je je sterk hebt gehouden, en hoe langzamerhand de herinnering aan Tibeau prettig wordt, in plaats van de pijn die je gevoeld moet hebben net voor zijn dood. Dikke pluim.

Tibeau zal vast ook erg blij zijn als jullie een nieuwe hond hebben. :) Hij heeft bij jullie zo'n fijn thuis gehad dat hij het zeker fijn vindt als jullie je huis weer beschikbaar stellen voor zijn soortgenoot. Zulke goede hondenbaasjes moeten wel gebruikt worden, he? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:39

Wat ben jij toch een lieverd, ik krijg een brede glimlach op mijn gezicht bij het lezen van jouw berichtje.
Ik heb wel besloten dat ik echt alle tijd neem voor het zoeken naar een geschikte hond. Ik heb een paar mensen ingeschakeld waarvan ik weet dat ze soms leuke honden hebben, een aantal kanalen aangeboord, en nu is het afwachten.......

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:41

Yamcha,.. ik houd mijn oren en ogen open voor je. Heb wel een teef in de aanbieding, maar jij wil een stoere reu!

Tibeau zou trots op je zijn meis.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:42

Oh, als je dat wil doen heel graag *\o/*

Ja ik wil een stoere reu, een macho met alles erop en eraan.
Van vanaf 5 maanden ongeveer..... :o

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:46

Tuurlijk!

Houd alles in de gaten voor je!

Werklijn of showlijn? of maakt dat je niet uit?!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:22

Yamcha, je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover Tibeau als je opzoek gaat naar een nieuw maatje. Hij is en blijft onvervangbaar en in je hart is nog genoeg plek voor andere hondenmaatjes. Hij heeft zijn eigen plekje en dat zal niet veranderen.

Toen mijn Bionda overleed hebben we ook vrij snel naar een pup uitgekeken. Dat is Xox toen geworden.

De kennel waar mijn honden uitkomen krijgen op korte termijn een nestje en hebben nu een nestje. De vader van de nestjes geeft hele mooie reuen. Mooie zwarte tekening en niet van die iele hondjes. www.beuszenvonelsgraben.nl zijn ook erg lieve mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:43

@ Kirsten: liefst een werklijn :j en hij moet met katten kunnen, of het kunnen leren :)

@ Wilawander: nee, Tibeau zijn plek blijft......
Ik zal eens contact met ze opnemen, thanks voor de tip.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:04

Hoi Yamcha,
het is helemaal niet raar dat je al denkt aan een andere hond. Hondenliefhebbers kunnen nu eenmaal niet lang zonder een geweldige vriend. Het is gewoon raar als er geen hond aan komt rennen als je thuiskomt. En zal die hond net zo geweldig zijn als Tibeau was...nee. Jouw nieuwe hond zal op zijn eigen manier weer een geweldige vriend worden, ,maar anders dan Tibeau. Want zoals mensen hebben ook honden hun eigen karaktertrekjes. Maar je zal niet minder van jouw nieuwe hond houden, neem dat maar van mij aan. Mijn ouders hebben een Duitse herder gehad die ze moesten laten inslapen. Uiteraard een emotioneel aangrijpend moment voor ons allemaal. Maar ze hebben ook vrij snel een nieuwe pup aageschaft. Ze hielden heel veel van hun eerste hond (mijn vader trainde daar ook mee) maar van hun huidige hond houden ze net zo veel, ook al is zijn karakter tegenovergesteld aan het karakter van hun eerste hond. Daarmee wil ik zeggen iedere hond verovert zijn eigen plekje in jouw hart en in het hart van een hondenliefhebber is altijd een plekje vrij.