Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
singasong schreef:Even een hele andere vraag.... waarom heb je voor een reu gekozen? en niet voor een teefje? Persoonlijk zou ik niet voor twee reuen gaan, zeker niet als ik lees dat jouw andere hond zich dominant gedraagt naar andere reuen.
Mindim schreef:Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring. De foto die je nu laat zien is een pup, zoek eens een foto van een volwassen exemplaar, dat heb ik ook geprobeerd, maar ik kon geen goede foto vinden, behalve de foto in de link die ik gaf , waarvan ik hem wel iets gelijkend vond met Rocky
http://www.dogbreedinfo.com/boxer.htm
tamaramt schreef:singasong schreef:Even een hele andere vraag.... waarom heb je voor een reu gekozen? en niet voor een teefje? Persoonlijk zou ik niet voor twee reuen gaan, zeker niet als ik lees dat jouw andere hond zich dominant gedraagt naar andere reuen.
ik heb niet voor een geslacht gekozen maar voor een hond
daarna gekeken of die 2 een goede match is en dat was zo en is zo![]()
mijn andere hond gedraagt zich soms idd dominant naar andere honden(teven en reuen) maar dat komt omdat onze vorige hond vals was naar andere honden en hij heeft dat foute gedrag wat gekopieerd; vooral sinds onze vorige hond overleden is
maar onze buurhondjes zijn 2 reutjes en daar speelt hij altijd mee
mocht het zo zijn dat als rocky in de pubertijd komt en te dominant tegen milo dan laat ik rocky castreren
maar zolang het goed gaat is dat niet nodig
Mindim schreef:Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring.
Mindim schreef:Ik heb ze nu even naasta elkaar gezet, zodat je goed het verschil kunt zien in snuit, stand van de oren. Ik zal ook even kijken of ik een goede standfoto kan vinden.
Zo ziet een boxer er uit, kan je je voorstellen waarom men denkt dat Rocky een kruising is?
rommulus schreef:Mindim schreef:Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring.
je vergeet dat oren vaak getaped worden om ze in de "goedde" vorm te krijgen (dacht je dat de oren vroeger van zich zelf overeind gingen staan als je er maar een stuk afhaalde ?? )
voorbeelden :
http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... toryid=245
http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... g&aq=f&oq=
http://photos7.flickr.com/6481434_34911259e4.jpg
Nikki__ de ts geeft al aan gewoon verschrikkelijk blij te zijn met haar pup maar toch wel benieuwd is naar wat voor ras/type het is, logich in mijn oren dat zou ik ook zijn in haar schoennen
het maakt haar niet uit al was ie pimpel paars met gele stippen
daarbij komt je moet ook niet een "pup" vergelijken met een volwassen hond als het op bouw aan komt
dat is het zelfde als een naarling met een 8 jarige vergelijken
dit heeft niets met aceptatie oid temaken maag gewoon met doodnormale nieuwsgierigheid
wil jij beweren dat als jij een hond wil halen in het asiel en jij loopt langs de hokken jij niet de gedachte krijgt "goh wat een leuke hond zal het een echte ...... zijn ?? " of "goh wat een leuke kruizing wat zal daar nog meer in zitten"
ts sucses op de cursus
edit : foutje van mezelf verbeterd
tamaramt schreef:hij ging zitten langs me tegen mijn been aan en begon heel erg te trillen
ik heb hem niet aangehaald of getroost of iets dergelijks want dan bevestig ik alleen maar dat het idd eng is
hij hield na een paar minuten op met trillen en ging lekker rustig liggen
ikdoemaarwat schreef:TS: ik zeg ook niet dat hij een bullmastiff is hoor
ik vond alleen de foto's wat gelijkend
ik heb wel eens een bullmastiff x labrador gezien,je zou die kruising voor een pitbull door kunnen laten gaan
dus wie weten zeggen wij wel boxer maar zit daar niks van in
en zijn het 2 hele andere rassen
de foto die je laat zien is wel van een pup en jouw hond was 1 jaar zei je? dan lijkt het er dus niet op want pups veranderen nog heel veel
ik ben gewoon heel benieuwd wat hij straks gaat doen als hij 3 is want dan is hij volledig uitgegroeid en gezwaard
dan zie je pas echt uiterlijke kenmerken ....
tot die tijd moet je maar zo denken
" het is een leuke xxx"