nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:14

Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring. De foto die je nu laat zien is een pup, zoek eens een foto van een volwassen exemplaar, dat heb ik ook geprobeerd, maar ik kon geen goede foto vinden, behalve de foto in de link die ik gaf , waarvan ik hem wel iets gelijkend vond met Rocky
http://www.dogbreedinfo.com/boxer.htm

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:19

Even een hele andere vraag.... waarom heb je voor een reu gekozen? en niet voor een teefje? Persoonlijk zou ik niet voor twee reuen gaan, zeker niet als ik lees dat jouw andere hond zich dominant gedraagt naar andere reuen.

Anoniem

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:27

De foto die je laat zien van de pup, dat pupje staat vermeld als zijnde boxer. Het staat op een amerikaanse site, maar is daarom geen amerikaanse boxer.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:28

singasong schreef:
Even een hele andere vraag.... waarom heb je voor een reu gekozen? en niet voor een teefje? Persoonlijk zou ik niet voor twee reuen gaan, zeker niet als ik lees dat jouw andere hond zich dominant gedraagt naar andere reuen.

ik heb niet voor een geslacht gekozen maar voor een hond ;)
daarna gekeken of die 2 een goede match is en dat was zo en is zo :D
mijn andere hond gedraagt zich soms idd dominant naar andere honden(teven en reuen) maar dat komt omdat onze vorige hond vals was naar andere honden en hij heeft dat foute gedrag wat gekopieerd; vooral sinds onze vorige hond overleden is
maar onze buurhondjes zijn 2 reutjes en daar speelt hij altijd mee
mocht het zo zijn dat als rocky in de pubertijd komt en te dominant tegen milo dan laat ik rocky castreren
maar zolang het goed gaat is dat niet nodig

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:29

Mindim schreef:
Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring. De foto die je nu laat zien is een pup, zoek eens een foto van een volwassen exemplaar, dat heb ik ook geprobeerd, maar ik kon geen goede foto vinden, behalve de foto in de link die ik gaf , waarvan ik hem wel iets gelijkend vond met Rocky
http://www.dogbreedinfo.com/boxer.htm

rocky zijn oren hangen ook wel wat net zoals milo s oren en van de pup op de foto maar op de meeste fotos kijkt hij net of is hij wat gespannen en dan trekt hij zijn oren wat op
op de fotos van het asiel(met cherry eye toen nog) kun je goed zien dat hij grote hangoren heeft ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:32

tamaramt schreef:
singasong schreef:

ik heb niet voor een geslacht gekozen maar voor een hond ;)
daarna gekeken of die 2 een goede match is en dat was zo en is zo :D
mijn andere hond gedraagt zich soms idd dominant naar andere honden(teven en reuen) maar dat komt omdat onze vorige hond vals was naar andere honden en hij heeft dat foute gedrag wat gekopieerd; vooral sinds onze vorige hond overleden is
maar onze buurhondjes zijn 2 reutjes en daar speelt hij altijd mee
mocht het zo zijn dat als rocky in de pubertijd komt en te dominant tegen milo dan laat ik rocky castreren
maar zolang het goed gaat is dat niet nodig

Kleine hondjes zijn vaak geen party voor een grote hond maar de boxer is meer zijn grootte. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:36

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ze nu even naasta elkaar gezet, zodat je goed het verschil kunt zien in snuit, stand van de oren. Ik zal ook even kijken of ik een goede standfoto kan vinden.
Zo ziet een boxer er uit, kan je je voorstellen waarom men denkt dat Rocky een kruising is?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:39

@singasong
ik hoop ook dat het goed blijft gaan; ze zullen onderling heus misschien wel eens een keer ooit gaan snauwen of misschien wel klein gevechtje of zo maar ze moeten dus ook de leider bepalen en dat is tot nu toe nog steeds milo
milo snauwt af en toe wel als rocky te druk doet met spelen maar milo snauwde ook wel eens naar onze vorige hond als die te druk ging spelen met hem en dat was een teefje
ik maak me niet zo ongerust hoor
veel mensen hebben 2 of meer reuen
en nogmaals; mocht rocky in de pubertijd komen en te dominant worden tegenover ons en milo dan laat ik hem castreren
komt allemaal goed; ik vetrouw milo wat dat betreft ook wel
ik kem hem immers door en door na 12,5 jaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:42

Afbeelding ook een tong uit bek foto :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:51

Mindim schreef:
Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring.

je vergeet dat oren vaak getaped worden om ze in de "goedde" vorm te krijgen (dacht je dat de oren vroeger van zich zelf overeind gingen staan als je er maar een stuk afhaalde ?? )
voorbeelden :
http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... toryid=245
http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... g&aq=f&oq=
http://photos7.flickr.com/6481434_34911259e4.jpg

Nikki__ de ts geeft al aan gewoon verschrikkelijk blij te zijn met haar pup maar toch wel benieuwd is naar wat voor ras/type het is, logich in mijn oren dat zou ik ook zijn in haar schoennen
het maakt haar niet uit al was ie pimpel paars met gele stippen
daarbij komt je moet ook niet een "pup" vergelijken met een volwassen hond als het op bouw aan komt
dat is het zelfde als een naarling met een 8 jarige vergelijken

dit heeft niets met aceptatie oid temaken maag gewoon met doodnormale nieuwsgierigheid
wil jij beweren dat als jij een hond wil halen in het asiel en jij loopt langs de hokken jij niet de gedachte krijgt "goh wat een leuke hond zal het een echte ...... zijn ?? " of "goh wat een leuke kruizing wat zal daar nog meer in zitten"

ts sucses op de cursus :D

edit : foutje van mezelf verbeterd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:23

@Rommulus, oren werden vroeger getaped om in de goede stand te komen vanwege het couperen, dat weet ik inderdaad. Nu couperen verboden is, is het lastig om de oren 'goed in de hangende vorm' te krijgen. Maar ze worden niet meer getaped, tenminste niet dat ik heb gezien. De sites die je laat zien met de dobermann, tja weet niet wat ik daar nu van moet vinden. Ik zal eens kijken of ik een boxer zo kan vinden.
Edit: foto's van getapete boxer kan ik alleen in gecoupeerde vorm vinden, waar kun je de ongecoupeerde boxer getapet vinden?

Ik maak in eerste instantie geen vergelijking met een pup, dat doet de TS zelf. De hond van TS is een jaar oud en hoewel nog niet volwassen, kun je toch redelijk een schatting maken. Dus een vergelijking tussen een naarling en een 8 jarige (ik neem aan dat je paarden bedoeld) gaat niet op. Sowieso vind ik het een vreemde vergelijking.Tuurlijk is TS blij met Rocky, zou ik ook zijn. Maar de nadruk wordt gelegd op het boxer zijn, niet alleen door de reacties, maar ook door TS zelf. En dat Rocky 100% boxer is, gaat er bij mij niet in.

Maar wat is jouw mening dan Rommulus? 100% boxer?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-09 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:27

hej wat een leuke hond :D
wij hebben ook 2 boxers :) die er kwa bouw hetzelfde uit zien als die van Mindim .
die van jou is denk ik gewoon een kruizing ... maar dat maakt hem er niet minder mooi op ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:35

Volgens mij is hij gewoon een boxer ;)
en lijkt hij voornamelijk op zichzelf :P én nog veel belangrijker: hij is leuk!

wat een gezeur zeg over het wel of niet boxer zijnde :7 Niet elke 100% rashond voldoet helemaal aan de rasstandaard. Misschien issie echt wel 100% boxer, maar niet zo als een kampioen uitgegroeid. En omdat het een vondeling is zul je dat ook nooit te weten komen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:58

van hangende oren kon ik niet zo 123 ook niet vinden van een boxer, wel van een mop's (2e link 3e pag als het goed is)
(tapen vind ik ook niets hoor)

verder haal jij de bouw erbij ;) daar doelde ik een beetje op
Mindim schreef:
Ik heb ze nu even naasta elkaar gezet, zodat je goed het verschil kunt zien in snuit, stand van de oren. Ik zal ook even kijken of ik een goede standfoto kan vinden.
Zo ziet een boxer er uit, kan je je voorstellen waarom men denkt dat Rocky een kruising is?

of ik denk dat het een echte is ??
ja ik denk van wel
ik heb al heel wat ras boxers gezien die net wat afwijken van de ras standaard maar toch volle zijn
gezien het koppie (vooral het gladde neusje) kun je idd verwachten dat er wat anders in zit als je nog niet anders hebt gezien, als je gaat zoekken waar de boxers van afstammen kun je de verklaring wel vinden, zo'n gen kan overal wel ergens een keer de kop op steken
het zelfde is dat ik een boxer kende die bijna net zo groot is als een dog (ook met papier) maar die is helaas ook niet oud geworden
hier in nl komen ze niet echt veel voor maar in amerika zie je ze net wat meer, daar fokken ze ook wat anders dan wij hier
de korte bouw kan europees zijn en het koppie net wat meer neigen naar amerikaanse typen (die hebben overigens ook vaker last van cherry eye)

ons laatste nestje zijn uiteindelijk ook allemaal compleet verschillende hondjes geworden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:07

TS: ik zeg ook niet dat hij een bullmastiff is hoor ;)
ik vond alleen de foto's wat gelijkend

ik heb wel eens een bullmastiff x labrador gezien,je zou die kruising voor een pitbull door kunnen laten gaan
dus wie weten zeggen wij wel boxer maar zit daar niks van in :P
en zijn het 2 hele andere rassen

de foto die je laat zien is wel van een pup en jouw hond was 1 jaar zei je? dan lijkt het er dus niet op want pups veranderen nog heel veel

ik ben gewoon heel benieuwd wat hij straks gaat doen als hij 3 is want dan is hij volledig uitgegroeid en gezwaard :j
dan zie je pas echt uiterlijke kenmerken ....

tot die tijd moet je maar zo denken
" het is een leuke xxx" ;)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:09

Wat een ontzettend leuke hond! en wel of geen boxer (zie er zelfs iets van staff in, maar lekker boeiend!) jullie geven hem een nieuw liefdevol thuisje, daar gaat het om ;)
Succes met de eerste cursusles zo :)

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:44

Het is echt een cuty. Zelf zie ik er een kruising boxer met iets van een staff(of iets) in.
Voor een boxer heeft hij iets te veel de "smile" zoals die staffs dat kunnen hebben en de neus en stand van oren. Ook heeft hij niet zo het typische front/grote borstkast en opgetrokken taille, wat zo typerend is juist voor de boxer en lijkt hij iets massievere poten te hebben.
Maarrrrrrr, dit alles doet niets aan hem af, hij blijft leuk.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 13:31

Bedankt voor je leuke reactie

rommulus schreef:
Mindim schreef:
Qua snuit wel, maar de oren niet. Ik weet ook niet of amerikaans gefokte boxers goedgekeurd zouden worden op de reguliere boxerkeuring.

je vergeet dat oren vaak getaped worden om ze in de "goedde" vorm te krijgen (dacht je dat de oren vroeger van zich zelf overeind gingen staan als je er maar een stuk afhaalde ?? )
voorbeelden :
http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... toryid=245
http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... g&aq=f&oq=
http://photos7.flickr.com/6481434_34911259e4.jpg

Nikki__ de ts geeft al aan gewoon verschrikkelijk blij te zijn met haar pup maar toch wel benieuwd is naar wat voor ras/type het is, logich in mijn oren dat zou ik ook zijn in haar schoennen
het maakt haar niet uit al was ie pimpel paars met gele stippen
daarbij komt je moet ook niet een "pup" vergelijken met een volwassen hond als het op bouw aan komt
dat is het zelfde als een naarling met een 8 jarige vergelijken

dit heeft niets met aceptatie oid temaken maag gewoon met doodnormale nieuwsgierigheid
wil jij beweren dat als jij een hond wil halen in het asiel en jij loopt langs de hokken jij niet de gedachte krijgt "goh wat een leuke hond zal het een echte ...... zijn ?? " of "goh wat een leuke kruizing wat zal daar nog meer in zitten"

ts sucses op de cursus :D

edit : foutje van mezelf verbeterd :o
Laatst bijgewerkt door Mars op 18-07-09 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dikgedrukte letters normaal gezet

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 13:58

zo, we komen net terug van de hondencursustraining
en de twijfel kan nu grotendeels weggenomen worden aangezien bleek dat onze trainer ruim 30 jaar boxers heeft gefokt(dat wist ik dus niet maar was nu dus wel handig :D )
hij vind rocky een prachtige hond maar het is niet een boxer zoals die moet zijn; de echte standaard boxer
dus niet volledig 100 % waarschijnlijk
de neus was 2/3 bij rocky en moet 1/3 zijn bij een boxer
de onderkaak moet een potloodbreedte breder zijn dan de bovenkaak en de onderkaak van rocky had dus wel de onderbeet maar niet ver genoeg
echter de bouw, de staart, de vacht en het karakter was typisch boxer
hij vond het moeilijk om te zeggen of het wel of geen 100 % boxer was maar het is in ieder geval geen boxer dus zoals hij hoort te zijn
hij zei wel; toen ik hem vertelde dat veel mensen denken dat het kruising boxer/stafford en ik zelf ook begon te twijfelen dat dat onzin is.
want hij zei dat er absoluut zonder twijfel geen stafford inzit
stafford heeft hele andere bouw, hoofd, vacht en karakter
ter vergelijking zagen wij even later ook een stafford en idd als je ze naast elkaar ziet dan zie je duideijk geen overeenkomst
wat wel zou kunnen volgens weer een ander dat er een klein beetje bullmastiff in zou kunnen zitten

we hebben vandaag alleen een gesprek gehad in de kantine met onze trainer en die heeft alles uitgelegd en me ook al tips gegeven(dat had hij al eerder gedaan via de mail mbt zindeijkheid)
rocky heeft al die tijd heerlijk langs me gelegen en alles zitten observeren
er rende vlakbij voor zijn poten kleine kinderen voorbij en op fietsjes en met rammelend speelgoed en honden die voorbijkwamen enz enz en hij bleef kei cool ;)
hij was dus behoorlijk onder de indruk
hahahaha
op een gegeven moment toen heel veel mensen ineens binnenkwamen en heel veel honden werd hij wel wat bang ; hij ging zitten langs me tegen mijn been aan en begon heel erg te trillen
ik heb hem niet aangehaald of getroost of iets dergelijks want dan bevestig ik alleen maar dat het idd eng is
hij hield na een paar minuten op met trillen en ging lekker rustig liggen
de trainer vond dat het rocky het al heel goed deed en dat het allemaal wel goed zou komen :D
we mochten na de vakantie beginnen met de cursus(volgende week is nog les en dan 3 weken vakantie) maar ik heb gevraagd of ik volgende week al een training mocht doen omdat ik het allemaal zo goed mogelijk wil doen
dus nu hebben we a.s. donderdagavond onze eerste training
ik ben benieuwd en heb er al zin in ;)

verders doet het rocky het kei goed; vanochtend kwam hij zelfs al aangeven(ik lag nog in bed en hij kwam de slaapkamer op naar me toe; we wonen gelijkvloers :D ) dat hij moest plassen maar ik deed te langzaam met aankleden enz(was maar paar minuten maar toen had hij dus een plasje binnengedaan) maar toen heb ik nee gezegd en hem mee naar buiten genomen en daarna zijn we meteen een lange wandeling gaan maken en bij het eerst stukje grond waar hij iets mocht doen ging hij meteen plassen; dus wij uitbundig beloond en na 50 meter ging hij ook zijn ontlasting doen ;)

dat doet hij sowieso al niet meer binnen; altijd nog tijdens het wandelen
plasjes binnen gebeuren nog wel eens; zeker na het uitbundig spelen met milo maar dat komt wel goed
oefening baart kunst
verder heeft hij sinds gisteren paar keer met spelen in mijn hand en arm gehapt; niet gebeten of iets dergelijks maar gewoon speels gedrag
dit deed hij ook als ik naar zijn ogen wilde kijken(zijn ogen tranen soms wat en ik houd zijn oog waar zijn cherry eye zat extra goed in de gaten) en zijn hoofd vastpakte
dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd :( en direct gecorrigeerd door streng NEE te roepen en op een gegeven moment deed hij dat dus niet meer
hij zal het heus nog wel paar keer proberen maar ik wil niet hebben dat hij mijn hand/arm als speeltje ziet
de trainer zei dat ik dat goed aangepakt had; een speeltje mag hij zijn tanden in zetten maar niet in mensen of iets dergelijks

en net zat hij vlakbij mij en de computer en hoor ik raar geluid ; had hij mijn slipper gepakt en was daar op aan het knauwen(niet kapotknauwen gewoon spelen); ik heb direct weer gecorrigeerd met NEE en de slipper afgepakt en ben ff weggelopen van hem en hem genegeerd
toen ging hij lekker rustig liggen en slapen en dat doet hij nu nog :D :D
hahaha; het is gewoon een jonge hond en hij moet nog veel leren maar dat komt allemaal gpoed ;)
we zijn superblij met hem; het is gewoon een tophond ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:21

Leuk dat je zo enthousiast terug bent gekomen van de curus goed bezig!!
En verders vidn ik ook dat je goed heb ingegrepen.

tamaramt schreef:
hij ging zitten langs me tegen mijn been aan en begon heel erg te trillen
ik heb hem niet aangehaald of getroost of iets dergelijks want dan bevestig ik alleen maar dat het idd eng is
hij hield na een paar minuten op met trillen en ging lekker rustig liggen

Goed zo, hiermee zal je mer bereiken dan hem aandacht te geven in de vorm van troosten. Negeren is op zo'n moment erg belangrijk, dat werkt ook zo met vuurwerk training.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:25

@ chica; bedankt dat je vind dat ik het goed doe
ik doen best want ik wil hem zo goed mogelijk opvoeden en trainen
;) komt allemaal wel goed

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:27

kijk eens bij mijn verslag van vandaag wat hierboven staat als je tijd en zin hebt
;)
het zou namelijk toch wel eens kunnen dat er klein beetje bullmastiff inzit
maar hij is gewoon sowieso kei leuk, lief, mooi en gaaf ;)

ikdoemaarwat schreef:
TS: ik zeg ook niet dat hij een bullmastiff is hoor ;)
ik vond alleen de foto's wat gelijkend

ik heb wel eens een bullmastiff x labrador gezien,je zou die kruising voor een pitbull door kunnen laten gaan
dus wie weten zeggen wij wel boxer maar zit daar niks van in :P
en zijn het 2 hele andere rassen

de foto die je laat zien is wel van een pup en jouw hond was 1 jaar zei je? dan lijkt het er dus niet op want pups veranderen nog heel veel

ik ben gewoon heel benieuwd wat hij straks gaat doen als hij 3 is want dan is hij volledig uitgegroeid en gezwaard :j
dan zie je pas echt uiterlijke kenmerken ....

tot die tijd moet je maar zo denken
" het is een leuke xxx" ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:30

ja ik twijfelde er dus ook over omdat ik wel degelijk overeenkomsten zag ook kwa lichaam (kan in een pb wel foto's naast elksar leggen van mijn bull als je wilt

daarom had ik zoiets,wacht maar tot hij 3 is en volledig uitgegroeid en uitgezwaard
ik kan een foto van [***] laten zien van 10 maanden en daar heeft ie net als jouw hond nog een echte puppenkop :D

edit: en mijn hond werd ook altijd " uitgescholden" voor boxer door de niet-kenners ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:44

singasong schreef:
Kleine hondjes zijn vaak geen party voor een grote hond maar de boxer is meer zijn grootte. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Dat hangt helemaal van de hond af. Hier in huis zijn de kleine honden duidelijk de baas.
Overigens TS moet je de laagst in rang castreren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:14

Ts moet niks he ;)
En laagste in rang castreren? Waarom zou dit moeten?
Ken genoeg mensen die meerdere volle reuen bij elkaar houden, waar niks wordt gecastreerd hoor!

Fijn dat je ze snel kan beginnen met de cursus! En ook dat het zo goed gaat!
Er zijn volgens mij weinig honden volledig zindelijk als ze even in het asiel gezeten hebben. Vergeet niet dat ze daar leren om alles in hun 'huis' te doen.