Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:57

Alsjeblieft dan. Deze grote zwarte vriend kwamen we tegen op Sentosa Island Singapore.

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:59

@Silfre: |( |o :\ :x 8)7 %) #) := :oo :r

Laatst stond ik op te zadelen, zag ik een enorme ( :oo ) spin over mijn zadel kruipen. Hij kroop weg onder de zweetbladen.. Dus ik smijt dat zadel er weer af.. :') Nouja. Ik heb hem niet meer gezien, maar ik heb heel hard met dat zadel geschud en een paar minuten later met een angstig gevoel erop gaan zitten in de hoop dat hij niet tevoorschijn kwam als ik lekker aan het rijden was.. _O-

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:04

Martine_R schreef:
Laatst stond ik op te zadelen, zag ik een enorme ( :oo ) spin over mijn zadel kruipen. Hij kroop weg onder de zweetbladen.. Dus ik smijt dat zadel er weer af.. :') Nouja. Ik heb hem niet meer gezien, maar ik heb heel hard met dat zadel geschud en een paar minuten later met een angstig gevoel erop gaan zitten in de hoop dat hij niet tevoorschijn kwam als ik lekker aan het rijden was.. _O-

Dat is NIET fijn... dat ze zomaar "verdwijnen". :x

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:08

Nee haha :') Ik had liever dat ik hem van het zadel zag vallen toen ik ermee schudde ofzo..
Maargoed, ik heb hem niet meer gezien O:)

Oja trouwens, ik zag een paar pagina's terug geloof ik staan dat een bepaalde soort spin niet giftig is, maar dat klopt niet. Alle spinnen zijn giftig. Zelfs de hooiwagens op het plafond :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:10

Silfre schreef:
Geen linkjes... FOTO'S!!!! *-:) *-:) *-:) Het is toch een creepy topic of niet! :D

Okay dan...
Afbeelding
Dit schatje (al is 't niets vergeleken bij die Singaporese en Australiaanse gevallen, laat staan dat kameelgeval) viel in mijn bh nadat ik er die foto van gemaakt had. De penlightbatterij was om een beetje een idee van de grootte te geven. Schatje zat trouwens in mijn slaapkamer boven mijn bed en nadat ie uit mijn bh was gehaald was ie (waarschijnlijk in shock :P ) weggerend en verdwenen. Heb evengoed heerlijk geslapen die nacht... ;)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:16

Eh... mag ik heel vriendelijk verzoeken géén foto's te doen maar linkjes? :o
Ik zit hier met m'n ogen dicht te scrollen :+ Krijg bijna een hartaanval van al die gare foto's :Y)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:16

Ja echt, een schatje hoor.

Ik heb zo'n geval hier in Duitsland op mijn hoofd gehad. De Duitsers zijn alleen een maatje groter.
Ben me helemaal wezenloos geschrokken en als een spin oren heeft dan heeft het exemplaar dat meeliftte in mijn lange lokken een permanente gehoorbeschadiging opgelopen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:18

jakkes jakkes en nog eens jakkes :7 :7 :7 , ben ik ff blij dat ik in nederland ben, niks geen van die kameelspinnen :wow: tegen hoef te komen en dan die mega grote viese pissebedden aan de doritozak, wat zijn dat voor smerige beesies? gelukkig komen ze hier niet voor.

brrrrrrrrr net schrok ik erg er kriebelde wat aan me tenen, is het de kat, hahahaha, ik krijg echt de kriebels van deze topic := .

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:22

ik ben dus van geen enkel ongediertetje bang.
vandeweek met het warme weer had ik dan ook 24 uur per dag de deur open, en woon lekker buiten zeg maar ( dus niet in de stad ) en mijn huiskamer kon je niet veilig in wandelen zonder een web, ik pak de beestjes netjes uit hun web je en zet ze in de struik voor mn huisje en ga met de plumo de webjes weg halen :)

nee hoor ik vindt het wel gezellig haha :P
laatst weer een mega spin in een glas gevangen wat mn vriend niet eens durfte,, geen probleem :P

ik las alles pinnen zijn giftig dit is inderdaad waar, alleen doet hun gif ons niks op misschien een bult na :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:25

De rillingen lopen over me lijf heen!! bah bah bah al die vieze beessies hihihi

Zelf heb ik ook eens iets meegemaakt.. brr als ik er weer aan terug denk:

Was op stal en opeens voel ik iets bovenop mijn hoofd kriebelen. Ik doe me hand omhoog en voel.. Voelde aan als papier ofzo.
Ik pak het op en zie in mijn handen... EEN HELE GROTE SPRINKHAAN!!

Ik heb het uitgegild! De halve stal kwam volgens mij kijken wat er aan de hand was.
Weet niet eens meer wat er verder met dat beest gebeurd is :+ haha.
En sindsdien als ik wat op mijn hoofd voel kriebelen word ik al helemaal gek whahaha :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:26

Oja, wat een lekker creepy topic weer! :D

Bij mij een paar creepy gevallen:

>> Toen ik nog op school zat vonden we eens op een ochtend een dooie RAT in het klaslokaal liggen met de pootjes gestrekt, echt ik weet het nog goed. Beessie was echt enorm en de meester was zo moedig om 'm op te ruimen. Gatver, lekker begin van de dag zeg!

>> Een keer op vakantie hadden we een bungalowtje gehuurd, nou... toen we in de kasten keken zag je gewoon alle mieren voorbij marcheren! Echt te bah voor woorden!

>> Op Tenerife bij het washok ook een paar VROLIJKE *ahum* kakkerlakken voorbij zien trippelen..... wat een monsters waren dat zeg! JEKKIEBAH!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:26

Alle spinnen zijn giftig. Alleen kunnen de meeste soorten niet met hun kaken door onze huid heen komen.
De hooiwagen heeft het dodelijkste gif van alle soorten. Echter kan hij een mens niet bijten, zijn kaken zijn niet sterk genoeg om de menselijke huid te doorboren.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:57

Bandida schreef:
sharoontje schreef:
Das een kameelspin oftewel een camelspider. Staan bekend om mensen die reizen door de woestijn op een kameel aan te vallen en te bijten. Schijnen nogal aardig giftig te wezen :oo

Een camelspider is ook een solifuga (zoals die haarskeerder) en die zijn niet giftig. Ze bijten zelfs niet makkelijk.
Die lelijke wond die je altijd ziet op google is overigens nep, die foto is van een andere insectenbeet of slangenbeet.

Die pissebedden zijn leuk!! Is eigenlijk een soort kreeftachtige lees ik.

Als ik google moet geloven, en ik typ Camelspider in, zie ik foto's van die spin en beten waarbij staat dat het van de Camelspider afkomt. Ze schijnen niet dodelijk te zijn, maar zoals je op google ziet, kun je aardig vieze infecties krijgen als ze je bijten. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:10

Je zal maar zoiets tegenkomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BRRRRRRRRRRRR!!!!!! Maar goed dat die beesten niet ZO groot kunnen worden!

Daylerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:16

Pluizebolpum schreef:
Silfre schreef:
Geen linkjes... FOTO'S!!!! *-:) *-:) *-:) Het is toch een creepy topic of niet! :D

Okay dan...
Afbeelding
Dit schatje (al is 't niets vergeleken bij die Singaporese en Australiaanse gevallen, laat staan dat kameelgeval) viel in mijn bh nadat ik er die foto van gemaakt had. De penlightbatterij was om een beetje een idee van de grootte te geven. Schatje zat trouwens in mijn slaapkamer boven mijn bed en nadat ie uit mijn bh was gehaald was ie (waarschijnlijk in shock :P ) weggerend en verdwenen. Heb evengoed heerlijk geslapen die nacht... ;)

Jakkes! Zo één zat ook bij ons thuis in de hal en op een witte muur leek ie ENORM heb in NL ook nog nooit zo'n grote gezien, heb bij de buurman aangebeld om te vragen of hij hem weg wou halen :D
Die heeft 'm met een bezem van de muur afgehaald en buiten dood getrapt, je hoorde echt een splash :9 :Y)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:21

Silfre schreef:
Geen linkjes... FOTO'S!!!! *-:) *-:) *-:)

Dus ik stap weg bij de boom en zie hem wijzen naar de plek waar ik stond.... zit daar echt een MEGA wolfsspin! :x :x :x

:D :D Ja dat zijn van die typische griezelmomenten.
Die golden web spider op het derde blad is inderdaad ook niet mis :P

Ik had eens eentje op een muur zitten (ook in Equador) en toen ik het licht uit deed gaf ze licht :wow: . Echt, geen grapje :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:30

Die camelspider op de vorige pagina doet me denken aan een aflevering van zo'n survival programma op discovery channel. Die vent had er een gevonden, met een mes het achterlijf afgesneten en opgegeten. Ik kan een heleboel hebben, maar dat ging toch wel erg ver! Vooral toen hij met een vies gezicht zei dat het leek alsof hij op een bal pus aan het kauwen was...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:32

Bandida schreef:
Silfre schreef:
Geen linkjes... FOTO'S!!!! *-:) *-:) *-:)

Dus ik stap weg bij de boom en zie hem wijzen naar de plek waar ik stond.... zit daar echt een MEGA wolfsspin! :x :x :x

:D :D Ja dat zijn van die typische griezelmomenten.
Die golden web spider op het derde blad is inderdaad ook niet mis :P

Ik had eens eentje op een muur zitten (ook in Equador) en toen ik het licht uit deed gaf ze licht :wow: . Echt, geen grapje :D

Dat zou wat zijn voor een griezelfilm. Hoofdpersonen gaan slapen, doe het licht uit en ineens overal om hun heen lichtgevende spinnen die hun kant op kruipen :P

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:38

Stybba schreef:
Dat zou wat zijn voor een griezelfilm. Hoofdpersonen gaan slapen, doe het licht uit en ineens overal om hun heen lichtgevende spinnen die hun kant op kruipen :P

Ik zie mijn vriend er nog naartoe sluipen met zijn bergschoen in aanslag, tot op een meter of zo en dan 'hmmm toch maar niet' :+
Dus ik zeg veel stoerder dan wat ik dacht, 'ach nee laat maar zitten, die is toch echt speciaal, zonde' en hij 'nee hij past niet in één keer onder mijn schoen..' :Y)
Muggennet maar eens extra onder de slaapmat gestoken die nacht :P Brr griezel..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:46

Stybba schreef:

Doet me denken aan die film Arachnofobia, met al die spinnen! Of erger: Eight Legged Freaks! (ook met spinnen, hele GROTE spinnen!)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:11

Stybba schreef:
Die camelspider op de vorige pagina doet me denken aan een aflevering van zo'n survival programma op discovery channel. Die vent had er een gevonden, met een mes het achterlijf afgesneten en opgegeten. Ik kan een heleboel hebben, maar dat ging toch wel erg ver! Vooral toen hij met een vies gezicht zei dat het leek alsof hij op een bal pus aan het kauwen was...

GADVER!!! UUUH wat goor!

Hoe komt het eigenlijk dat we allemaal zo enorm bang zijn/vies zijn van spinnen?
Ik vind ze zelf ook heel eng (de echte kleintjes niet) maar hoe komt dat toch?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:12

Pff.
Sommige foto's zijn echt eng :o.
MAar ik dacht opeens aan dat ik een keertje met een arabiertje een bosrit aan het maken was. Ik keek opeens naar beneden, en daar zat een grote spin. Voorop mijn dekje mee te liften.
Ik wist niet wat ik moest doen, schreeuwen dan raakte dat arabiertje over de zeik. Maar gelukkig had ik handschoentjes aan en heb ik hem eraf geslagen :D.
Wat vond ik dat eng.

En een paar maanden geleden was ik in dierenpark Emmen(?).
Liep ik met mijn moeder door die vlindertuin. Gaat er een ernorme vlinder op mijn hoofd zitten.
Mijn moeder meteen, geef je camera niet bewegen anders vliegt die weg. Ik vind vlinders hele leuke en mooie beesten. Maar ze hoeven niet op mijn hoofd te zitten :P.
Afbeelding
Als je goed kijkt net achter mijn staart.

Afbeelding
En toen was hij verhuist.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:34

dit is het engste wat ik zag :P
een dikke rups van 10 centimeter lang!
brr, en ik weet dat sommige rupsen wel giftig zijn of in elk geval vervelende huidreacties kunnen veroorzaken.
dus ik heel voorzichtig met een pluk hoor het beest opgepakt op het gras gezet en foto gemaakt, bleek later dat het de rupssoort is van een veel voorkomende dikke mot, maar wel de grootste mot die in nederland voorkomt. op de fotolijkt hij 7 cm, maar hij is net inelkaar gekropen, volledige lengte was 10 cm. maar die foto is heel vaag.

Afbeelding

oh ik bedenk net, ik kwam eens een dikke rat tegen in mn voerton van de paarden, brrrrr... ik ben niet snel bang en gil ook niet, maar toen moest ik toch even gillen hoor := ik til nietsvermoedend het deksel op (hoe is het beest in godsnaam er in gekomen?) en die rat begint als een gek rond te rennen door het voer. brrr......, mn man heeft ehm gespiest aan de mestvork :Y) en het voer heb ik weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:26

O wat een akelig topic zeg krijg er de kriebels van.
En van de verschrikkelijkste dieren die ik zelf met afschuw heb zien lopen was deze spin;
Afbeelding

Gewoon zo'n ordinaire schuurspin weet je wel, die ik zowat hoorde lopen zo zwaar was tie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:31

Geen idee, ik vind dieren geen ongedierte en niet eng. :+

Wat anderen wss het smerigste of engste zouden vinden van wat ik gezien heb; oa bloedzuigers op mijn benen en grote dikke witte larven onder mijn tentmatje. :Y)

Silfre schreef:

En dan zullen we het in dit topic maar even niet meer over vakantiebestemmingen hebben. Als die reuzeduizendpoot van Heurtecilla al in Spanje voorkomt en sissende kakkerlakken al in ons eigen Apenheul... dan komen we nergens meer. :=

Weet ook nog goed dat ik tijdens een nachtexcursie in Costa Rica tegen een grote wurgboom aangeleund stond, gefascineerd te kijken naar een tarantula in zijn hol, dat ik een geknepen stemmetje achter me hoor: 'lief, kom eens hier?'. Dus ik stap weg bij de boom en zie hem wijzen naar de plek waar ik stond.... zit daar echt een MEGA wolfsspin! :x :x :x Echt is wist niet dat die dingen ZO groot konden zijn, hij paste niet eens op mijn hand! Denk dat het lijf zo'n 3 cm was en de poten meer dan 10 cm... per stuk! Stond ik dus bijna mee te knuffelen. :x

Plaatje:
Afbeelding

Hihi die is echt enorm schattig zeg! :D